Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ultegra Di2 vs. SRAM Red


44 odpowiedzi w tym temacie

#1 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 31 sierpień 2012 - 22:37

Powolutku zbliżają się posezonowe przeceny i czas najwyższy, żebym pożegnał się ze stalową Gazelą i złożył coś na miarę dzisiejszych czasów.

Zastanawiam się nad osprzętem, a głównie chodzi o hamulce, przerzutki, klamki, korbę i suport. Po długim namyśle zdecydowałem, że wybiorę jedną z tych dwóch grup - Shimano Ultegra Di2 (+ odpowiednio hamulce, korba i suport Ultegra) lub SRAM Red.

Cenowo wyjdzie podobnie.


Tylko, żeby podjąć decyzję, potrzebuję opinii forowiczów. Którą polecacie..?

#2 meaculpa

meaculpa
  • Użytkownik
  • 158 postów
  • SkądLublin

Napisano 31 sierpień 2012 - 22:42

Sram.

#3 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 31 sierpień 2012 - 22:44

Bo..?

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#4 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 31 sierpień 2012 - 23:14

Nigdy nie jezdzilem na elektryce, wiec nie komentuje.
Napisze co mnie zbytnio do tych rozwiazan nie ciagnie. To fakt, ze zestaw reda (manetki i przerzutki) dziala szybko, precyzyjnie i wazy sporo mniej od elektryki.
Porownujac w tej kwesti reda i ultegre to przepasc. Tak na pierwszy rzut oka po wagach, ultegra bedzie ciezsza o jakies 350-400g, nie wliczajac do tego baterii.
Ultegra rowniez nie grzeszy uroda ;-)

#5 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 31 sierpień 2012 - 23:21

Serio to prawie pół kilo wychodzi..? Przyznaję, że to jedno, czego nie sprawdzałem. Nawyki ze starej szosy mocno się mnie trzymają (czyli: nie odchudzać, bo nie ma po co :P ).

Wygląd mnie nie odrzuca.

Spory plus dla Srama.

#6 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 01 wrzesień 2012 - 06:34

Siara_iwj, poczytaj też tu --> http://www.forumszos...pic.php?t=11324 jak ludziska porównują ze sobą produkty Shitmano i SRAM'a.

#7 muzycom

muzycom
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 luty 2020 - 10:32

Przepraszam, że odkopuje ale chyba nie ma sensu zakładać nowego tematu. 

Stoję przed podobnym dylematem jak Siara_iwj. Red czy ultegra di2. Przełożyłem graty z powrotem do mojego btwina i nie mam zamiaru go znowu demontować. (Drugi rower się przydaje). Musze więc w coś uzbroić moje BMC.

Cenowo wychodzi podobnie i mam zagwozdkę. Na di2 jeździłem przez chwilę i było spoko. Z redem nie mam doświadczenia. Wiem, że na pewno będzie lżejszy. Na pewno w di2 dochodzi kwestia ładowania i obsługi tego systemu. Już czuje się trochę jak bym miał samochód elektryczny, a nie rower.  Pomiar mocy, światła, licznik, radar i do tego jeszcze doszła by grupa.  Kilka razy w roku widzę na stravie jak znajomym pada gdzieś na trasie przez słaba baterię. Rzeczywiście jest z tym kłopot? Często trzeba to ładować? 

 

Jakie macie doświadczenia jeśli chodzi o te dwie grupy i co byście aktualnie wybrali. 



#8 Piotr92

Piotr92
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 21 luty 2020 - 12:11

Niedawno stałem przed takim samym dylematem. Postawiłem na di2 i nie żałuję tej decyzji. Ładowanie baterii trwa około 90 minut i wystarczy ją ładować co 1500-2000 kilometrów. Jak bateria jest słaba to najpierw wyłącza się przednia przerzutka a później tylna. Najczęściej udaje się dojechać do końca treningu przed całkowitym rozładowaniem.  Sram na pewno jest lżejszy, klamkomanetki są mniejsze i nie wszystkim pasują. Części do Shimano są bardziej dostępne w Polsce i osprzęt tej firmy jest popularniejszy. Działanie systemu di2 moim zdaniem jest lepsze niż najdroższej grupy mechanicznej. Drugi raz bym się nie zastanawiał i również postawił na di2. 



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 21 luty 2020 - 14:40

Super, że się Tobie podoba. Sęk w tym, że to nie mówi absolutnie nic o porównaniu do SRAM ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 luty 2020 - 15:35

Stan baterii monitorujesz klikając razem przyciski prawej manetki i patrząc jak się pali dioda. Jak na czerwono to może wytrzyma jeszcze jeden ok 50km trening po płaskim, ale potem już trzeba ładować. Jak miga czerwono-migająco to Ci styknie na bułki do sklepu ;)

 

Mi jedno ładowanie starcza na ok 2000km (raz 1900, raz 2150) po płaskim, co u mnie się przekłada na ok 2msce w sezonie. Zależy jaki masz teren u siebie, jak bardziej pagórki, góry to będziesz ładował częściej bo najwięcej prądu żre przednia przerzutka. 

 

2 razy bateria rozładowała mi się w trasie. Raz bo to był pierwszy raz i nie wiedziałem jak się sprawdza stan baterii ale szczęście byłem kilka km od domu, a za drugim razem żeby sprawdzić, czy na czerwonym dam radę zrobić 120km. Nie dałem :) 70km dymałem do domu na jednym biegu, ciekawe doświadczenie, polecam  :lol:

 

Jedną z zalet Di2 jest właśnie bezobsługowość. Raz ustawiasz i masz z bani, tylko to ładowanie raz na 2 msce. Raz do roku na przeglądzie wgranie nowego firmware'u. A jak masz Garmina czy Bolta to przyciskami w łebkach klamek możesz zmieniać co Ci się wyświetla na liczniku. 

 

Na Sramie jeździlem tylko w MTB to tu nic nie powiem  :lol:



#11 sargento

sargento
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 luty 2020 - 16:57

Trzeba tylko od razu kupić moduł EW-WU111, bo nie jest standardowym elementem grupy. Z nim można też sprawdzić w Wahoo poziom naładowania baterii Di2.



#12 Bzyk

Bzyk
  • Użytkownik
  • 2570 postów

Napisano 24 luty 2020 - 17:03

A Force zamiast Reda, to straszna zbrodnia?

#13 slaweuszek

slaweuszek
  • Użytkownik
  • 247 postów

Napisano 24 luty 2020 - 21:48

Trzeba tylko od razu kupić moduł EW-WU111, bo nie jest standardowym elementem grupy. Z nim można też sprawdzić w Wahoo poziom naładowania baterii Di2.

Potwierdzam, tego modułu nie ma w zestawie. Też go musiałem dokupić. Teraz widzę na Garminie w procentach naładowanie baterii DI2 i steruję Garminem przy pomocy górnych przycisków.

Wysłane z X-ej generacji Note'sa ... z plusem

#14 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 24 luty 2020 - 22:11

Jeździłem w demówkach na Di2 Ultegry i Force AXS. To drugie - wiadomo 2x12, czasem jedno przełożenie więcej pozwala płynniej jechać na hopkach itd. i robi różnicę. To było na plus. Czas pracy na baterii - tu Di2 zdecydowanie na plus. 

Co nie grało w Force: dłuższy czas zmiany na przedzie, podobno przerzutka się zastanawia czy jednak wrzucamy tył czy dwa na raz czyli przód. Chwilę musi pomyśleć. Nie wiem dlaczego, ale mimo regulacji łańcuch spadał między ramę, a korbę. Być może silnik pracował ciut za mocno? Może to poprawiono? Czytałem na zagranicznych forach i spotkałem użytkowników z taką bolączką również.  Łańcuch klekotał od samego początku. Serwisant SRAMa z Niemiec powiedział, że jak się naciągnie to przestanie. Tego nie doświadczyłem, demówka poszła na sell. Hamulce: Shimano zamiata SRAM. Zapowietrzenie po dwóch miesiącach jazdy?Trochę słabo... Nie mówiąc już o piskach po rozgrzaniu na długich zjazdach, które w Di2 jakoś mnie nie trapiły. Moja teoria jest taka. SRAM robi prawdziwą perełkę w postaci REDa AXS, a FORCE to już taka troszkę bardziej toporna konstrukcja. Coś tak jak X0/XX1 vs GX w MTB. Shimano natomiast nie traktuje Ultegry jako topornej grupy dla amatorów.

Jest jeszcze trochę różnicy w wadze na korzyść Di2, ale to już drobiazg. 

Moduł do BT/ANT + to obecnie podstawa, podobnie jak moduł do ładowania chowany w kierownicy.  Niestety obie zabawki to ok 100 euro ekstra.



#15 muzycom

muzycom
  • Użytkownik
  • 159 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 luty 2020 - 22:20

Przemyślałem sprawę i chyba zostanę przy mechanice i wyższej grupie.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
  • Prozor i beskidbike lubią to

#16 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 25 luty 2020 - 00:29

Nie mam elektryki i pewnie jeszcze przez kilka lat mieć nie będę. Mam r8000 i mi to wystarcza. Ale ostatnio oglądałem filmik na YT kanał Airbike o elektryce. Ogólnie gość zachwala elektrykę i uważa, że warto, ale jednocześnie zdecydowanie z przyczyn praktycznych sugeruje di2. Wg. niego Sram jest super, ale na części w serwisach czeka się bardzo długo. Często muszą wykręcać części z nowych rowerów jak klientowi się spieszy, bo praktycznie nic nie ma na półce. Di2 jest w z reguły w każdym lepszym serwisie dostępne od ręki, a nawet jeśli trzeba coś zamówić, to czeka się zdecydowanie krócej. Myślę, że to także warto wziąć pod uwagę. Tak wiem, że awarie zdarzają się rzadko, ale podczas wywrotki można uszkodzić przerzutkę czy klamkomanetkę i wtedy może się okazać, że na srama trzeba długo poczekać.



#17 Ciachoorsky

Ciachoorsky
  • Użytkownik
  • 294 postów
  • SkądOpole

Napisano 25 luty 2020 - 08:19

Nie mam elektryki i pewnie jeszcze przez kilka lat mieć nie będę. Mam r8000 i mi to wystarcza. Ale ostatnio oglądałem filmik na YT kanał Airbike o elektryce. Ogólnie gość zachwala elektrykę i uważa, że warto, ale jednocześnie zdecydowanie z przyczyn praktycznych sugeruje di2. Wg. niego Sram jest super, ale na części w serwisach czeka się bardzo długo. Często muszą wykręcać części z nowych rowerów jak klientowi się spieszy, bo praktycznie nic nie ma na półce. Di2 jest w z reguły w każdym lepszym serwisie dostępne od ręki, a nawet jeśli trzeba coś zamówić, to czeka się zdecydowanie krócej. Myślę, że to także warto wziąć pod uwagę. Tak wiem, że awarie zdarzają się rzadko, ale podczas wywrotki można uszkodzić przerzutkę czy klamkomanetkę i wtedy może się okazać, że na srama trzeba długo poczekać.


Akurat ten chłop z Airbike'a to w wielu kwestiach mitoman i w dobie globalizacji, sklepów internetowych (każdy większy serwis/sklep rowerowy prowadzi e-sprzedaż) załatwienie części do Etapa trwa tyle co do di2. Cena? Oczywiście - Etap jest droższy ale też i celuje w inną grupę docelową. To tak jakby porównywać ceny części zamiennych w Volkswagenie i Mercedesie. Ten argument z ceną oczywiście nie sugeruje który wybór jest lepszy - ja mam ETAPa, miałem Di2 ale od zawsze lubiłem SRAMowskie działanie karabinu w opozycji do masła jakie daje Shimano. Jeśli Di2 nie pozbędzie się w przyszłości kabli to nie widzę możliwości rozwoju tej grupy - każdemu kto twierdzi inaczej polecam montaż ETAPa i montaż Di2 w ramie ze zintegrowaną kierownicą i wewnętrznym prowadzeniem przewodów.



#18 dmxzor

dmxzor
  • Użytkownik
  • 1133 postów
  • SkądKonstancin-Jeziorna

Napisano 25 luty 2020 - 08:22

Nie mam elektryki i pewnie jeszcze przez kilka lat mieć nie będę. Mam r8000 i mi to wystarcza. Ale ostatnio oglądałem filmik na YT kanał Airbike o elektryce. Ogólnie gość zachwala elektrykę i uważa, że warto, ale jednocześnie zdecydowanie z przyczyn praktycznych sugeruje di2. Wg. niego Sram jest super, ale na części w serwisach czeka się bardzo długo. Często muszą wykręcać części z nowych rowerów jak klientowi się spieszy, bo praktycznie nic nie ma na półce. Di2 jest w z reguły w każdym lepszym serwisie dostępne od ręki, a nawet jeśli trzeba coś zamówić, to czeka się zdecydowanie krócej. Myślę, że to także warto wziąć pod uwagę. Tak wiem, że awarie zdarzają się rzadko, ale podczas wywrotki można uszkodzić przerzutkę czy klamkomanetkę i wtedy może się okazać, że na srama trzeba długo poczekać.

 

Też mam R8000 i intensywnie myślę, czy by nie zrobić upgrade (przerzutki, klamki, elektryka, bateria i ładowarka). Serwis wycenia mi to od 3600 do 4600 zł z robocizną itd. (w zależności od miejsca gdzie zapytasz)



#19 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2875 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 luty 2020 - 11:00

@Rose

właśnie jeśli chodzi o Force AXS to już naczytałem się opinii, oglądałem filmiki z incydentami, z głośną pracą łańcucha itd. Ciekawe. Po tym co widziałem, sam na pewno nie szedłbym w tą grupę. Jeśli Red AXS pracuje lepiej to ok, ale no szkoda, że Forca nie zrobili tak jak Ultgera

 

@Ciacho

o co chodzi z karabinem i masłem? a co do kabli to w sumie montuje się raz i nara. Ja się raz z tym bawiłem gdy wymieniałem kierę na wewn. prowadzenie przewodów, ale potem oddałem do serwisu. Normalnie rowerzyści na co dzień nie składają ram z Di2 tylko kupują gotowe i jeżdżą. Ale co do przyszłej generacji to też rozważam czy nie przejść na Srama jeśli Shimano nie zrezygnuje z linek. Powstrzymują mnie cena i te przepaskudne wielkie ciężkie klamki sramowskie. 

 



#20 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 25 luty 2020 - 11:14


Akurat ten chłop z Airbike'a to w wielu kwestiach mitoman i w dobie globalizacji, sklepów internetowych (każdy większy serwis/sklep rowerowy prowadzi e-sprzedaż) załatwienie części do Etapa trwa tyle co do di2. Cena? Oczywiście - Etap jest droższy ale też i celuje w inną grupę docelową. To tak jakby porównywać ceny części zamiennych w Volkswagenie i Mercedesie. Ten argument z ceną oczywiście nie sugeruje który wybór jest lepszy - ja mam ETAPa, miałem Di2 ale od zawsze lubiłem SRAMowskie działanie karabinu w opozycji do masła jakie daje Shimano. Jeśli Di2 nie pozbędzie się w przyszłości kabli to nie widzę możliwości rozwoju tej grupy - każdemu kto twierdzi inaczej polecam montaż ETAPa i montaż Di2 w ramie ze zintegrowaną kierownicą i wewnętrznym prowadzeniem przewodów.

Tak, wiem że gościu często przegina, ale jeśli jego argument o dostępności części jest choćby w połowie prawdziwy, to myślę że warto wziąć to pod uwagę. Jak jest w rzeczywistości nie wiem, ale pewnie gdybym rozważał taki zakup i miał podobny dylemat to bym pewnie podzwonił po kilku losowo wybranych serwisach i popytał. Tak z ciekawości. Natomiast jeśli chodzi o instalację obu grup i pytanie, kable czy bt., to też mnie zastanawia czemu Shimano cały czas upiera się przy kablach?



Dodaj odpowiedź