wymiana starego napędu i związane z tym kłopoty
Started By
jakubruc
, 30 wrz 2008 20:22
11 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 30 wrzesień 2008 - 20:22
Posiadam starą kolarzówkę Florida, ale na całkowicie innym niż oryginalny osprzęcie (Dure Ace). Wyciągnąłem ją z piwnicy po 15 latach i ciągle jest całkiem fajna do jazdy. Koła na szytkach- Mavic GP4 zaplecione na piastach Dure Ace, są niezwykle lekkie i przyjemne w jeździe! Jednak już po kilkudziesięciu kilometrach okazało się, że łańcuch jest do wymiany (rozciągnięty, sztywniejące poszczególne ogniwa). Nowy, który kupiłem już się nie zazębia ze środkowymi trybami i przeskakuje. Więc postanowiłem wymienić też kasetę. Okazuje się, że to jest jakiś stary patent i nowe kasety nie wejdą na tę piastę. Co teraz zrobić, bo nowe piasty szosowe zaczynają się od 8 trybów, a na starej miałem siedmiotryb. Nie chcę iść w jakieś duże koszta, bo mógłbym wymienić wszystko razem z manetkami itp., więc doradzono mi kupno piasty na kasetę 8 i nałożenie na to kasety 7 z podkładką dystansową. Czy to rzeczywiście będzie działać? Skąd wziąć taką podkładkę? Jeśli moje pytania są jakieś infantylne to z góry przepraszam, ale nigdy nie za bardzo lubiłem warsztatu;))) Wolałem jeździć. Jednak czas to zmienić! Pozdrawiam!
#2
Napisano 30 wrzesień 2008 - 21:34
po pierwsze jaki kupiłeś łańcuch? łańcuch 6, 7, 8 rzędowy jest taki sam, pewnie wcisneli Ci jakiś 10 lub 9 rzędowy, albo masz zjechaną kasetę
po drugie, nowe piasty są na rozstaw widełek 130 Ty masz 126 mm trzeba rozginać widełki... po trzecie, jeżeli masz indeksowaną manetkę to ją też musisz wymienić po zmianie ilości biegów, można jeszcze kupić starsze kasety ale trzeba poszukać po allegro lub sprawdzić np. w Synkrosie, oni mają trochę starszych części
po drugie, nowe piasty są na rozstaw widełek 130 Ty masz 126 mm trzeba rozginać widełki... po trzecie, jeżeli masz indeksowaną manetkę to ją też musisz wymienić po zmianie ilości biegów, można jeszcze kupić starsze kasety ale trzeba poszukać po allegro lub sprawdzić np. w Synkrosie, oni mają trochę starszych części
#8
Napisano 01 październik 2008 - 07:53
podepne sie do tematu
opłacalnośćto jedno a spasowanie części drugie
a skoro o częściach patrzcie
http://www.fotosik.p...356b96bb1e.html
http://www.fotosik.p...fa1ffd1f6c.html
mufa bez gwintów to srebne supportu sie wbija reszte skręca
jest możliwość wymiany na taki nowy?
opłacalnośćto jedno a spasowanie części drugie
a skoro o częściach patrzcie
http://www.fotosik.p...356b96bb1e.html
http://www.fotosik.p...fa1ffd1f6c.html
mufa bez gwintów to srebne supportu sie wbija reszte skręca
jest możliwość wymiany na taki nowy?
#9
Napisano 01 październik 2008 - 09:10
Przede wszystkim, łatwo nabyć nawet nową piastę Sh. na 7 - 105 - serii 1050 np.
Zastanawiam się też co to za niekompatybilny system bębenka. Może chodzi tylko o to, że kaseta jest ściągana nakręcaną najmniejszą zębatką? Jeśli tak, to może warto nabyć jakąś ósemkową sorę o takim zestopniowaniu, żeby po odjęciu dwóch najmniejszych zębatek dało się zakręcić resztę najmniejszą obecną. Nie wiem, na ile to przejdzie, bom nigdy nie robił takiego eksperymentu, ale może się da, bo jak czytamy
"...wielkość i kształt wielowpustów na zewnętrznym korpusie bębenka nie uległ zmianie począwszy od systemu 7-biegowego aż do chwili obecnej..."
Chyba, że ta DA rzeczywiście była jakaś dziwna...
Polecam też prześledzić wątek o kasetach http://www.kolarstwo....pl/kasety.html
Zastanawiam się też co to za niekompatybilny system bębenka. Może chodzi tylko o to, że kaseta jest ściągana nakręcaną najmniejszą zębatką? Jeśli tak, to może warto nabyć jakąś ósemkową sorę o takim zestopniowaniu, żeby po odjęciu dwóch najmniejszych zębatek dało się zakręcić resztę najmniejszą obecną. Nie wiem, na ile to przejdzie, bom nigdy nie robił takiego eksperymentu, ale może się da, bo jak czytamy
"...wielkość i kształt wielowpustów na zewnętrznym korpusie bębenka nie uległ zmianie począwszy od systemu 7-biegowego aż do chwili obecnej..."
Chyba, że ta DA rzeczywiście była jakaś dziwna...
Polecam też prześledzić wątek o kasetach http://www.kolarstwo....pl/kasety.html
#11 Gosc_Anonymous_*
Napisano 01 październik 2008 - 11:54
Daki odpowiedź masz w mojej poprzedniej wypowiedzi.Arnoldzik, czy pasja musi się opłacać?
Nieopłaca się, bo to niezaprzeczalna prawda z punktu widzenia materialisty, jednakoż dla pasjonata opłacalne i nadzwyczaj sensowne jest przywracanie do "życia" dajmy na to wyklekotanego napędu. ;-) To miałem na myśli.
#12
Napisano 01 październik 2008 - 18:34
masz pewnie piastę z bębenkiem na system UG. tam wszystkie wypusty na bębenku są jednakowej szerokości. to nie problem. weż nowego tryba HG, złóż ze starym trybem w imadło i pilnikem iglakiem dopasuj nowego tryba do starego. będzie ok ja to kiedyś robiłem. pozdr