Jump to content


Nowości sprzętowe


2569 replies to this topic

#1061 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądChrzanów

Posted 04 December 2012 - 19:50

Więcej fotek:
http://velonews.comp...win-cxla_267379

Ja również mam nadzieję, że w przyszłości zostanie chociaż pozostawiony wybór. W CX chyba jest przyszłość dla tarczówek hydraulicznych, w szosie zobaczymy jak się to rozwinie... W każdym razie okropnie wyglądają te klamki.

#1062 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 04 December 2012 - 20:21

To teraz czekam na patent mocowania zacisku do ramy szosowej bez zmiany ramy :P


jak by mialo byc tak pieknie, to nie byloby hydrauliki w szosie... MASZ kupic nowa rame.I kola. No chyba, ze nie chcesz byc trendy, fancy i sassy... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


I teraz - czy szerokosc piast szosa-dysk bedzie nadal 130 ? Bardzo watpie...

#1063 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądChrzanów

Posted 04 December 2012 - 20:24

Trzeba by sprawdzić w specyfikacji ram C59 Colnago. Tam już z powodzeniem wprowadzili tarcze razem z Di2 i EPSem.

#1064 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 04 December 2012 - 20:25

W world cup tez. nawet dual jest mozliwy ( przejechalem sie nawet takim )

a ze strony Colnago to sie dowiesz..... :(

#1065 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 04 December 2012 - 22:56

Super !!! Dzieki, ze znalazles ! :)

No to beda ciekawe nowe piasty/ no i obrecze bez "ciernika" pod "moj" rozmiar :-D

I beda "randonneur'y" z 650B , bo juz hamulce nie determinuja wysokosci obreczy.

Bedzie sie "dzialo" :):):)

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#1066 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 posts
  • SkądLublin

Posted 05 December 2012 - 07:01

Dla mnie dziwnie wygląda zamontowanie tarcz w szosie. Wiadomo ,że hample szosowe nie są jakieś mega mocne ,ale spokojnie dają radę. Mówię tutaj o tych nieco lepszych/wyższych modelach. Do przełajów to i owszem. Tam jeździ się w błocie więc tarcza lepiej sobie poradzi. Dodatkowo zaoszczędzamy nasze drogie carbonowe obręcze ;-)
Ciekawi mnie ile waży taki set tarcze + zaciski i przewody.
Propo klamek Srama paskudne jak nie wiem co. Jakieś wielkie kanciaste garby.

#1067 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 posts
  • SkądLublin

Posted 05 December 2012 - 07:02

Dla mnie dziwnie wygląda zamontowanie tarcz w szosie. Wiadomo ,że hample szosowe nie są jakieś mega mocne ,ale spokojnie dają radę. Mówię tutaj o tych nieco lepszych/wyższych modelach. Do przełajów to i owszem. Tam jeździ się w błocie więc tarcza lepiej sobie poradzi. Dodatkowo zaoszczędzamy nasze drogie carbonowe obręcze ;-)
Ciekawi mnie ile waży taki set tarcze + zaciski i przewody.
Propo klamek Srama paskudne jak nie wiem co. Jakieś wielkie kanciaste garby.

#1068 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 05 December 2012 - 10:07

Dodatkowo zaoszczędzamy nasze drogie carbonowe obręcze ;-)


No nie do końca - obręcze będą dostawały w innym konkretnie słabym miejscu jak dla chińczyka - czyli na nyplach.
Tutaj lepiej niech SPIKE się wypowie bo on składał dużo takich kół, ale pamiętam taką parkę co mi pokazywał to naciąg taki jak producent zalecał a obręcz na słowo się trzymała jeszcze.

#1069 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 05 December 2012 - 10:17

chinskie obrecze karbonowe, to nie wszystkie obrecze karbonowe....

cytujac niezmienne prawo "nie ma darmowych obiadow" ... .

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#1070 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 05 December 2012 - 11:38

chinskie obrecze karbonowe, to nie wszystkie obrecze karbonowe....

cytujac niezmienne prawo "nie ma darmowych obiadow" ... .


Jak najbardziej - w 100% zgadzam się z tym, że moja odpowiedź była niepełna i stwierdzam, że jak Karbon to nie tylko chiński, ale w obliczu tego, że ostatnio dużo tutaj pisaliśmy o rozpadających się noname'ach to tak pod to podciągnąłem.

Oczywiście są i znakomici producenci i pięknie to zapuentowałeś.

#1071 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 05 December 2012 - 11:56

tak czy inaczej przy tarczach i karbonowych obreczach ich zywotnosc ( nie wpominajac o jakosci hamowania ) wzrosnie dramatycznie.

Moim zdaniem tarcze w szosie sie nie przyjma w zastosowaniach profesjonalnych ( wspomniana wymiana kola na wyscigu, zwlaszcza przy glosach z UCI , ze maja zakazac wymiany roweru w trakcie wyscigu- tylko zmiana kol bedzie dozwolona ) , natomiast moze byc spory popyt na hamulce tarczowe wsrod amatorow. Choc i tu mozna miec watpliwosci - tarczowki mechaniczne sie raczej nie przyjely - wiec czemu hydrauliczne by mialy ? Koszt, waga i upierdliwosc wieksze. Zysk jest na uniwersalnosci ( rozmiar kol ) , jakosci i sile hamowania zwlaszcza w mokrych warunkach, no i zywotnosci obreczy.


Ale pojawia sie problem z implementacja . O ile do ramy z 1955-2011 mozna zalozyc Sram Red czy Ultegre, to chec "mania" hydrauliki wymusza zmiane ramy. A to juz nie zawsze "przejdzie". Przynajmniej nie na skale masowa.

Moim skromnym zdaniem, zeby amatorzy i fanboje masowo kupowali hydrauliki do szosy na takich hamulcach musialby jezdzic peleton. Jak czegos nie ma w peletonie- to z natury rzeczy jest to niszowe.

Czyli wychodzi , ze bylem "wizjonerem" budujac swoje "najnowsze dzielo" - mam rozstaw 135 z tylu i miejsce na montaz hamulcow tarczowych :mrgreen: , i "baranka" .

Z drugiej strony : albo para pojdzie tylko w cyklokros albo dodatkowo "wskrzesza randonery".

Dla mnie osobiscie same plusy ( jesli piasty beda 135 ) - beda fajne nowe piasty i obrecze do 622 (i moze 650b) - a nie, ze musze kupowac kola do 29era...(min szer opony to 25-28).

No i te ogromniaste klamki... :shock:

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#1072 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 05 December 2012 - 12:13

Czyli wychodzi , ze bylem "wizjonerem" budujac swoje "najnowsze dzielo" - mam rozstaw 135 z tylu i miejsce na montaz hamulcow tarczowych :mrgreen: , i "baranka"

A czy masz uchwyt w super rowerze do montażu IS albo PM?

No i te ogromniaste klamki... :shock:

A to już wyłącznie zasługa tego, że avid nie wie jak upchnąć cylinder w klamce :)

Jednak nie można odmówić samym hamulcom tego, że są dyskretne. I nie wprowadzą szalonej zmiany do wagi.

Cieszę się, że SRAM chce iść swoją ścieżką nie pchając się jeszcze w napędy elektroniczne tylko i wyłącznie z powodów tymczasowej mody.

#1073 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 05 December 2012 - 12:20

A mam :) i nawet mam Avid BB7 road na nich, kola Mavic 29er, Michelin'y crossowe(622x30) , Sram Rival.

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#1074 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Posted 13 December 2012 - 00:25

jest BEZPRZEWODOWE, ELEKTRYCZNE i MA 12 BIEGÓW

#1075 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Posted 13 December 2012 - 00:55

Szkoda, że nie zostali przy wyglądzie prototypów bo te niestety wyglądem nie zachęcają.

#1076 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 13 December 2012 - 19:20

Nie chcę być złym prorokiem, ale czy nie czeka nas aby zmiana podziałki łańcucha? No bo jak dodać kolejne biegi, gdy sąsiednie różnię się już tylko o jeden ząbek, a szerszego zakresu nie potrzeba? Ogniwa będą krótsze, ząbki kasety i blatów mniejsze i dzięki temu będą się jeszcze szybciej zużywać. Ale jak precyzyjnie będzie można dobrać obciążenie do optymalnej kadencji :-) . Przecież przy obecnych 11-rzędowych ciągle jest albo za miękko, albo za twardo.
No i grubość zębatek zostanie zredukowana do 1 mm, bo obecne powodują zbyt duży opór powietrza. Dodatkową zaletą jeszcze ciaśniejszego upakowania zębatek będzie zmniejszenie przekosów.

#1077 meaculpa

meaculpa
  • Użytkownik
  • 158 posts
  • SkądLublin

Posted 02 January 2013 - 23:00

Nie wiem czy już było, nowe klamki sory w końcu bez tego bździdła z boku, podoba mi się: http://www.naszosie....w-slady-tiagry/

#1078 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 03 January 2013 - 14:53

Dołączona grafika

Nowe rowery Lampre-Merida...

#1079 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 05 January 2013 - 21:40

Keywin w Polsce http://keywin.cc/

#1080 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 posts
  • SkądSiedlce

Posted 18 January 2013 - 19:54

http://www.bikeradar...d-bikes--36210/

Nowa, aerodynamiczna rama od Gianta: Propel Advanced SL. Według producenta najbardziej aerodynamiczna z ram szosowym, przy zachowaniu dobrej sztywności ;-)



Reply to this topic