Nowości sprzętowe
#1061
Posted 04 December 2012 - 19:50
http://velonews.comp...win-cxla_267379
Ja również mam nadzieję, że w przyszłości zostanie chociaż pozostawiony wybór. W CX chyba jest przyszłość dla tarczówek hydraulicznych, w szosie zobaczymy jak się to rozwinie... W każdym razie okropnie wyglądają te klamki.
#1062
Posted 04 December 2012 - 20:21
To teraz czekam na patent mocowania zacisku do ramy szosowej bez zmiany ramy
jak by mialo byc tak pieknie, to nie byloby hydrauliki w szosie... MASZ kupic nowa rame.I kola. No chyba, ze nie chcesz byc trendy, fancy i sassy... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I teraz - czy szerokosc piast szosa-dysk bedzie nadal 130 ? Bardzo watpie...
#1065
Posted 04 December 2012 - 22:56
No to beda ciekawe nowe piasty/ no i obrecze bez "ciernika" pod "moj" rozmiar :-D
I beda "randonneur'y" z 650B , bo juz hamulce nie determinuja wysokosci obreczy.
Bedzie sie "dzialo" :)
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#1066
Posted 05 December 2012 - 07:01
Ciekawi mnie ile waży taki set tarcze + zaciski i przewody.
Propo klamek Srama paskudne jak nie wiem co. Jakieś wielkie kanciaste garby.
#1067
Posted 05 December 2012 - 07:02
Ciekawi mnie ile waży taki set tarcze + zaciski i przewody.
Propo klamek Srama paskudne jak nie wiem co. Jakieś wielkie kanciaste garby.
#1068 Gosc_kobrys_*
Posted 05 December 2012 - 10:07
Dodatkowo zaoszczędzamy nasze drogie carbonowe obręcze ;-)
No nie do końca - obręcze będą dostawały w innym konkretnie słabym miejscu jak dla chińczyka - czyli na nyplach.
Tutaj lepiej niech SPIKE się wypowie bo on składał dużo takich kół, ale pamiętam taką parkę co mi pokazywał to naciąg taki jak producent zalecał a obręcz na słowo się trzymała jeszcze.
#1070 Gosc_kobrys_*
Posted 05 December 2012 - 11:38
chinskie obrecze karbonowe, to nie wszystkie obrecze karbonowe....
cytujac niezmienne prawo "nie ma darmowych obiadow" ... .
Jak najbardziej - w 100% zgadzam się z tym, że moja odpowiedź była niepełna i stwierdzam, że jak Karbon to nie tylko chiński, ale w obliczu tego, że ostatnio dużo tutaj pisaliśmy o rozpadających się noname'ach to tak pod to podciągnąłem.
Oczywiście są i znakomici producenci i pięknie to zapuentowałeś.
#1071
Posted 05 December 2012 - 11:56
Moim zdaniem tarcze w szosie sie nie przyjma w zastosowaniach profesjonalnych ( wspomniana wymiana kola na wyscigu, zwlaszcza przy glosach z UCI , ze maja zakazac wymiany roweru w trakcie wyscigu- tylko zmiana kol bedzie dozwolona ) , natomiast moze byc spory popyt na hamulce tarczowe wsrod amatorow. Choc i tu mozna miec watpliwosci - tarczowki mechaniczne sie raczej nie przyjely - wiec czemu hydrauliczne by mialy ? Koszt, waga i upierdliwosc wieksze. Zysk jest na uniwersalnosci ( rozmiar kol ) , jakosci i sile hamowania zwlaszcza w mokrych warunkach, no i zywotnosci obreczy.
Ale pojawia sie problem z implementacja . O ile do ramy z 1955-2011 mozna zalozyc Sram Red czy Ultegre, to chec "mania" hydrauliki wymusza zmiane ramy. A to juz nie zawsze "przejdzie". Przynajmniej nie na skale masowa.
Moim skromnym zdaniem, zeby amatorzy i fanboje masowo kupowali hydrauliki do szosy na takich hamulcach musialby jezdzic peleton. Jak czegos nie ma w peletonie- to z natury rzeczy jest to niszowe.
Czyli wychodzi , ze bylem "wizjonerem" budujac swoje "najnowsze dzielo" - mam rozstaw 135 z tylu i miejsce na montaz hamulcow tarczowych :mrgreen: , i "baranka" .
Z drugiej strony : albo para pojdzie tylko w cyklokros albo dodatkowo "wskrzesza randonery".
Dla mnie osobiscie same plusy ( jesli piasty beda 135 ) - beda fajne nowe piasty i obrecze do 622 (i moze 650b) - a nie, ze musze kupowac kola do 29era...(min szer opony to 25-28).
No i te ogromniaste klamki... :shock:
psy szczekaja, a karawana jedzie dalej.
porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos.
#1072 Gosc_kobrys_*
Posted 05 December 2012 - 12:13
A czy masz uchwyt w super rowerze do montażu IS albo PM?Czyli wychodzi , ze bylem "wizjonerem" budujac swoje "najnowsze dzielo" - mam rozstaw 135 z tylu i miejsce na montaz hamulcow tarczowych :mrgreen: , i "baranka"
A to już wyłącznie zasługa tego, że avid nie wie jak upchnąć cylinder w klamceNo i te ogromniaste klamki... :shock:
Jednak nie można odmówić samym hamulcom tego, że są dyskretne. I nie wprowadzą szalonej zmiany do wagi.
Cieszę się, że SRAM chce iść swoją ścieżką nie pchając się jeszcze w napędy elektroniczne tylko i wyłącznie z powodów tymczasowej mody.
#1074 Gosc_kobrys_*
#1076 Gosc_marvelo_*
Posted 13 December 2012 - 19:20
No i grubość zębatek zostanie zredukowana do 1 mm, bo obecne powodują zbyt duży opór powietrza. Dodatkową zaletą jeszcze ciaśniejszego upakowania zębatek będzie zmniejszenie przekosów.
#1077
Posted 02 January 2013 - 23:00
#1080
Posted 18 January 2013 - 19:54
Nowa, aerodynamiczna rama od Gianta: Propel Advanced SL. Według producenta najbardziej aerodynamiczna z ram szosowym, przy zachowaniu dobrej sztywności ;-)