Nowości sprzętowe
#1282 Gosc_tobo_*
Napisano 20 sierpień 2015 - 09:32
Dlaczego przy układzie zamkniętym nie byłoby możliwości demontażu i montażu?
Układa (hamulcowy) zamknięty to system w którym nie ma automatycznej kompensacji rozszerzalności płynu hamulcowego w wyniku jego rozgrzewania się; w przypadku przerzutek jest to niepotrzebne.
Na początku historii hydrauliki w rowerach mtb były tarcze w tym systemie (Hope i Giant) i montaż/demontaż przebiegał tak jak wszystkich innych hamulców.
Acros zrobił podejście do hydraulicznych przerzutek, cena wynosiła 2000 euro, obecnie nie ma ich już w ofercie, więc widocznie był to kiepski pomysł.
http://pelotonmagazi...ale-2015-slate/
Ten wynalazek (na tej samej stronie z niułsami znalazłem) jest moim zdaniem jeszcze większym absurdem. Offroadowy rower z baranem, łysymi oponami Może dla wybitnych indywidualistów.
W drogowym sprzęcie ludzie nie przełkną amortyzacji, w terenowym dziś kierownice są prawie dwa razy szersze a opony dwa razy grubsze, specjalizacja sprzętu coraz większa i węższa. Dla mnie dziwactwo.
#1283
Napisano 20 sierpień 2015 - 09:47
Dlaczego przy układzie zamkniętym nie byłoby możliwości demontażu i montażu?
Układa (hamulcowy) zamknięty to system w którym nie ma automatycznej kompensacji rozszerzalności płynu hamulcowego w wyniku jego rozgrzewania się; w przypadku przerzutek jest to niepotrzebne.
Na początku historii hydrauliki w rowerach mtb były tarcze w tym systemie (Hope i Giant) i montaż/demontaż przebiegał tak jak wszystkich innych hamulców.
Acros zrobił podejście do hydraulicznych przerzutek, cena wynosiła 2000 euro, obecnie nie ma ich już w ofercie, więc widocznie był to kiepski pomysł.
http://pelotonmagazi...ale-2015-slate/
Ten wynalazek (na tej samej stronie z niułsami znalazłem) jest moim zdaniem jeszcze większym absurdem. Offroadowy rower z baranem, łysymi oponami Może dla wybitnych indywidualistów.
W drogowym sprzęcie ludzie nie przełkną amortyzacji, w terenowym dziś kierownice są prawie dwa razy szersze a opony dwa razy grubsze, specjalizacja sprzętu coraz większa i węższa. Dla mnie dziwactwo.
Pozwolę sobie się z Tobą nie zgodzić. Nie będę oceniał trendów w Ameryce skąd pochodzi Cannondale, bo ich nie znam, ale z tego co słyszałem to jest bardzo duży popyt na wygodny rower do sprawnego przemieszczania się (sprawnego więc bardziej szosa, a nie np. trekking) i eksplorowania ciekawych miejsc, nie tylko po szosie. Myślę, że to ciekawy pomysł.
Analogicznie do fatbike'ów. Trochę ponad rok temu, kiedy zaczynało być o nich głośno, zastanawiałem się po co nam to, skoro dajmy na to po Kampinosie, po którym zazwyczaj jeżdżę i który posiada wiele sekcji bagiennych i piaszczystych, można sprawnie przemieszczać się na góralu. Teraz poruszając się po Warszawie i okolicach trochę dziwi mnie to ile widzę takich rowerów.
#1285
Napisano 20 sierpień 2015 - 10:41
Moda, reklama, chęć pokazania się w towarzystwie z czymś nowym, oryginalnym ot co.
I nie dla tego, że my potrzebujemy takich rowerów, to konstruktorzy chcą nam je wciskać by zarabiać, normalna sprawa, interes musi się kręcić.
Pisząc "my" miałem na myśli "rowerzyści". Masz rację co do wciskania, ale raczej nie konstruktorzy, tylko marketingowcy wiedzą co chcemy, lepiej niż my sami.
#1286 Gosc_rowerowyninja_*
Napisano 20 sierpień 2015 - 11:19
#1289
Napisano 20 sierpień 2015 - 16:10
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1292
Napisano 21 sierpień 2015 - 19:29
Moim zdaniem Rotor strzela sobie w stopę, firma bez żadnego doświadczenia w produkcji zmieniarek nagle wypuszcza hydraulikę (pewnie w wykonaniu acrosa), good luck
#1293
#1294
Napisano 21 sierpień 2015 - 22:01
Magura z tego co wiem też nie ma żadnego doświadczenia w produkcji przerzutek... Jedynie Acros, wcześniej 5 Red ma doświadczenie w tej materii. Czas pokaże co z tego wynalazku wyjdzie.
#1298
Napisano 26 sierpień 2015 - 10:11
Dzięki. Na bikeradarach itp. zero informacji.
Chciałoby się powiedzieć nareszcie. Tyle już było tych "przecieków", że praktycznie wszystko o grupie wiadomo. Pozostała najciekawsza zagadka - ceny. Ciekawy też jestem, kiedy FSA skończy prace nad swoją elektroniką. Patrząc po Sramie i tym, że już w 2014 prototypy wyglądały praktycznie jak wersja produkcyjna, to może im jeszcze trochę czasu zająć.