
Głośna praca tylnej przerzutki Shimano 105
#1
Posted 25 August 2012 - 20:43
Co najciekawsze najgłośniejsza jest na przełożeniach 4-5-6. Na 7 już cichnie.
Kółeczka rozebrałem, nasmarowałem dobrym smarem litowym, reszta przerzutki tez nasmarowana. Co do regulacji to kółeczka przechodzą 'idealnie' jak na warunki domowe przez oś zębatek kasety.
Nie wiem za bardzo co z nią zrobić, żeby tak nie terkotała, bo dźwięk jak z 40 letniego Rometa.
W rowerze Enduro/FR mam Sram'a X9 i tam wszystko pracuje cichutko, aż miło.
Jakieś sugestie??
#5
Posted 26 August 2012 - 19:28
https://www.dropbox....26082012610.jpg
#10
Posted 27 August 2012 - 09:52
#11
Posted 27 August 2012 - 09:52
Wrzucę wieczorem zdjęcie jak to od tylca wygląda.
Dźwięk nie jest terkotaniem złego ustawienia kółko-zębatka tylko poprostu terkoczą 'chyba??' kłeczka w przerzutce. jak nie to to nie wiem. kaseta i łańcuch są tiagry więc kompatybilne w 100%.
#12
Posted 27 August 2012 - 10:02
zrób zdjecie od tyłu wózka przy załozeniu przód na najwyzszym , tył po środku kasety, oraz z boku tak aby było widać cały wózek .
Niemozliwe ??? to rozłożyć parasol w ............ a w przypadku przerzutek wszystko jest możliwe.
A kóleczek raczej sie nie smaruje żadnym smarem , jedynie kropla oleju .
wg mnie to :
1 krzywy hak ( krzywy wózek )
2. brak prawidłowej regulacji przerzutki
3. Łańcuch nie przechodzi po kóleczkach tylko dodatakowo po ograniczniku w wózku.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#13
Posted 27 August 2012 - 13:50
Edit. A swoją drogą, to, że w domu wydaje Ci się, że przerzutka jest prosta, to nie znaczy, że pod napięciem jak kręcisz korbami jadąc na rowerze, się nie wykrzywia.
#15
Posted 22 September 2013 - 13:46
#16
Posted 22 September 2013 - 15:43
Dopiszę się do tematu głośnej pracy 105 ale starszego modelu RD-1056.
Przerzutka, a raczej kółeczka pyrkały zwłaszcza kiedy łańcuch był na dużym blacie. Hałasowało głównie na przełożeniach środkowych 8-biegowej kasety. Doszedłem do wniosku, że może łańcuch i koronki w słabym stanie, tym bardziej, że nie znałem ich wcześniejszego przebiegu.
Założyłem nówkę kasetę sram PG-850 i łańcuch PC-870. Czyściłem i smarowałem łańcuch przeróżnymi wynalazkami. Nie pomogło. Oglądałem stan zębów dużego blatu korby, no nie było się do czego przyczepić.
Przerzutka wyregulowana na wszystkie możliwe strony. Hak, wózek jak i cała przerzutka proste, bez luzów.
Kółka przerzutki czyszczone, smarowane smarami/olejami, ich stan bardzo dobry. Po 4 razy sprawdzałem czy kółka narrow i g-pulley są na swoich miejscach. Dalej cykanie.
W końcu postanowiłem jednak wymienić kółka. Ponieważ w lokalnych sklepach nie mogłem trafić na 11 zębowe o odpowiedniej szerokości, były tylko dla napędów 9 rzędowych, kupiłem jakiś komplet no-name za 5 zł całość. Wydanie 5 zł na ewentualne straty to nie to samo co 30. W obwodzie trochę większe niż oryginały i oba nie miały luzu, jak oryginalne g-pulley niby zapewniające lepszą precyzję pracy.
Problem zniknął, jak sen. W końcu mogę jeździć słuchając tylko szumu wiatru w uszach zamiast sieczkarni dobywającej się z tyłu.
Tanie kółka mają większą szerokość, więc blachy wózka są od siebie bardziej oddalone. Ale kiedy sprawdzałem przebieg łańcucha na oryginalnych kółkach to nie stwierdziłem aby sworznie ocierały o wózek, zresztą szukałem wyszlifowanych miejsc i nie znalazłem.
"MAMIL"
#18
Posted 20 March 2014 - 12:29
Mi udało się rozwiązać problem z głośną pracą tylnej 105-tki.
Wymieniłem kółka dedykowane Shimano na BBB BDP-02 i cisza. Nie słychać w ogóle napędu.
Już więcej kółeczek Shimano nie kupię. Miałem ten model http://ctbike.pl/pro...NO-K_KA-LX.jpeg
#19
Posted 20 March 2014 - 13:24
#20
Gosc_mateuss_*
Posted 10 October 2014 - 07:51
Cześć,
Odkopuję temat.
Czy ktoś może mi pomóc w dobraniu kółek do przerzutki RD-1056 (8 rzędowa 105).
Zdjąłem z niej totalnie zjechane 10z. kółka.
Niestety w sklepach są dostępne 10z. za szerokie(oba tej samej szerokości i bez znaczenia które jest górne a które dolne) lub 11z (górne i dolne inne)
I co zrobić ?
Włożyłem kółka 11z od swojego górskiego XT i wydaje się to pracować normalnie ...
Pozdrawiam
Reply to this topic
