W przypadku korby pękającej podczas sprintu nawet jedna pęknięta sztuka to o dwie za dużo. To nie koszyk bidonu, żeby machnąć na to ręką.
Nowości sprzętowe
#2283
Napisano 03 wrzesień 2021 - 07:50
W przypadku korby pękającej podczas sprintu nawet jedna pęknięta sztuka to o dwie za dużo. To nie koszyk bidonu, żeby machnąć na to ręką.
przy takim wolumenie produkcji wpadki zawsze są i nie dotyczy to wyłącznie kolarstwa a takie mamy czasy, że każdy przypadek jest nagłośniony
#2284
Napisano 03 wrzesień 2021 - 10:34
Chyba złota
Jeżdżę na DA 9000 czwarty sezon i nic mi nie pęka.
Bo problem dotyczył korby R8000, a przynajmniej tam najczęściej się o owym pisało, bo to dość popularna korba i sporo osób ją posiada. R7000 problem nie dotyczy a R9100 podobno też dotyczy.
#2285
Napisano 03 wrzesień 2021 - 10:38
przy takim wolumenie produkcji wpadki zawsze są i nie dotyczy to wyłącznie kolarstwa a takie mamy czasy, że każdy przypadek jest nagłośniony
nie kojarzę instagrama thankssram, a thanksshimano istnieje i ma 10k followersów ( https://www.instagra.../thanksshimano/ )
#2287
Napisano 03 wrzesień 2021 - 10:55
nie kojarzę instagrama thankssram, a thanksshimano istnieje i ma 10k followersów ( https://www.instagra.../thanksshimano/ )
bo na sram nikt nie jeździ
294 posty, gdzie nie można zweryfikować sposobu w jaki powstały uszkodzenia. A ile milionów korb ultegry/da wypuściło shimano od czasów dura 9000 kiedy to zaczęły "pękać"?
#2289
Napisano 03 wrzesień 2021 - 18:03
Dobrze że przytyła. Wiele sztuk korb S ostatnich generacji Ultegry i Da miało problem z pękaniem. Może to rozwiąże problem
Mówisz o rozklejaniu czy pękaniu? O tym drugim nie słyszałem. To pierwsze i owszem, głównie w ciepłych krajach typu Azja Południowo-Wschodnia.
#2290
Napisano 03 wrzesień 2021 - 21:44
Pękania również było sporo, zobacz wspomniane wcześniej https://www.instagra.../thanksshimano/
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2294
Napisano 04 wrzesień 2021 - 16:35
Dostaliśmy dziś zgłoszenie reklamacyjne korby SLX, która użytkowana była wyłącznie w Polsce. Pękła idealnie na gnieździe pedału, dokładnie w poprzek korby.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2295
Napisano 04 wrzesień 2021 - 18:25
a to nie jest tak że korby pękają w konkretnych warunkach tj. w dużej wilgotności? czy coś takiego? ktoś na forum pisał, ale to może być jakiś fake
tzn. ja oglądałem materiał na YT, gdzie było nie tyle o samej wilgotności w sobie, co o po prostu moczeniu sporym tej korby - obawiam się, że może to też dotyczyć gruntownego mycia tejże na myjce ciśnieniowej. Natomiast gdzie dokładnie ta woda się dostaje i co robi to nie mam pojęcia.
#2296
Napisano 04 wrzesień 2021 - 19:32
Dostaliśmy dziś zgłoszenie reklamacyjne korby SLX, która użytkowana była wyłącznie w Polsce. Pękła idealnie na gnieździe pedału, dokładnie w poprzek korby.
Tylko korba MTB w takim miejscu jest mocno narażona na uderzenia.
#2297
Napisano 04 wrzesień 2021 - 22:32
Ale pęknąć nie powinna nigdy. Zresztą projektant powinien przewidzieć, że w MTB takie ryzyko istnieje.
Dodatkowo na zdjęciach dołączonych do reklamacji nie widać śladów uderzenia.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2299
Napisano 05 wrzesień 2021 - 18:42
https://singletrackw...rophic-failure/
https://accidentalra...ier-components/
W szosie wyraźnie widać składanie/klejenie z dwóch połówek, w MTB tego nie widać (albo przynajmniej ja nie widzę).
#2300
Napisano 05 wrzesień 2021 - 20:53
Z opisu nowych grup szosowych:
The new crankarms feature the same Hollowtech II design as before, with the driveside arm using a two-piece bonded construction and the non-driveside arm using a one-piece forging.
Problemy z Ultegrą/DA dotyczyły zawsze prawego ramienia, więc to by się zgadzało, że proces jest inny. Może w mtb używają "one-piece forging" (nie wiem na czym to polega, a chętnie się dowiem) w obu ramionach?