Skocz do zawartości


Zdjęcie

Klucz dynamometryczny


144 odpowiedzi w tym temacie

#21 TKK

TKK
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKarkonosze

Napisano 04 luty 2014 - 20:51

http://www.centrumro...eak,232324.html

 

Czy miał ktoś do czynienia z tym kluczem? Ew. coś innego godnego polecenia w cenie do 100zł. Do tej pory dokręcałem wszystko na wyczucie, ale przy ramie karbonowej się trochę boję. 



#22 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 luty 2014 - 21:15

Tego konkretnego modelu nie próbowałem, ale kilka narzędzi Topeaka miałem i były bardzo dobrej jakości.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#23 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 luty 2014 - 21:48

Nie fanaberia...
Ja chyba zgniotłem rurę podsiodłową w Treku Madone 4.5... :-?
Obejmę przerzutki przedniej dokręcałem "na czuja" - efekt: lakier pęknięty i wgniecenie w rurze na grubość warstwy lakieru (paznokcia)...
Ale póki co mam zamiar jeździć, będę obserwował jak się to zachowuje - oby chociaż ten sezon rama wytrzymała... :-|

 

nie dostales z rowerem klucza treka ktory kreci do 5nm?

 

bontrager-5nm-t25-torque-wrench.jpg

 

jak dokreci do 5nm to przeskakuje po prostu, nie da sie nic zepsuc :) wystarcza wlasciwie do wszystkiego oprocz korby. Ja dostalem z rowerem :F



#24 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 maj 2014 - 16:39

Po zgnieceniu bardzo wycieniowanej sztycy podsiodłowej Spec Carbon Pave SL zaopatrzyłem się w komplet dynamometrycznych kluczy Specowych. 3 sztuki 5.1Nm, 6.2Nm i 13.5Nm. Dałem stówkę na Allegro plus przesyłka. Takie jak tu: http://www.specializ...c-torque-wrench

 

Wydaje mi się że jak się ma ramy i części carbonowe to warto zainwestować.



#25 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 14 maj 2014 - 17:00

Nie tylko warto, ale to nawet konieczność. Jednak, w sklepie, gdzie kupiłem rower, gościu wszystko na wyczucie dokręcał. Regulował mi luz w widelcu. Fakt, nie robił tego na siłę, ale i nie dokręcił jak trzeba. W domu musiałem dociągnąć dynametrem. Mostek to pół biedy. gorzej, gdy nie dokręcisz sztycy i ci zjedzie, niszcząc lakier.



#26 uxs

uxs
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądW-wa

Napisano 02 czerwiec 2014 - 13:51

Każdemu kto "żydzi" 400+ zł na porządny klucz dynamometryczny polecam by nauczył się posługiwać imbusami, wszystko z wyczuciem. Wiem, wiem "z wyczuciem" to ciężka do przedstawienia w wartościach bezwzględnych liczba jednak dzięki temu, że z atencją nauczymy się przykręcać szpej ustrzeżemy się zniszczenia sprzętu i wylecenia w krzaki przez odpadającą kierownicę. Przerobiłem już parę rowerów, węglowych rurek i innych części i żadnej jeszcze nie zniszczyłem choć klucza jak dotąd nie posiadam.


  • mikroos lubi to

#27 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 03 czerwiec 2014 - 05:53

Oby z tym "wyczuciem" nie bylo jak w serwisach samochodowych, ktore dokrecaja sruby mocujace kola kluczami pneumatycznymi dla ciezarowek. Ot taki rynek a klientowi sie wszystko wmowi.


  • Luk33 lubi to

Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#28 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 czerwiec 2014 - 06:14

Oj tam, od razu winni źli serwisanci. Rynek to dwie strony - kiedy popytowa wykłóca się (bo negocjacjami tego bardzo często nie nazwać nie można) o każdy grosz, to potem dostaje takie efekty, za jakie zapłaciła. A potem przychodzi lament, że "pomimo złych opinii postanowiłem dać szansę tańszemu sprzedawcy" i wielkie zdziwienie, że w serwisie ledwie zarabiającym na czynsz nikt się nie szkoli.

Usługodawcy oczywiście nie są bez winy, ale to niestety działa w obie strony i o obu stronach należy mówić.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#29 uxs

uxs
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądW-wa

Napisano 03 czerwiec 2014 - 06:21

Nie martw się, nie martw głupota serwisantów rowerowych nie pozostaje w tyle bo kroczy w siedmiomilowych butach. Czasem jak patrzyłem z jaką gracją zabierają się do rowerów, to gdyby nie psie pieniądze sam bym się tam zatrudnił pod warunkiem zwolnienia reszty zespołu. ;)


Wysłane z mojego Dołączona grafika przez Dołączona grafika

#30 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 czerwiec 2014 - 06:28

I właśnie o to chodzi: Polacy kochają się oburzać o to, że przy budowie autostrad jedynym kryterium jest cena, ale błyskawicznie o tym zapominają, kiedy sami robią zakupy, bo przecież frajerami nie są i przepłacać nie będą. I koło się zamyka.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#31 uxs

uxs
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądW-wa

Napisano 03 czerwiec 2014 - 07:10

Nie zaglądając nikomu w kieszeń, są pasjonaci i chałturnicy. Tam gdzie serwis tani to właściciel nas przytnie na częściach. Mógłbym za serwis zapłacić słuszną stawkę gdybym nie był traktowany jak przeciętny nadziany dzieciak który ma fioletowe pojęcie o sprzęcie i można mu wcisnąć nowe części bez pytania o zgodę (już kilkukrotnie płaciłem za usługi których nie chciałem, a wobec których byłem zobligowany by poczynić bo inaczej rower by nie jeździł.... :) ).

Obsługa i ceny w Tej branży są takie jak widzimy ponieważ to ciężki kawałek chleba, konkurencja internetowa mocno przerzedziła rynek, a ludzie już wolą złożyć rower samodzielnie aniżeli w sklepie.

Temat rzeka.


Wysłane z mojego Dołączona grafika przez Dołączona grafika

#32 GoscNiedzielny

GoscNiedzielny
  • Użytkownik
  • 563 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 czerwiec 2014 - 07:37

Załóżcie sobie nowy temat o serwisach. Ten jest o kluczach dynamometrycznych ;-)

#33 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 03 czerwiec 2014 - 12:39

I właśnie o to chodzi: Polacy kochają się oburzać o to, że przy budowie autostrad jedynym kryterium jest cena, ale błyskawicznie o tym zapominają, kiedy sami robią zakupy, bo przecież frajerami nie są i przepłacać nie będą. I koło się zamyka.

 

mikroos, tylko u nas te autostrady sa najdrozsze w budowie przy jednych z najnizszych kosztow pracownikow. To jest wlasnie chore.


  • bicicleta lubi to

Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#34 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 czerwiec 2014 - 12:51

To prawda, ale nie do końca to miałem na myśli. Chodzi mi o to, jak bardzo typowe jest u nas krytykowanie rządzących za dobór oferentów wyłącznie wg ceny, po czym te same osoby bardzo często wybierają... wyłącznie wg ceny (i to nie dlatego, że muszą, tylko zwyczajnie żal im kilku złotych więcej na usługi fachowca).

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#35 jarabl

jarabl
  • Użytkownik
  • 281 postów
  • SkądSierpc

Napisano 24 czerwiec 2014 - 21:19

Ktoś posiada i używa coś takiego ?

 

http://allegro.pl/mi...4364007289.html



#36 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 24 czerwiec 2014 - 22:13

Używam go w pracy. Jak na razie nie sprawił żadnego problemu. Bity też są ok.



#37 ex_lemon

ex_lemon
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądKnurów

Napisano 26 wrzesień 2014 - 19:53

Czy wie ktoś gdzie można dostać taki klucz? Ewentualnie szukam klucza dynamometrycznego w zakresie 0-12 Nm. Jakieś inne propozycje/ sugestie?02b56545cb766ee69815e830ae112bf3.jpg



#38 piotrek_poz

piotrek_poz
  • Użytkownik
  • 130 postów
  • SkądPoznań

Napisano 26 wrzesień 2014 - 20:38

a ktoś używa kluczy firmy gmp http://allegro.pl/kl...4638983522.html ?

czy może zakupić Proteco http://allegro.pl/kl...4619213985.html ?



#39 ex_lemon

ex_lemon
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądKnurów

Napisano 26 wrzesień 2014 - 21:50

a ktoś używa kluczy firmy gmp http://allegro.pl/kl...4638983522.html ?

czy może zakupić Proteco http://allegro.pl/kl...4619213985.html ?

 

również zwróciłem na nie uwagę, ale są duże i ciężkie, a ja chciałbym zabierać taki klucz razem z podstawowym osprzętem (dętka, łyżka do opon, pompka, itp.) w trasę przynajmniej do czasu ustawienia np. siodła w prawidłowej pozycji / wysokości.



#40 Ultek

Ultek
  • Użytkownik
  • 1695 postów

Napisano 27 wrzesień 2014 - 09:35

A co takiego chcesz dokręcać w trasie, czego nie można zrobić w garażu, że potrzebujesz zabierać dynamometr? Moim zdaniem, to dziwny pomysł. Siodło, czy kierownicę, ustawisz w domu, korzystając z ogólnie przyjętych wzorców i będzie dobrze. Wystarczy krótka przejażdżka by stwierdzić czy wszystko gra.





Dodaj odpowiedź