Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mój projekt a3r0 na 2013


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#1 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądSzczecin/Hamburg

Napisano 10 październik 2012 - 10:50

witajcie!na 2013 postanowiłem poskładać hybrydę Triathlon/Szosa. W tym celu złożyłem zamówienia na podzespoły z Azji (Chiny i Tajwan).
Do budowy chcę użyć:
- Rama FLX-FR-106 1390g
- Sztyca 270g
- Widelec 420g
- Felgi W50T na piaście Novatec F271SB/R372SB waga przód 630+/-15g tył 820+/-15g
- Hamulce Tektro R725 waga 179g + 161g
- Klamko manetki i przerzutki Microshift Arsis Carbon Klamko manetki 380g, przerzutka przód 68g, tył 198g.
- Korba Karbona EXS Elite waga 579g
- Siedzenie Ness Full Carbon 160g
- Kierownica zinetgrowana z suportem 360g
Do zakupienia:
- Opony najprawdopodobniej Vittoria Rally 700x21 - 600g
- Łańcuch Shimano 105 272g
- Kaseta Shimano 105 cs5700 12-27 240g.

Łącznie: 6727g

Rower ma być do codziennej jazdy a nie zawodów więc nie było ciśnienia na wagę. Chodziło mi o złożenie czegoś w miarę rozsądnego cenowo a jednocześnie poniżej 7,5kg - głównie więc jest to zabawa aby zabić nudę zimą.
Miło mi będzie jeśli napiszecie swoje opinie na temat takiej konstrukcji :)
PZDR!

czytając forum dochodzę do wniosku, że warto kupić Tufo S33 PRO + płyn Tufo Extreme. powinno to zabezpieczyć przed częstą koniecznością łatania i koniecznością pchania w drodze do pracy :)
naprawdę forum jest skarbnicą wiedzy...

#2 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 październik 2012 - 19:17

witajcie!na 2013 postanowiłem poskładać hybrydę Triathlon/Szosa. W tym celu złożyłem zamówienia na podzespoły z Azji (Chiny i Tajwan).
Do budowy chcę użyć:
- Rama FLX-FR-106 1390g
- Sztyca 270g
- Widelec 420g
- Felgi W50T na piaście Novatec F271SB/R372SB waga przód 630+/-15g tył 820+/-15g
- Hamulce Tektro R725 waga 179g + 161g
- Klamko manetki i przerzutki Microshift Arsis Carbon Klamko manetki 380g, przerzutka przód 68g, tył 198g.
- Korba Karbona EXS Elite waga 579g
- Siedzenie Ness Full Carbon 160g
- Kierownica zinetgrowana z suportem 360g
Do zakupienia:
- Opony najprawdopodobniej Vittoria Rally 700x21 - 600g
- Łańcuch Shimano 105 272g
- Kaseta Shimano 105 cs5700 12-27 240g.

Łącznie: 6727g

Rower ma być do codziennej jazdy a nie zawodów więc nie było ciśnienia na wagę. Chodziło mi o złożenie czegoś w miarę rozsądnego cenowo a jednocześnie poniżej 7,5kg - głównie więc jest to zabawa aby zabić nudę zimą.
Miło mi będzie jeśli napiszecie swoje opinie na temat takiej konstrukcji :)
PZDR!

czytając forum dochodzę do wniosku, że warto kupić Tufo S33 PRO + płyn Tufo Extreme. powinno to zabezpieczyć przed częstą koniecznością łatania i koniecznością pchania w drodze do pracy :)
naprawdę forum jest skarbnicą wiedzy...


Pozwolę sobie po kolei wypunktować, mam nadzieję że nie obrazisz się za konstruktywną krytykę;p

Nie skomentuję chińskiego karbonu, bo ani nie jestem za, ani przeciw. Ale możesz podrzucić linki gdzie zamówiłeś te części. Microshift to ciekawa alternatywa, kilka osób ma i sobie chwali, na pewno cena i kompatybilność z shimano jest na plus. Korbę wziąłbym jednak jakąś sprawdzoną, nie wiadomo jak będzie ze sztywnością. Kierownicę wziąłbym jednak oddzielnie od mostka i nie płaską tylko okrągłą... bo raczej będzie problem z założeniem lemondki. Szytki Vittoria Rally!?!?!? Celowałbym jednak wiele wyżej biorąc karbonowe koła i ramę. Łańcuch i kaseta ok, tylko przemyśl czy wykorzystasz rozpiętość 12-27, nie wiem po jakich terenach będziesz śmigał oraz jakie koronki będą na korbie. Kolejna sprawa to w 7,2kg może się zmieścisz.


#3 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądSzczecin/Hamburg

Napisano 10 październik 2012 - 19:38

maciej1986, gdybym bał się krytyki to nie umieszczałbym tu postu z listą komponentów i prośbą o komentarze... Rama, kierownica, sztyca i hamulce bezpośrednio od Flyxii, koła,korba i przerzutki z klamkomanetkami od Carbon-Bicycle, reszta ebay i allegro.

#4 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 11 październik 2012 - 10:24

Rower ma być do codziennej jazdy a nie zawodów więc nie było ciśnienia na wagę. Chodziło mi o złożenie czegoś w miarę rozsądnego cenowo a jednocześnie poniżej 7,5kg - głównie więc jest to zabawa aby zabić nudę zimą.


Nie było ciśnienia na wagę, ale gramy przy każdej części muszą być :mrgreen:
Nie było ciśnienia na wagę, ale sprzęt poniżej 7,5gk musi być :mrgreen:
Jest to zabawa na zimę, ale co? składanie tego roweru czy jazda nim w czasie zimy?

Tutaj na forum wielu z nas miało przyjemność składać swój rower, lecz większość z nas robiła to na rowerach klasy niskiej bądź średniej, bo jak Kobrys wspomniał wtedy błędy są mniej bolesne dla portfela. Ty działasz na zasadzie kupię jak leci, złoże do kupy i będzie fajnie. Niestety na tym to nie polega, bo jeśli chcesz czerpać prawdziwą frajdę ze składania kolarki to kupując jaką kolwiek część powinieneś przemyśleć i przespać się kilka nocy, a kompletowanie wszystkich części powinno Ci zająć dłuższy okres czasu. Kupowanie wszystkiego naraz zabija tą przyjemność i sprawia, że owe składanie roweru ogranicza się tylko do kasy jaką posiadasz.

Jak sam zauwazyłeś forum to skarbnica wiedzy i grzechem jest nie skorzystać z tej skarbnicy przed zakupem roweru czy części do składania. Mam wrażenie, że Ty ten grzech popełniłeś, a teraz próbujesz sam siebie przekonać do tego, że wszystko jest OK. Ten dział forum służy by oceniać, krytykować i podziwać rowery, które posiadamy, a właściciele tych rowerów rozważają uwagi i zalecenia innych po to by ich rower był bliski ideału.

#5 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądSzczecin/Hamburg

Napisano 28 październik 2012 - 19:21

tak więc zgodnie z umową temat został ponownie odblokowany. 99% elementów z listy mam już zgromadzonych (niestety muszę jeszcze zorganizować transport ramy z kierownicą i hamulcami ze Szczecina do Hamburga).
Fotki z montażu wklejane będą więc jak już wszystko będę miał u siebie.
Z listy jaką umieściłem na początku zmieniła się pozycja dotycząca opon.
Kupiłem TUFO S33 special jako chyba najbliższe moim wymaganiom.

EDIT:

OK logistyka opanowana... w piątek jadę do Szczecina po paczkę z ramą, kierownicą i hamulcami. :) od przyszłego tygodnia można będzie ruszać z montażem :)

#6 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 29 październik 2012 - 13:54

Ja nie wiem czy w/w korba to dobry wybor. obecnie wg. mnie nalezy brac korby rotora bo latwo zamontowac tam tani pomiar mocy power2max)

#7 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądSzczecin/Hamburg

Napisano 29 październik 2012 - 15:01

Ja nie wiem czy w/w korba to dobry wybor. obecnie wg. mnie nalezy brac korby rotora bo latwo zamontowac tam tani pomiar mocy power2max)


tyle, ze na pomiarze mocy zupelnie mi nie zalezy...

dzisiaj dotarłem do Szczecina. na szybkiego rozpakowałem ramę i "złożyłem" widełki, kierownicę i sztycę. Wszystko wygląda bardzo sympatycznie pod względem jakości. prawdopodobnie będę musiał lekko oszlifować punkt osadzenia dolnego łożyska główki ramy. wygląda że ma nieco zbyt delikatnie obrobioną powierzchnię i łożysko nie wejdzie bez walki. ale reszta wygląda całkiem OK. po powrocie do Hamburga wreszcie pierwsze fotki zestawu części i poszczególnych etapów składania...

Kolejne przymiarki wykonane. Zamontowałem koła, korbę z łożyskowaniem i hamulce. Wymieniłem też klocki na dedykowane do felg karbonowych. Zakupiony łańcuch CN5701 (Shimano 105) jest do tej ramy za długi. Zastanawiam się jak bardzo go skracać aby osiągnąć właściwą długość. pomocny będzie ten filmik jak sądzę...

Jutro zakupię linki hamulcowe i pancerze to będę mógł wyregulować hamulce i przerzutki.

czeka mnie także docięcie sztycy i rury sterowej... ale to dalszy etap... przede wszystkim muszę zaopatrzyć się w piłkę...

#8 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądSzczecin/Hamburg

Napisano 06 listopad 2012 - 19:02

obiecane fotki dostępne pod linkiem:
https://picasaweb.go...feat=directlink
niestety wklejanie fotek z jakiegoś powodu nie działa... widzę tylko ikony uszkodzonych/nieaktywnych linków.

#9 Dromik

Dromik
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 06 listopad 2012 - 19:26

Nie mów, że będziesz to ujeżdżał na platformach.

#10 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 06 listopad 2012 - 19:42

Kierownica widze przypomina repilke FSA plasma, tyle nie pomalowana ma prowadzenie linek wewnetrzne? Pozatym zrob lepsze zdjecia, patrzac na ten zestaw widze czarna chinska plame :mrgreen:

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#11 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądSzczecin/Hamburg

Napisano 06 listopad 2012 - 19:45

Dromik, narazie składam wersję roboczą... z czasem myślę o czymś z zatrzaskami... ale jeszcze nie zdecydowałem się na żaden konkretny model. nie wiem czym się kierować i co brać pod uwagę. propozycje mile widziane... myślałem o czymś w stylu: http://www.ebay.de/i...&#ht_5067wt_929
bo na dojazdy do pracy mógłbym ubierać zwykłe buty... ale jak powiedziałem to temat otwarty
krzysztof1985, jak rower będzie w fazie testowej a nie prototypu to w jakiś weekend porobię foty na zewnątrz przy dobrym oświetleniu lepszym aparatem...

#12 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądSzczecin/Hamburg

Napisano 06 listopad 2012 - 20:46

jano_3, :) Crankbrothers na 110% odpada :) Look brałem pod uwagę... całość po zakończeniu ma przypominać:
Dołączona grafika

Efekty dzisiejszej pracy nad zabawką... docięte na mój wzrost sztyca i rura sterowa... przeprowadzone linki i pancerze do przerzutek no i oczywiście założone oświetlenie (to dopiero było czasochłonne ;) Okazało się że popełniłem drobną pomyłkę.Zakupiłem 2m pancerza do linek sądząc, że to spokojnie wystarczy bo linki i tak biegną wewnątrz kierownicy i ramy. okazało się jednak, że przez kierownicę trzeba poprowadzić linki w pancerzu więc do hamulców pancerza zabrakło... jutro kupię więc kolejny komplet pancerzy ale już zwykłych czarnych bo tylko takie znalazłem na miejscu. kolorowe kupowałem wysyłkowo a nie chcę znowu czekać kilka dni. jutro chciałbym skończyć montaż i być może regulacje aby w niedzielę rozpocząć testy :)
Dołączona grafika

#13 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 09 listopad 2012 - 22:46

Hiszpan25, odnosnie tej kierownicy,probowales sprawdzic jak z wygoda w poszczegolnych pozycjach chwytu, na twoim miejscu, dalbym biale pancerze dla uzyskania lepszego efektu ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#14 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądSzczecin/Hamburg

Napisano 09 listopad 2012 - 22:51

krzysztof1985, wygląda, że powinno być OK. na wszelki wypadek jak widać zostawiłem jeszcze możliwość ruchu w górę dla kierownicy o jakieś 18mm poprzez zmianę położenie dystansów. Sztycę mogę spokojnie jeszcze dociąć. W górę można regulować bez kłopotu bo mam ją wsuniętą maksymalnie w ramę.

#15 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 09 listopad 2012 - 22:56

Witaj! można wiedzieć co to za koła i ile Cię wyszły? Skąd sprowadzane?
pozdr

#16 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 10 listopad 2012 - 09:06

Jesli chodzi o pedaly to odpusc speedplaya. Jesli chcesz miec lekkie pedaly z duzym podparciem bierz keywina - nie moge sie ich nachwalic:-) a jak nie to looka aero.

#17 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądSzczecin/Hamburg

Napisano 10 listopad 2012 - 16:49

wiktor24, koła z Tajwanu tak jak pisałem model W50T zakupione od Carbon-Bicycle Co.,Ltd. cena z dostawą 371,7USD
xsnailx, o Lookach poważnie myślę...zwłaszcza KEO Blade pasują mi do koncepcji roweru. :)

ok pozostały do wykonania 2 sprawy: regulacja luzów na główce ramy i regulacja przedniej przerzutki. Nie wiem dlaczego nie mogę skasować luzów - nie wiem co poszło nie tak ale dokręcania śruby regulacyjnej nie kasuje luzów do końca. Muszę też dokupić regulator do napinania linki przerzutki przedniej. Nie było go w zestawie i przegapiłem to do dzisiaj.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

#18 Dromik

Dromik
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 10 listopad 2012 - 16:56

Strasznie nawinąłeś tą owijkę

#19 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądSzczecin/Hamburg

Napisano 10 listopad 2012 - 17:05

Dromik, też cholernie mi się efekt nie podoba... ewidentnie do poprawki

#20 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 10 listopad 2012 - 17:20

Owijka albo bardzo cienko i całe chwyty górne albo grubiej i w ogóle tego nie owijać.

Odnośnie do skasowania luzów. Bardzo możliwe, że ekspander jest za wysoko osadzony i korek opiera się o ekspander - wsadź ten ekspander ze 2-3 mm poniżej krawędzi rury sterowej. Druga sprawa, sprawdź czy wszystko jest dobrze osadzone. Może ten nacięty pierścień centrujący nie jest wepchnięty w otwór łożyska. Kasując luz najpierw złap z czuciem śruby mostka, później kasuj luz korkiem i dokręć mostek.

Jak skończysz, to wklej jakieś zdjęcia na ciekawszym tle. Na razie mi się osobiście nie podoba wizualnie. Dodałbym jakichś białych(ewentualnie białych z czerwienią) akcentów na kołach i ramie, żeby go ożywić.

Pedały w tej chwili strasznie rażą ;)