Extrawheel + szosa...
#1
Napisano 19 sierpień 2012 - 18:26
Montaż do szybkozłącza, wszystko dopasowane idealnie. Wczoraj przejechałem 100km z bagażem (około 25 kg, może więcej) i nic się nie dzieje. Zauważyłem tylko jedną wadę - rower przy większym bagażu traci sterowność. Jedzie się po prostu ciężej ale co się dziwić skoro ciągnie się bagaż.
Ktoś na forum napisał:
"Wiesz, szosa + przyczepka to według mnie mało zgrane połączenie. Po pierwsze musiał byś być pewny, że dasz radę zaczepić "oddzielny bagażnik", bo nie wszystkie ramy szosowe mają w tylnym widelcu dziurki pod bagażnik/ błotnik/ przyczepkę. Po drugie śmiesznie musiało by to wyglądać"
Kolego, extrawheel montuje się na kilka sposobów. I niby dlaczego to ma śmiesznie wyglądać?
Zdjęcie - http://www.fotosik.p...177441d53f.html
Czas przygotować się do wyprawy nad morze
#6
Napisano 11 wrzesień 2012 - 14:23
Na Twoim miejscu założyłbym 26 cali obręcz i jakąś schwalbe marathon 1,5 cala .
Zalety : środek ciężkości niżej,zestaw nie do pokrzywienia i przebicia,szersza opona to stabilniejszy wózek,opory toczenia rosną niezauważalnie.
Wada:
na dłuższą wyprawę musi targać oponę i dętkę w innym rozmiarze, w razie uszkodzenia przedniego koła w szosie przekładasz to z przyczepki i masz możliwość dotoczyć się do sklepu/serwisu.
Każda opona jest do przebicia, ciężka treningówka 700x25 jest raczej bardzo odpornym rozwiązaniem i dość dobrze zabezpiecza obręcz przed dobiciem - obciążenie mniejsze niż na rowerze.
Opory toczenia może i rosną niezauważalnie ale po co mają w ogóle rosnąć?
Plus godny rozważenia to właśnie środek ciężkości.
thomas_k7 -> Nie miałeś wrażenia, że przyczepa wpada w dziwny rezonans przy mocnym deptaniu i trzeba wyczuć jak z tym pedałować? Jakieś problemy po drodze?
mad -> najprawdopodobniej czytałeś relacje z naszego wypadu w czerwcu, Alpy są piękne ale trzeba się trochę napracować aby zobaczyć je w pełnej krasie;)
#7
Napisano 11 wrzesień 2012 - 15:10
Oponka Zaffiro spisuje się idealnie. Ciśnienie 8 jest wystarczające.
#8
Napisano 11 wrzesień 2012 - 19:05
Pierwszego dnia w Alpach zastanawialiśmy się co jest nie tak z tylnym trójkątem w kumpla ramie (właśnie przez to "bujanie") potem okazało się że to taki smaczek tej przyczepki.
Nam przez ~1300km nie wypięła się ani razu więc bez obaw, takie przypadki "podobno" zdarzają się przy prędkościach parkingowych i ostrym skręcaniu.
#9
Napisano 12 wrzesień 2012 - 09:24
http://www.fotosik.p...5c897accda.html
#10
Napisano 13 wrzesień 2012 - 20:41
#12
Napisano 05 luty 2013 - 22:06
te sakwy crosso to wersja big czy small ??Hehe dokładnie. Przyczepka zaczyna się lekko kołysać przy zmianie przełożenia. Dopiero po wyrównaniu tempa jedzie spokojnie. Żadnych problemów nie było. No był jeden - mój strach przed wypięciem. Przed samą trasą do Wrocławia miałem założoną ją raz na jakieś 80km. Ogólenie nie żałuję wydanej kasy. Kupiłem do tego sakwy Crosso. Dziwne zamykanie mają. Chciałem je oddać i kupić z zamkiem ale po krótkiej ulewie zostaję przy tych. Szczelne do bólu. Jedna wada - metalowe haki na sakwach strasznie zdzieraja lakier na przeczepce. Mam nadzieje, że nie zacznie rdzewieć.
Oponka Zaffiro spisuje się idealnie. Ciśnienie 8 jest wystarczające.
#13
Napisano 05 luty 2013 - 22:08
Na krótkie trasy kupiłem te - http://allegro.pl/sa...2988361549.html
#14
Napisano 05 luty 2013 - 22:15
Mam wolne koło WH-R500... Skoro wytrzymywało obciążenie 1/2 mojej wagi + roweru, to chyba na dwie wypełnione sakwy + jakiś worek też powinno wystarczyć. Czy lepiej się nie bawić w pozorne oszczędności wagowe i po prostu zdać się na koło 28" dostarczane w zestawie?
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#15
Napisano 05 luty 2013 - 22:18
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#16
Napisano 05 luty 2013 - 22:20
Aktualnie planuję tak jak Ty założyć WH-R500. Za niedługo zacznę jeździć więc napiszę kilka słów.
#19
Napisano 05 luty 2013 - 22:48
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?