Nowości sprzętowe
#722
Posted 16 February 2011 - 19:07
Lecz cóż z tego, jak wszystko zależy od częstości klikania. Jeden klika często, inny w tym czasie prawie wcale - to zależy od stylu jazdy. Ciężko przewidzieć, czy bateria nie padnie na 200km etapie. W drużynach pewnie profilaktycznie przed startem będą mieli świeże, ale amator użytkujący te elektryczne grupy może się przeliczyć.
#724
Posted 16 February 2011 - 20:54
Lecz cóż z tego, jak wszystko zależy od częstości klikania. Jeden klika często, inny w tym czasie prawie wcale - to zależy od stylu jazdy. Ciężko przewidzieć, czy bateria nie padnie na 200km etapie. W drużynach pewnie profilaktycznie przed startem będą mieli świeże, ale amator użytkujący te elektryczne grupy może się przeliczyć.
No tak, ja by był wyścig na 100km to może i tak, Ale chyba oczywiste że baterie przed wyścigiem się ładuje, a na200km to ci starczy nawet jak byś non stop przerzucał
#725
Posted 17 February 2011 - 12:09
Wyczytałem właśnie, że 1600 km , nawet.
Lecz cóż z tego, jak wszystko zależy od częstości klikania. Jeden klika często, inny w tym czasie prawie wcale - to zależy od stylu jazdy. Ciężko przewidzieć, czy bateria nie padnie na 200km etapie. W drużynach pewnie profilaktycznie przed startem będą mieli świeże, ale amator użytkujący te elektryczne grupy może się przeliczyć.
Mechanicy Garmin ładowali raz baterię podczas całego Giro 2009, 2448 km. To shimano mówi że jedno naładowanie wystarczy na około 1600km.
#727
Posted 18 February 2011 - 23:54
http://www.fixedgear...rdZimmerman.htm
http://www.bigup.pl/...ino-560x547.jpg
#729
Posted 03 March 2011 - 09:55
Ale bateria działa przaez ok. 1000 km jazdy, więc mogą przewidzieć kiedy podładować..
Zgodnie z dokumentacją techniczną Shimano
Na dźwigni jest wskaźnik poziomu naładowania, żaden problem stwierdzić, czy jest pełny, czy prawie pusty.
Inne funkcje obsługi dźwigni:
< Wskaźnik naładowania akumulatora >
Nacisnąć i przytrzymać przez przynajmniej pół sekundy jeden z przełączników zmiany biegów.
Poziom naładowania akumulatora można sprawdzić za pomocą wskaźnika akumulatora, znajdującego się na górze łącznika (A).
Gdy poziom naładowania akumulatora jest niski, najpierw przestaje działać przednia przerzutka, a następnie tylna przerzutka. Gdy akumulator jest całkowicie rozładowany, przerzutki zatrzymują się w ostatnio ustawionych pozycjach. Jeżeli wskaźnik akumulatora świeci się na czerwono, zaleca się, aby możliwie jak najszybciej naładować akumulator.
No i budowa samej klamkomanetki jest wreszcie prosta jak budowa cepa.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#730
Posted 03 March 2011 - 10:26
#731
Posted 03 March 2011 - 10:46
Co do wytrzymałości baterii, z własnego doświadczenia dodam, że DI-2 po 2500 km wciąż nie sygnalizuje konieczności ponownego ładowania. Doładowuję co 2500-3000 z rozsądku. Jazda po górach, więc zmiany częste.
#732
Posted 03 March 2011 - 11:14
Ale ja tak mam bo szlag mnie trafia, ze nie umiem i boję się rozebrać kalmkomanetek shimano bo są tak skomplikowane jak patrze na instrukcję że wole nie ryzykować :mrgreen: A lubie sam grzebać
#733
Posted 03 March 2011 - 11:29
Wg mnie te "elektroniczne przerzutki" to ciężka lipa jeśli chodzi o rowery ;-) Ludzie się śmieją jak ktoś jeździ z świecącymi nakrętkami na wentyle i migaczami do roweru a tutaj takie przerzutki. Następnym krokiem będą pewnie przerzutki reagujące na głos wtedy będzie można zmieniać biegi jadąc bez trzymanki i silniczki ;-) Pewnie mają wiele zalet ale mnie nie przekonują tego typu nowości bo to już zaczyna przypominać rzeźbienie w g... Ciekawa jest też kwestia spadku trwałości nowych komponentów w stosunku do starego "niezniszczalnego sprzętu".
niezwykle bawi mnie to, że najwięcej do powiedzenia w tej materii mają osoby, które Di2 na oczy nie widziały, nie wspominając już o korzystaniu z niego.
#735
Posted 03 March 2011 - 11:59
Wg mnie te "elektroniczne przerzutki" to ciężka lipa jeśli chodzi o rowery ;-) Ludzie się śmieją jak ktoś jeździ z świecącymi nakrętkami na wentyle i migaczami do roweru a tutaj takie przerzutki. Następnym krokiem będą pewnie przerzutki reagujące na głos wtedy będzie można zmieniać biegi jadąc bez trzymanki i silniczki ;-) Pewnie mają wiele zalet ale mnie nie przekonują tego typu nowości bo to już zaczyna przypominać rzeźbienie w g... Ciekawa jest też kwestia spadku trwałości nowych komponentów w stosunku do starego "niezniszczalnego sprzętu".
niezwykle bawi mnie to, że najwięcej do powiedzenia w tej materii mają osoby, które Di2 na oczy nie widziały, nie wspominając już o korzystaniu z niego.
to faktycznie zabawowy jesteś jak cie to bawi i dobrze bo śmiech to zdrowie :mrgreen: powiedziałem co myślę o "postępie" w tej dziedzinie ale rozumiem, że wg ciebie muszę kupić sprzęt za 2 koła żeby wypowiadać się czy jest mi on potrzebny? Może jak
dasz mi swój to pojeżdżę i ci zdam relację i wtedy zastanowię się czy kupię. I zdaje się, że uraziłem cię swoją opinią bo mam najwięcej do powiedzenia w materii o której nic nie wiem bo jej nie widziałem. Pewnie tak samo jak większość ludzi ocenia narkotyki pomimo, że wcale ich nie używała i sprawdza ręce swym dzieciom bo myślą że ładują marihuanę dożylnie Baw się dobrze i podrzuć sprzęt do testów
pafcio no wiem, że idzie do przodu ale nie nadążam za tym poza tym nie zdążyłbym zarobić na to wszystko, z drugiej strony mam takie podejście, że nie zawsze zależy mi na tym aby iść z tego typu postępem i nie zawsze jest mi on na rękę. To tak jak serwisowanie starszych rowerów można robić taniej zazwyczaj a klucze do nowych patentów kosztują i włąściwie jak masz 3 rowery, które chcesz sam serwisować to musisz mieć klucze które są na tyle kosztowne i tyle jest tego, że już nawet nie staram się tego ogarniać. [/b]
#736
Posted 03 March 2011 - 12:13
Z tego co pamiętam, to nawet Karbon był mega pozytywnie zadowolony działaniem Di2, a przecież nie po drodze mu było z Shitmano, wolał Campę.
Mam nadzieję, że cena elektronicznej ultegry będzie znacznie niższa.
#737
Posted 03 March 2011 - 12:20
#739
Posted 03 March 2011 - 14:43
Ultegra Di2 information on the Internet
On the Internet some information was published about Shimano Ultegra Di2. Please note that this is not official Shimano information.
#740
Posted 03 March 2011 - 15:09
W sumie to podobne idiotyzmy można było przeczytać jak shimano wprowadzało STI, że to zbędny bajer, że "manetki na rami wystarczą". Gdzie dziś sie podziali ci ludzie?
Może to wynika z frustracji? No nic, kupi se chłopak Tiagrę Di2 za 7 lat to zmądrzeje
Za 7 lat być może siat się zmieni a znam ludzi co jeżdżą z manetkami na ramie z wyboru :-) . Dziś przerzutka za 900 zeta poruszana mechanizmem elektronicznym to raczej średnia atrakcja dla amatora poza tym jeśli twierdzisz, że ludzie którzy odrzucają tego typu nowości ze względu na swój wybór i brak potrzeby parcia na wszystkie gadżety, które wychodzą na rynek za mniej madrych od ciebie bo skoro piszesz, że ktoś ma zmądrzeć to faktycznie musisz być ciekawym egzemplarzem :mrgreen: Z resztą w innych tematach widać twoją otwartość na dyskusję i brak tolerancji na inne zdanie niż twoje ..coś jak u pięciolatków chociaż one zakładają czasem że jest coś takiego jak odmienność zdania i godzą się na nią ;-) No ale znam takie przypadki z podwórka więc wiem jak to jest i jak takich się traktuje na rogatkach pozdro
Są ludzie co zawsze lepiej wiedzą od innych czego inni akurat potrzebują i co inni mają myśleć marceln ..jesteś boski zostań politykiem