Jump to content


Nowości sprzętowe


2569 replies to this topic

#341 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 15 November 2008 - 12:03

Red to już zupełnie inna bajka i cena również. Co do korby to to są technologie jakie wykorzystał SRAM do ich budowy

GXP™
Jest to system zewnętrznego wkładu suportowego
Truvativ. Wkład GXP jako jedyny na rynku posiada
system, który unieruchamia lewe łożysko pomiędzy
pająkiem, a lewym ramieniem korby, pozwalając
jednocześnie łożysku od strony napędu na pracę.
Dzięki temu wyeliminowano konieczność równowa-
żenia łożysk podczas regulacji. System GXP posiada
dwa łożyska i osiem uszczelek pozwalających na
bezproblemowe i długotrwałe użytkowanie


OCT™
Open Core Technology. Ramię korby jest formo-
wane z pojedynczej warstwy aluminium AL-7050-
TV o najwyższej jakości. AL-7050-TV jest 75%
wytrzymalsze niż tradycyjnie używane aluminium
6061. W rezultacie korby OCT są sztywniejsze,
trwalsze i dużo lżejsze niż tradycyjnie kute korby.
Proces jest własnością Truvativa i przez ostatni
rok w jego własnej fabryce został doprowadzany
do perfekcji.


PowerGlide™
Nowe koronki Truvativ PowerGlide to technolo-
giczny przełom. Po pierwsze zastosowano naj-
lepsze materiały: koronki wykonano z aluminium
7075-T6, a piny ze stali nierdzewnej. Następnie
koronki poddano wytłaczaniu, wybijaniu i wycina-
niu maszynowemu, metodą CNC, aby nadać im
wyjątkowo precyzyjny kształt



#342 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 15 November 2008 - 12:58

Jesli chodzi o tarcze czasowe to wolę FSA.

#343 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 15 November 2008 - 15:58

Moze i blat REDa wyglada fenomenalnie, ale ze sztywnoscia to sie Sram juz nie popisal :) Plastelina.

#344 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 15 November 2008 - 21:58

dyki, Racja piszą ile to tam mają tych systemów a przydał by się jeden a bardzodobry

#345 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 posts
  • Skądzupelnie blisko

Posted 15 November 2008 - 22:02

Moze i blat REDa wyglada fenomenalnie, ale ze sztywnoscia to sie Sram juz nie popisal :) Plastelina.

chetnie o tym poczytam. skad masz te informacje o wiotkosci blatow red?
moze ty kubano masz jakies wiarygodne materialy na ten temat?

#346 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 15 November 2008 - 22:14

SN Tu masz kilka recenzji Red'a 1 2 3 4
szczerze to jakoś nigdy nie zwracałem uwagi na osprzęt tego producenta, ale od kilku dni czytam wszytko co znajdę i coraz bardziej zaczyna mi się podobać. Nawet zrodziła się taka myśl, że następna wymiana klamotów będzie właśnie na Sram'a oczywiście nie Red ale nowy Rival albo Force w jakiejś bardzo okazyjnej cenie

#347 SN

SN
  • Użytkownik
  • 475 posts
  • Skądzupelnie blisko

Posted 15 November 2008 - 22:29

wielkie dzieki thorian!

pytalem dykiego i kubano o jakies wiarygodne materialy na temat slabych blatow sram red, poniewaz podobnie jak ty, czytalem tylko pozytwne recenzje, a chcialbym znac obie strony "medalu"

#348 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 16 November 2008 - 00:23

pytalem dykiego i kubano o jakies wiarygodne materialy na temat slabych blatow sram red, poniewaz podobnie jak ty, czytalem tylko pozytwne recenzje, a chcialbym znac obie strony "medalu"


SN, kiedys na WeightWeenies natrafilem sie na wlasnie takie opinie o blatach Srama. Teraz szybko szukajac znalazlem cos takiego: http://weightweenies...pic.php?t=45556

Im still very weary of the flex in the ring when im on it!

I wouldn't use that chainring anymore, judging from the general responses that A) they flex and B) they fail.



#349 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 16 November 2008 - 10:40

Myśle że to jest tak że każdy nowy produkt jest super a później okozaju się że jednak tak nie jest i ma jaką wadę. Dlaczego :?: Ponieważ w każdym nowym produkcie poprawiono jakąś wadę wcześniejszego modelu i on automatycznie jest kupowany bo lepszy. Natomiast w tym nowym "zepsują" jakiś czynnik np. sztywność korby i już mają pretekst do nowego ulepszonego supportu a na nowy sezon trzeba nowy produkt wypuścić 8-)

#350 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 16 November 2008 - 14:53

Nowa korba DA 7900 jest podobno 20% sztywniejsza przy czym jest lżejsza. Różnica techniczna to tylko tarcza ładnie frezowana i w środku pusta (pewnie zespawano ją z dwóch części).
Nowe klamki DA 7900 są bardzo wygodne. W wersji mechanicznej są super, a w elektrycznej jeszcze wygodniejsze. W porównaniu z innymi Sh mają dłuższą część płaską i mniejszą część przednią z manetkę. Wersja elektryczna przód ma jeszcze mniejszy przez co trzyma się ją super.
Jak działa zmiana biegów elektryczna? Bardzo szybko, szybciej niż jakiekolwiek przerzutki ciągnione linką.
Wady? Pomijam fakt zależności od akumulatora. Skupiam się na działaniu. Manetki czasem nie reagują na naciśnięcie. Przyciski są umieszczone blisko siebie i skupione w miejscu, w którym w wersji mechanicznej znajduje się dźwignia do zrzucania łańcucha na mniejsze zębatki. Dźwignie hamulcowe są ruchome tylko w jednej osi i nie biorą udziału w zmianie biegu. Czasem również przerzutka tylna nie przerzucała łańcucha na mniejszą koronkę tylko łańcuch terkotał.
Przerzutka przednia automatycznie przestawia się w zależności od położenia łańcucha na kasecie, więc łańcuch nie obciera się o płytki wózka przerzutki przedniej.


EDIT:
Tufo wprowadziło do sprzedazy drugi rodzaj uszczelniacza do szytek/dętek. Wersja Extreme, którą używa się dopiero po złapaniu flaczka.

#351 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 28 November 2008 - 14:53

http://pl.youtube.co...h?v=DfTNyYU7rQw

#352 Gosc_felipe_*

Gosc_felipe_*
  • Gość

Posted 03 December 2008 - 23:07

Mój faworyt na sezon 2009

Dołączona grafika


Rama | Highmodule UD Carbon
Widelec | 3T Funda Carbon
Przerzutka przód | SRAM Red
Przerzutka tył | SRAM Red
Dźwignie przerzutki | SRAM Red DoubleTap
Kaseta | SRAM Red OG-1090
Hamulce | SRAM Red
Dźwignie hamulca | SRAM Red
Mechanizm korbowy | SRAM Red
Łańcuch | KMC
Kierownica | FSA K-Force Carbon
Wspornik kierownicy | FSA OS-115C
Stery | FSA
Siodło | Fizik Arione K:IUM
Wspornik siodła | FSA RK-160 Carbon
Koła | Lightweight Standard C
Opony | Continental Force/Attack
Waga | 6,4 kg

#353 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 03 December 2008 - 23:22

Łańcuch | KMC

jak widać na tym też się da jedzić ,a nie jak to niektórzy uwarzają tylko na świętych firmach :-P

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#354 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 03 December 2008 - 23:27

Łańcuch | KMC

jak widać na tym też się da jedzić ,a nie jak to niektórzy uwarzają tylko na świętych firmach :-P


KMC to są akurat bardzo dobre, markowe łańcuchy.

#355 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,219 posts
  • SkądPoznań

Posted 03 December 2008 - 23:34

oooo co niektórzy tu mieli zupełnie inne zdanie
:mrgreen:
ale przepraszam zbaczamy z tematu

#356 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 21 December 2008 - 17:06

Nowa odmiana znanych już butów Sidi: http://www.velo.com....y/?m=17&id=2075
Są wersje szosowe i MTB w takim błyszczącym wykończeniu. Co ciekawe - gwarancja nie dotyczy pęknięć powłoki! Producent dopuszcza ich uszkodzenia powstałe w codziennej eksploatacji.

#357 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 21 December 2008 - 17:09

Hyper Crank - korba która zwiększa moc o 18,44% - w porównaniu do XTR-a .Wersje szosowe tez są. Nie jest to korba a-la Rotor. Rewolucja?

[ Dodano: 2008-12-21, 17:37 ]
Dołączona grafika

#358 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 21 December 2008 - 17:47

Jasna pyta... choćby to zwiększało siłę itp o 100% to tych bumerangów w życiu bym nie założył :mrgreen: :shock: :mrgreen:

Hm PS? Prima aprilis? Nie za wcześnie na niego? :D

#359 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 21 December 2008 - 17:56

Żródło to Bikeboard 10/2008.

#360 dyki

dyki
  • Użytkownik
  • 323 posts
  • SkądTwickenhamus

Posted 21 December 2008 - 17:57

Czyzby powrot L-crankow? :mrgreen:



Reply to this topic