Jump to content


Photo

Trekking, przełaj, szosa, czyli 3 w 1 :)


4 replies to this topic

#1 red_shogun

red_shogun
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • Skądkrk

Posted 30 August 2012 - 23:19

Giant Expedition, mój najbardziej uniwersalny rowerek retro - 3 w 1 - maszynka do wszystkiego :)

Jego uniwersalność związana jest głównie z "wszechstronnością ramy" z mocowaniami pod błotniki, bagażnik oraz z rozstawem widełek (przednich i tylnych) w które mieści się nawet oponka 700x40c (sprawdzone organoleptycznie :) Obecnie w moim Giancie siedzą uniwersalne oponki "na miasto" i trekking, czyli 700x38c, mam też na zmianę niebieskie chinki 700x25c - czyli typowe szosówki w jedynym słusznym, bo w miarę komfortowym rozmiarze :P Jestem obecnie na etapie zakupu oponek 700x40c z bieżnikiem przełajowym (mają wejść na styk i wejdą :) Oczywiście manewrowanie oponkami jest możliwe dzięki już ww. odpowiedniemu rozstawowi widełek, ale także i zastosowaniu uniwersalnych hamulców - cantileverów. Rama chromowo-molibdenowa cr-mo na typowym stopie 4130. Dzięki temu mamy odpowiednią wytrzymałość (pod przełaj, trekking) z zachowaniem naprawdę (jak na tamte lata i ten typ roweru) wadze. Mój Giancik Expedition bez błotników i bagażnika, na oponkach 700x38c waży około 12 kg.

rok: ok. 1990
rama: Giant Expedition (Cr-Mo 4130)
kierownica: Cinelli
widelec: Giant 1020 High Manga,
blaty: rowerek w oryginale posiadał 3 owalne blaty - Biopace Shimano (48-38-28), obecnie przednie blaty to typowo okrągłe Shimanowskie 50/38/26, by się gnało szybciej, a pod górkę poza asfaltem lżej :P
zębatki tył: oryginał Shimano 6-rzędowa: 13-26T,
przerzutka przód: Shimano Deore,
przerzutka tył: Shimano Deore,
korba : Shimano Deore,
pedały: Shimano 600 z noskami,
obręcze: Wolber,
klamki: Shimano 105,
hamulce: cantilevery - Shimano Exage Trail

Fotki "piwniczne", lepsze przy świetle dziennym zrobię jak najdzie mnie ochota, jak nie najdzie, to pozostaną te co są :P

https://lh4.googleus...48g/s640/11.jpg

https://lh3.googleus...AW0/s640/22.jpg

https://lh3.googleus...12w/s640/44.jpg

https://lh5.googleus..._Bs/s512/55.jpg

https://lh6.googleus...PcyU/s512/1.jpg

https://lh4.googleus...0qg/s800/aa.jpg

https://lh4.googleus...vGs/s512/33.jpg

https://lh6.googleus...seU/s800/bb.jpg

https://lh3.googleus...zdc/s800/cc.jpg

#2 red_shogun

red_shogun
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • Skądkrk

Posted 24 October 2012 - 21:44

Lekki tuning, wpadły oponki przełajowe, używane klamki Shimano 600 (BL-6403), przelotki na ramę i manetki na kierownice:

https://picasaweb.go...972453162249506

https://picasaweb.go...972452996908802

https://picasaweb.go...972455230375090

https://picasaweb.go...972464927599938

https://picasaweb.go...972470293766162

#3 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 25 October 2012 - 06:05

Oj, ale króciutka rama :) Ale rower bardzo zgrabny! Lubię takie maszynki, są nie do zajechania, na miasto czy wyprawę idealne.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#4 red_shogun

red_shogun
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • Skądkrk

Posted 27 October 2012 - 18:40

Zgadza się na wyprawę, czy na miasto idealne, choć ja tym czymś z powodzeniem rywalizuję także w dość trudnym terenie z tłustymi mtb'kami :P Sporo radości daje mi uniwersalność tego "zgrabnego" staruszka :)

#5 red_shogun

red_shogun
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • Skądkrk

Posted 15 September 2013 - 14:39

kilka fotek z tegorocznej wyprawy na Roztocze, w rowerze lekkie zmiany (kierownica + rogi, obrecze i kaseta 11-28):

 

https://plus.google....746609893330630

 

https://plus.google....746609893330630

 

https://plus.google....746609893330630

 

 





Reply to this topic