Jump to content


Photo

Pękający Mavic Cosmic Carbone SL ?


14 replies to this topic

#1 kris91

kris91
  • Użytkownik
  • 1,314 posts
  • SkądKrotoszyn

Posted 18 July 2012 - 13:55

Dołączona grafika

O te kółka chodzi dokładnie.. Chcę je kupić, używane, od kolegi, z minimalnym przebiegiem w sumie jak na koła tej jakości - góra może 4/5 tyś przejechane..

Ale.. Ale ! Obręcz w takim kole pękła koledze z klubu jednemu, drugiemu... Zaprzyjaźniony serwisant radzi "nie bierz ich bo Ci pękną - moje sprzedane ostatnie 3 egzemplarze po dwóch latach pękły" - a właśnie kolega zaraz je będzie miał drugi rok...

W domyśle serwisant raczej myśli "kup u mnie inne" ale to nie wchodzi w grę.. Za te mavici cosmic carbone sl mam super cenę i chcę się skusić, ale opinie mnie trochę odstraszają bo nie stać mnie w razie czego na wymianę obręczy :roll:

I takie pytanie chyba najbardziej do długoletnich użytkowników, czy coś się faktycznie dzieje Wam z tymi kołami ?

Spike ?! Jakie masz zdanie o tych kółkach ?
Malik ?! A Ty jak myślisz ?

Bo macie własnie serwisy/sklepy więc zalezy mi na poważnej opini..

pozdrawiam

#2 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 18 July 2012 - 14:53

5 000km to minimalny przebieg? pytanie czy 5k spokojnego treningu po równych asfaltach, a może 5k ostrego ścigania po radkowskich asfaltach?

Jak na koła to dużo niezależenie od ich klasy, a paradoksalnie im koła bardziej PRO tym większy przebieg oznacza problem.

Ja bym odpuścił, zwłaszcza na koszt serwisowy maviców. Ostatnia akcja Wiranka z R-SYS i kosztem wymiany szprychy w okolicach 300zł mnie wręcz zszokował.

Na zdjęciu wyglądają jak nówki co jest bardzo ciekawe 8-)

#3 erico329

erico329
  • Użytkownik
  • 419 posts
  • SkądWielkopolska

Posted 18 July 2012 - 15:19

5 tys , dla kół , to nie jest dużo , strasznie . Jak ktos trenuje to co miał by zmieniac koła co pół roku ? Normalnie , jeżeli nie są nigdzie pekniete to jak nie bedziesz ich katował , to powinny słuzyć , ale na sb pisałem , że nie ma na to reguły , moze się zdarzyć ze bedziesz długo jezdził i nie stanie się nic sprzedaż je potem i kupisz inne a o tych zapomnisz , a moze byc tak ze ci pękną przez jakas tam nierównośc czy coś ,trudno powiedzieć , czy ci nie pękną , ;D oo no chyba że wróżbita maciej , z polsatu ;D

P.S z kołami jest różnie , każdę moga pęknąc ,tylko tańszych tak nie szkoda ..

#4 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 18 July 2012 - 15:26

5 tys , dla kół , to nie jest dużo , strasznie . Jak ktos trenuje to co miał by zmieniac koła co pół roku ? Normalnie , jeżeli nie są nigdzie pekniete to jak nie bedziesz ich katował , to powinny słuzyć , ale na sb pisałem , że nie ma na to reguły , moze się zdarzyć ze bedziesz długo jezdził i nie stanie się nic sprzedaż je potem i kupisz inne a o tych zapomnisz , a moze byc tak ze ci pękną przez jakas tam nierównośc czy coś ,trudno powiedzieć , czy ci nie pękną , ;D oo no chyba że wróżbita maciej , z polsatu ;D

P.S z kołami jest różnie , każdę moga pęknąc ,tylko tańszych tak nie szkoda ..


Taaa i najgorzej jak pękną w krótkim czasie od zakupu i nie będzie żadnej gwarancji...

Nie raz się czytało o kołach, że po tysiącu km coś stuka puka albo strzela. O ile jest gwarancja i darmowy serwis to nie ma problemu, gorzej gdy tego serwisu darmowego nie ma i każde pukanie i stukanie sam musisz opłacać. A wydać na używane kołka 2000zł (tak strzelam) i martwić się o nie czy będą OK to raczej kiepski interes ;)

#5 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 18 July 2012 - 15:27

kris91 co tu dużo gadać. Moje po 15 tys mają się całkiem dobrze (chyba nawet bardzo dobrze). I nie posiadam już dwóch kompletów, tylko ten jeden. Koła mam identyczne (wersja bez białych napisów, takowe były).

Kupuj i ... nie pękaj ;-)

#6 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 posts
  • SkądPolska

Posted 18 July 2012 - 16:32

kris91, Lepiej już kup sobie jakieś porządne Easton'y, Fulcrum'y lub Fast Forward'y.
pozdr

O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#7 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1,682 posts
  • SkądWLKP

Posted 18 July 2012 - 16:45

kris91, Lepiej już kup sobie jakieś porządne Easton'y, Fulcrum'y lub Fast Forward'y.
pozdr


Popieram kolege tak samo bym doradzil ale kazdy ma swoje zdanie peace ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#8 erico329

erico329
  • Użytkownik
  • 419 posts
  • SkądWielkopolska

Posted 18 July 2012 - 17:01

Powiem ci tak , jak chcesz kupić kółka , i kumpel ma takie cosmiki na sprzedaż , wiesz jak były jezdzone , przez kogo , ile i gdzie , no i wiesz ze nie są na aktualną chwile nigdzie uszkodzone , możesz je obejżeć , wziac w łapy , i cenowo ci pasują . Bynajmniej gdybym miał szukac po allegro/ebayu jakiś kół , a takie miał bym pod nosem i to od kolegi ktory ich nie katował po kazdej dziurze, to bym je brał , bynajmniej wiadomo co w nich siedzi. wicklowman, jezdzi już 15 tys i napewno jeszcze pośmiga .

Taaa i najgorzej jak pękną w krótkim czasie od zakupu i nie będzie żadnej gwarancji...


znam pewną osobe ktora połamała sramy 60 po paru tys km , nie ma reguły wszystko moze się popsuć , to troche loteria .

Nikt cie nie namawia kupisz co będziesz chciał , wiadomo , że lepiej znac kilka opini więcej , wtedy jest się troche "mądrzejszym"

#9 kris91

kris91
  • Użytkownik
  • 1,314 posts
  • SkądKrotoszyn

Posted 18 July 2012 - 18:31

Na nówki sztuki ze sklepu mnie nie stać.. :-> Dlatego się pytam czy faktycznie te cosmici pękają bardziej/szybciej/więcej niż inne kółka ?!

Gwarancja w sumie jest do października więc jakby co można jakieś przeglądy robić i w razie usterki starać się reklamować - choć pęknięcie obręczy i tak pewnie reklamacji nie podlega...

Koła nie były katowane po dziurach, były z tego co wiem na kilku wyścigac gdzie kolega i tak ich nie katuje nawet na wyścigu przez osiągane mniejsze prędkości od czołówki... Wiem że dba o rower bardzo, koła chyba tym bardziej...

Ta fotka to tylko fotka poglądowa by było wiadomo o które mi chodzi..

wicklowman, a żadnych pęknięć przy nyplach nie ma ?! nic kompletnie ?! bo wiem że Ty jeździsz w mastersach i tam na dziury mało kto patrzy więc i pewnie "bardziej je użytkujesz" ;-)

pytam tylko dlatego że pewnie i tak je kupie, ale chce mieć spokojną głowę bo z tego co wiem to wymiana obręczy cosmica kosztuje prawie tyle samo co ja zapłacę za komplet kółek :-> ;-)

#10 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1,536 posts
  • SkądPoznań

Posted 18 July 2012 - 19:41

Kris ja po przygodzie z Harfą i serwisem Maviców już nigdy chyba się na takie koła nie skuszę. Jak będę chciał wysokie obręcze to raczej skłonię się ku składaniu z obręczy np. Hong Fu i cena będzie też super, a np. szprychę będę mógł wymienić w każdym serwisie.
No ale to moje zdanie, szprychę w R Sys robili mi ponad miesiąc i zapłaciłem za tą "przyjemność" 200zł.

Co nie znaczy, że mi się te kółka nie podobają, bo wyglądają super, chociaż chyba za lekkie nie są.

pzdr

#11 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 18 July 2012 - 20:59

kris91 nie ma nic.

Oczywiście zrobisz jak będziesz uważał. Ja wyraziłem tylko opinię o swoim komplecie.
Inna sprawa, że ja swoje koła dostałem w prezencie. Gdybym kupował za własną kasę to byłoby coś innego pewnie...
Z drugiej strony wszystko też zależy za ile je chcesz kupić. Bo jeśli cena dobra to jest nad czym się zastanawiać.

#12 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 18 July 2012 - 21:03

wiesz że to jest normalne koło na alu obręczy i tylko płat karbonowy doklejony .
I to na dodatek ciężkie koła

widziałem takie koła po bardzo dużym przebiegu i nie było pęknięć obręczy, ale to byłą stara wersja .

supercena ?? tzn ile tysiak ?? ja nie lubie gotowców , więc moje zdanie ......... piiiiiiiiiiiiiiii.

już może lepiej faktycznie jakiś wyższy model Fulcruma , czy coś podobnego .

Na co Ci te koła , ?? na wyscigi zrób-kup szytkowe to inna bajka i pełny karbon a nie takie ,,,,,półnapół

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#13 WojtekSpec

WojtekSpec
  • Użytkownik
  • 12 posts
  • SkądToruń

Posted 19 July 2012 - 08:36

mam takie koła tylko w wersji SLR, różnią się szprychami, ogólnie są też lżejsze bo chyba 1590 para.Koła katuje niemiłosiernie gdyż jeżdżę na nich wszystko: czasówki , wyścigi treningi itd. Zdarzyło mi się też wpaść kilka razy w konkretną dziurę i przez okres 2-3 lat jaki posiadam te koła nie wymagały nawet centrowania. Serwis mavica faktycznei kosmos drogi , wymiana bębenka 480 PLN ( moja wina dokręcałem kasetę bez podkładki)ale zrobili to w 3 dni robocze.Coraz częściej pojawiam się w górach i chciałbym zorganizować sobie jakieś w lekkie w pełni karbony , prosiłem nawet tu o poradę, lecz jako koło tzw uniwersalne polecam .

#14 kris91

kris91
  • Użytkownik
  • 1,314 posts
  • SkądKrotoszyn

Posted 11 August 2012 - 17:56

Dzisiaj wleciałem w dość pokaźną dziurę.. Koła wydają się całe.. Jedynie aby gumę na przodzie złapałem [dziura głęboka o ostrych krawędziach],, Chyba jednak będzie ok.. ;-)

#15 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 11 August 2012 - 20:53

to bardzo proste, zciągasz opone, dętke, opaske i sprawdź wew. profil i przy nyplach

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Reply to this topic