Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wgniecenie na górnej rurze aluminiowej ramy


16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 sierpień 2012 - 09:16

Cześć, przeglądam tak sobie Allegro w poszukiwaniu szosy i w oko mi wpadł pewien rower Cannondale'a na ramie CAAD 5. Niestety ma niewielkie wgniecenie na górnej rurze:

http://i.imgur.com/4JyHu.jpg
http://i.imgur.com/7OD5O.jpg

Zastanawiam się, czy warto ryzykować kupno takiej ramy. Sądzicie, że wgniecenie ma tylko znaczenie kosmetyczne czy mogą się pojawić problemy ze sztywnością?

#2 erico329

erico329
  • Użytkownik
  • 419 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 03 sierpień 2012 - 10:52

Osobiście wolał bym rowerek bez zadnych wgnieceń , ale jeżdziłem na Bianchi ev4 z większym wgnieceniem na rurze poziomej , po dzwonie przez rok i nic się nie działo , ubytków w sztywności napewno też nie było ,a wgniecenie większe niż to co jest na fotce . Ale jak chcesz kupić szoske to szukaj takie jjakiejs malinki , potem bd cieszyła oko i wgl bedziesz z niej zadowolony ,a tak zawsze będzie to rama z wgnieceniem

#3 aargon

aargon
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Skądwarszawa/kraków

Napisano 03 sierpień 2012 - 16:27

Po pierwsze, jeżeli chcesz żeby ktoś Ci ocenił ze zdjęcia fizyczne uszkodzenie czegokolwiek, to postaraj się złapać ostrość właśnie na tym elemencie, a nie gdziekolwiek indziej...

Po drugie, wgniecenie jest chyba niewielkie (zdjęcia nie są najlepsze, więc można tylko zgadywać), tzn. jest w miarę regularne, nie ma w pękniętego lakieru, ani śladu wbitego materiału, więc wygląda w miarę ok.

Poza tym, miejsce nie jest newralgiczne, jakoś specjalnie wielkiego obciążenia tam nie ma.

Nie napisałeś ile ważysz i jak dokładnie będziesz wykorzystywał rower.

Na koniec, musisz zdecydować czy się opłaca- ramy alu tej klasy i w takim wieku są raczej bardzo tanie, więc ta, jako uszkodzona, powinna pójść za bezcen.

#4 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 03 sierpień 2012 - 17:45

Sorry aargon, zdjęcia nie są moje, bo z Allegro. Właśnie przez tę super ostrość poprosiłem sprzedawcę o więcej zdjęć:
http://imgur.com/a/ug9tA

Poza tym jest to ten sam rower co omawiany w tym wątku - http://www.forumszos...pic.php?t=14807 (zobaczyłem dopiero po czasie).

Przeznaczenie - normalne treningi szosowe samemu i w grupie, rzadko miasto, 100% asfalt, zawodów brak, czyli bez katowania. Waga 90kg.

#5 aargon

aargon
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Skądwarszawa/kraków

Napisano 03 sierpień 2012 - 18:25

Tak jak pisałem, jeżeli cena jest odp niska, to można się skusić. To małe wgniecenie, i to w miejscu, które jakoś specjalnie nie jest obciążone. Gdyby się coś działo, to zauważysz.

Rozwaliłem już dwie ramy alu i żadna nie pękła ot tak, tylko był to raczej dłuższy proces, albo naprawdę ostry dzwon.

#6 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 04 sierpień 2012 - 09:10

Wgniecenie nie jest wielkie, mozesz zakupic taki rower tylko jak bedziesz chcial , go pozniej sprzedac to moga byc problemy ze znalezieniem , nabywcy na ten sprzet ;-)

Targuj sie ze sprzedajacym tyle ci moge poradzic :-P

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#7 szopenhower

szopenhower
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądKozy/Bielsko-Biała

Napisano 05 sierpień 2012 - 11:18

Cześć,
Koledzy podłącze się pod temat bo mam podobny problem. Mam od roku rower z bardzo podobnym wgnieceniem na róże ukośnej (nie przeszkadza mi to w niczym, bardzo mało widoczne, moim zdaniem nie zmniejsza sztywności). Zastanawiam się tylko czy jest jakaś opcja żeby to wgniecenie zlikwidować? Może magnesem? Dodam że lakier nie jest popękany.

#8 grzybu_blaz

grzybu_blaz
  • Użytkownik
  • 118 postów
  • SkądRzeszów k. Błażowej

Napisano 05 sierpień 2012 - 12:22

Może coś takiego? http://www.joemonste...omowym_sposobem
Chociaż to bardziej jako ciekawostka bo ramy są grubsze.

#9 Perttu

Perttu
  • Użytkownik
  • 177 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 05 sierpień 2012 - 12:38

Cześć,
Koledzy podłącze się pod temat bo mam podobny problem. Mam od roku rower z bardzo podobnym wgnieceniem na róże ukośnej (nie przeszkadza mi to w niczym, bardzo mało widoczne, moim zdaniem nie zmniejsza sztywności). Zastanawiam się tylko czy jest jakaś opcja żeby to wgniecenie zlikwidować? Może magnesem? Dodam że lakier nie jest popękany.


Jeśli rama alu to magnes nie działa na aluminium... Spytaj Jarka z Luxtechu, on co prawda zajmuje się naprawą ram karbonowych, ale możliwe też, że i aluminium.

#10 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 05 sierpień 2012 - 15:26

Watpie zeby takim sposobem naprawic wgniot w ramie aluminiowej , samochodowa blacha 0,5mm cienka jak puszka po piwie :mrgreen:

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#11 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 05 sierpień 2012 - 21:11

Ja miałem wgniecenie na górnej rurze(rama alu podwójnie cieniowana). Nie było duże, wyglądało niegroźnie. Po tysiącu kilometrów od wypadku zaczęło mi coś tykać na stromym podjeździe - myślę sobie, pewnie piach się dostał do łożysk, olać to. Po następnych 70 km niedaleko od domu zobaczyłem, że na dolnej rurze pęknięcie poszło już prawie dokoła rury. Jak robiłem oględziny roweru, nie było niczego poza tym wgnieceniem na górnej rurze.

Wniosek z tego taki, że lepiej ostrożnie podchodzić do takich rzeczy, bo zdrowie mamy tylko jedno. Lepiej dopłacić kilka stówek i mieć pewność niż na dziurach martwić się o swoje zęby przez okazję i zjechanie z ceną za uszkodzenie rur.

#12 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 05 sierpień 2012 - 23:58

Wreszcie w tym wątku ktoś wypowiedział się rozsądnie. Cannon cieniuje rurki maksymalnie - z głupiego wgniecenia może wyjśc wielka dziura.

#13 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 sierpień 2012 - 05:30

to dużo zależy od tego jakie to wgniecenie jest , gdzie i w jaki sposób wystapiło, bo jeśli zmieniło w jakikolwiek sposób liniowość elementu to raczej będzie pękać.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#14 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 sierpień 2012 - 06:18

znałem 2 przypadki dużo mocniejszych wgnieceń na wylajtowanych ramkach tylko ze MTB ( radeon i boplight) gdzie ramy te jeszcze długo pojezdziły i jeżdzą nadal nie wykazując tendencji do pękania. Jednak nie przyjmował bym tego za regułę.
To wgniecenie nie wygląda jakos tragicznie jednak ja prywatnie wolał bym dołożyc kilka zł i mieć święty spokój.

#15 Jakub123

Jakub123
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądKatowice

Napisano 12 wrzesień 2012 - 18:35

Witam, co by nie zakładać nowego wątku, to podepnę się tutaj.

Klęska, mój Trek w wyniku pewnych zawirowań przygrzmocił górną rurą w kamień.
Poniżej fotki.
Lakier popekał, to martwi, rama na pękniętą nie wygląda. Martwi mnie jedynie zdeformowanie przekroju w tym miejscu, pęknięcie lakieru i tego potencjalne konsekwencje.
Pytanie, co z tym począć? Czy pokatować jeszcze i szukać czegoś nowego, czy da się to jakoś 'odratować' czy już w ogóle na złom od razu?


Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#16 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 12 wrzesień 2012 - 18:53

Spoko Jakub123 To wygląda tylko na "kosmetyczny" defekt. Śpij dzisiaj spokojnie, jutro używaj rowerka jakby nigdy nic :-) Jak Ci zależy na estetyce, to wykombinuj jakąś oryginalną nalepkę, np. z Twoimi inicjałami :-) Tak serio to nie wygląda mi to na uszkodzenie rzutujące na parametry wytrzymałościowe. Nie klajstruj tego wgłębienia , bo jest nieznaczne.
Zacząłem i kończę... spoko :!:

#17 Jakub123

Jakub123
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • SkądKatowice

Napisano 13 wrzesień 2012 - 21:23

Spasiba, tak też uczynię, bo jeździć trzeba przecież;) Przy odrobinie wolnego czasu i możliwości obadam to miejsce lampą RTG i będę wiedział na czym stoję ;)



Dodaj odpowiedź