Porady - Triki -sztuczki - triki
#1
Posted 11 August 2012 - 09:58
Zasady tego tematu.
1. Piszemy posta z konkretną poradą, poradami, trikami itp.
2. W poście musi być zawarte:
- zdjęcie ( zdjęcia ), link do galerii
- dokładny opis porady
- w przypadku tekstu , czy zdjęć zapożyczonych z obcych żródeł niż swoje własne , autor posta musi umieścić żródło skad pochodzi.
3. Wpisujemy tylko porady, tricki , nie ma możliwości komentowania , odpowiedzi, zapytań itd ( od tego są inne tematy ) .
Temat ma być przejrzysty i czytelny z samymi konkretnymi postami - poradami-trikami-sztuczki-pomoce, które mają nam uporzyjemnić życie.
Temat będzie uważnie moderowany, więc prosze o stosowanie sie do zasad, bo posty naruszające , będą kasowane i mandatowane.
Wszelkie zapytania do autora - na pw, albo w tematach już istniejących
Poniżej przedstawiam przykład.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2
Posted 11 August 2012 - 10:08
Każdy pewnie doznał już efektu brzęczących wentylków.
Wentylki presta są przykręcane przy pomocy nakrętki metalowej do obręczy, jednakże pod wpływem wstrząsów i wibracji , nakrętki te odkręcają sie powodując brzęczenie w trakcie jazdy .
Jest to troche denerwujące , ale jest na to najprostsza rada - oring gumowy.
Udajemy sie do sklepu z oringami i zakupujemy tyle ile nam potrzeba oringów o odpowiedniej średnicy dopasowanej do wentylka.
Średnica wewnętrzna oringa musi być troche mniejsza niż średnica zew. wentylka co daje nam po przykręceniu efekt przeciwnakrętki.
Zazwyczaj cena sztuki nie przekracza ok 10 groszy wieć mozna sobie poszaleć :-)
Oring zakładamy na wentylek do końca i następnie przykręcamy nakrętką z lekkim w miare oporem.
Teraz już nie powinno się odkręcać samoczynnie.
Jednakże przy zciąganiu dętki należy pamiętać o tym oringu, aby dało sie wyciągnąć wentylek z obręczy ;-)
A teraz prosze nastepni .
- Kresowiak, wolek, Kamil Wójcik and 1 other like this
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#5
Posted 08 July 2014 - 15:55
#8 Gosc_marvelo_*
Posted 08 July 2014 - 23:04
......
3. Wpisujemy tylko porady, tricki , nie ma możliwości komentowania , odpowiedzi, zapytań itd ( od tego są inne tematy ) .
Temat ma być przejrzysty i czytelny z samymi konkretnymi postami - poradami-trikami-sztuczki-pomoce, które mają nam uporzyjemnić życie.
Temat będzie uważnie moderowany, więc prosze o stosowanie sie do zasad, bo posty naruszające , będą kasowane i mandatowane.
Wszelkie zapytania do autora - na pw, albo w tematach już istniejących
Może trzymajmy się powyższego, co?
- grzybu_blaz likes this
#9
Posted 09 July 2014 - 19:48
System weż spadaj z takimi pierdołami , kogo to obchodzi , otwórz temat i pierdolamento tam uprawiaj nie zaśmiecaj .
Oringi kupuje sie w sklepach co sprzedają np łożyska maszynowe - mają tego spore ilości róznej wielkosci ,a kosz takiego oringa to są dosłownie grosze i mozna kupić x sztuk za przysłowione 2 zł.
Przy zaminie dętki trzeba pamietać aby oringa zciągnąć wcześniej ;-)
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#13
Posted 10 July 2015 - 21:18
Prezentuję sposób na odkręcenie kasety shimano. Klucz z łańcuchem należy przywiązać do koła, mi wystarczył zwykły sznurek, szary. Kilka oplotów i podłożyłem zwiniętą gazetę między sznurek a oponę, żeby rozłożyć nacisk. Nawet nie spuszczałem powietrza, wówczas ten potrzebny opór może stanowić obręcz. Następnie klucz do kaset i odkręcamy. Należy obserwować zachowanie klucza z łańcuchem i korygować jego ustawienie w czasie odkręcania, żeby nie haczył o szprychy. Dlaczego tak? Nie miałem siły w rękach, lewe ramię po upadku w trakcie kuracji, prawy nadgarstek jeszcze odczuwa skutki innego upadku.
Attached Files
- B00mer and Jastrzi like this
#14
Posted 27 August 2015 - 19:27
Sposób na estetyczne poprowadzenie przewodu, łączącego czujnik na widelcu z podstawą licznika umieszczonego na kierownicy/mostku.
Mocowanie na widelcu to standard, gumka lub opaski plastikowe, następnie przewód ciasno nawijamy na wybrany pancerz, nawijamy cały i następnie podgrzewamy suszarką. Nie przesadzamy z temperaturą, po nagrzaniu zostawiamy do powolnego ostygnięcia. Po wystudzeniu przewód ładnie się nam rozwinie na pancerzu i nie trzeba łapać dodatkowo opaskami (jak to mi zrobiono w sklepie/serwisie).
Attached Files
- Greek, System and bezi2 like this
#15
Posted 21 January 2016 - 21:20
Mój patent na tzw. "chain keeper". Wszystkie części do kupienia w najbliższym markecie budowlanym.
Oryginał, u nas trudno dostępny:
Złożone w całość:
Zaaplikowane do roweru, powinno być na stojaku, ale jest jak jest na potrzeby szybkiego zdjęcia:
- Greek, parmenides, kras and 2 others like this
#17
Posted 31 January 2016 - 22:20
#20
Posted 10 April 2016 - 09:50
Cześć. Mam pytanie do mieszkańców dużych miast. Niedługo przeprowadzam się do Poznania i będę mieszkał na takim typowym osiedlu, jakie się teraz buduje tzn. bez garażu tylko z miejscem we wspólnej hali garażowej. Jak sobie radzicie z myciem, smarowaniem i serwisowaniem roweru w takich warunkach. Pod blokiem tego chyba nie można robić bo ktoś mnie może podesrać na kolegium, że brudzę odtłuszczaczem, olejami i mydlinami. Naprawdę nie mam pomysłu gdzie mam działać.