Nowości sprzętowe
#1261
Napisano 21 lipiec 2015 - 23:57
#1262
Napisano 22 lipiec 2015 - 07:19
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1263
Napisano 22 lipiec 2015 - 07:23
Tak, policzyłem kółka na kasecie, standardowe 11 sztuk ;-).
Plusem jest, rozmiarówka - zrezygnowali z ogromnego 3XL na rzecz 2XS (ukłon w stronę Azjatów)
No nie wiem, patrząc po rozmiarówce i cytując "naszym celem było równe rozłożenie rozmiarów od 2XS do 2XL. Nowy rozmiar M jest o 35% bliżej do dawnej Lki. Dzięki temu użytkownicy mający około 180 cm wzrostu - zwykle mieszczący się dokładnie między M a L - nie będą zastanawiać się nad wyborem rozmiaru, będa idealnie "w środku" nowej Mki." widać po prostu tendencję, przesunięcia rozmiaru +1 w górę. To co jeszcze do niedawna było XS teraz jest 2XS, a to co było L staje się M. Nie porównywałem starego 3XL, ale pewno nowy 2XL niewiele od niego będzie odbiegać ;-).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1264
Napisano 22 lipiec 2015 - 10:12
....widać po prostu tendencję, przesunięcia rozmiaru +1 w górę. To co jeszcze do niedawna było XS teraz jest 2XS, a to co było L staje się M...
Przeanalizuj dokładniej obie rozmiarówki, bo nie do końca jest tak jak piszesz.
np.
stara XS/ nowa 2XS
525/ 513 - górny horyzont
465/ 432 - podsiodłowa
125/ 95 - główka ramy
Tak więc nowy 2XS, jest cały rozmiar mniejszy od starego XS.
Przy większych rozmiarach, nowa rozmiarówka ma przesunięcie owszem, ale o ok. 0,5 rozmiaru w górę.
#1267
Napisano 22 lipiec 2015 - 11:24
Tu mamy kable i napęd najprawdopodobniej 11-rzędowy..
Nie do końca chyba. Zdaje się, że manetki komunikują się z przerzutkami bezprzewodowo, natomiast przerzutki są spięte w celu łatwiejszego ładowania baterii i łatwiejszej technlogii trymowania.
- Prozor lubi to
#1268
Napisano 22 lipiec 2015 - 11:24
Przy okazji przemyślenie ogólne: zobaczcie, że Tiso reklamowało swój groupset jako gotowy produkt i nawet próbowało go sprzedać. Tymczasem minęły aż dwa lata, zmniejszono liczbę biegów (co nawet powinno ułatwić prace nad produktem, wszak tolerancje są nieco większe), a mimo to produkt wciąż ma status prototypu. Trudno o lepsze wyjaśnienie, dlaczego każda tego typu "zwykła przerzutka, tyle że z silniczkiem i przyciskami" kosztuje tak szalone pieniądze.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1269 Gosc_krystianzach_*
#1270
Napisano 24 lipiec 2015 - 10:19
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1271
#1272
Napisano 11 sierpień 2015 - 20:55
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1275
Napisano 18 sierpień 2015 - 12:53
Z innej beczki - Tacx od września wprowadza do oferty również nowy typ trenażera typu direct drive: neo-smart .
Wygląda dość... futurystycznie:
zdecydowanie odbiega od aktualnej linii tacxa ;-).
Nieco szczegółów pod w/w podanym linkiem producenta, ale można również znaleźć już parę innych opisów np. w bikeradar.com
W odróżnieniu od dotychczas obecnych trenażerów DD np. ten ma opór sterowany silnikiem elektrycznym, co więcej umożliwia napęd koła symulując zjazdy do 5% nachylenia, podjazdy do 25%, szczytowa moc hamowania 2,2 kW. Oczywiście da się go używać i bez podłączenia do prądu, jednak funkcjonalność będzie ograniczona (bez napędzania, opór wirnikiem silnika itd.).
Jestem ciekaw, jak w praktyce będzie zachowywać się "wirtualne koło zamachowe" - elektronika ma "przewidywać" martwe strefy (korba 12/6), trenując na Vortexie zdecydowanie nie podoba mi się przy większych obciążeniach przechodzenie przez martwe strefy, efekt niewielkiego koła zamachowego (o ile w ogóle jest) i oporu elektromagnetycznego.
Oczywiście obsługa ANT+ FC-E pozwalać będzie na sterowanie trenażerem nie tylko przez oprogramowanie tacx'a, ale również inne, obsługujące ten protokół. Zresztą nie tylko programy na smartfona/tableta/PC, ale również nowe garminy Edge 520 (mam nadzieję, że również do starszych modeli to dodadzą...) mają możliwość sterowania trenażerami Tacx'a z serii smart i Neo.
Jak widać z powyższego obsługa protokołów jest dość imponująca. Brak protokołu speed, ale wiadomo dlaczego - szybkość jest wyliczana w aplikacji w zależności od symulowanych warunków jazdy, a dla normalnych treningów szybkość na trenażerze to przysłowiowy kwiatek do kożucha ;-).
Niestety za ten "kosmiczny" trenażer trzeba będzie wysupłać równie kosmiczne pieniążki: US$1,600 / €1,400. To więcej niż Kickr, którego cena jest o €100 niższa...
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#1276
#1280
Napisano 20 sierpień 2015 - 07:26
Ciekawe jak cenowo. Obstawiam, że wstrzelą się pomiędzy mechanicznymi, a elektronicznymi grupami. Z jednej strony od mechanicznych będą prawdopodobnie wymagały mniej uwagi, a nieco więcej niż, praktycznie bezobługowymi, elektronicznymi. Generalnie jest to ciekawe rozwiązanie eliminujące piętę achillesową rowerów - zużywające się linki i pancerze. Ale czy ma obecnie sens przy elektronicznej zmianie biegów?