stuki puki ...
#1
Gosc_Stas_*
Napisano 22 wrzesień 2012 - 17:54
Nie wiem może to coś w bębenku lub w kasecie ? Koła to mavic ksyrium equipe - rama aluminiowa więc dźwięk niesie, kaseta sh 105.
Panowie poradźcie coś bo zwariuję.
Pzdr
Stas
#4
Napisano 22 wrzesień 2012 - 19:31
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#6
Napisano 23 wrzesień 2012 - 21:43
Łożysko ślizgowe (pierścień) w bębenku - to znana przypadłość.Koła to mavic ksyrium equipe
Przeszedłem to w lipcu - teraz kółko mam wyremontowane (Ksyrium SL) :-D
Sprawdzić, czy to właśnie to, możesz biorąc, przy zdjętym kole kasetę w rękę i próbując wykonać nią ruchy, jakbyś chciał wyłamać bębenek. Jak wyczujesz, że kaseta "klekocze" wraz z bębenkiem to masz zużyty pierścień ślizgowy.
Jakby się to potwierdziło, to mam namiar na gościa, który pięknie odnawia wnętrza piast Mavic-a.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#8
Napisano 26 wrzesień 2012 - 19:07
#9
Napisano 26 wrzesień 2012 - 20:32
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#10
Gosc_Stas_*
Napisano 29 wrzesień 2012 - 11:21
Mam zatem pewność, że opisywane wyżej stuki puki pochodzą od tylnego koła. Stawiam na zapadki w bębenku. W przyszłym tygodniu będę rozbierał. Teraz jeżdżę bo szkoda słońca. :-)
A może najpierw na próbę trochę oleju na bębenek między szprychy a największą koronkę ?
Chyba nie ma tam czego smarować ? Trzeba rozbierać.
#11
Napisano 29 wrzesień 2012 - 21:25
#12
Napisano 20 październik 2012 - 17:17
Zdejmij tylne koło i sprawdź luzy bębenka poruszając kasetą tak jak pisał Robo. Jeśli są już znaczne to najwyższy czas na regeneracje, bo dalsze użytkowanie może powodować przyśpieszone i co gorsze nieregularne wycieranie się tej części piasty, po której ślizga się bębenek.
Niestety nie byłem pierwszym użytkownikiem swoich ksyriumów i problem luzu odziedziczyłem po poprzedniku. Teraz dla wydłużenia żywotności tylne koło serwisuję samodzielnie co około 1000km. Proces nie jest trudny – szczegóły na filmie
#13
Napisano 23 październik 2012 - 10:30
Na ebayu zestaw regeneracyjny można kupić za około 30% ceny oryginalnego bębenka a na allegro łożysko ślizgowe wraz z montażem to koszt około 40PLN przy około 200PLN za nowy. Przy opcji zakupu nowego trzeba się jednak liczyć z tym, że problem może nie być do końca rozwiązany w przypadku, gdy powierzchnia piasty, po której ślizga się bębenek będzie również nadmiernie starta.
Jako, że lubię samemu grzebać przy swoim rowerze, regenerację bębenka wykonałem również własnoręcznie. Proces jest prosty, ale trzeba uważać na palce podczas zdejmowania starego ślizgu cienkim śrubokrętem czy też przecinając go nożykiem. Pomocny może być też link
http://www.ericfilcoff.com/wp/?p=1007
Dodatkowo podczas regeneracji może się okazać, że łożyska w piaście oraz bębenku też będą do wymiany. U mnie nie było to konieczne, ale jakby ktoś potrzebował i chciał to zrobić samodzielnie to do wprasowywania łożysk (jeśli nie dysponuję praską) może przydać się bardzo prosty i tani przyrząd używany w poniższym filmie - im mniej używania młotka w warsztacie rowerowym tym lepiej.
Prasy do łożysk są drogie a tu za mniej niż 2PLN, można zrobić coś, co bardzo dobrze sprawdza się do wprasowywania łożysk w piastach. Pomysł sprawdził się wyśmienicie podczas wymiany łożysk w przedniej piaście moich ksyriumów.
#14
Gosc_Stas_*
Napisano 23 czerwiec 2013 - 17:26
Stas



