Nowości sprzętowe
#821
Napisano 24 czerwiec 2011 - 12:56
Wybór należy do każdego z nas - każdy ma inne gusta i potrzeby, ale nie nie stawiałbym klasycznego rozwiązania najwyższych grup pod Di2, na równi owszem - bez względu jak jedno i drugie pracuje.
Widzisz - to nie tak, że ja wyśmiewam lepiej zarabiających, którzy mogą sobie pozwolić na super brykę, nie jestem typem przeciętnego polaka, który zazdrości. Po prostu nawet mając fajną pensję nie kupiłbym auta, którego bym nie mógł w pełni wykorzystać, bo w przeciwieństwie do Twojego myślenia, nie kupuję rzeczy, których cena nie jest adekwatna do moich potrzeb. Nawet dziś mógłbym wziąc kredyt i kupić sobie nową grupę 6700 lub 7900, pytanie po co? kredyt bym kiedyś tam spłacił, kupe kasy stracił, ale co bym zyskał względem obecnego napędu? kilkadziesiąt gram, chowane pancerze pod owijką i szacun wśród ziomali na wyścigach - trochę mało jak na poniesione koszty ;-)
#822
Napisano 24 czerwiec 2011 - 13:31
Coraz bardziej mnie kusi zlepienie singlespeeda na pasku:
http://www.cxmagazin...elt-drive-gates
Niach niach. Bez smarowania. Spłukać wężem i gotowe.
#823
Napisano 24 czerwiec 2011 - 14:04
Otóż to. Te opinie o bezsensowności Di2 wyrażane przez osoby, które na oczy tego cuda nie widziały, można o kant d... rozbić.Prawdziwym malkontentem to trzeba być, aby negować i krytykować coś, czego się nie miało nawet okazji spróbować.
Tak, żeby skończyć tę bezsensowną dyskusję polecam te dwie opinie z zagranicznego forum.
I've been training/racing on Di2 for 18months, and I would never look back. When people ask me what its like, my response is that I would rather have an alu frame and Di2, than a carbon frame and a mechanical groupset.
I've been running Di2 on my race bike for nearly two years now, the TT bike for over a year; I've said since the beginning if it wasn't so cost prohibitive I'd have it on all my bikes, it works that well. I've crashed it, bashed it, scratched it - it still works perfectly.
As soon as I saw Ultegra Di2, I decided on a winter bike upgrade, I'm currently running 105, but the pure quality of shift and lack of adjustment you need with electronic, especially in the winter is an absolute no-brainer. No more seized cable from riding in wet, cold conditions, just gears that work each and every time... for the whole season.
#824
Napisano 24 czerwiec 2011 - 14:31
Di2 jest ok, ale bez przesady. Choćby nie wiem jak dobrze to chodziło to i tak tego bym nie chciał. Nawet za frajer. Głównie z 2 powodów. 1 - shimano. 2 - jedyna elektronika jaką mogę mieć w rowerze to licznik, ewentualnie piasta powertapa. Jak mi bateria w liczniku padnie to jadę dalej i jedynie wkurzam się iż jadę "na marne". Aku w tym Di2 wytrzymuje niby długo, ale niech się coś stanie, niech coś "siądzie". I co wtedy? ćwiczymy siłę albo tempówki? ;-)
Trzecim mniej ważnym powodem byłby sam wygląd. Może to to i działa perfekcyjnie, ale wygląda jak dupa zza krzaka.
Zdecydowanie wolę się "męczyć" na tradycyjnych przerzutkach/manetkach.
I've been training/racing on Di2 for 18months, and I would never look back. When people ask me what its like, my response is that I would rather have an alu frame and Di2, than a carbon frame and a mechanical groupset.
Takie stwierdzenie może paść jedynie chyba tylko z ust rasowego gadżeciarza, bądź turysty, który jedynie toczy się po asfalcie.
#825
Napisano 24 czerwiec 2011 - 15:43
Spoko - nie będzie dymu - dążymy, powoli ale jednak, do osiągnięcia konsensusu ;-)Dead, pafcio: już już... wystarczy, bo zaraz będzie kolejny dym. (znowu niechcący dzięki mnie :-D).
To był akurat "malkontent" za "malkontenta" :-DWskaż zdanie, w którym skrytykowałem działanie/funkcjonalność Di2.
Ty nie - inni tak ;-)Wybór należy do każdego z nas - każdy ma inne gusta i potrzeby, ale nie nie stawiałbym klasycznego rozwiązania najwyższych grup pod Di2, na równi owszem - bez względu jak jedno i drugie pracuje.
Hmmmm... ale ja właśnie uważam, że jest adekwatna do moich potrzeb ;-) .Po prostu nawet mając fajną pensję nie kupiłbym auta, którego bym nie mógł w pełni wykorzystać, bo w przeciwieństwie do Twojego myślenia, nie kupuję rzeczy, których cena nie jest adekwatna do moich potrzeb.
Właśnie o to mi chodzi - musiał byś się szarpać z kredytem, tracić kasę i cała frajda poszła się je... , dlatego tłumaczysz to sobie rozsądkiem - to akurat dobrze. Ktoś inny jednak łyka nowinki z ciekawości i dzięki temu możesz się dowiedzieć jak pracuje, jakie ma zalety ale i wady itp. Jeśli będziesz (nie tylko Ty) sprowadzał to do takiej rozmowy jak powyżej to następnym razem nie będzie opinii ani informacji od użytkowników o nowinkach technicznych, bo zostaną pochłonięte przez "polskie piekiełko".Nawet dziś mógłbym wziąc kredyt i kupić sobie nową grupę 6700 lub 7900, pytanie po co? kredyt bym kiedyś tam spłacił, kupe kasy stracił, ale co bym zyskał względem obecnego napędu? kilkadziesiąt gram, chowane pancerze pod owijką i szacun wśród ziomali na wyścigach - trochę mało jak na poniesione koszty ;-)
Doświadczyłem, przez swoje zaniedbanie, podobnej sytuacji. Nie dopilnowałem baterii. Najpierw wyłącza się przód - u mnie na małej tarczy - więc pozostałe 70 km były tempówki ;-) . No, ale w mechanice tak samo się może zdażyć.I co wtedy? ćwiczymy siłę albo tempówki? ;-).
Ja akurat perfekcyjnie łączę te cechy :mrgreen: - wcale mi to nie przeszkadza czerpać przyjemność z jazdy ;-) .Takie stwierdzenie może paść jedynie chyba tylko z ust rasowego gadżeciarza, bądź turysty, który jedynie toczy się po asfalcie.
#826
Napisano 24 czerwiec 2011 - 16:28
Właśnie o to mi chodzi - musiał byś się szarpać z kredytem, tracić kasę i cała frajda poszła się je... , dlatego tłumaczysz to sobie rozsądkiem - to akurat dobrze. Ktoś inny jednak łyka nowinki z ciekawości i dzięki temu możesz się dowiedzieć jak pracuje, jakie ma zalety ale i wady itp. Jeśli będziesz (nie tylko Ty) sprowadzał to do takiej rozmowy jak powyżej to następnym razem nie będzie opinii ani informacji od użytkowników o nowinkach technicznych, bo zostaną pochłonięte przez "polskie piekiełko".Nawet dziś mógłbym wziąc kredyt i kupić sobie nową grupę 6700 lub 7900, pytanie po co? kredyt bym kiedyś tam spłacił, kupe kasy stracił, ale co bym zyskał względem obecnego napędu? kilkadziesiąt gram, chowane pancerze pod owijką i szacun wśród ziomali na wyścigach - trochę mało jak na poniesione koszty ;-)
Akurat ze mną jest tak, że jeśli się na coś uprę to przeważnie to osiągam i jeśli potrzebowałbym czegoś w sposób niezbędny to bym to miał. ;-)
Di2 trza traktować jako gadżet, który nie jest postrzegany jak konieczność do wygrywania czy w ogóle czerpania frajdy z jazdy. To jest tak jak kupić dobry pulsometr za 200zł albo jeździć z Garminem za 1500zł - oba puls mierzą tak samo, oba wskazuję co muszę, Garmin ma jedynie GPS, który na wyścigu jest tak potrzebny jak piąte koło u wozu ;-)
#827
Napisano 24 czerwiec 2011 - 16:35
Do wygrywania może nie, ale do frajdy zdecydowanie tak ;-) .Di2 trza traktować jako gadżet, który nie jest postrzegany jak konieczność do wygrywania czy w ogóle czerpania frajdy z jazdy.
To samo - na wyścigu może i nie, jak ktoś się kręci wokół chałupy - też nie, ale w zupełnie obcym terenie pulsometr drogi nie pokazuje :mrgreen:To jest tak jak kupić dobry pulsometr za 200zł albo jeździć z Garminem za 1500zł - oba puls mierzą tak samo, oba wskazuję co muszę, Garmin ma jedynie GPS, który na wyścigu jest tak potrzebny jak piąte koło u wozu ;-)
#832
Napisano 25 czerwiec 2011 - 12:41
#834
Napisano 25 czerwiec 2011 - 15:12
Dzięki przeprowadzonym testom z czasówek wreszcie rama wygląda "czyściej" z przestawionymi hamulcami. Linki i pancerze także zredukowane dzięki Di2 ( czytając artykuł można natrafić na fajny pomysł. Zmiana biegów za pomocą myśli! To byłoby niesamowite połączenie maszyny z człowiekiem. Już teraz aparatura potrafi interpretować proste polecenia ruchu kursora wydawane przez mózg.) Gdzie upchali baterię od Di2, bo nie doczytałem. W mostku? Pod suportem? Pytanie, jak reguluje się wysokość siodełka?
#835
Napisano 25 czerwiec 2011 - 15:58
Hmmm może to zrobię, opatentuję i będę bogaty? 8-)
#838
Napisano 25 czerwiec 2011 - 18:33
Teraz mi wpadło na myśl, ze jeszcze do tego oczywiście możnaby podpiąć PowerTapa i jest totalny kosmos.