ok czy przelaj?? pytanie bez sensu??
Started By
mama
, 17 wrz 2008 18:39
22 odpowiedzi w tym temacie
#2
Napisano 17 wrzesień 2008 - 18:55
Na CX mozna z powodzeniem jeździć na szosie i to nawet cały rok. Gorsza pogoda lub chociażbym jeśli chcesz wjechać w teren to CX jets idealny.
OK wymusza jazdę na siłę, chcesz czy nie chcesz musisz jechać na jednym przelożeniu, meczyć się i wdychać zawsze łapczywie zimne powietrze. Na CX możesz jechać takim tempem jakim chcesz.
Na zimę zdecydowanie lepszy jest CX. OK do szlifowania formy przed sezonem jak jest już ciepło i w sezonie.
*Kurierzy cały rok jeżdzą na OK, ale to inna bajka.
OK wymusza jazdę na siłę, chcesz czy nie chcesz musisz jechać na jednym przelożeniu, meczyć się i wdychać zawsze łapczywie zimne powietrze. Na CX możesz jechać takim tempem jakim chcesz.
Na zimę zdecydowanie lepszy jest CX. OK do szlifowania formy przed sezonem jak jest już ciepło i w sezonie.
*Kurierzy cały rok jeżdzą na OK, ale to inna bajka.
#8
Napisano 17 wrzesień 2008 - 20:56
Mama, zwykle mozna zlozyc sie dosc ladnie bo uzywa sie w ostrym krotszych korb, nie wiecej niz 170. Ale jak juz sie korba zachaczy to nazywa sie to 'Cyrkiel' - i boli:)
Ja mam ostre bo lubie ta innosc:) Ale mozna na nim zrobic super trening silowy i pocwiczyc obrot.
Ja mam ostre bo lubie ta innosc:) Ale mozna na nim zrobic super trening silowy i pocwiczyc obrot.
#9
Napisano 17 wrzesień 2008 - 22:07
Zimą nie jeździ się na karbonowych klamotach. Widelec jeszcze ujdzie, ale słyszałem od takich osób jak Krzysztof Sujka i jego genialny mechanik (z jego sklepu), że na karbonie się w zimie nie jeździ. Jakoś nie rozwinęli dalej myśli, ale pewnie na jakiejś podstawie wysnuli takie twierdzenie.ciezko by bylo na blacie > 40 :mrgreen: ale czego sie nie robi z milosci :mrgreen:
a tak serio moze ktos sie orientuje jak wyglada sytuacja z ramami do cx u p. Orlowskiego?
czy lepiej zapakowac sie w karbon na przecenie?
Kolega kupił w ubiegłym roku na Allegro pięknego przełajowca Focus za niewielkie pieniądze. To zagorzały szosowiec, który w sezonie lekko robi 30 k km, nie patrząc na mrozy, ale bardzo podobają mu się jazdy na CX. Lekka odskocznia od asfaltu i miłe urozmaicenie.
#11
Napisano 17 wrzesień 2008 - 23:46
Też nie Stal by silnie reagowała w styku z solą i wilgocią, szczególnie wewnętrzne części rur nie chronione w żaden sposób. Chociaż jeśli ten aspekt zostałby wyeliminowany to stal jest jak najbardziej odpowiednia ze względu na swoją plastyczność. Żadne mrozy jej nie zaszkodzączyli stalowka bylaby niezlym rozwiazaniem?
#14
Napisano 18 wrzesień 2008 - 11:03
no dobra ale stopow tzw cr jest masa, kwestia jeszcze innych domieszek
http://www.kolarstwo...da.pl/rury.html
http://www.kolarstwo...da.pl/rury.html
#15 Gosc_Klaudiusz_*
Napisano 18 wrzesień 2008 - 13:15
POozamtym profile od wewnatrz mozna bez problemu zabezpieczyc. Innym problemem natomiast sa gwinty i mufy, o zarysowaniach nie wspominajac...
Karbon jak najbardziej sie nadaje na zime, tylko w naszej wiosce zwanej polska panuja jakies dziwne przesady. Karbonu nikt z zawodowcow nie uzywa na zime bo jest za drogi w porownaniu do wymiernych efektow jego uzywania w zime
Najlepszym wyborem ramy na zime to prawdopodobnie alu, chodz reszta tez sie nada.
Karbon jak najbardziej sie nadaje na zime, tylko w naszej wiosce zwanej polska panuja jakies dziwne przesady. Karbonu nikt z zawodowcow nie uzywa na zime bo jest za drogi w porownaniu do wymiernych efektow jego uzywania w zime
Najlepszym wyborem ramy na zime to prawdopodobnie alu, chodz reszta tez sie nada.
#17
Napisano 18 wrzesień 2008 - 17:39
istnieje-ale nie chodzi tylko o minusowe temp. mówię tu o przełaju a nie o szosie. carbon jest o wiele mniej odporny od metali na udar. prosto mówiąc na uderzenia, zwlaszcza kamoli. a o to w przełaju i xc nie trudno. jak dołozysz do tego wysoką cenę to wyciągniesz odpowiedni wniosek. ale jeżeli kwestia finansów nie gra roli, to dlaczego nie. pozdr