Malikowe wozidło by Rychtarski (bikes4you.pl)
#1
Napisano 06 lipiec 2012 - 19:35
Widelec: Columbus MAX (650g)
Osprzęt taki sam jaki był w TCRze z wyjątkiem sztycy i tu pojawi się już niedługo Deda Super Zero.
Obecna waga roweru to 8,30kg czyli o równy 1kg więcej od TCR'a. (w ostatnim tygodniu zeszło mi 2 kg z zadka więc jestem 1kg do przodu :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
Jeszcze nie miałem okazji potestować na dłuższym dystansie, ale już teraz wiem iż rama jest sztywna, a z geometrią trafiłem wręcz idealnie.
https://picasaweb.go...est/SteelIsReal
#2
Napisano 06 lipiec 2012 - 19:39
#4
Napisano 06 lipiec 2012 - 20:19
Az milo popatrzec, bo te karbonowe, faktycznie, lekko juz nudnawe sie robia.
Rower robi wrazenie :!:
Napisz troche jak wyglada proces zamowienia-doboru geo-oczekiwania na koncowy produkt. W jakim stopniu mozna pojsc w indywidualizacje szczegolow, np. chromowe mufy, widelki itp.?
Zupelnie nie orientuje sie w cenach w/w pana, moglbys takowa zdradzic. Jaka jest roznica w cenie pmiedzy MAX a XCr? Wagowo ponad 20%. Sam powaznie mysle nad stalowym rumakiem.
#5
Napisano 06 lipiec 2012 - 20:25
Rower piękny. Jak z tłumieniem drgań? Komfortem?
#6
Napisano 06 lipiec 2012 - 20:34
Malik, jeszcze jedno, obrecze crono na 36 i ... byloby :shock:
#7
Napisano 06 lipiec 2012 - 21:13
#8
Napisano 06 lipiec 2012 - 21:20
co do kółek to widze tam raczej KinLin xr-300, mniejszy profil pod oponke , oponki pod kolor , a pod szytke TB 25 i będzie niosło
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#9
Napisano 06 lipiec 2012 - 21:29
#10
Napisano 06 lipiec 2012 - 21:31
Co to znaczy bardzo drogie......?
Malik, jeszcze jedno, obrecze crono na 36 i ... byloby :shock:
Coś takiego może jeszcze będzie, ale to za jakiś czas ;-)
Big WOW!
Az milo popatrzec, bo te karbonowe, faktycznie, lekko juz nudnawe sie robia.
Rower robi wrazenie
Big thanx ;-)
I również popieram. Gdzie nie spojrzeć plastik. Co raz większe, co raz bardziej powalone kształty, ramy ważące po 850g.
Dlatego też postanowiłem nieco zboczyć z kursu.
Napisz troche jak wyglada proces zamowienia-doboru geo-oczekiwania na koncowy produkt. W jakim stopniu mozna pojsc w indywidualizacje szczegolow, np. chromowe mufy, widelki itp.?
Pierwszego maila napisałem do nich 1.06 i w zasadzie chciałem się tylko dowiedzieć jakie by były ewentualne koszta zbudowania takiej ramy... cóż.. na drugi dzień już robiłem przelew z zaliczką ;-)
Pan Rychtarski, a w zasadzie to panowie, ojciec i syn są bardzo konkretni.
Ważne tylko żeby wiedzieć co się chce. Ja na początku nieco błądziłem i mało brakowało, a jeździłbym teraz na dość mocno wycieniowanych rurkach spirita, które podejrzewam nie dałyby tak sztywnej ramy jaką mam z maxa, którego doradził mi Jakub (syn).
Początkowo chciałem tylko samą ramę, do której planowałem dorzucić jakiś plastikowy, czarny i bezpłciowy widelec, ale po sugestii Jakuba przekonałem się do widelca ze stali.
Przy budowie ramy czy też widelca jest pełna dowolność. Można zrobić dosłownie wszystko.
Dobór odpowiednich rur, sposób ich łączenia bezpośrednio lub poprzez łączniki/mufy, technika łączenia czyli lutowanie bądź spawanie (polecam lutowanie). Mufy mogą być również chromowane (+500zł). Można sobie wybrać haki tylnego widelca, poprzeczkę/mocowanie tylnego hamulca, prowadzenie linki hamulca wewnątrz ramy bądź na zewnątrz, główka ramy 1", 1 1/8", pod stery zwykłe bądź zintegrowane, widelec gięty lub prosty.
Geometrię można sobie wybrać z ich projektów ewentualnie zrobić sobie takowy samemu. Ja razem z kolesiem zrobiliśmy projekt ramy na papierze w skali 1:1.
Dane wysłałem na @, a kilka dni później ramka już się robiła.
W trakcie prac wprowadziliśmy tylko małe korekty.
Zupelnie nie orientuje sie w cenach w/w pana, moglbys takowa zdradzic. Jaka jest roznica w cenie pmiedzy MAX a XCr? Wagowo ponad 20%. Sam powaznie mysle nad stalowym rumakiem.
Rama z widelcem wyniosła mnie w sumie 2952zł (rama 2000 netto, widelec 400 netto).
Cena obejmuje również dowolone malowanie (2 kolory) i wysyłkę ramy kurierem.
Ile XCR kosztuje to nie wiem, ale podejrzewam że tyle samo co spirit czy max. Czyli 2000 netto.
XCR i Spirit może są lżejsze, ale są ... no takie proste rurki i nic więcej.
:arrow: XCR http://www.columbust...m/eng/4_4_1.htm
:arrow: Spirit http://www.columbust...m/eng/4_4_2.htm
:arrow: Max http://www.columbust...m/eng/4_4_9.htm
Sztywność MAX'a zapewne też wynika z przekrojów rur. W miejscach łączenia rury nie są okrągłe tylko owalne.
Jutro pierwsze poważne jazdy ;-)
#11 Gosc_RD95_*
Napisano 06 lipiec 2012 - 22:13
#12
Napisano 06 lipiec 2012 - 22:27
#13 Gosc_RD95_*
Napisano 06 lipiec 2012 - 22:35
#14
Napisano 06 lipiec 2012 - 22:54
Nie wiem czy sie udzielasz na ww: http://weightweenies...wforum.php?f=10 ale rower zasluguje zeby pokazac go w szerszym swiecie (w podlinkowanym subforum) ;-). Zapewniam, ze spotka sie ze spora aprobata.
#15
Napisano 07 lipiec 2012 - 08:55
Kubano: dzięki ;-) Ale to tak na szybkiego robione. Na porządną sesję jeszcze przyjdzie pora, jak będzie nowa sztyca a i może kierę się wymieni wraz z mostkiem.
1415chris: nie zaglądam tam zbyt często, ale chyba zacznę ;-)
Jakbyś był już zdecydowany na ramę u panów Rychtarskich to podaj wszelkie szczegóły typu ilu rżędowy napęd, jakie przerzutki itp. Niby pierdoła, ale jednak bardzo istotna o czym się przekonałem ;-)
#16
Napisano 07 lipiec 2012 - 09:01
#17
Napisano 07 lipiec 2012 - 09:50
Gratuluję gustu i charakteru, żeby w tym w karbonowym kolarskim półświatku zdecydować się na stalową alternatywę kosztującą więcej niż nie jeden plastik :-)
#18
Napisano 07 lipiec 2012 - 09:53
btw. tą ramę stworzyli ludzie z Twojego miasta ;-)
#19
Napisano 07 lipiec 2012 - 10:02
czarną okową
burzy plastiku myśli
stalowy błękit
;-)
#20
Napisano 07 lipiec 2012 - 20:17
mógłbym powiesić nad łóżkiem i tylko go oglądać.
może kierownice jakąś z klasycznym gięciem?! 3t rotundo?