Skocz do zawartości


Zdjęcie

Extrawheel + szosa...


27 odpowiedzi w tym temacie

#1 thomas_k7

thomas_k7
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądRybnik

Napisano 19 sierpień 2012 - 18:26

Długo zastanawiałem się nad zakupem. Do wyboru był albo extrawheel albo składanie nowego crossa/trekinga. Po wielu miesiącach zastanowienia, czytania opini, oglądania - kupiłem extrawheela. Nowy rower to koszt około 1700zł, extrawheel dużo taniej.

Montaż do szybkozłącza, wszystko dopasowane idealnie. Wczoraj przejechałem 100km z bagażem (około 25 kg, może więcej) i nic się nie dzieje. Zauważyłem tylko jedną wadę - rower przy większym bagażu traci sterowność. Jedzie się po prostu ciężej ale co się dziwić skoro ciągnie się bagaż.
Ktoś na forum napisał:
"Wiesz, szosa + przyczepka to według mnie mało zgrane połączenie. Po pierwsze musiał byś być pewny, że dasz radę zaczepić "oddzielny bagażnik", bo nie wszystkie ramy szosowe mają w tylnym widelcu dziurki pod bagażnik/ błotnik/ przyczepkę. Po drugie śmiesznie musiało by to wyglądać"

Kolego, extrawheel montuje się na kilka sposobów. I niby dlaczego to ma śmiesznie wyglądać?
Zdjęcie - http://www.fotosik.p...177441d53f.html

Czas przygotować się do wyprawy nad morze :D

#2 tomek21001

tomek21001
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 19 sierpień 2012 - 22:42

Na Twoim miejscu założyłbym 26 cali obręcz i jakąś schwalbe marathon 1,5 cala .
Zalety : środek ciężkości niżej,zestaw nie do pokrzywienia i przebicia,szersza opona to stabilniejszy wózek,opory toczenia rosną niezauważalnie.

#3 thomas_k7

thomas_k7
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądRybnik

Napisano 20 sierpień 2012 - 15:39

Zostanę przy kole szosowym i oponie Zaffiro. W przyszłości na pewno założę szerszą, teraz wyprawa 100% asfalt. Nie ma innej opcji jak koło szosowe.

#4 mad

mad
  • Użytkownik
  • 181 postów
  • SkądSompolno

Napisano 21 sierpień 2012 - 19:42

Czytałem relację z wyprawy z Włoch do Polski z Extrawheeelem na szosach. (Na Bikestats) Narzekanie było ale tylko na te straszne Alpy hah.

#5 thomas_k7

thomas_k7
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądRybnik

Napisano 10 wrzesień 2012 - 08:54

Niedawno wróciłem z Wrocławia, 220km w niecałe 8h. Fajna droga... Ciągnąłem za sobą 22kg. Na prostej drodze bądź z górki jest OK... Podjazd - ciężko.

#6 suchy

suchy
  • Użytkownik
  • 800 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 wrzesień 2012 - 14:23

Na Twoim miejscu założyłbym 26 cali obręcz i jakąś schwalbe marathon 1,5 cala .
Zalety : środek ciężkości niżej,zestaw nie do pokrzywienia i przebicia,szersza opona to stabilniejszy wózek,opory toczenia rosną niezauważalnie.


Wada:
na dłuższą wyprawę musi targać oponę i dętkę w innym rozmiarze, w razie uszkodzenia przedniego koła w szosie przekładasz to z przyczepki i masz możliwość dotoczyć się do sklepu/serwisu.

Każda opona jest do przebicia, ciężka treningówka 700x25 jest raczej bardzo odpornym rozwiązaniem i dość dobrze zabezpiecza obręcz przed dobiciem - obciążenie mniejsze niż na rowerze.
Opory toczenia może i rosną niezauważalnie ale po co mają w ogóle rosnąć?
Plus godny rozważenia to właśnie środek ciężkości.

thomas_k7 -> Nie miałeś wrażenia, że przyczepa wpada w dziwny rezonans przy mocnym deptaniu i trzeba wyczuć jak z tym pedałować? Jakieś problemy po drodze?

mad -> najprawdopodobniej czytałeś relacje z naszego wypadu w czerwcu, Alpy są piękne ale trzeba się trochę napracować aby zobaczyć je w pełnej krasie;)

#7 thomas_k7

thomas_k7
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądRybnik

Napisano 11 wrzesień 2012 - 15:10

Hehe dokładnie. Przyczepka zaczyna się lekko kołysać przy zmianie przełożenia. Dopiero po wyrównaniu tempa jedzie spokojnie. Żadnych problemów nie było. No był jeden - mój strach przed wypięciem. Przed samą trasą do Wrocławia miałem założoną ją raz na jakieś 80km. Ogólenie nie żałuję wydanej kasy. Kupiłem do tego sakwy Crosso. Dziwne zamykanie mają. Chciałem je oddać i kupić z zamkiem ale po krótkiej ulewie zostaję przy tych. Szczelne do bólu. Jedna wada - metalowe haki na sakwach strasznie zdzieraja lakier na przeczepce. Mam nadzieje, że nie zacznie rdzewieć.
Oponka Zaffiro spisuje się idealnie. Ciśnienie 8 jest wystarczające.

#8 suchy

suchy
  • Użytkownik
  • 800 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 wrzesień 2012 - 19:05

Wątpię w nierdzewność konstrukcji - po coś ją pomalowali:) Owiń to kilka razy grubą taśmą i po kłopocie.
Pierwszego dnia w Alpach zastanawialiśmy się co jest nie tak z tylnym trójkątem w kumpla ramie (właśnie przez to "bujanie") potem okazało się że to taki smaczek tej przyczepki.
Nam przez ~1300km nie wypięła się ani razu więc bez obaw, takie przypadki "podobno" zdarzają się przy prędkościach parkingowych i ostrym skręcaniu.

#9 thomas_k7

thomas_k7
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądRybnik

Napisano 12 wrzesień 2012 - 09:24

Jak pakowałem sakwy musiałem użyć wagi :D Za pierwszym razem na oko pakowałem i kołysało niesamowicie. Później po równomiernym rozłożeniu KG całkiem inaczej. Miejsca juz dawno poowijałem :) Szkoda by było gdyby zaczęła rdzewieć. Błotnik zostawiam póki co, kupiłem też ten dodatkowy bagażnik i sakwę (worek) na niego. Po zapakowaniu wygląda to tak:
http://www.fotosik.p...5c897accda.html

#10 tomek21001

tomek21001
  • Użytkownik
  • 59 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 13 wrzesień 2012 - 20:41

Zdecydowanie polecam do extrawheela koło 26 z cieżką i wysoką obreczą i póltoracalową oponą schwalbe marathon.Zrobiłem tym zestawem w tym roku ok.2000km,z czego przynajmniej 300 po lesie.Zero problemów,szczerze mówiąc czesto zapominalem,że mam coś za sobą,nie wypięła się nigdy.Jedyna wada - przenoszenie załadowanej przyczepy odpietej od roweru - dramat.

#11 thomas_k7

thomas_k7
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądRybnik

Napisano 14 wrzesień 2012 - 08:38

Te 300km po lesie chyba nie szosowym rowerem prawda? Jakbym założył koło 26, dochodzi mi dodatkowo zakup opony, dętki, szprych w razie czego... Myślę, że na jazdę tylko po szosie koło 28 jest idealnym rozwiązaniem.

#12 xtremesystems

xtremesystems
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • Skądxxx

Napisano 05 luty 2013 - 22:06

Hehe dokładnie. Przyczepka zaczyna się lekko kołysać przy zmianie przełożenia. Dopiero po wyrównaniu tempa jedzie spokojnie. Żadnych problemów nie było. No był jeden - mój strach przed wypięciem. Przed samą trasą do Wrocławia miałem założoną ją raz na jakieś 80km. Ogólenie nie żałuję wydanej kasy. Kupiłem do tego sakwy Crosso. Dziwne zamykanie mają. Chciałem je oddać i kupić z zamkiem ale po krótkiej ulewie zostaję przy tych. Szczelne do bólu. Jedna wada - metalowe haki na sakwach strasznie zdzieraja lakier na przeczepce. Mam nadzieje, że nie zacznie rdzewieć.
Oponka Zaffiro spisuje się idealnie. Ciśnienie 8 jest wystarczające.

te sakwy crosso to wersja big czy small ??

#13 thomas_k7

thomas_k7
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądRybnik

Napisano 05 luty 2013 - 22:08

Big. Te małe są na prawdę za małe na jakąkolwiek dłuższą wyprawę. Chyba, że jedziesz sam.
Na krótkie trasy kupiłem te - http://allegro.pl/sa...2988361549.html

#14 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 luty 2013 - 22:15

Też przymierzam się do zakupu przyczepki na letni wyjazd Odra-Nysa (Zittau-Świnoujście), tylko zastanawiam się caly czas nad kołem.
Mam wolne koło WH-R500... Skoro wytrzymywało obciążenie 1/2 mojej wagi + roweru, to chyba na dwie wypełnione sakwy + jakiś worek też powinno wystarczyć. Czy lepiej się nie bawić w pozorne oszczędności wagowe i po prostu zdać się na koło 28" dostarczane w zestawie?

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#15 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 luty 2013 - 22:18

Weż raczej mocniejsze koło. Pamiętaj, że rowerem zrobisz w razie potrzeby bunny hop nad dziurą, a przyczepka wpadnie w nią całą swoją masą.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#16 thomas_k7

thomas_k7
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądRybnik

Napisano 05 luty 2013 - 22:20

Te koło z zestawu to porażka... Nawet sprzedawca mi odradził kupno tego koła. Ja założyłem z mojej starej Meridy Road Race 880 przód. Koło używałem wcześniej, sam je serwisowałem więc jestem za nie pewny.
Aktualnie planuję tak jak Ty założyć WH-R500. Za niedługo zacznę jeździć więc napiszę kilka słów.

#17 xtremesystems

xtremesystems
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • Skądxxx

Napisano 05 luty 2013 - 22:42

kurcze . tylko roznica z kolem jest 50zl. za 5 dych nie kupi sie koła. z drugiej strony srednio mi sie chce uzywać koło z mojej zapasowej szosy ( choc w sumie to najprostszy sposob chyba)

#18 thomas_k7

thomas_k7
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądRybnik

Napisano 05 luty 2013 - 22:45

Decyzja należy do Ciebie. Koło widziałem, trzymałem i nie polecam. W tym roku pojeżdżę na WH-R500. Chyba, że Komornik coś będzie działał u byłego pracodawcy, wtedy się coś sensownego złoży pod przyczepkę :mrgreen:

#19 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 05 luty 2013 - 22:48

Właśnie to jest najlepsze w Extrawheelu, że używasz normalnego koła rowerowego ;) A nawet jeśli nie, to za jakąś stówkę złożysz spokojnie pancerny zestaw - przecież to ma być nie ultralight, a wół roboczy :)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#20 thomas_k7

thomas_k7
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądRybnik

Napisano 05 luty 2013 - 22:58

Dokładnie. W tym roku przyczepka trochę pojeździ. Będzie co pisać :)
Martwi mnie jednak tak jak pisałem wcześniej - nierdzewność konstrukcji. Pojawiły się otarcia od haków. Crosso ma haki stalowe... Jednak wodoszczelność sakw pierwsza klasa.



Dodaj odpowiedź