Jump to content


Nowości sprzętowe


2571 replies to this topic

#1281 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Posted 20 August 2015 - 08:35

To nie może być układ zamknięty, bo przecież nie byłoby możliwości montażu /demontażu.

Poza wszystkim uważam, że to raczej ślepa uliczka, ale chętnie bym zobaczył, jak działa.

#1282 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 20 August 2015 - 09:32

Dlaczego przy układzie zamkniętym nie byłoby możliwości demontażu i montażu?

Układa (hamulcowy) zamknięty to system w którym nie ma automatycznej kompensacji rozszerzalności płynu hamulcowego w wyniku jego rozgrzewania się; w przypadku przerzutek jest to niepotrzebne.

Na początku historii hydrauliki w rowerach mtb były tarcze w tym systemie (Hope i Giant) i montaż/demontaż przebiegał tak jak wszystkich innych hamulców. 

Acros zrobił podejście do hydraulicznych przerzutek, cena wynosiła 2000 euro, obecnie nie ma ich już w ofercie, więc widocznie był to kiepski pomysł. 

 

http://pelotonmagazi...ale-2015-slate/

 

Ten wynalazek (na tej samej stronie z niułsami znalazłem) jest moim zdaniem jeszcze większym absurdem. Offroadowy rower z baranem, łysymi oponami :) Może dla wybitnych indywidualistów.

W drogowym sprzęcie ludzie nie przełkną amortyzacji, w terenowym dziś kierownice są prawie dwa razy szersze a opony dwa razy grubsze, specjalizacja sprzętu coraz większa i węższa. Dla mnie dziwactwo.



#1283 yetiunio

yetiunio
  • Użytkownik
  • 133 posts

Posted 20 August 2015 - 09:47

Dlaczego przy układzie zamkniętym nie byłoby możliwości demontażu i montażu?

Układa (hamulcowy) zamknięty to system w którym nie ma automatycznej kompensacji rozszerzalności płynu hamulcowego w wyniku jego rozgrzewania się; w przypadku przerzutek jest to niepotrzebne.

Na początku historii hydrauliki w rowerach mtb były tarcze w tym systemie (Hope i Giant) i montaż/demontaż przebiegał tak jak wszystkich innych hamulców. 

Acros zrobił podejście do hydraulicznych przerzutek, cena wynosiła 2000 euro, obecnie nie ma ich już w ofercie, więc widocznie był to kiepski pomysł. 

 

http://pelotonmagazi...ale-2015-slate/

 

Ten wynalazek (na tej samej stronie z niułsami znalazłem) jest moim zdaniem jeszcze większym absurdem. Offroadowy rower z baranem, łysymi oponami :) Może dla wybitnych indywidualistów.

W drogowym sprzęcie ludzie nie przełkną amortyzacji, w terenowym dziś kierownice są prawie dwa razy szersze a opony dwa razy grubsze, specjalizacja sprzętu coraz większa i węższa. Dla mnie dziwactwo.

 

Pozwolę sobie się z Tobą nie zgodzić. Nie będę oceniał trendów w Ameryce skąd pochodzi Cannondale, bo ich nie znam, ale z tego co słyszałem to jest bardzo duży popyt na wygodny rower do sprawnego przemieszczania się (sprawnego więc bardziej szosa, a nie np. trekking) i eksplorowania ciekawych miejsc, nie tylko po szosie. Myślę, że to ciekawy pomysł.

 

Analogicznie do fatbike'ów. Trochę ponad rok temu, kiedy zaczynało być o nich głośno, zastanawiałem się po co nam to, skoro dajmy na to po Kampinosie, po którym zazwyczaj jeżdżę i który posiada wiele sekcji bagiennych i piaszczystych, można sprawnie przemieszczać się na góralu. Teraz poruszając się po Warszawie i okolicach trochę dziwi mnie to ile widzę takich rowerów.



#1284 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 20 August 2015 - 10:21

Moda, reklama, chęć pokazania się w towarzystwie z czymś nowym, oryginalnym ot co.

I nie dla tego, że my potrzebujemy takich rowerów, to konstruktorzy chcą nam je wciskać by zarabiać, normalna sprawa, interes musi się kręcić.

 



#1285 yetiunio

yetiunio
  • Użytkownik
  • 133 posts

Posted 20 August 2015 - 10:41

Moda, reklama, chęć pokazania się w towarzystwie z czymś nowym, oryginalnym ot co.

I nie dla tego, że my potrzebujemy takich rowerów, to konstruktorzy chcą nam je wciskać by zarabiać, normalna sprawa, interes musi się kręcić.

 

Pisząc "my" miałem na myśli "rowerzyści". Masz rację co do wciskania, ale raczej nie konstruktorzy, tylko marketingowcy wiedzą co chcemy, lepiej niż my sami.



#1286 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Posted 20 August 2015 - 11:19

Tobo, oczywiście nie każda rama ma wewnętrzne prowadzenie pancerzy, ale to jest silny trend i nie sądzę, aby konstruktorzy strzelili sobie w stopę już przy samych założeniach projektu. A przy takiej ramie mus odpiąć przerzutkę od przewodu.



#1287 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 20 August 2015 - 13:35

Piszac układ zamkniety myślałem o takim bez zbiorniczków wyrównujacych. Na czas montażu oczywiscie wszystko się rozszczelmia, przycina i odpowietrza,ale to raz na lata.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1288 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Posted 20 August 2015 - 15:31

Ciekaw jestem jak to się ma do zmian temperatury otoczenia.

#1289 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 20 August 2015 - 16:10

Jeżeli będzie to system tej samej jakości co hamulce Magury, nie powinno być żadnych problemów. Olej mineralny Magury ma znacznie lepsze właściwości od Shimano pod tym względem.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1290 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Posted 20 August 2015 - 16:47

Mo, e być też DOT4 po prostu. Nie zauważyłem, żeby zmieniało się działanie hamulców czy na mrozie czy w upale.

#1291 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 20 August 2015 - 17:23

Jesli sprzet bedzie tej samej jakosci co obecne hamulce Magury to beda tylko problemy :)


  • Vegeta likes this

#1292 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 21 August 2015 - 19:29

Moim zdaniem Rotor strzela sobie w stopę, firma bez żadnego doświadczenia w produkcji zmieniarek nagle wypuszcza hydraulikę (pewnie w wykonaniu acrosa), good luck :)



#1293 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 21 August 2015 - 20:00

Hydrauliki nie robi Rotor.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1294 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 21 August 2015 - 22:01

Magura z tego co wiem też nie ma żadnego doświadczenia w produkcji przerzutek... Jedynie Acros, wcześniej 5 Red ma doświadczenie w tej materii. Czas pokaże co z tego wynalazku wyjdzie.



#1295 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 26 August 2015 - 09:27

Dziś premiera nowego bezprzewodowego reda

#1296 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 26 August 2015 - 09:47

Źródło?



#1297 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,112 posts
  • SkądRzeszów

Posted 26 August 2015 - 09:54

https://www.facebook...0815431940835:0

Trzepak 

"MAMIL"


#1298 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 26 August 2015 - 10:11

Dzięki. Na bikeradarach itp. zero informacji. ;)

 

Chciałoby się powiedzieć nareszcie. Tyle już było tych "przecieków", że praktycznie wszystko o grupie wiadomo. Pozostała najciekawsza zagadka - ceny. Ciekawy też jestem, kiedy FSA skończy prace nad swoją elektroniką. Patrząc po Sramie i tym, że już w 2014 prototypy wyglądały praktycznie jak wersja produkcyjna, to może im jeszcze trochę czasu zająć.



#1299 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 456 posts
  • SkądMirków/Wroclaw

Posted 26 August 2015 - 11:27

http://cyclingtips.c...ntroduces-etap/ Są tam też ceny.

#1300 yetiunio

yetiunio
  • Użytkownik
  • 133 posts

Posted 26 August 2015 - 11:39

Ponad 2k funtów, więc będzie coś pod 12 tysięcy funtów. Sporo biorąc pod uwagę, że DA Di2 ok. 8 tysięcy złotych





Reply to this topic