Skocz do zawartości


Zdjęcie

Merida


1 odpowiedź w tym temacie

#1 Maks

Maks
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądPoznań

Napisano 19 lipiec 2012 - 19:28

Witajcie mam pytanko ...

Co wybrać do wyboru mam 2 Meridy:

Pierwsza:

Merida Road Race Lite 904-COM 2011
RAMA: Race Light-Single
KOLOR: White/Blue
WIDELEC: BC CF lite-S
HAMULEC P/T: 105
KORBY: Shimano 105 50-34
PRZERZUTKA P: Shimano 105 Double
PRZERZUTKA T: Shimano 105 SS
KASETA: Shimano CS-5700 11-25
KIEROWNICA: FSA Gossamer Ergo OS
MOSTEK: FSA OS-190 -6
PIASTA P/T: Shimano 105
PEDAŁY: Nie
OBRĘCZE: MERIDA MR33
SIODŁO: Q-BIK
SZTYCA: FSA SL250 SB20 31.6
MANETKA P/T: Shimano 105 2 Dual Control/ 10 Dual Control
OPONA P/T: Vittoria Rubino Slick 23 60 kevlar

Druga:
Merida Road Race Lite 905-COM 2012
RAMA: Race Light-Single
Kolor: Black/White[Blue decal]
Widelec: BC CF lite-S taper
Hamulec P/T: Merida PRC
Korby: FSA Energy 50-34 Mega
Przerzutka P/T: Shimano Ultegra D/ Ultegra SS
Kaseta: Shimano CS-4600-10 12-28
Kierownica: FSA Gossamer Ergo OS
Mostek: FSA OS-190 -6
Piasta P/T: attached
Pedały: NO
Siodło: Selle Italia X1
Sztyca: FSA Team Issue SB25 31.6
Manetka P/T: Shimano Ultegra
Opona P/T: Vittoria Rubino Slick 23 60 KV
Koła: Fulcrum Racing comp

Co do radzicie jeśli chodzi o osprzęt
w 904 martwią mnie obręcze a w 905 całość nie jest na Ultegrze i nie wiem czy jest sens przepłacać ?

Rożnica cenowa między modelami po negocjacjach wynosi:
około 1000zł warto przepłacać ?

Pozdrawiam

Maks

#2 szosowaszosa

szosowaszosa
  • Użytkownik
  • 107 postów
  • Skąddolnośląskie stepy

Napisano 28 grudzień 2012 - 16:44

dość późno, ale może ktoś inny się się zapyta - różnice w obu rowerach są dość dziwne. W droższym jest kaseta Tiagry, w tańszym - 105. Sam mam Ramę Race Lite i kompletną grupę 105 (5700) i nie czuję potrzeby, by którykolwiek ze szpejów wymienić na Ultegrę (łożyska supportu mam Ultegry, bo dostałem za free do korby). I to nie jest kwestia mojej amatorszczyzny czy małych ambicji sportowych, a dużych - "jako wycieczkowca".

W droższym modelu koła to najtańsze możliwe Fulcrumy, które pewnie nie są niczym specjalnym wobec zwykłych kół, jakie ma wersja tańsza.

Moja rada jest taka: kupić tańszą i:
a) zostawic sobie te koła na zimę lub na wertepowiska i kupić sobie Aksiumy za 700 zł nówki
B) sprzedać fabryczny komplet kół i zapolować na używane Aksiumy to wyjdziesz na zero.

Pozdrawiam
Wojtek



Dodaj odpowiedź