Jump to content


Photo

Napęd Shimano 600


12 replies to this topic

#1 pawcio449

pawcio449
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądOlsztyn

Posted 06 October 2012 - 15:57

Witam,

W moim starym rowerze szosowym postanowiłem wymienić kilka dni temu nowy łańcuch(stary już był bardzo mocno wyciągnięty ,że ślizgał się na zębatkach w korbie)problem jest taki że łańcuch nie najlepiej współpracuję ze starym wolnobiegiem a dokładnie mówiąc przy mocniejszym depnięciu ślizga się na wolnobiegu na 4,5,6 zębatce najbardziej na 5 zresztą z niej korzystałem najczęściej.Pytanie jest takie czy konieczna będzie zmiana wolnobiegu na nowy i czy dostanę teraz takie stare części w dzisiejszych czasach :) i ogólnie jak oceniacie napęd będzie coś jeszcze z tego? na nowym łańcuchu na razie zrobiłem jakieś 50km i w porównaniu ze starym łańcuchem biegi chodzą dużo! lepiej i płynniej.

Nowy łańcuch to sram+spinka sram do kaset 5-8 rzędowych Mój wolnobieg ma 6


Zdjęcia wiem ,że napęd ubrudzony chyba za dużo oleju :)

http://www.fotosik.p...1/album/1300776

http://www.fotosik.p...2/album/1300776

http://www.fotosik.p...3/album/1300776

http://www.fotosik.p...4/album/1300776

http://www.fotosik.p...5/album/1300776

http://www.fotosik.p...6/album/1300776

http://www.fotosik.p...7/album/1300776

#2 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,389 posts
  • SkądRumia

Posted 13 October 2012 - 23:06

Zacznijmy od tego, że to nie wolnobieg, a kaseta. Ciężko taką dostać dziś. Można zmienić zapewne bębenek na HG i założyć np. kasetę 7-biegową. Kaseta nie wygląda na zajechaną, ale 5 zębatka faktycznie najmocniej zużyta widząc po "nadlewkach". Więc przedtem upewniłbym się, czy na pewno łańcuch nie ma zbyt gęstego smaru (spotkałem się, że to była jedyna przyczyna przeskakiwania...), a regulacja przerzutki jest prawidłowa (opasanie na zębatkach). Szczególnie temu smarowidłowi na łańcuchu warto się przyjrzeć.
Korba moim zdaniem jest tylko lekko zużyta, ale na pewno jeszcze dużo pojeździ.

#3 mat777

mat777
  • Użytkownik
  • 274 posts
  • SkądRzeszów

Posted 13 October 2012 - 23:15

http://rowery.zbooy.pl/szlif.html

#4 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 14 October 2012 - 08:03

tam jest kaseta UG , zakręcana ostatnią koronką .
Kasete masz troche podjechaną niestety i lańcuch albo sie dociągnia , albo bedzie przeskakiwał dlugooo.
Nietstey nowych takich kaset sie nie produkuje od .......... lat , a normalnej kasety .......... nie założysz bo ma inną nakrętke
zmiana bębenka i takie tam robótki to dla koneserów są , jak reszta komponentów koła jets ok to zmień piaste , nowa kaseta i jazda

Sprawdź jeszcze regulacje przerzutki tył

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#5 grzybu_blaz

grzybu_blaz
  • Użytkownik
  • 118 posts
  • SkądRzeszów k. Błażowej

Posted 14 October 2012 - 09:04

Przy zbyt długim łańcuchu na starej kasecie też może się ślizgać.
http://www.forumszos...topic.php?t=144 tu masz powiedziane jak długi powinien być.

#6 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1,389 posts
  • SkądRumia

Posted 14 October 2012 - 20:37

SPIKE, nie zgodzę się. Bo przy systemie UG lub starszym takie ugniecenia to niekoniecznie lipa, a HG to tak paskudny system, że drobne zużycie powoduje tragedię w działaniu... :roll:

grzybu_blaz, może też mieć racje - sprawdzić długość łańcucha - wózek ma dobrze go naprężać na używanych biegach! No i smar - nie może usztywniać łańcucha, najlepiej z marszu przepłucz benzyną szejkując w butelce i smarując chociaż Hipolem po kropelce na rolkę, albo najlepiej Rohloffem - tylko oszczędnie!

Ps. Przypomniało mi się, że kasetkę HG tez wepchniesz na ten bęben w razie czego - tylko kwestia podszlifowania wpustów zębatek.

#7 Gosc_Dominik_*

Gosc_Dominik_*
  • Gość

Posted 14 October 2012 - 21:09

"HG to tak paskudny system, że drobne zużycie powoduje tragedię w działaniu... :roll:"
a teraz shimano oferuje w ogóle coś innego niż HG?

#8 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 14 October 2012 - 21:49

Złóz równo tryba HG i UG, potem w imadło, iglakiem dopiłujesz w HG wypusty, tak że tryb HG założysz na bębenek UG. Pozostaje niestety ostatnia nakręcana. Czasem się trafiają na Allegro. Sposób przetestowany osobiście X lat temu. pozdr

#9 pawcio449

pawcio449
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądOlsztyn

Posted 20 October 2012 - 06:46

Dzięki wszystkim za odpowiedzi ! Zapomniałem napisać ,że smaruję łańcuch Rohloffem ale faktycznie za dużo go nawaliłem na łańcuch.Z nowym łańcuchem zrobiłem na razie ~100km i głównie jezdziłem na 4 zębatce w kasecie i jakby trochę lepiej to wszystko chodzi ale i tak przy mocnym depnięciu ślizga się łańcuch, na 5 zębatce to w zasadzie jest tragedia wystarczy lekko depnąć i już łańcuch się ślizga.Zauważyłem też że kaseta jak koło się kręci to chodzi na lewo i prawo czytałem że to może być wina wykrzywionego bębenka ? chociaż tak kaseta już chodzi od jakiś 3 lat i ze starym łańcuchem było ok.Łańcuch mam raczej dobrej długości czytałem ,że jak ustawie łańcuch na dużym blacie z przodu i z tyłu na kasecie na 6 to wózek ma być pionowo do ziemi i tak jest więc raczej jest ok.Podsumowując zaraz idę robić kąpiel łańcuchowi w benzynie i umyje cały napęd+smarowanie łańcucha.Na razie zrobię to i pojeżdzę z 200km jak nie będzie poprawy to pomyślę o zmianie kasety albo kasetę w imadło.

#10 Skeeball

Skeeball
  • Użytkownik
  • 83 posts
  • SkądPoznań

Posted 20 October 2012 - 20:00

Zdejmij kasetę, każdą z koronek obróć o 180 stopni, tak, żeby nieużywane zbocza zębów miały kontakt z łąńcuchem. Wypróbowałem w czasach, kiedy jeździłem na systemie UG - działa. Nie da się obrócić jedynie ostatniej, nakręcanej koronki.

#11 pawcio449

pawcio449
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądOlsztyn

Posted 21 October 2012 - 12:56

Skeeball zrobię chyba tak jak mówisz i tak 6 mało co używam.Tylko mam pytanie czy będzie potrzebny klucz do kasety bo poszperałem trochę w necie i ktoś pisał o sposobie wykręcenia kasety UG 2 batami ?

#12 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 posts
  • SkądKraków

Posted 21 October 2012 - 14:20

jeden stary łańcuch podzielony na 2 części powinien dać radę, tylko powinieneś je połączyć z czymś mocnym, bo kaseta może być zapieczona.

#13 pawcio449

pawcio449
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądOlsztyn

Posted 22 October 2012 - 12:50

Witam :)

Zrobiłem tak jak napisał Skeeball czyli obróciłem koronki o 180 stopni i od razu wyczyściłem wszystko, każdą koronkę i bębenek i chodzi cały napęd jak nowy :)zauważyłem też ,że chyba dało by rade obrócić też ostatnią koronkę tylko potrzebna jest szersza podkładka żeby dać ją między 5 a 6 koronką. Kasetę w końcu odkręciłem jednym batem,bata owinąłem na 6 koronce a na 1 koronce zostawiłem normalnie łańcuch ten który mam w rowerze i ustawiłem korby poziomo i jedna osoba trzymała mi korbę nieruchomo a ja tylko batem odkręcałem w lewą stronę i nawet w miarę łatwo poszło.Teraz kupię dodatkowo 2 nowe łańcuchy i będę wymieniał co jakieś 500km na zmianę i myślę ,że napęd jeszcze sporo posłuży :) Jeszcze raz wszystkim dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam



Reply to this topic