Skocz do zawartości


Nowości sprzętowe


2569 odpowiedzi w tym temacie

#2221 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2880 postów

Napisano 31 sierpień 2021 - 20:12

W tle nuda, bajzel pracy - architekt embedded - tworzenie systemów logujących dane z czujników, pomiary pogodowe, laserowe, zapobieganie katastrofom typu lawiny, trzęsienia ziemi itd. Systemy wczesnego informowania o ruchach tektonicznych, przesunięciach w terenie czy poziomie wody/śniegu.

 

Dziwi mnie to, że po prostu w ogóle można je ciut wcisnąć "w tył", tak jak na obrazku na dole. W przypadku klamek szczękowych, np. Sora nie da się ich "wcisnąć w tył", po prostu jest blokada. Może to po prostu wynika z mechanizmu regulowania wychylenia klamki, ale jest to dziwne. Wydaje się, że nowa Ultegra oraz nowy Duracz już tego "problemu" nie mają - natomiast oczywiście nazywanie tego problemem jest srogim nadużyciem.



#2222 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 sierpień 2021 - 20:25

BTW. Jak słucham o „sprężaniu” w układzie hamulcowym to ten … teges, niezły skrót myślowy ;)

Raczej kwestia jakości tłumaczenia. Od lat powierzają tłumaczenia większości swoich materiałów biurom tłumaczeń, które może i znają się na ogólnej lingwistyce, ale o słownictwie branżowym nie mają zielonego pojęcia. Ich katalogi drukowane słyną z takich kwiatków :)


  • artho lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2223 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2880 postów

Napisano 31 sierpień 2021 - 20:31

Jan z Dobrerowery.pl zaznaczył, że wersja szczękowa nowego Dura-Ace to tak na prawdę lekkie odświeżenie wizualne poprzedniej grupy a nie nowa grupa. Nikt nie ukrywa, że szczękowa grupa nie jest już ukrywana a raczej zmienia design pod nowy standard, natomiast nie jest to nowa grupa.

 

- Ponoć poprawiono głośność tylnej przerzutki.

- Nowe tarcze (wyglądające jak XTR) nie powinny się już giąć, a nawet jeżeli to tarcza ma 10% więcej miejsca, więc nadal nie powinna płakać.

 

 



#2224 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2880 postów

Napisano 31 sierpień 2021 - 21:10

Wiem, że post pod postem ale akurat te hamulce to są paskudne :(

 

DA miało ładne hamulce tarczowe w 9100 jak i Ultegra w 8000 a to jest po prostu brzydkie:

 

sHkYqW9.png

 

Więcej info w CTips:

 



#2225 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3219 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 sierpień 2021 - 21:36

https://cycling-pass...ra-ace-history/


  • Senninho lubi to

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#2226 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 wrzesień 2021 - 06:28

Bo w MTB była gigantyczna presja przez całą gamę Eagle, od samego dołu. W szosie jest co prawda Rival AXS, ale nie wygląda na wielki hit - moim zdaniem 11-rzędowa 105 Di2 zje go bez popity, i mówię to jako miłośnik SRAM-a ;)

W dodatku rozpoznawalność SRAM-a na szosie pozostaje nędzna, podobnie jak przekonanie o jego jakości.

W szosie IMHO Shimano po prostu nie ma powodu, by wybiegać naprzód.

Masz rację, 105-ka może jeszcze zostać na 11, ale już w grx (szczególnie w 1x11) tej 12 zębatki bardzo brakuje i konkurencja wygląda dużo lepiej.

Ciekawe robi się jeszcze jedno, rośnie różnica w cenie między 105 a Ultegrą - będzie niezły przeskok cenowy w nowych rowerach na tych grupach. Rower na 105 za powiedzmy 10k, a potem na ultegrze di2 za ile? 20k, 25k? A co pomiędzy?

#2227 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 01 wrzesień 2021 - 06:34

Pomiędzy wstrzeli się SRAM :)


  • Marcin321 lubi to

#2228 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 01 wrzesień 2021 - 06:57

Tak sobie jadąc do roboty dzisiaj przyszło mi do głowy, że hejtuję shimano.

 

Tourney - 7sp

Claris - 8sp

Sora - 9sp

--

Tiagra - 10sp

105 - 11sp

--

Ultegra - 12rz - Di2

Dura-Ace - 12rz - Di2

 

Jakie to pięknie poszatkowane z minimalną krzyżową kompatybilnością. Jedynie patrząc na ceny - brakuje grupy mechanicznej pomiędzy 105 i ultegrą.



#2229 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 postów

Napisano 01 wrzesień 2021 - 07:36



Rower na 105 za powiedzmy 10k, a potem na ultegrze di2 za ile? 20k, 25k? A co pomiędzy?



To mi wygląda na ultegre https://www.cube.eu/...ingbluencarbon/

#2230 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2880 postów

Napisano 01 wrzesień 2021 - 07:46

Masz rację, 105-ka może jeszcze zostać na 11, ale już w grx (szczególnie w 1x11) tej 12 zębatki bardzo brakuje i konkurencja wygląda dużo lepiej.

Ciekawe robi się jeszcze jedno, rośnie różnica w cenie między 105 a Ultegrą - będzie niezły przeskok cenowy w nowych rowerach na tych grupach. Rower na 105 za powiedzmy 10k, a potem na ultegrze di2 za ile? 20k, 25k? A co pomiędzy?

Ultegra R8000 i Duracz R9100 będą nadal dostępne w sprzedaży i pewnie dość długo - właśnie jako tańsza, starsza alternatywa.

 

105 12-speed Di2 to pewnie kwestia miesięcy, Rival potrzebuje konkurenta :P. Wtedy 105 11-speed dołączy do grupy "classic" a ceny się zbliżą. Zgaduję, że rower na nowej 105-tce 12 Di2 będzie kosztował pod 13-15k, na nowej Ultegrze jakieś 15-25k a na nowym Duraczu od około 30-35k za Canyony po 50-60 za Spece i Treki.

 

No tego kroku, że kompletnie skasują opcję mechaniczną to się chyba faktycznie nikt nie spodziewał :D.

 

Pomiędzy wstrzeli się SRAM :)

Z Rival eTap AXS :D :D



#2231 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 postów

Napisano 01 wrzesień 2021 - 08:17

 

105 12-speed Di2 to pewnie kwestia miesięcy, Rival potrzebuje konkurenta :P. Wtedy 105 11-speed dołączy do grupy "classic" a ceny się zbliżą.

 

Są w ogóle na ten temat (105 Di2) jakiekolwiek przecieki, pogłoski, czy to na razie tylko pobożne życzenia? Chyba do tej pory w ogóle nie było o tym mowy?



#2232 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 01 wrzesień 2021 - 08:18

Na razie spekulacje. Ale o 105 nigdy szczególnie nie krążyły plotki, po prostu wypuszczali gotowy produkt.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2233 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3219 postów
  • SkądPoznań

Napisano 01 wrzesień 2021 - 08:18

Kiedyś w Łodzi był przypadek że 14 latek zrobił pilota i przełączał zwrotnice tramwajowe, teraz czekam aż ktoś pobawi się przerzutkami na Tdf  :P


  • lupus lubi to

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#2234 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2880 postów

Napisano 01 wrzesień 2021 - 08:32

Kiedyś w Łodzi był przypadek że 14 latek zrobił pilota i przełączał zwrotnice tramwajowe, teraz czekam aż ktoś pobawi się przerzutkami na Tdf  :P

Bez przesady, już dawno nie żyjemy w epoce radia analogowego tylko w epoce radia cyfrowego (khy khy, za wyłączeniem nadal popularnego między innymi w Polsce radia... pod nazwą radio - stacji radiowych). Nie po to fizyka dała informatyce i telekomunikacji jak i teleinformatyce modulację QAM1024 a potencjalnie i wyższych, aby potem 14-latek mógł powodować wypadki czy to kolejowe czy to na TdF. Pomijając oczywiście fakt, że na TdF rowerów na radiu wcale niemało.

 

W ramach ładnego obrazka wrzucam wizualizację kilku modulacji "latających" każdego dnia wokół nas:

 



#2235 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 01 wrzesień 2021 - 09:29




To mi wygląda na ultegre https://www.cube.eu/...ingbluencarbon/


Co ten Cube taki tani?
Zastanawiałem się przez chwilę, czy nie napisać "tani", ale w obecnych czasach bez szydery to wychodzi niedrogo.

#2236 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 708 postów

Napisano 01 wrzesień 2021 - 09:36

Dziwnie tani.



#2237 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 01 wrzesień 2021 - 09:37

Co ten Cube taki tani?
Zastanawiałem się przez chwilę, czy nie napisać "tani", ale w obecnych czasach bez szydery to wychodzi niedrogo.

Cena na rynku konsumenckim ma się nijak do kosztu produkcji oraz ceny dla OEMów. Taki Cube kupuje sobie kontener Ultegr w 2022 i jeszcze kontener na 2023 i dwa na 2024, to dostaje inną cenę niż Kowalski.


  • artho lubi to

#2238 mataman

mataman
  • Użytkownik
  • 394 postów

Napisano 01 wrzesień 2021 - 09:42

Co ten Cube taki tani?
Zastanawiałem się przez chwilę, czy nie napisać "tani", ale w obecnych czasach bez szydery to wychodzi niedrogo.

Bo to nie jest marka naładowana marketingiem jak Spec czy Trek, no i do tej pory robili wątpliwej urody szosy.

Agree na 2022 wygląda mega i jest na mojej liście zakupowej.

#2239 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 01 wrzesień 2021 - 10:02

ja sie zastanawiam kto to kupi,ceny osprzetu to jakis kosmos,ja zostaje przy mechanice 11s,w sumie to mi wystarczalo 10s.Njalpieje to dziala chorus,record 10s i wytrzymalosc tego byla pewnie 2x3 razyw ieskza od tego szajsu shimano



#2240 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1224 postów

Napisano 01 wrzesień 2021 - 10:10

Ja wiem, że Cube to nie jest coś, czym kiedykolwiek się robiło wrażenie.
Jednak od kiedy pamiętam to robili rowery poprawne - w końcu to Niemcy.
W tej chwili nie da się za 17k kupić roweru z di2 11s i czystym kokpitem z jakimiś chociaż sensownymi kołami. Tutaj Cube wjeżdża z tym wszystkim w dodatku z nowym osprzętem.
Taka choćby Sensa w tej chwili to bliżej 20k za to samo (nadal z di2 11s).
Ciekawe, czy będzie dało się to kupić czy wszystko zniknie od razu. ;)



Dodaj odpowiedź