Jump to content


Nowości sprzętowe


2569 replies to this topic

#2241 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 01 September 2021 - 10:34

Ja wiem, że Cube to nie jest coś, czym kiedykolwiek się robiło wrażenie.
Jednak od kiedy pamiętam to robili rowery poprawne - w końcu to Niemcy.
W tej chwili nie da się za 17k kupić roweru z di2 11s i czystym kokpitem z jakimiś chociaż sensownymi kołami. Tutaj Cube wjeżdża z tym wszystkim w dodatku z nowym osprzętem.
Taka choćby Sensa w tej chwili to bliżej 20k za to samo (nadal z di2 11s).
Ciekawe, czy będzie dało się to kupić czy wszystko zniknie od razu. ;)

I to jest klucz do nowości.
Wmawianie nam, że tego potrzebujemy
Obecne wymagania klienta wymieniłeś pieknie:
Czysty kokpit
Elektryka
Hamulce tarczowe
Czy ma to wpływ na szybkość roweru, który z założenia ma być odpowiednikiem Ferrari? Najszybszego z możliwych? Prowadzić się jak Porshe po serpentynach i ciąć powietrze jak Veyron?

Nie bo szybkość jest w głównie w pozycji i masie. Sam kokpit to marginal gains bez znaczenia o ile nie jeździmy na czas a ścigamy się głównie w peletonie ze średnimi 40. A pełna integracja utrudnia dostosowanie aero pozycji bez dodatkowych nakładów finansowych.
Elektryka? No nie robi nas szybszymi ale daje fan. Fajnie zmienia biegi. Nie lepiej, nie gorzej a fajniej.
Tarczówki? No fajnie hamują i nie zużywają obręczy ale nie sprawią że będziemy szybsi.
Jak ktoś techniki nie ma to tarcze nie sprawią, że nagle ją będzie miał. W błocie się nie ścigamy.

Więc jaramy się nowym DA, które oprócz dwóch baterii i jednej koronki nie zmienił nic. Nic poza cennikiem i kompatybilnością.


Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
  • hi_im_krzysiu likes this

#2242 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 01 September 2021 - 10:51

Oczywiście, że większość uznawanych za przełomowe według producentów zmian w ostatnich latach to jedynie marketing.
Zgadzam się z tym co napisałeś - poza jazdą na czas, czy jazdą w samotnej ucieczce ciężko mi znaleźć zastosowanie dla tych wszystkich aero udogodnień.
Ze wszystkim pełna zgoda. Jednak jak już mam wyłożyć 4-5 średnich krajowych na rower, to bardzo wysoko będzie punktowane to jak mi się on podoba - a brak kabli i linek przemawia do mnie bardzo. Dla kogo innego ważne będzie ile to waży i ok.

Dla mnie po prostu zagadką jest czemu Cube się tak nisko wycenił - nie żebym narzekał. ;)

#2243 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 September 2021 - 11:06

Dokąd nie ma „kup teraz” to mogą sobie napisać dowolną cenę :)
  • artho likes this

#2244 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1,384 posts
  • SkądSzczecinek

Posted 01 September 2021 - 11:12

Dokąd nie ma „kup teraz” to mogą sobie napisać dowolną cenę :)

Dokładnie. Może mają strategię jak Romet. Zrobimy piękne katalogi z super specyfikacją a dostępność zerowa. Wizerunek marki się ociepla, w rankingach bijemy na głowę innych w kategorii cena/jakość a zarabiamy na sprzęcie z najniższej półki cenowej bo skoro mojego wymarzonego sprzętu jeszcze nie ma na stanie, a że dla dziecka potrzebuje jowejek to ten Romet taki zły nie jest skoro zawsze w kategorii cena/jakość ma złoty medal

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

#2245 mareq

mareq
  • Użytkownik
  • 232 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 01 September 2021 - 11:15

No to jak potrzebujesz kompletną nową grupę to kupujesz rower, demontujesz co potrzebujesz a reszta na aukcję. Wyjdzie taniej :)


  • Marcin321 likes this

#2246 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 September 2021 - 11:15

Pomiędzy wstrzeli się SRAM :) .


Czekaj, czekaj - SRAM szybko wyrówna cenniki do odpowiedniego poziomu. SRAM i Shimano to nie konkurencja tylko duopol :(

#2247 sargento

sargento
  • Użytkownik
  • 326 posts
  • SkądŁódź

Posted 01 September 2021 - 12:28

Czas na bezprzewodowe hamulce  :D  :lol:


  • artho likes this

#2248 johnny_pl

johnny_pl
  • Użytkownik
  • 167 posts

Posted 01 September 2021 - 13:04

Czy dobrze rozumiem: nowe grupy Ultegra i DA są tylko w wersji elektrycznej i tylko z hamulcami tarczowymi? Mechaniki i obręczowych nie będzie?



#2249 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 01 September 2021 - 13:18

Prawie.

 

Są nadal hamulce szczękowe, natomiast są to niezmodyfikowane wersje z grup R9100 oraz R8000 rebrandowane na odpowiednio R9200 i R8100. Czyli stare komponenty (hamulce jak i klamkomanetki) rebrandowane (za to brak kompatybilności Di2) oraz wspólne nowe przerzutki. Tylko już nie wiem czy nowe-stare klamki (ST-R8150-L) są też wireless czy są kablowo podpinane do nowych przerzutek...

 

Zaś przerzutki mechaniczne odeszły w pełni do historii.



#2250 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 01 September 2021 - 14:01

Czy dobrze rozumiem: nowe grupy Ultegra i DA są tylko w wersji elektrycznej i tylko z hamulcami tarczowymi? Mechaniki i obręczowych nie będzie?

Ale nadal jest campa record, super record. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#2251 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 01 September 2021 - 15:23

Czekaj, czekaj - SRAM szybko wyrówna cenniki do odpowiedniego poziomu. SRAM i Shimano to nie konkurencja tylko duopol :(

sram w kategorii road to dla shimano żadna konkurencja

 

Czy dobrze rozumiem: nowe grupy Ultegra i DA są tylko w wersji elektrycznej i tylko z hamulcami tarczowymi? Mechaniki i obręczowych nie będzie?

obręczowe chyba są, no ale wszystko di2



#2252 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 September 2021 - 15:31

W kwestii tradycyjnych rozwiązań: „tough to find” & „for pro teams”. BTW. najlepszy artykuł o nowej grupie jaki wpadł mi w ręce.

d8cf5a175f28cb94f0de17a96e6c3e48.png

#2253 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 01 September 2021 - 16:21

Czyli jednak nie będzie. W najlepszym wypadku będzie trzeba się pewnie grubo napocić żeby takowe zakupić. ;)



#2254 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 September 2021 - 16:47

tylko co z tego wyniknie

mam na myśli segment entry level - tam jeszcze długo nie będzie hydrauliki

czy Shimano będzie produkowało szczęki swych najniższych grup?



#2255 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 01 September 2021 - 18:25

Podejrzewam, że będą głównie mechaniczne tarcze.



#2256 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 01 September 2021 - 19:19

Mamy nieco zmianę (pewnie między innymi przez wirusa), bo faktycznie to chyba pierwszy taki raz, jak DuraAce i Ultegra wychodzą razem, natomiast jak jesteśmy przy entry grupach to... w sumie najdłużej na zmiany czeka obecnie Sora a później Claris. Więc nie zdziwiłbym się, jeżeli w przyszłym roku dostaniemy nowszą Sorę bądź Clarisa z opcją hamulców tarczowych analogicznie do Tiagry.



#2257 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 01 September 2021 - 19:24

Tiagra jest chyba najstarsza. 2015? Hydraulika do niskich grup raczej nie zawita, spodziewałbym się jakiejś hybrydy w stylu hy/rd



#2258 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,880 posts

Posted 01 September 2021 - 19:27

Chyba tak, ale w sumie dostała updejt do hydrauliki i w sumie... ciągle się dobrze trzyma :D. Pytanie czy 105 pójdzie w 12s i za nim wszystkie grupy po kolei o oczko w górę czy nastąpi jakaś zmiana - choćby z uwagi, że... jakby nie patrzeć nowy Dura Ace i nowa Ultegra stały się zdecydowanie bardziej "premium" niż były dawniej.



#2259 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 01 September 2021 - 19:40

Tiagra jest chyba najstarsza. 2015? Hydraulika do niskich grup raczej nie zawita, spodziewałbym się jakiejś hybrydy w stylu hy/rd

ej no przecież jest Tiagra hydrauliczna, a wtedy takiej nie było, więc musi być nowsza wersja



#2260 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 01 September 2021 - 19:54

po prostu dorzucili hydrauliczne klamki+zaciski ale reszta jest ciągle taka sama, zarówno jeśli chodzi o tematy techniczne jak i wizualne

a na marginesie to wcześniej rs405 też istniały





Reply to this topic