Jump to content


Nowości sprzętowe


2569 replies to this topic

#821 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 24 June 2011 - 12:56

Wskaż zdanie, w którym skrytykowałem działanie/funkcjonalność Di2.

Wybór należy do każdego z nas - każdy ma inne gusta i potrzeby, ale nie nie stawiałbym klasycznego rozwiązania najwyższych grup pod Di2, na równi owszem - bez względu jak jedno i drugie pracuje.

Widzisz - to nie tak, że ja wyśmiewam lepiej zarabiających, którzy mogą sobie pozwolić na super brykę, nie jestem typem przeciętnego polaka, który zazdrości. Po prostu nawet mając fajną pensję nie kupiłbym auta, którego bym nie mógł w pełni wykorzystać, bo w przeciwieństwie do Twojego myślenia, nie kupuję rzeczy, których cena nie jest adekwatna do moich potrzeb. Nawet dziś mógłbym wziąc kredyt i kupić sobie nową grupę 6700 lub 7900, pytanie po co? kredyt bym kiedyś tam spłacił, kupe kasy stracił, ale co bym zyskał względem obecnego napędu? kilkadziesiąt gram, chowane pancerze pod owijką i szacun wśród ziomali na wyścigach - trochę mało jak na poniesione koszty ;-)

#822 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 24 June 2011 - 13:31

Di2 to dla mnie kicha, bo narazie mam inne wydatki - córka. Jak się z tym ogarnę to się zastanowię nad wrzuceniem do przełaju :lol:

Coraz bardziej mnie kusi zlepienie singlespeeda na pasku:
http://www.cxmagazin...elt-drive-gates

Niach niach. Bez smarowania. Spłukać wężem i gotowe.

#823 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 posts
  • Skąd3city

Posted 24 June 2011 - 14:04

Prawdziwym malkontentem to trzeba być, aby negować i krytykować coś, czego się nie miało nawet okazji spróbować.

Otóż to. Te opinie o bezsensowności Di2 wyrażane przez osoby, które na oczy tego cuda nie widziały, można o kant d... rozbić.

Tak, żeby skończyć tę bezsensowną dyskusję polecam te dwie opinie z zagranicznego forum.

I've been training/racing on Di2 for 18months, and I would never look back. When people ask me what its like, my response is that I would rather have an alu frame and Di2, than a carbon frame and a mechanical groupset.


I've been running Di2 on my race bike for nearly two years now, the TT bike for over a year; I've said since the beginning if it wasn't so cost prohibitive I'd have it on all my bikes, it works that well. I've crashed it, bashed it, scratched it - it still works perfectly.

As soon as I saw Ultegra Di2, I decided on a winter bike upgrade, I'm currently running 105, but the pure quality of shift and lack of adjustment you need with electronic, especially in the winter is an absolute no-brainer. No more seized cable from riding in wet, cold conditions, just gears that work each and every time... for the whole season.



#824 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 24 June 2011 - 14:31

Dead, pafcio: już już... wystarczy, bo zaraz będzie kolejny dym. (znowu niechcący dzięki mnie :-D).

Di2 jest ok, ale bez przesady. Choćby nie wiem jak dobrze to chodziło to i tak tego bym nie chciał. Nawet za frajer. Głównie z 2 powodów. 1 - shimano. 2 - jedyna elektronika jaką mogę mieć w rowerze to licznik, ewentualnie piasta powertapa. Jak mi bateria w liczniku padnie to jadę dalej i jedynie wkurzam się iż jadę "na marne". Aku w tym Di2 wytrzymuje niby długo, ale niech się coś stanie, niech coś "siądzie". I co wtedy? ćwiczymy siłę albo tempówki? ;-)

Trzecim mniej ważnym powodem byłby sam wygląd. Może to to i działa perfekcyjnie, ale wygląda jak dupa zza krzaka.
Zdecydowanie wolę się "męczyć" na tradycyjnych przerzutkach/manetkach.

I've been training/racing on Di2 for 18months, and I would never look back. When people ask me what its like, my response is that I would rather have an alu frame and Di2, than a carbon frame and a mechanical groupset.


Takie stwierdzenie może paść jedynie chyba tylko z ust rasowego gadżeciarza, bądź turysty, który jedynie toczy się po asfalcie.

#825 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 24 June 2011 - 15:43

Dead, pafcio: już już... wystarczy, bo zaraz będzie kolejny dym. (znowu niechcący dzięki mnie :-D).

Spoko - nie będzie dymu - dążymy, powoli ale jednak, do osiągnięcia konsensusu ;-)

Wskaż zdanie, w którym skrytykowałem działanie/funkcjonalność Di2.

To był akurat "malkontent" za "malkontenta" :-D


Wybór należy do każdego z nas - każdy ma inne gusta i potrzeby, ale nie nie stawiałbym klasycznego rozwiązania najwyższych grup pod Di2, na równi owszem - bez względu jak jedno i drugie pracuje.

Ty nie - inni tak ;-)

Po prostu nawet mając fajną pensję nie kupiłbym auta, którego bym nie mógł w pełni wykorzystać, bo w przeciwieństwie do Twojego myślenia, nie kupuję rzeczy, których cena nie jest adekwatna do moich potrzeb.

Hmmmm... ale ja właśnie uważam, że jest adekwatna do moich potrzeb ;-) .

Nawet dziś mógłbym wziąc kredyt i kupić sobie nową grupę 6700 lub 7900, pytanie po co? kredyt bym kiedyś tam spłacił, kupe kasy stracił, ale co bym zyskał względem obecnego napędu? kilkadziesiąt gram, chowane pancerze pod owijką i szacun wśród ziomali na wyścigach - trochę mało jak na poniesione koszty ;-)

Właśnie o to mi chodzi - musiał byś się szarpać z kredytem, tracić kasę i cała frajda poszła się je... , dlatego tłumaczysz to sobie rozsądkiem - to akurat dobrze. Ktoś inny jednak łyka nowinki z ciekawości i dzięki temu możesz się dowiedzieć jak pracuje, jakie ma zalety ale i wady itp. Jeśli będziesz (nie tylko Ty) sprowadzał to do takiej rozmowy jak powyżej to następnym razem nie będzie opinii ani informacji od użytkowników o nowinkach technicznych, bo zostaną pochłonięte przez "polskie piekiełko".


I co wtedy? ćwiczymy siłę albo tempówki? ;-).

Doświadczyłem, przez swoje zaniedbanie, podobnej sytuacji. Nie dopilnowałem baterii. Najpierw wyłącza się przód - u mnie na małej tarczy - więc pozostałe 70 km były tempówki ;-) . No, ale w mechanice tak samo się może zdażyć.

Takie stwierdzenie może paść jedynie chyba tylko z ust rasowego gadżeciarza, bądź turysty, który jedynie toczy się po asfalcie.

Ja akurat perfekcyjnie łączę te cechy :mrgreen: - wcale mi to nie przeszkadza czerpać przyjemność z jazdy ;-) .

#826 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 24 June 2011 - 16:28

Nawet dziś mógłbym wziąc kredyt i kupić sobie nową grupę 6700 lub 7900, pytanie po co? kredyt bym kiedyś tam spłacił, kupe kasy stracił, ale co bym zyskał względem obecnego napędu? kilkadziesiąt gram, chowane pancerze pod owijką i szacun wśród ziomali na wyścigach - trochę mało jak na poniesione koszty ;-)

Właśnie o to mi chodzi - musiał byś się szarpać z kredytem, tracić kasę i cała frajda poszła się je... , dlatego tłumaczysz to sobie rozsądkiem - to akurat dobrze. Ktoś inny jednak łyka nowinki z ciekawości i dzięki temu możesz się dowiedzieć jak pracuje, jakie ma zalety ale i wady itp. Jeśli będziesz (nie tylko Ty) sprowadzał to do takiej rozmowy jak powyżej to następnym razem nie będzie opinii ani informacji od użytkowników o nowinkach technicznych, bo zostaną pochłonięte przez "polskie piekiełko".


Akurat ze mną jest tak, że jeśli się na coś uprę to przeważnie to osiągam i jeśli potrzebowałbym czegoś w sposób niezbędny to bym to miał. ;-)

Di2 trza traktować jako gadżet, który nie jest postrzegany jak konieczność do wygrywania czy w ogóle czerpania frajdy z jazdy. To jest tak jak kupić dobry pulsometr za 200zł albo jeździć z Garminem za 1500zł - oba puls mierzą tak samo, oba wskazuję co muszę, Garmin ma jedynie GPS, który na wyścigu jest tak potrzebny jak piąte koło u wozu ;-)

#827 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 24 June 2011 - 16:35

Di2 trza traktować jako gadżet, który nie jest postrzegany jak konieczność do wygrywania czy w ogóle czerpania frajdy z jazdy.

Do wygrywania może nie, ale do frajdy zdecydowanie tak ;-) .

To jest tak jak kupić dobry pulsometr za 200zł albo jeździć z Garminem za 1500zł - oba puls mierzą tak samo, oba wskazuję co muszę, Garmin ma jedynie GPS, który na wyścigu jest tak potrzebny jak piąte koło u wozu ;-)

To samo - na wyścigu może i nie, jak ktoś się kręci wokół chałupy - też nie, ale w zupełnie obcym terenie pulsometr drogi nie pokazuje :mrgreen:

#828 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 24 June 2011 - 16:50

^zawsze można kupić mapę okolicy za 10zł i tak samo, a czasem szybciej zajedziesz do celu ;)

nie no żartuję oczywiście, bo za chwile się okaże, że jestem jakimś zacofanym bucem 8-)

#829 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 24 June 2011 - 17:12

nie no żartuję oczywiście, bo za chwile się okaże, że jestem jakimś zacofanym bucem 8-)

...no to dobrze, bo już zacząłem się o Ciebie martwić... ;-)


...też żartuję - "wiem, że wiesz"... :-P

#830 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 24 June 2011 - 19:13

Można coś z nimi zrobić :?: Bo co wchodzę do tematu zobaczyć co za nowość, to widzę tylko prywatną rozmowę. :-/

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#831 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 posts
  • SkądGOP - Będzin

Posted 25 June 2011 - 12:32

Dołączona grafika
Do poczytania: LINK

Rower moich marzeń.

#832 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2,190 posts
  • SkądOzorków k/Łodzi

Posted 25 June 2011 - 12:41

Miguel fajne cacko, jednak jak dla mnie za czarny :-(

#833 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 posts
  • SkądPolska

Posted 25 June 2011 - 13:00

Miguel - no nareszcie coś porządnego, fakt - to było by spełnienie marzeń,
wziąłbym : ramę i koła.

pozdr

O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#834 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 posts
  • SkądZłocieniec

Posted 25 June 2011 - 15:12

Fajny projekt. Inne podejście od Factor 001, który pokazywałem wcześniej.
Dzięki przeprowadzonym testom z czasówek wreszcie rama wygląda "czyściej" z przestawionymi hamulcami. Linki i pancerze także zredukowane dzięki Di2 ( czytając artykuł można natrafić na fajny pomysł. Zmiana biegów za pomocą myśli! To byłoby niesamowite połączenie maszyny z człowiekiem. Już teraz aparatura potrafi interpretować proste polecenia ruchu kursora wydawane przez mózg.) Gdzie upchali baterię od Di2, bo nie doczytałem. W mostku? Pod suportem? Pytanie, jak reguluje się wysokość siodełka?

#835 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 25 June 2011 - 15:58

Połączenie "myśl"i i roweru nie jest wcale takie trudne do zrobienia. Wystarczy wziąc na stół np. Edka, wrzucić mu odpowiedni soft, podpiąć do tego system Di2 i wszystko tak skonfgurować by przy określonych zmiennych takich jak: puls, kadencja, nachylenie, prędkość, przełożenia będą same się dostosowywały do tych zmiennych. W zasadzie wszystko co potrzebne jest dostępne - wystarczy tylko to ze sobą sklecić i gotowe.

Hmmm może to zrobię, opatentuję i będę bogaty? 8-)

#836 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 25 June 2011 - 17:50

Oj, widzę że przekabaciliście naszego racjonalnego kolege. Jeszcze wczoraj Di2 nie był mu do szczęścia potrzebny a dzisiaj już chce zbijać na nim majątek.
Nieładnie, wstydźcie się.

#837 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 25 June 2011 - 18:27

:oops:

Widocznie jednak przekonała go racjonalna argumentacja...

:-P

Bogactwa zawsze i każdemu życzę.

#838 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 25 June 2011 - 18:33

Nie, po prostu takie zastosowanie Di2 w przypadku ścigaczy jest bardzo wielkim udogodnieniem i przede wszystkim znacząco wpłynęłoby na wydajność zawodnika. I najważniejsze nie byłby to gadżet, tylko kolejny krok do przodu w kolarstwie i uprawianiu treningu.

Teraz mi wpadło na myśl, ze jeszcze do tego oczywiście możnaby podpiąć PowerTapa i jest totalny kosmos.

#839 viego

viego
  • Użytkownik
  • 36 posts
  • SkądChorzów

Posted 26 June 2011 - 22:45

Zwróćcie uwagę na hamulce.


#840 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 posts
  • SkądGOP - Będzin

Posted 29 June 2011 - 10:15

Nowy Tarmac SL4



Reply to this topic