Jump to content


Photo

szytki


1635 replies to this topic

#1 chris205

chris205
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • SkądJawor

Posted 22 September 2008 - 09:39

witam ostatnio niestety uszkodziłem jedną z opon (szytka) w mojej kolarce i nie wiem co z tym zrobić, zrobiła sie mała dziurka powietrze schodzi powoli ale schodzi. jeżeli napompuje na full to powietrza wystarczy na max godzinke jazdy. co z tym zrobić?? jest jakiś sposób żeby to zakleić ?? czy musze nową opone kupować?? a to koszt od 100zł wzwysz. jest jakiś tańszy sposób?? prosze o szybką odpowiedź

#2 wojtekk

wojtekk
  • Użytkownik
  • 26 posts
  • SkądRybnik

Posted 22 September 2008 - 10:06

czy musze nową opone kupować?? a to koszt od 100zł wzwysz. jest jakiś tańszy sposób?? prosze o szybką odpowiedź

W tej sytuacji nie musisz kupować nowej szytki.
Użyj np. tego: http://www.worldcycl...egory_Code=TIRE lub jakiegokolwiek innego uszczelniacza do dętek.

#3 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 22 September 2008 - 10:21

Tufo sprzedaje Velo... Powyżej 100zł ? - http://aukcja.onet.p...16443&country=1

#4 chris205

chris205
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • SkądJawor

Posted 22 September 2008 - 13:24

ok dzieki a gdzie taki klej moge dostac ?? w sklepie meridy dostane?? nie chce zamawiac przez neta bo to nie pewne juz raz sie nadziałem
  • Daniel_105 likes this

#5 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 22 September 2008 - 13:30

W jakims sklepie z Authorami i Accentem np. Albo z Allegro http://aukcja.onet.p...16416&country=1 Ja korzystam z mleczka Tufo -ale w dętkach - działa.

#6 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Posted 22 September 2008 - 13:42

Moim skromnym :mrgreen: zdaniem używanie szytek jeżeli za nami nie jedzie wóz techniczny jest conajmniej niepraktyczne. Wymiana jej w trasie ( zakładając ,że mamy zapas i klej ) nie jest już takie proste jak wymiana tradycyjnej dętki. Wiadomo szytka ma wiele zalet ,których nawet nie zamierzam kwestionować jednak ja zawsze pozostanę wierny dętce i przygotowany nawet na 4 a może więcej gum złapanych na jednej trasie. ;-)

#7 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 22 September 2008 - 13:57

Moim skromnym :mrgreen: zdaniem używanie szytek jeżeli za nami nie jedzie wóz techniczny jest conajmniej niepraktyczne. Wymiana jej w trasie ( zakładając ,że mamy zapas i klej ) nie jest już takie proste jak wymiana tradycyjnej dętki. Wiadomo szytka ma wiele zalet ,których nawet nie zamierzam kwestionować jednak ja zawsze pozostanę wierny dętce i przygotowany nawet na 4 a może więcej gum złapanych na jednej trasie. ;-)


Gdzie na szytce nie złapałbys ani jednej...
  • CoDrvr likes this

#8 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 22 September 2008 - 14:02

Co potwierdza pierwszy post napisany przez kolegę chris205 ;-)

#9 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 posts
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Posted 22 September 2008 - 15:45

Jak do zwykłej dętki wlać ten taki uszczelniacz :?: :?: :?:

#10 matheo

matheo
  • Użytkownik
  • 84 posts
  • SkądOtwock

Posted 22 September 2008 - 16:10

Ja kupiłem uszczelniacz za 21zł na stacji benzynowej, jak narazie działa ;-)

Wydaje mi sie że do zwykłej dętki z prestą nie da sie wlać, chyba że ma wykręcany wentyl, tak jak szytka.

#11 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 22 September 2008 - 16:26

Moim skromnym :mrgreen: zdaniem używanie szytek jeżeli za nami nie jedzie wóz techniczny jest conajmniej niepraktyczne. Wymiana jej w trasie ( zakładając ,że mamy zapas i klej ) nie jest już takie proste jak wymiana tradycyjnej dętki. Wiadomo szytka ma wiele zalet ,których nawet nie zamierzam kwestionować jednak ja zawsze pozostanę wierny dętce i przygotowany nawet na 4 a może więcej gum złapanych na jednej trasie. ;-)

Jeśli na trasie przebijesz szytkę nie zabezpieczoną uszczelniaczem to ją zdejmujesz, zakładasz na stary klej nową, pompujesz i jedziesz dalej. Wymiana trwa 3 minuty.
A jak masz zabezpieczoną szytkę uszczelniaczem to tylko rozdarcie może Cię unieruchomić.
Pojeździł byś na szytkach to byś się szybko przekonał :D

Uszczelniacz wlewa sie oczywiście przez wentyl. Należy go odkręcić delikatnie np kombinerkami (są kluczyki z towrzywa sztucznego do wentyli, ale kto takie ma?), nalać trochę uszczelniacz - myślę, że ze 20 ml, zakręcić wentyl, napompować szytkę, zakręcić kurek od wentyla i wykonać kilka obrotów kołem, aby rozprowadzić uszczelniacz po całej dętce. Ot tyle.
  • CoDrvr likes this

#12 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 22 September 2008 - 16:26

Ja Tufo stosuje w MTB z zaworkiem samochodowym.Do presty da sie wlac -ale wentyl potem sie zatyka - nie polecam.

#13 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 22 September 2008 - 16:44

Widze, że Velo nie prowadzi już Tufo. A szkoda. Tufo robi mleczko silikonowe w tubce, którą można nakręcić na wentyl (z odkręconym zaworkiem) i ładnie się aplikuje mleczko. Mnie się nic nie zatykało. Tylko powietrze nalżey spuszczać gdy zawór jest na górze kola bo inaczej mleczko wysiknie się przez wentyl, a zapachu ono nie ma takiego, który może się podobać.

#14 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 posts
  • SkądPszczyna

Posted 22 September 2008 - 16:49

Co potwierdza pierwszy post napisany przez kolegę chris205 ;-)


Jak się nie zaleje szytki uszczelniaczem to wiesz :P
Ja ile jeżdżę to nigdy nie pożegnałem się z dętką inaczej niż przez dobicie.

#15 chris205

chris205
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • SkądJawor

Posted 22 September 2008 - 18:55

ok dzieki wielkie mam tylko ostatnie pytanie czy po tym jak zaleje szytke uszczelniaczem to możliwe są dalsze przebicia?? i jesli tak to po nastepnym przebiciu szytka jest juz do wyrzycenia??

#16 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 22 September 2008 - 19:41

Uszczelniacz zakleja dziurki do 2mm , jak to wygląda naprawde - trudno powiedziec .

#17 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 23 September 2008 - 00:00

ok dzieki wielkie mam tylko ostatnie pytanie czy po tym jak zaleje szytke uszczelniaczem to możliwe są dalsze przebicia?? i jesli tak to po nastepnym przebiciu szytka jest juz do wyrzycenia??

Jak masz w szystce uszczelniacz to nie czujesz przebicia. Teoretycznie szytka może być przebita w kilkunastu miejscach, a ciśnienie w dętce nie spadnie. Praktycznie - musiałbyś przejechać po pinezkach, żeby szytkę poprzebijać. O dziurę jest znacznie trudniej niż w przypadku opon - nie wiem czy o tym wiesz.
  • CoDrvr likes this

#18 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 27 November 2008 - 20:59

Szytki... jakim sposobem je przykleić?
Standartowo/tradycyjnie na klej czy może przy pomocy taśmy?

#19 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1,876 posts
  • SkądŁódź

Posted 27 November 2008 - 21:04

Taśma czystsza...teoretycznie. Na klej klei sie tak łatwo, że nie powinieneś mieć problemu nawet jak pierwszy raz to robisz. Byle obręczy nie ubrudzić klejem.

#20 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 27 November 2008 - 21:16

Klejem już się bawiłem i niestety nie były to miłe wspomnienia. Dlatego ciekaw jestem jak by było z taśma.



Reply to this topic