Skocz do zawartości


Nowości sprzętowe


2569 odpowiedzi w tym temacie

#2261 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 01 wrzesień 2021 - 22:36

tylko co z tego wyniknie
mam na myśli segment entry level - tam jeszcze długo nie będzie hydrauliki
czy Shimano będzie produkowało szczęki swych najniższych grup?


Dlaczego?
W rowerach prostokierowniczych hamulce są od poziomu altusa więc nie ma problemu by uhydraulicznić sorę i clarisa, tym bardziej że są zaciski flat mount do niskich grup mtb.

#2262 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 wrzesień 2021 - 23:04

Ja wiem że nie ma technicznego problemu, ale jest finansowy. 5 lat minęło a hydraulika jest ciągle droga (relatywnie). Nie widzę jakoś btwinów albo vento czy huragana za 3tys z hydrauliką.
  • samuraj_84 lubi to

#2263 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3219 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 wrzesień 2021 - 00:36

Prawdę powiedziawszy w tej nowej DA nie ma nic co by sprawiło że chciał bym ją mieć. Na razie moje nerki są bezpieczne ;p . 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#2264 Feltf95

Feltf95
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 02 wrzesień 2021 - 05:15

takie pytanie, bo w instrukcjach nowych grup nie znalazłem wprost odpowiedzi:

czy np nowa przerzutka przód oraz tył  R8100 Ultegra będzie działać z napędem 11S (korba np ultegra 6800 + 8000 oraz kaseta 11s grupy 6800&8000 i kompatybilne)?



#2265 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8618 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 wrzesień 2021 - 07:40

Nie ma jeszcze informacji na ten temat.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2266 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2021 - 07:41

W sensie czy nowa grupe da sie ustawic pod 11s? Raczej nieee.. Po co Ci taka informacja? To tak jakbys chcial na iphonie zainstalowac androida

#2267 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2021 - 07:43

Mi w nowej grupie podoba sie stopniowanie kaset - wreszcie!
Podoba sie to ze lancuch i bebenek ten sam.
Reszta, glownie look i cena - meh.

#2268 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2880 postów

Napisano 02 wrzesień 2021 - 08:12

Ciekawe jak w niezależnych testach wypadną te o 50% szybsze przerzutki.



#2269 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1384 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 02 wrzesień 2021 - 08:15

Ciekawe jak w niezależnych testach wypadną te o 50% szybsze przerzutki.

Ciekawe czy ktoś kiedyś słyszał od kogoś.... "Di2... Czemu to tak wolno zmienia biegi. Jak by tak 50% szybciej zmieniało biegi to było by idealnie".

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka

#2270 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2880 postów

Napisano 02 wrzesień 2021 - 08:37

No pierwsze Di2 przecie nie powalały prędkością. Tak czy tak 50% to sporo jak na marketingowy bełkot.



#2271 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2241 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2021 - 11:12

Co do kompatybilności to tu zapalają mi się lampki:

- inna średnica przewodów di2, nowy kluczyk do ich odpinania/przypinania - trudno powiedzieć czy to nie oznacza innych wtyczek/gniazd - chociaż są też elementy elektryki oznaczone jako kompatybilne

- servo wave, większy skok tłoczków - więc nowe zaciski ze starymi klamkami (i odwrotnie) mogą wyjątkowo marnie działać

- akumulator w di2 to nieco więcej niż tylko akumulator (przynajmniej w „starej” grupie), więc skoro wprowadzili nowy to ryzyko braku kompatybilności jest duże (i nie chodzi tylko o to że nowy ma 3 gniazda vs 1 w starym)

Trzeba poczekać aż nowa grupa wpadnie w ręce doświadczonych mechaników, bo na razie to chyba testerzy nie mieli okazji mocniej pogrzebać w konfiguracji tego co dostali do testów.

#2272 Feltf95

Feltf95
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 02 wrzesień 2021 - 11:17

małą wskazówkę masz przy osprzęcie czasowych rowerów - są przejściówki do nowych kabli (które są "cieńsze") przy obecnych przełącznikach  (grupa np 9100, nie opracowano czegoś nowego). 

największą zmianą/modyfikacją jest przeniesienie "junction box" do tylnej przerzutki & zmniejszenie ilości połączeń. 



#2273 uraz

uraz
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądLublin

Napisano 02 wrzesień 2021 - 18:10

Jeśli przymknę oko na ceny to widzę same zmiany na plus. Fajnie, że w końcu koła shimano będą miały nowy, szybko działający system zapadek. 


Cycling Order ★ Black is the new fluo ★ Don't feed the troll


#2274 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 02 wrzesień 2021 - 19:25

Jak waga Ultegry? Ktoś porównywał? Szczególnie kwestia kasety z dodatkową zębatką.



#2275 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 02 wrzesień 2021 - 19:31

Jak waga Ultegry? Ktoś porównywał? Szczególnie kwestia kasety z dodatkową zębatką.

kaseta +30g

.bikeradar.com/news/shimano-ultegra-di2-r8100/



#2276 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 02 wrzesień 2021 - 20:05

W sumie to niewielka różnica. Najgorzej to wygląda na korbie DA. Prawie 70g przytyła.



#2277 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2911 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 wrzesień 2021 - 23:17

Noo jakby dodatkową tarcze dali

#2278 tadzikpl

tadzikpl
  • Użytkownik
  • 861 postów

Napisano 03 wrzesień 2021 - 06:07

Dodali ciut materiału, to już wiadomo, skąd te ceny ;)

#2279 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3724 postów

Napisano 03 wrzesień 2021 - 06:53

W sumie to niewielka różnica. Najgorzej to wygląda na korbie DA. Prawie 70g przytyła.


Dobrze że przytyła. Wiele sztuk korb S ostatnich generacji Ultegry i Da miało problem z pękaniem. Może to rozwiąże problem

#2280 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 postów

Napisano 03 wrzesień 2021 - 07:17

Dobrze że przytyła. Wiele sztuk korb S ostatnich generacji Ultegry i Da miało problem z pękaniem. Może to rozwiąże problem

Wiele sztuk to znaczy ile % produkcji pękło?





Dodaj odpowiedź