Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#1401 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1726 postów
  • SkądLublin

Napisano 16 grudzień 2018 - 13:17

Ale po co „dinkiszotujesz”? Wezwanie rok temu dotyczyło EXOTherm, a w ofercie jest już wersja EXOTherm2.

 

Żart taki... myślałem że "uśmieszek" trochę załagodzi atmosferę.

 

Na chwilę obecną właśnie tak jest z tarczami w szosie. Tu piszczy, tam recall, gdzieś indziej cieknie. A jak już wszystko jest ok to okazuje się że siła hamowania jest nie większa niż w dobrych obręczówkach. 

 

Szczególnie kiedy wiesz lepiej, jak działa produkt, którego nie spróbowałeś...

 

Na jakiej podstawie zakładasz że czegoś nie używałem? Gdzie napisałem o działaniu "produktu" o którym wspominasz? I co ma nieudana kaseta DA do klocków Swissstop bo nie łapię tego kontrargumentu? 

 

Nawet podczas długich zjazdów z przełęczy w wykonaniu amatorów, którzy z różnych powodów dłużej trzymają palce na klamkach? 

 

Jeśli mówimy o hydraulice to zawsze mi się wydawało że od zbyt wysokiej temperatury (spowodowanej np. jazdą z góry z non stop zaciśniętym hamulcem) "puchną" klamki i w ogóle nie ma hamowania do czasu ostygnięcia systemu. Zresztą dotyczy to nie tylko rowerów. 

 

Ja zasadniczo jestem i zawsze byłem zwolennikiem hamulców tarczowych ale to co dzisiaj jest w ofercie skierowanej do szosowców można ogólnie nazwać rewizją nr. 1


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#1402 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 16 grudzień 2018 - 14:23

Jestem bardzo  zadowolony z hamulców tarczowych w rowerze szosowym i raczej nie widzę już powrotu do obręczówek.



#1403 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 16 grudzień 2018 - 14:31

Jestem bardzo zadowolony z hamulców tarczowych w rowerze szosowym i raczej nie widzę już powrotu do obręczówek.


Ja tez, obreczowki zostaly mi tylko w TT, no ale tam sie malo hamuje ;)

#1404 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 grudzień 2018 - 15:01

A Shimano nie ogłasza recallu nawet wtedy, kiedy jego kasety eksplodują. 

what?? materiały wybuchowe poukrywali czy co? :o dojechałem w tym roku drugi sezon na DA 11-28, w sumie ok 11tys km i nic i ciągle działa.. niemniej zmieniam ją na DA 11-25

 

mi się ciężko przesiąść na obręczówki, bo feeling w pracy klamki już nie ten :D



#1405 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 16 grudzień 2018 - 15:07

Nawet podczas długich zjazdów z przełęczy w wykonaniu amatorów, którzy z różnych powodów dłużej trzymają palce na klamkach?

Taki amator w ten sam sposob rownie dobrze moze przegrzac tarcze.
Zjawisko pewnie tak czeste, jak problemy z przegrzewaniem karbonowych obreczy i szczekowych hamulcow. Nigdy nie udalo mi sie zagotowac ukladu, same tarcze mialem przegrzane, zmienily kolor ale nadal dzialaly bez problemu.
W takich okolicznosciach, bez wzgledu na rodzaj hamulcow, trzeba umiec hamowac.

Teraz np gdybym mial kupowac nowa rame, powaznie bym sie zastanowil nad rodzajem hamulcow. Ale nie dlatego, ze mi czegos brakuje w moim obecnym sprzecie, gdyby tak bylo jezdzil bym juz na tarczowkach. Raczej kwestia tego w jakim kierunku idzie rynek. Niektore marki juz teraz nie oferuja szczekowych opcji w swoich top modelach.

#1406 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 grudzień 2018 - 16:55

what?? materiały wybuchowe poukrywali czy co?

Cała pierwsza seria kaset z karbonowym pająkiem pękała pod naciskiem. Reklamacji było mnóstwo, a shimano nabrało wody w usta i udawało, że problemu nie ma.

Co ma nieudana kaseta DA do klocków Swissstop bo nie łapię tego kontrargumentu?

Choćby to, że (nie)ogłoszenie recallu to żaden argument.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1407 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 17 grudzień 2018 - 11:58

Cała pierwsza seria kaset z karbonowym pająkiem pękała pod naciskiem. Reklamacji było mnóstwo, a shimano nabrało wody w usta i udawało, że problemu nie ma.
Choćby to, że (nie)ogłoszenie recallu to żaden argument.


Ale kasety wymieniali bez szemarnia i wprowadzili "po cichu" wersję 2.0 - i to bez zmiany oznaczenia nawet.

#1408 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 grudzień 2018 - 12:03

Shimano przeprasza za kasety i klamki co urywają kable :D



#1409 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 17 grudzień 2018 - 12:23

Ale kasety wymieniali bez szemrania i wprowadzili "po cichu" wersję 2.0 - i to bez zmiany oznaczenia nawet.

Tym bardziej jest to karygodne, że nie ostrzegli klientów pomimo faktu, że produkt był tak zły, że trzeba było go zmodyfikować.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1410 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 grudzień 2018 - 14:44

Dobra ale temat jest o tarczach.

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1411 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 lipiec 2019 - 11:33

nikt nie pisze nic od 7 miesiecy.. chyba się tarcze już przyjęły :)



#1412 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 18 lipiec 2019 - 11:51

A na co to komu ;)

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#1413 BoDym

BoDym
  • Użytkownik
  • 12 postów

Napisano 19 lipiec 2019 - 17:05

nikt nie pisze nic od 7 miesiecy.. chyba się tarcze już przyjęły :)

Chyba tak, skoro czasówkę na TdF wygrywa rower na tarczach. Chociaż wygrał Alaphilippe, rower to tylko dodatek. 



#1414 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2019 - 20:12

 Z tymi hamulcami tarczowymi to trudny temat, podobnie jak jeszcze niedawno z oponami 25 mm. :)



#1415 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 17 grudzień 2019 - 20:22

Trochę lat temu w rowerach mtb wytrzebiono sztywne widelce. Potem hamulce obręczowe.
10 lat temu ludzie wyzywali 29ery. Obecnie praktycznie nie ma na rynku rowerów na kołach 26 cali.
Nie widzę powodu żeby w rowerach szosowych pozostawiono hamulce szczękowe. Koszty produkcji zacisków mechanicznych są może nawet niższe niż szczęk v-brake czy szosowych.
To tak jak z v-brake w grupach Shimano - są nawet xt tylko że w gotowych rowerach crossowych czy treningowych , w wysokich modelach z osprzętem xt też już są tarczówki.
Osprzęt jest tylko za bardzo nie ma to gdzie zamontować.

#1416 Gosc_beskidbike600_*

Gosc_beskidbike600_*
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2019 - 20:23

Tarczowki w szosie na plus. Ten konserwat6zm szosowy jest śmieszny. Tobo idealnie to opisał.

#1417 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2019 - 20:43

Nie widzę powodu żeby w rowerach szosowych pozostawiono hamulce szczękowe.

 

W tym, co wyżej napisałeś jest dużo racji. Jednak zawodnicy jakoś niechętnie chcą przesiadać się na tarcze, poza tymi, którzy jeżdżą na Treku i Specu, ponieważ wymusza to producent. Jest to widoczne zwłaszcza wśród kolarzy, którzy jadą na klasyfikację generalną, w wyścigach etapowych... Rzuciło mi się też w oczy, że np. Alberto Contador, na co dzień reklamuje Treki z tarczami, ale jak ostatnio startował w dużym wyścigu amatorów (który wygrał), to rower miał na hamulcach obręczowych... Zwróć uwagę, że nawet podczas ostatnich mistrzostw świata w Yorkshire, niewielu zawodników miało tarcze w rowerach, pomimo ulewy. 

Dodam, że napisałem to z perspektywy osoby, która ma rower szosowy na tarczach.



#1418 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2019 - 20:43

Konserwatyzm szosowy jest OK, za to  śmieszne ( a częściej straszne ) są twoje wypowiedzi, nie tylko w tym temacie.

 

Proszę o rozwagę w pisaniu tego typu komentarzy, najlepiej zachowaj je dla siebie, chyba że masz merytoryczne argumenty do poparcia swoich tez. 


Użytkownik Prozor edytował ten post 18 grudzień 2019 - 13:08
Moderacja wpisu nie na temat, bezpodstawne czepianie się innego użytkownika.


#1419 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 17 grudzień 2019 - 20:50

W tym, co wyżej napisałeś jest dużo racji. Jednak zawodnicy jakoś niechętnie chcą przesiadać się na tarcze, poza tymi, którzy jeżdżą na Treku i Specu, ponieważ wymusza to producent. Jest to widoczne zwłaszcza wśród kolarzy, którzy jadą na klasyfikację generalną, w wyścigach etapowych... Rzuciło mi się też w oczy, że np. Alberto Contador, na co dzień reklamuje Treki z tarczami, ale jak ostatnio startował w dużym wyścigu amatorów (który wygrał), to rower miał na hamulcach obręczowych... Zwróć uwagę, że nawet podczas ostatnich mistrzostw świata w Yorkshire, niewielu zawodników miało tarcze w rowerach, pomimo ulewy. A w grupach młodszych, to chyba tylko amerykanie jechali z tarczówkami.


Zawodnicy mogą nie chcieć. Mordowanie v-brake czy kół 26 cali też trwało dłuższą chwilę ale zostało zrealizowane.
Jeśli w wysokich grupach szosowych przestaną być oferowane przez Srama czy Shimano opcje mechaniczne to co zrobią ci którzy nie lubią hydraulicznych? Przestaną jeździć?

#1420 Gosc_beskidbike600_*

Gosc_beskidbike600_*
  • Gość

Napisano 17 grudzień 2019 - 20:50

Gdyby wszyscy byli tak konserwatywni jak Ty to nadal latalibyśmy z maczugą. Ewentualnie dalej jeździłbyś z przerzutką na ramie😝



Dodaj odpowiedź