Mi się super podoba ten Saganowy (jeden z kilku opcji) Roubaix:
A nowy Tarmac wygląda jak BMC Teammachine:
Posted 28 July 2017 - 20:15
Były gadki, że Potenza to nowe wcielenie Centaura. Okazuje się, że jednak nie:
https://www.campagno...entaur_groupset
No i Campa przeprosiła się z tarczami:
https://www.campagno...c_brake_project
Posted 10 August 2017 - 18:43
Post pod postem, ale ciekawostkę dziś dostałem na maila od jednego ze sklepów - Centaur ma zastąpić Veloce i Campa staje się pierwszym (chyba) producentem, który oferuje tylko 11 rzędowe układy na całej linii produktów.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
Posted 10 August 2017 - 23:18
Owszem, jest się do czego przyczepić. Jeżeli ktoś jeździ na campie 10- rzędowej, nie będzie mógł dokupić nowych części, bo nie będą idealnie współdziałały. Użytkuję równolegle Ultegrę i Centaura. Klamki shimanowskie chodzą sprawniej, hamulce także, regulacja hamulców Sh zdecydowanie lepsza. O trwałości mechanizmów w klamkach campy nawet nie wspominam. Kształt korby Ultegry w por. do Centaura UT nowocześniejszy. Dostępność piast pod Sh zdecydowanie większa. Wygląda na to, że obecnie Sh oferuje po prostu lepsze rzeczy, bardziej dostępne, za mniejsze pieniądze.
Posted 10 August 2017 - 23:55
Części do 10rz. Campy będą dostępne jeszcze długie lata, więc nie ma się co tym przejmować. Porównujesz Ultegrę do Centaura..? To może porównamy Record do Sory i zobaczy się jak w tą stronę wychodzi.
Shimano zawsze oferowało tańsze i bardziej dostępne części, to jest korporacja, a nie manufaktura. Ich dział R&D jest większy niż całe Campagnolo, więc nie ma się co dziwić.
Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman
Posted 11 August 2017 - 00:33
Porównuję starszego Centaura sprzed paru lat, kiedy teoretycznie Centaur odpowiadał jakościowo co najmniej Sh 105, a cenowo Ultegrze, więc porównanie Recorda do Sory jest tu bez sensu. Co z tego że Campa to manufaktura? Teoretycznie powinni robić więc lepsze jakościowo rzeczy od ,,masówy'' Sh, a tak nie jest - pomijam tu Record i Super Record . Ceny za te grupy to kompletny kosmos.
Posted 11 August 2017 - 11:09
Porównuję starszego Centaura sprzed paru lat, kiedy teoretycznie Centaur odpowiadał jakościowo co najmniej Sh 105, a cenowo Ultegrze, więc porównanie Recorda do Sory jest tu bez sensu. Co z tego że Campa to manufaktura? Teoretycznie powinni robić więc lepsze jakościowo rzeczy od ,,masówy'' Sh, a tak nie jest - pomijam tu Record i Super Record . Ceny za te grupy to kompletny kosmos.
Ekonomia to jedno, a przyzwyczajenia to drugie.
Nie można porównywać zamienności części z grup 10 i 11s. Bo to niezgodne z ich przeznaczeniem. To samo twierdzi Camp i Sh.
Brak współpracy niektórzy mogą nawet uważać za wyższość wyrobów danego producenta. A, że my to mieszamy między sobą, no to już eksperymenty typu zrób to sam .
Dla mnie Campagnolo to Mercedes w swojej klasie. Wielu znajomych z grubym portfelem jeździ tylko na tym i nigdy nie narzekają, że coś nie chodzi.
Nie możemy też zapominać o SRAM. Producenci rowerów z USA chyba będą ich promować. Tak przynajmniej robi Trek.
Posted 11 August 2017 - 11:46
.
Nie można porównywać zamienności części z grup 10 i 11s. Bo to niezgodne z ich przeznaczeniem. To samo twierdzi Camp i Sh.
Brak współpracy niektórzy mogą nawet uważać za wyższość wyrobów danego producenta. A, że my to mieszamy między sobą, no to już eksperymenty typu zrób to sam .
Nic z tego nie rozumiem. Zawsze myślałem, że jakość wyrobów wiąże się z ich trwałością i wymiennością na inne części różnych grup tego samego producenta. Campa i Sh zawsze będą twierdzić to co jest korzystne dla ich zysku, a niekoniecznie dla użytkowników ich wyrobów.
Nie można porównywać zamienności części z grup 10 i 11s. Bo to niezgodne z ich przeznaczeniem. To samo twierdzi Camp i Sh.
Brak współpracy niektórzy mogą nawet uważać za wyższość wyrobów danego producenta. A, że my to mieszamy między sobą, no to już eksperymenty typu zrób to sam
Dla mnie Campagnolo to Mercedes w swojej klasie. Wielu znajomych z grubym portfelem jeździ tylko na tym i nigdy nie narzekają, że coś nie chodzi.
Wprowadzanie ciągle nowych części, nowych grup niekompatybilnych ze sobą świadczy tylko o tym, że dana firma ma w głębokim poważaniu ludzi, którzy od lat używają sprzęt tej firmy. Chodzi głównie o pozyskiwanie właśnie lanserów ,,z grubym portfelem'', którzy co sezon - dwa będę nabywali coś, co campa lub sh sobie wymyślą.
,,Campagnolo to Mercedes w swojej klasie'' - no bez jaj. Niższe grupy ( Xenon, MIrage, ) zlikwidowali bo ich stosunek cena - jakość drastycznie odstawał od konkurencji. Średnie grupy typu Centaur, Potenza czy Athena mają swoje wady o których wspomniałem wyżej, dodatkowo Campa ciągle likwiduje i wznawia ich istnienie. Najwyższe grupy są cenowo poza zasięgiem większości, a dodatkowo ich jakość jest problematyczna. Dążenie do lekkości dominuje nad ich wytrzymałością i długowiecznością. Pokazują to stosunkowo liczne usterki na wyścigach. Pewnie, jak ktoś chce niech kupuje Campę, ale pisanie o tej firmie w superlatywach typu ,,Mercedes'', dzieło sztuki, wyrób manufaktury dla wybranych to jakiś żart. Jedyne rzeczywiste plusy jaki dostrzegam z korzystania z Centaura to długowieczny łańcuch i ergonomia klamek, po zmianach ciągle jednak lepsza niż u Japończyków. Minusem, w porównaniu choćby z shimanowską Tiagrą jest twarda, wręcz prymitywna zmiana biegów.
Posted 11 August 2017 - 12:11
Dla mnie Campagnolo to Mercedes w swojej klasie. Wielu znajomych z grubym portfelem jeździ tylko na tym i nigdy nie narzekają, że coś nie chodzi.
Przecież Mercedes już dawno się "skończył". https://moto.wp.pl/m...68425927971457a
Znów mam ochotę zacytować Łysiaka, o tych milionach (w tym przypadku tych najtłustszych) much, które przecież nie mogą się mylić.
Posted 11 August 2017 - 14:28
... Zawsze myślałem, że jakość wyrobów wiąże się z ich trwałością i wymiennością na inne części różnych grup tego samego producenta...
Nic bardziej mylnego. Teraz już nie produkuje się na lata, bo liczy się tylko zysk. Wszyscy tak robią. Kombinują długością naciągu linki itd. Ciekawe dlaczego Shinamo produkuje teraz 105 na 4-ramionach?
Porównałem dzisiaj sobie przerzutkę Alivio nowa i z roku 1996. Jakość materiałów i wykonanie bez porównania.
Posted 11 August 2017 - 18:12