Jump to content


Photo

Ultegra 6500


5 replies to this topic

#1 charliebrzoza

charliebrzoza
  • Użytkownik
  • 107 posts
  • SkądBliski Wschód

Posted 11 September 2012 - 11:09

Witam.
Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat grupy Shimano Ultegra 6500. Zastanawia mnie bowiem, skąd taka niska popularność tejże grupy i zdecydowanie mniejsze zaufanie do tego sprzętu niż nowej 105, Tiagry czy o Sorze nie wspominając?
Czy naprawdę nowa Tiagra, 105, Sora są lepsze od mającej dobre 10 lat, ale jednak Ultegry?
Rower na Ultegrze 6500 w swietnym stanie mozna wyrwac za 2000-2400 pln. A i tak nie wiszą np. na Allegro po kilka miesiecy.
W czym tkwi problem?

#2 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 posts
  • SkądWarszawa

Posted 11 September 2012 - 19:58

Z serii 6500 ma obie przerzutki, hamulcę i korbę.
Po prostu zapomniałem że istnieją- działają i tyle :)
Cicho, dobrze, skutecznie- tak jak powinny.
Jedyne co to rzeczywiście współczesne hamulce są zdecydowanie sztywniejsze, ale moje 6500 stanowczo wystrczają w każdej sytuacji :)
Korba niestety na octalink-u ale daje radę :) jak dla mnie wystarczająco sztywna.

#3 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 posts
  • SkądWarszawa

Posted 11 September 2012 - 20:12

Nowa sora ma już 9 rzędów i klamkomanetki z dual control. Oprócz tego korba HT2 już od poprzedniej generacji. Tak więc sprzęt o funkcjonalności niższej niż obecna najniższa grupa jest raczej mało atrakcyjny.

#4 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 posts
  • SkądWarszawa

Posted 12 September 2012 - 06:10

Czy funkcjonalnośc jest niższa??
1. Korba- słynne HT2 kontra Octalink wielkiej różnicy w sztywności nie zauważyłem, a suport na octalinku chodzi zdecydowanie przyjemniej, no i nie ma problemu z zacieraniem się łozyska po prawej stronie
2. klamkomanetki sora to nadal moim zdaniem póprodukt z powodu tej pieruńskiej dzwigienki do redukcji- zdecydowanie wole klamkomanetki serii 6500 z normalnym pełnym STI
3. Obie grupy sa 9 rzędowe, u mnie 6500 chodzi z kasetą i klamkomanetkami 10 sp
4. Kultura pracy- zdecydowanie 6500 moim zdaniem a mam okazję na wielu sprzętach jeżdzić.
5. Piasty- kwestia bez porównania- te sory mają kulki z plasteliny a konusy z gównolitu.... Stara ultegra to trwała ultegra.

IMO jest to cały czas atrakcyjna oferta dla kogoś kto szuka sprawdzonego i trwalego sprzetu za niewygórowaną cenę.
Jedynie co to trzeba wziąśc pod uwagę że większość sprzedawanych rowerów na 6500 ma już kilka km natoczonych :)

#5 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 posts
  • SkądWarszawa

Posted 12 September 2012 - 06:46

1. Miałem korbe Ultegry 6500. Miałem bo gniazdo octalink się kompletnie rozlazło jakby było zrobione z masła. Może wina poprzedniego użytkownika (bo nówki nie miałem), ale teraz mam Tiagre 4500 i bardzo duża poprawa. Nigdy więcej wielowypustu.

2. Sora 3500:
Dołączona grafika

3. Mi przerzutka tylna 105 5500 (9r), przednia Ultegra 6500 (9r) i korba Tiagry (9r) też chodzi na 10r (klamkomanetka 105 ST-5600, kaseta 105 CS-5700 i łańcuch wippermana 10). Sora też by poszła, pewnie nawet stara 8r, bo niby czemu by miała nie pójść? :-P

4. Nie było mi dane jeździć niestety na nowej sorze, więc nie mam porównania.

5. Piasty nie są elementem groupsetu.

Zresztą nie namawiam do zakupu nowej sory, tylko podkreślam że Ultegra 6500 już jest zwyczajnie nieatrakcyjna z powodu funkcjonalności niższej niż obecna najniższa grupa szosowa. Za 2-2,4k możemy kupić używany rowerek na pełnej grupie 10-rzędowej z HT2 w stylu 105 5600.

#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 12 September 2012 - 20:43

1. Miałem korbe Ultegry 6500. Miałem bo gniazdo octalink się kompletnie rozlazło jakby było zrobione z masła. Może wina poprzedniego użytkownika (bo nówki nie miałem), ale teraz mam Tiagre 4500 i bardzo duża poprawa. Nigdy więcej wielowypustu.


Z pewnością wina poprzedniego użytkownika. Też mam korbę 6500, kupiłem używaną, ale chyba miałem szczęście, bo poprzedni użytkownik nic nie zepsuł. Z powodu zintegrowanego ściągacza, przy zakładaniu nie widać wielowpustu i trzeba go wyczuć, zanim zacznie się dokręcać śrubę. Nie wyobrażam sobie, aby ktoś był w stanie ukręcić poprawnie zamontowany wielowpust nogą (no, może Pudzian albo Hardkorowy Koksu).
W porównaniu do modelu 6400 na kwadrat czuć większą sztywność, teraz chętniej jeżdżę na stojąco (pod górę i w sprincie).
Jedyną wadą systemu Octalink V1 jest wysoka cena i słaba dostępność suportów.

A ten boczny cyngielek w starej Sorze też mi nie odpowiadał (za daleko, by go dosięgnąć z dolnego chwytu). Ale te nowe w końcu wyglądają jak trzeba.



Reply to this topic