Jump to content


Nowości sprzętowe


2571 replies to this topic

#1261 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 21 July 2015 - 23:57

Czyli odgrzewany kotlet Tiso sprzed paru lat.

#1262 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 22 July 2015 - 07:19

Tak, dźwignie wyraźnie wzorowane na Tiso (albo po prostu FSA kupiło patent lub przynajmniej licencję). Ale są też różnice: Tiso było 12-rzędowe i przede wszystkim: było bezprzewodowe. Tu mamy kable i napęd najprawdopodobniej 11-rzędowy..

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1263 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,622 posts
  • SkądSulęcin

Posted 22 July 2015 - 07:23

Tak, policzyłem kółka na kasecie, standardowe 11 sztuk ;-).

 

Plusem jest, rozmiarówka - zrezygnowali z ogromnego 3XL na rzecz 2XS (ukłon w stronę Azjatów)

 

No nie wiem, patrząc po rozmiarówce i cytując "naszym celem było równe rozłożenie rozmiarów od 2XS do 2XL. Nowy rozmiar M jest o 35% bliżej do dawnej Lki. Dzięki temu użytkownicy mający około 180 cm wzrostu - zwykle mieszczący się dokładnie między M a L - nie będą zastanawiać się nad wyborem rozmiaru, będa idealnie "w środku" nowej Mki."  widać po prostu tendencję, przesunięcia rozmiaru +1 w górę. To co jeszcze do niedawna było XS teraz jest 2XS, a to co było L staje się M. Nie porównywałem starego 3XL, ale pewno nowy 2XL niewiele od niego będzie odbiegać ;-).


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1264 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 posts
  • Skądśląsk

Posted 22 July 2015 - 10:12

 

....widać po prostu tendencję, przesunięcia rozmiaru +1 w górę. To co jeszcze do niedawna było XS teraz jest 2XS, a to co było L staje się M...

 

Przeanalizuj dokładniej obie rozmiarówki, bo nie do końca jest tak jak piszesz.

np.

stara XS/ nowa 2XS

525/ 513 - górny horyzont

465/ 432 - podsiodłowa

125/ 95  - główka ramy

 

Tak więc nowy 2XS, jest cały rozmiar mniejszy od starego XS.

Przy większych rozmiarach, nowa rozmiarówka ma przesunięcie owszem, ale o ok. 0,5 rozmiaru w górę.
 



#1265 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 posts

Posted 22 July 2015 - 10:44

Czyli jeżeli chce zamawiać nowego Ultimate, a w starszym modelu byłem wg. ichniejszego kalkulatora pomiędzy L a XL, to teraz śmiało i bez obaw mogę brać L ?

#1266 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 22 July 2015 - 11:06

Ten dział nie jest o tym.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1267 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 posts
  • SkądRzeszów

Posted 22 July 2015 - 11:24

Tu mamy kable i napęd najprawdopodobniej 11-rzędowy..

 

Nie do końca chyba. Zdaje się, że manetki komunikują się z przerzutkami bezprzewodowo, natomiast przerzutki są spięte w celu łatwiejszego ładowania baterii i łatwiejszej technlogii trymowania. 


  • Prozor likes this

#1268 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 22 July 2015 - 11:24

Zgadza się. Wygląda na to, że jest tak jak mówisz.

Przy okazji przemyślenie ogólne: zobaczcie, że Tiso reklamowało swój groupset jako gotowy produkt i nawet próbowało go sprzedać. Tymczasem minęły aż dwa lata, zmniejszono liczbę biegów (co nawet powinno ułatwić prace nad produktem, wszak tolerancje są nieco większe), a mimo to produkt wciąż ma status prototypu. Trudno o lepsze wyjaśnienie, dlaczego każda tego typu "zwykła przerzutka, tyle że z silniczkiem i przyciskami" kosztuje tak szalone pieniądze.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1269 Gosc_krystianzach_*

Gosc_krystianzach_*
  • Gość

Posted 22 July 2015 - 17:36

Proszę bardzo: http://naszosie.pl/2...czna-grupe-fsa/



#1270 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,622 posts
  • SkądSulęcin

Posted 24 July 2015 - 10:19

GCN: NEW FSA Electronic Groupset Spotted! Prototype Tech At ...


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1271 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 posts
  • SkądPoznań

Posted 11 August 2015 - 20:31

12 rzędowe shimano!
http://www.matosvelo...est-a-la-FDJ-fr



#1272 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 11 August 2015 - 20:55

Bardzo fajnie, szczególnie biorąc pod uwagę, że to primaaprilisowy news z 2014 r. ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1273 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 posts
  • SkądPoznań

Posted 11 August 2015 - 21:01

Ha! Dałem się wrobić. No nic nie zawsze można ufać postom wrzucanym na FB przez "miejscowy" sklep rowerowy :P



#1274 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 11 August 2015 - 21:50

Spoko, jeszcze ze trzy lata, góra pięć.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#1275 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,622 posts
  • SkądSulęcin

Posted 18 August 2015 - 12:53

Z innej beczki - Tacx od września wprowadza do oferty również nowy typ trenażera typu direct drive: neo-smart .

Wygląda dość... futurystycznie:

1438897286500-sb3tl54z6r2s-700-80.jpg

zdecydowanie odbiega od aktualnej linii tacxa ;-).

Nieco szczegółów pod w/w podanym linkiem producenta, ale można również znaleźć już parę innych opisów np. w bikeradar.com

W odróżnieniu od dotychczas obecnych trenażerów DD np. ten ma opór sterowany silnikiem elektrycznym, co więcej umożliwia napęd koła symulując zjazdy do 5% nachylenia, podjazdy do 25%, szczytowa moc hamowania 2,2  kW. Oczywiście da się go używać i bez podłączenia do prądu, jednak funkcjonalność będzie ograniczona (bez napędzania, opór wirnikiem silnika itd.).

Jestem ciekaw, jak w praktyce będzie zachowywać się "wirtualne koło zamachowe" - elektronika ma "przewidywać" martwe strefy (korba 12/6), trenując na Vortexie zdecydowanie nie podoba mi się przy większych obciążeniach przechodzenie przez martwe strefy, efekt niewielkiego koła zamachowego (o ile w ogóle jest) i oporu elektromagnetycznego.

Oczywiście obsługa ANT+ FC-E pozwalać będzie na sterowanie trenażerem nie tylko przez oprogramowanie tacx'a, ale również inne, obsługujące ten protokół. Zresztą nie tylko programy na smartfona/tableta/PC, ale również nowe garminy Edge 520 (mam nadzieję, że również do starszych modeli to dodadzą...) mają możliwość sterowania trenażerami Tacx'a z serii smart i Neo.

 

1438897286507-17nb3nc4r8zka-700-80.jpg

Jak widać z powyższego obsługa protokołów jest dość imponująca. Brak protokołu speed, ale wiadomo dlaczego - szybkość jest wyliczana w aplikacji w zależności od symulowanych warunków jazdy, a dla normalnych treningów szybkość na trenażerze to przysłowiowy kwiatek do kożucha ;-).

 

Niestety za ten "kosmiczny" trenażer trzeba będzie wysupłać równie kosmiczne pieniążki: US$1,600 / €1,400. To więcej niż Kickr, którego cena jest o €100 niższa...

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1276 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 posts
  • SkądPoznań

Posted 19 August 2015 - 18:06

http://pelotonmagazi...JbPbCo.facebook

Hydrauliczna grupa Rotora :)



#1277 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 19 August 2015 - 19:27

Chyba trochę na siłę starają się być oryginalni. Odpowietrzanie przerzutek na trasie będzie zapewne równie proste jak odkręcenie baryłki...

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#1278 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Posted 19 August 2015 - 19:35

I równie częste, co odpowietrzanie hamulców.
  • mikroos likes this

#1279 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 19 August 2015 - 22:54

Raczej wcale nie będą wymagały odpowietrzania, pewnie nie będzie zbiorniczków wyrównujących, tylko układ zamknięty, bo nie ma tu co się zagotować-nagrzać.

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1280 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 20 August 2015 - 07:26

Ciekawe jak cenowo. Obstawiam, że wstrzelą się pomiędzy mechanicznymi, a elektronicznymi grupami. Z jednej strony od mechanicznych będą prawdopodobnie wymagały mniej uwagi, a nieco więcej niż, praktycznie bezobługowymi, elektronicznymi. Generalnie jest to ciekawe rozwiązanie eliminujące piętę achillesową rowerów - zużywające się linki i pancerze. Ale czy ma obecnie sens przy elektronicznej zmianie biegów?





Reply to this topic