Skocz do zawartości


Zdjęcie

ok czy przelaj?? pytanie bez sensu??


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 17 wrzesień 2008 - 18:39

chodzi mi o trening zimowy jak uwazacie co bedzie lepsze ostre kolo czy przelaj?? a moze jedno i drugie tyle ze albo na szosce albo w terenie?

#2 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 17 wrzesień 2008 - 18:55

Na CX mozna z powodzeniem jeździć na szosie i to nawet cały rok. Gorsza pogoda lub chociażbym jeśli chcesz wjechać w teren to CX jets idealny.
OK wymusza jazdę na siłę, chcesz czy nie chcesz musisz jechać na jednym przelożeniu, meczyć się i wdychać zawsze łapczywie zimne powietrze. Na CX możesz jechać takim tempem jakim chcesz.
Na zimę zdecydowanie lepszy jest CX. OK do szlifowania formy przed sezonem jak jest już ciepło i w sezonie.
*Kurierzy cały rok jeżdzą na OK, ale to inna bajka.

#3 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 17 wrzesień 2008 - 19:00

no tak to wiem ....na ok zostaje tylko frajda????moze az??? szczerze w ok zawsze zastanawialo mnie jak bardzo mozna sie zlozyc w ostrym zakrecie?

#4 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 17 wrzesień 2008 - 19:05

Pewnie sporo czasu trzeba poświęcić, żeby nauczyć się jeździć na OK. A uczyć sie zimą? Perwersyjne twierdzenie :D

#5 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 17 wrzesień 2008 - 19:11

Może singiel przełajowy ?

#6 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 17 wrzesień 2008 - 19:53

W woj. świetokrzyskim? Chyba nie bardzo.
Przełajówka byłaby jak znalazł na zimę.

Ja nigdy nie zrozumiem tych co walą na OK. Jedyne miejsce gdzie mógłbym pocinać na OK to tor. ;-)

#7 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 17 wrzesień 2008 - 20:06

ciezko by bylo na blacie > 40 :mrgreen: ale czego sie nie robi z milosci :mrgreen:
a tak serio moze ktos sie orientuje jak wyglada sytuacja z ramami do cx u p. Orlowskiego?
czy lepiej zapakowac sie w karbon na przecenie?

#8 wili666

wili666
  • Użytkownik
  • 96 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 17 wrzesień 2008 - 20:56

Mama, zwykle mozna zlozyc sie dosc ladnie bo uzywa sie w ostrym krotszych korb, nie wiecej niz 170. Ale jak juz sie korba zachaczy to nazywa sie to 'Cyrkiel' - i boli:)
Ja mam ostre bo lubie ta innosc:) Ale mozna na nim zrobic super trening silowy i pocwiczyc obrot.

#9 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 17 wrzesień 2008 - 22:07

ciezko by bylo na blacie > 40 :mrgreen: ale czego sie nie robi z milosci :mrgreen:
a tak serio moze ktos sie orientuje jak wyglada sytuacja z ramami do cx u p. Orlowskiego?
czy lepiej zapakowac sie w karbon na przecenie?

Zimą nie jeździ się na karbonowych klamotach. Widelec jeszcze ujdzie, ale słyszałem od takich osób jak Krzysztof Sujka i jego genialny mechanik (z jego sklepu), że na karbonie się w zimie nie jeździ. Jakoś nie rozwinęli dalej myśli, ale pewnie na jakiejś podstawie wysnuli takie twierdzenie.
Kolega kupił w ubiegłym roku na Allegro pięknego przełajowca Focus za niewielkie pieniądze. To zagorzały szosowiec, który w sezonie lekko robi 30 k km, nie patrząc na mrozy, ale bardzo podobają mu się jazdy na CX. Lekka odskocznia od asfaltu i miłe urozmaicenie.

#10 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 17 wrzesień 2008 - 22:23

tez sie zastanawiam dlaczego? a widelec niby tak hm sam nie wiem o co chodzi:(
czyli stalowka bylaby niezlym rozwiazaniem?

#11 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 17 wrzesień 2008 - 23:46

czyli stalowka bylaby niezlym rozwiazaniem?

Też nie :D Stal by silnie reagowała w styku z solą i wilgocią, szczególnie wewnętrzne części rur nie chronione w żaden sposób. Chociaż jeśli ten aspekt zostałby wyeliminowany to stal jest jak najbardziej odpowiednia ze względu na swoją plastyczność. Żadne mrozy jej nie zaszkodzą :D

#12 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 18 wrzesień 2008 - 08:20

ten problem rozwiazuja odpowiednie stopy(zawartosc cr) ...problem jakie maja wlasciwosci rury z nich wykonane?

#13 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 wrzesień 2008 - 09:47

Cr-mo pokrywa się powierzchniowo korozją.

#14 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 18 wrzesień 2008 - 11:03

no dobra ale stopow tzw cr jest masa, kwestia jeszcze innych domieszek
http://www.kolarstwo...da.pl/rury.html

#15 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Napisano 18 wrzesień 2008 - 13:15

POozamtym profile od wewnatrz mozna bez problemu zabezpieczyc. Innym problemem natomiast sa gwinty i mufy, o zarysowaniach nie wspominajac...

Karbon jak najbardziej sie nadaje na zime, tylko w naszej wiosce zwanej polska panuja jakies dziwne przesady. Karbonu nikt z zawodowcow nie uzywa na zime bo jest za drogi w porownaniu do wymiernych efektow jego uzywania w zime

Najlepszym wyborem ramy na zime to prawdopodobnie alu, chodz reszta tez sie nada.

#16 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 18 wrzesień 2008 - 14:12

hm czy to sa przesady trzeba by znac argumenty przeciwnikow zimowego carbonu...ja ich nie znam poza cena oczywiscie ale chodzi raczej zeby znalezc powazne przeciw...jesli takie istnieje :mrgreen:

#17 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 18 wrzesień 2008 - 17:39

istnieje-ale nie chodzi tylko o minusowe temp. mówię tu o przełaju a nie o szosie. carbon jest o wiele mniej odporny od metali na udar. prosto mówiąc na uderzenia, zwlaszcza kamoli. a o to w przełaju i xc nie trudno. jak dołozysz do tego wysoką cenę to wyciągniesz odpowiedni wniosek. ale jeżeli kwestia finansów nie gra roli, to dlaczego nie. pozdr

#18 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Napisano 18 wrzesień 2008 - 18:23

Rownie dobrze nie powinno sie uzywac carbonowych ram do mtb, i to przez caly rok ;)

#19 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 18 wrzesień 2008 - 20:15

Ja w grudniu złożyłem OK. Nauczyłem się na nim jeździć w zimę, śmigałem po śniegu, lodzie, teraz jeżdżę po błocie, czasami w kałużach do 1/4 wysokości koła. Opony 25/23. Geometria ramy - torowa. Stalówka Orłowskiego.

#20 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 18 wrzesień 2008 - 20:36

A to moja przełajka - ale zimą jeszcze nią nie jeżdziłem Dołączona grafika



Dodaj odpowiedź