Velominati - The Rules tłumaczenie
#1
Posted 10 October 2012 - 11:36
Ma ktoś z kolegów przetłumaczone?? Może ewentualnie ktoś zna na tyle angielski, że przetłumaczy raz-dwa?? Jak nikt się nie zgłosi zacznę od 1 i będę dorzucał tłumaczenia i prosił o ewentualne korekty, bo orłem z angola nie jestem, a tekst wcale łatwy nie jest.
#2
Posted 10 October 2012 - 12:38
Zasada #1 Przestrzegaj zasad.
Zasada #2 Świeć przykładem.
Zabronione jest osobie zaznajomionej z Zasadami świadomie towarzyszyć innej osobie w łamaniu ich.
Zasada #3 Kieruj niezaznajomionymi.
Nie ważne jak uzasadnione w twoim mniemaniu są powody by złamać zasady, nie są one nigdy wystarczająco uzasadnione.
Zasada #4 Wszystko kręci się wokół roweru
Bez wątpliwości i pytań, absolutnie wszystko kręci się wokół roweru. Ktokolwiek sądzi inaczej jest idiotą.
Zasada #5 Zmężnij do cholery.
#3
Posted 10 October 2012 - 12:55
Dla tych zmagających się z tym, aby zrozumieć co znaczy być Rule Holist i próbujących pojąć te wszystkie zasady, zaleca się przejrzenie powyższego materiału:
http://www.velominat...chain-gangstaz/
Zasada 1: Przestrzegaj zasad
Zasada 2: Świeć przykładem
Surowo wzbronione jest, aby ktoś zaznajomiony z zasadami, świadomie sprzyjał temu, aby inna osoba je naruszała.
Zasada 3: Prowadź niewtajemniczonych
Nieważne jak dobry powód myślisz, że masz, by złamać zasady, nigdy nie jest on wystarczająco dobry.
Zasada 4: Zawsze chodzi o rower
Absolutnie, bez żadnych pytań, niezaprzeczalnie, wszystko kręci się wokół roweru Każdy kto twierdzi inaczej oczywiście jest idiotą.
Zasada5: Zmężniej do cholery
Zasada6: Uwolnij umysł, a Twoje nogi „popłyną”
Twój umysł, jest Twoim najgorszym wrogiem. Przemyśl wszystko, zanim zaczniesz jeździć. Jak już pedały zaczną się kręcić, przyoblecz się w doznania płynące z jazdy – zapach powietrza, szum opon, uczucie latania jakby rower sunął ponad drogą.
Zasada 7: Powinieneś dbać o opaleniznę, tak by była ostra jak żyletka
Pod żadnym pozorem nie należy zwijać rękawków, ani nogawek, usiłując wyrównać linię opalenizny(???). Zabronione jest również noszenie koszulek bez rękawków.
Zasada 8: Siodła. kierownice i opony powinny być dobrze do siebie dopasowane
Prawidłowe opcje:
Dobierz kolor siodła zgodny z kolorem kierownicy, a opony wrzuć czarne,
Dobierz kolor kierownicy zgodny z malowaniem górnej rury, kolor siodła dobierz odpowiednio do koloru rury podsiodłowej, a kolor opon dobierz do koloru miejsca ramy najbliższego oponom.
Dobierz kolor siodła i kierownicy zgodny z kalkomanią ramy
Niech wszystko będzie czarne
Zasada 9 Jeśli jeździsz w złych warunkach atmosferycznych, to znaczy, że jesteś „gość”. (Period) ???
Dobra pogoda zarezerwowana jest na niedzielne przejażdżki, ścieżkami rowerowymi (tłumaczenie mocno autorskie). Ci, którzy jeżdżą w deszczu, zimnie albo skrajnym upale, są członkami specjalnego klubu kolarzy, którzy w dzień ważnego wyścigu, odsłaniają zasłony, aby sprawdzić pogodę i widząc, że leje deszcz, uśmiechają się szeroko. O takich ludziach można powiedzieć, że naprawdę kochają to co robią.
Zasada 10: To nigdy nie staje się łatwiejsze, po prostu jedź szybciej
Słynny cytat z Grega Lemana mówi, że trenowanie, wspinanie się i ściganie jest trudne. I trudne pozostaje. Z drugiej strony, cytując Grega Hendersona, „Trening jest jak walka z gorylem. Nie przestajesz kiedy jesteś zmęczony, przestajesz dopiero wtedy kiedy goryl jest zmęczony.” Wrzuć łańcuch na blat, ułomie .
#4
Posted 10 October 2012 - 13:57
Jak mawiał Greg LeMan, trenowanie, wspinanie i ściganie się jest ciężkie. I zawsze będzie ciężkie. By powiedzieć to innymi słowami, za Gregiem Hendersonem: "Trenowanie jest jak bicie się z gorylem. Nie przestawaj, kiedy jestes zmęczony. Przestań wtedy, kiedy goryl jest zmęczony: Sur la Plaque, fucktards. (nie wiem jak to przetłumaczyć...)
#5
Posted 10 October 2012 - 14:03
Sean Kelly udzielając wywiadu po wyścigu Amstel Gold 84, zauważył swoją żonę, opierającą się o Citroena AX. Przerwał wywiad i zwrócił uwagę by nie opierała się o karoserię. Żona odpowiedziała, w Twoim życiu na pierwszym miejscu stoi samochód, na drugim rower, a na końcu ja. Na co Sean odpowiedział, że pomyliła kolejność i pierwsze miejsce zajmuje rower.
Zasada 12: prawidłowa liczba posiadanych rowerów wynosi n+1
Podczas gdy minimalna liczba rowerów jakie powinineś posiadać wynosi 3, prawidłowa liczba to n+1, gdzie n to liczba posiadanych obecnie rowerów. Równanie można także zapisać s-1 gdzie s to liczba rowerów jakie powodują rozpad Twojego obecnego związku .
Na dziś odpuszczam.
Jak się uda całość przetłumaczyć, zredagować, to fajnie by było podwiesić gdzieś na forum. Czy admini, modzi wyrażą zgodę??
#6
Posted 10 October 2012 - 14:25
Zasada #6 Uwolnij umysł, a nogi same podążą
Jak tylko pedały zaczną się kręcić, otul się wrażeniami z jazdy - zapach powietrza, dźwięk opon, wrażenie latania gdy rower toczy się po jezdni.
Zasada #9 Jeśli jeździsz w złej pogodzie, to znaczy, że jesteś skurwielem.(przy czym jest to absolutnie pozytywne określenie i brakuje mi takiego w polskim) Kropka.
Jazda w ładnej pogodzie jest luksusem zarezerwowanym na niedzielne popołudnia i szerokie bulwary. Ci, którzy jeżdżą w okropnej pogodzie, czy to zimnie, deszczu lub skwarze, są członkami specjalnego klubu kolarzy, którzy w poranek wielkiej przejażdżki/ważnego wyścigu, podnoszą zasłony, by sprawdzić pogodę i, widząc padający z nieba deszcz, pozwalają kąśliwemu uśmiechowi rozciągnąć się na ich twarzy. To jest kolarz, który kocha tę robotę.
Zasada #10 Nigdy nie jest łatwiej, po prostu jedziesz szybciej
#7
Posted 10 October 2012 - 16:51
Jesteśmy Keepers of the Cog (opiekunami zębatek) . Wobec powyższego, podtrzymujemy święty tekst, w którym tkwią proste prawdy kolarskiej etykiety, znane jako The Rules (zasady). Naszym powiernictwem jest, podtrzymywać i aprobować listę tych reguł.
Dla tych zmagających się z tym, aby zrozumieć co znaczy być Rule Holist i próbujących pojąć te wszystkie zasady, zaleca się przejrzenie powyższego materiału:
http://www.velominat...chain-gangstaz/
Zasada #1: Przestrzegaj zasad
Zasada #2: Świeć przykładem
Surowo wzbronione jest, aby ktoś zaznajomiony z zasadami, świadomie sprzyjał temu, aby inna osoba je naruszała.
Zasada #3: Prowadź niewtajemniczonych
Nieważne jak dobry powód myślisz, że masz, by złamać zasady, nigdy nie jest on wystarczająco dobry.
Zasada #4: Zawsze chodzi o rower
Absolutnie, bez żadnych pytań, niezaprzeczalnie, wszystko kręci się wokół roweru Każdy kto twierdzi inaczej oczywiście jest idiotą.
Zasada #5: Zmężniej do cholery
Zasada #6: Uwolnij umysł, a nogi same podążą
Twój umysł, jest Twoim najgorszym wrogiem. Przemyśl wszystko, zanim zaczniesz jeździć. Jak tylko pedały zaczną się kręcić, otul się wrażeniami z jazdy - zapach powietrza, dźwięk opon, wrażenie latania, gdy rower toczy się po jezdni.
Zasada #7: Powinieneś dbać o opaleniznę, tak by była ostra jak żyletka
Pod żadnym pozorem nie należy zwijać rękawków, ani nogawek, usiłując wyrównać linię opalenizny(???). Zabronione jest również noszenie koszulek bez rękawków.
Zasada #8: Siodła. kierownice i opony powinny być dobrze do siebie dopasowane
Prawidłowe opcje:
Dobierz kolor siodła zgodny z kolorem kierownicy, a opony wrzuć czarne,
Dobierz kolor kierownicy zgodny z malowaniem górnej rury, kolor siodła dobierz odpowiednio do koloru rury podsiodłowej, a kolor opon dobierz do koloru miejsca ramy najbliższego oponom.
Dobierz kolor siodła i kierownicy zgodny z kalkomanią ramy
Niech wszystko będzie czarne
Zasada #9 Jeśli jeździsz w złych warunkach atmosferycznych, to znaczy, że jesteś dobry skurwiel. Kropka.
Jazda w ładnej pogodzie jest luksusem zarezerwowanym na niedzielne popołudnia i szerokie bulwary. Ci, którzy jeżdżą w okropnej pogodzie, czy to zimnie, deszczu lub skwarze, są członkami specjalnego klubu kolarzy, którzy w poranek wielkiej przejażdżki/ważnego wyścigu, podnoszą zasłony, by sprawdzić pogodę i, widząc padający z nieba deszcz, pozwalają kąśliwemu uśmiechowi rozciągnąć się na ich twarzy. To jest kolarz, który kocha tę robotę.
Zasada #10: Nigdy nie jest łatwiej, po prostu jedziesz szybciej
Słynny cytat z Grega Lemana mówi, że trenowanie, wspinanie się i ściganie jest trudne. I trudne pozostaje. Z drugiej strony, cytując Grega Hendersona, „Trening jest jak walka z gorylem. Nie przestajesz kiedy jesteś zmęczony, przestajesz dopiero wtedy kiedy goryl jest zmęczony.” Wrzuć łańcuch na blat, ułomie .
Zasada #11: Pierwsze miejsce zarezerwowane jest dla roweru, nie rodziny
Sean Kelly udzielając wywiadu po wyścigu Amstel Gold 84, zauważył swoją żonę, opierającą się o Citroena AX. Przerwał wywiad i zwrócił uwagę by nie opierała się o karoserię. Żona odpowiedziała, w Twoim życiu na pierwszym miejscu stoi samochód, na drugim rower, a na końcu ja. Na co Sean odpowiedział, że pomyliła kolejność i pierwsze miejsce zajmuje rower.
Zasada #12: prawidłowa liczba posiadanych rowerów wynosi n+1
Podczas gdy minimalna liczba rowerów jakie powinieneś posiadać wynosi 3, prawidłowa liczba to n+1, gdzie n to liczba posiadanych obecnie rowerów. Równanie można także zapisać s-1 gdzie s to liczba rowerów jakie powodują rozpad Twojego obecnego związku .
Zasada #13: Jeśli wylosujesz numer 13, odwróć go do góry nogami
Paradoksalnie, ten sam umysł, który kontroluje całe ciało, jest przygnębiająco kruchy i podatny na przesądy. Łatwo wypełnia się wątpliwościami, i rozprasza się niepotrzebnymi szczegółami. Dlatego taśma (???) musi być doskonała, maszyna cicha, zestaw nieskazitelnie czysty. Zatem jeśli wylosujesz nieszczęśliwy numer 13 odwróć go do góry nogami, aby odwrócić jego negatywną energię.
#9
Posted 10 October 2012 - 19:27
Jesteśmy Keepers of the Cog (opiekunami zębatek) . Wobec powyższego, podtrzymujemy święty tekst, w którym tkwią proste prawdy kolarskiej etykiety, znane jako The Rules (zasady). Naszym powiernictwem jest, podtrzymywać i aprobować listę tych reguł.
Dla tych zmagających się z tym, aby zrozumieć co znaczy być Rule Holist i próbujących pojąć te wszystkie zasady, zaleca się przejrzenie powyższego materiału:
http://www.velominat...chain-gangstaz/
Zasada #1: Przestrzegaj zasad
Zasada #2: Świeć przykładem
Surowo wzbronione jest, aby ktoś zaznajomiony z zasadami, świadomie sprzyjał temu, aby inna osoba je naruszała.
Zasada #3: Prowadź niewtajemniczonych
Nieważne jak dobry powód myślisz, że masz, by złamać zasady, nigdy nie jest on wystarczająco dobry.
Zasada #4: Zawsze chodzi o rower
Absolutnie, bez żadnych pytań, niezaprzeczalnie, wszystko kręci się wokół roweru Każdy kto twierdzi inaczej oczywiście jest idiotą.
Zasada #5: Zmężniej do cholery
Zasada #6: Uwolnij umysł, a nogi same podążą
Twój umysł, jest Twoim najgorszym wrogiem. Przemyśl wszystko, zanim zaczniesz jeździć. Jak tylko pedały zaczną się kręcić, otul się wrażeniami z jazdy - zapach powietrza, dźwięk opon, wrażenie latania, gdy rower toczy się po jezdni.
Zasada #7: Powinieneś dbać o opaleniznę, tak by była ostra jak żyletka
Pod żadnym pozorem nie należy zwijać rękawków, ani nogawek, usiłując wyrównać linię opalenizny(???). Zabronione jest również noszenie koszulek bez rękawków.
Zasada #8: Siodła. kierownice i opony powinny być dobrze do siebie dopasowane
Prawidłowe opcje:
Dobierz kolor siodła zgodny z kolorem kierownicy, a opony wrzuć czarne,
Dobierz kolor kierownicy zgodny z malowaniem górnej rury, kolor siodła dobierz odpowiednio do koloru rury podsiodłowej, a kolor opon dobierz do koloru miejsca ramy najbliższego oponom.
Dobierz kolor siodła i kierownicy zgodny z kalkomanią ramy
Niech wszystko będzie czarne
Zasada #9 Jeśli jeździsz w złych warunkach atmosferycznych, to znaczy, że jesteś dobry skurwiel. Kropka.
Jazda w ładnej pogodzie jest luksusem zarezerwowanym na niedzielne popołudnia i szerokie bulwary. Ci, którzy jeżdżą w okropnej pogodzie, czy to zimnie, deszczu lub skwarze, są członkami specjalnego klubu kolarzy, którzy w poranek wielkiej przejażdżki/ważnego wyścigu, podnoszą zasłony, by sprawdzić pogodę i, widząc padający z nieba deszcz, pozwalają kąśliwemu uśmiechowi rozciągnąć się na ich twarzy. To jest kolarz, który kocha tę robotę.
Zasada #10: Nigdy nie jest łatwiej, po prostu jedziesz szybciej
Słynny cytat z Grega Lemana mówi, że trenowanie, wspinanie się i ściganie jest trudne. I trudne pozostaje. Z drugiej strony, cytując Grega Hendersona, „Trening jest jak walka z gorylem. Nie przestajesz kiedy jesteś zmęczony, przestajesz dopiero wtedy kiedy goryl jest zmęczony.” Wrzuć łańcuch na blat, ułomie .
Zasada #11: Pierwsze miejsce zarezerwowane jest dla roweru, nie rodziny
Sean Kelly udzielając wywiadu po wyścigu Amstel Gold 84, zauważył swoją żonę, opierającą się o Citroena AX. Przerwał wywiad i zwrócił uwagę by nie opierała się o karoserię. Żona odpowiedziała, w Twoim życiu na pierwszym miejscu stoi samochód, na drugim rower, a na końcu ja. Na co Sean odpowiedział, że pomyliła kolejność i pierwsze miejsce zajmuje rower.
Zasada #12: prawidłowa liczba posiadanych rowerów wynosi n+1
Podczas gdy minimalna liczba rowerów jakie powinieneś posiadać wynosi 3, prawidłowa liczba to n+1, gdzie n to liczba posiadanych obecnie rowerów. Równanie można także zapisać s-1 gdzie s to liczba rowerów jakie powodują rozpad Twojego obecnego związku .
Zasada #13: Jeśli wylosujesz numer 13, odwróć go do góry nogami
Paradoksalnie, ten sam umysł, który kontroluje całe ciało, jest przygnębiająco kruchy i podatny na przesądy. Łatwo wypełnia się wątpliwościami, i rozprasza się niepotrzebnymi szczegółami. Dlatego owijka musi być doskonała, maszyna cicha, komplet nieskazitelnie czysty. Zatem jeśli wylosujesz nieszczęśliwy numer 13 odwróć go do góry nogami, aby odwrócić jego negatywną energię.
#11
Posted 11 October 2012 - 08:55
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#13
Posted 11 October 2012 - 09:19
Tak mogloby to byc przetlumaczone w bajkach dla dobrze wychowanych dzieci ;-)
W tej wersji zupelnie traci sens i moc uzytych slow.
Przestan byc ciota; zachowuj sie jak bys mial pare jaj... lub cos w tym stylu.
#14
Posted 11 October 2012 - 09:20
Drużynowe spodenki powinny być czarne, z wyjątkiem boku nogawek, które mogą być w barwach reszty stroju.
Zasada #15 Jeśli nosisz koszulkę lidera (etapu bądź wyścigu), zakładaj do niej czarne spodenki
Czarne spodenki, a przynajmniej spodenki drużynowe, muszą być noszone z koszulką lidera (etapu?? bądź wyścigu). Nie mieszaj strojów, bo będziesz wyglądał jak idiota.
Zasada #16 Szanuj koszulkę
Koszulkę lidera (etapu bądź wyścigu), powinieneś nosić wtedy, kiedy wygrałeś etap bądź wyścig.
Zasada #17 Zestawy drużynowe są dla członków drużyn
Noszenie profesjonalnych zestawów kolarskich, jest także wątpliwe, jeśli nie dostajesz za to pieniędzy (??). Jeśli musisz nosić (??) koszulki profesjonalnych drużyn, całe ubranie powinno być do siebie dopasowane. Np.: Nie noś koszulki Mapei ze spodenkami Kelmet i skarpetek Telekom.
#15
Posted 11 October 2012 - 09:43
Jesteśmy Keepers of the Cog (opiekunami zębatek) . Wobec powyższego, podtrzymujemy święty tekst, w którym tkwią proste prawdy kolarskiej etykiety, znane jako The Rules (zasady). Naszym powiernictwem jest, podtrzymywać i aprobować listę tych reguł.
Dla tych zmagających się z tym, aby zrozumieć co znaczy być Rule Holist i próbujących pojąć te wszystkie zasady, zaleca się przejrzenie powyższego materiału:
http://www.velominat...chain-gangstaz/
Zasada #1: Przestrzegaj zasad
Zasada #2: Świeć przykładem
Surowo wzbronione jest, aby ktoś zaznajomiony z zasadami, świadomie sprzyjał temu, aby inna osoba je naruszała.
Zasada #3: Prowadź niewtajemniczonych
Nieważne jak dobry powód myślisz, że masz, by złamać zasady, nigdy nie jest on wystarczająco dobry.
Zasada #4: Zawsze chodzi o rower
Absolutnie, bez żadnych pytań, niezaprzeczalnie, wszystko kręci się wokół roweru Każdy kto twierdzi inaczej oczywiście jest idiotą.
Zasada #5: Nie bądź ciotą, miej jaja
Zasada #6: Uwolnij umysł, a nogi same podążą
Twój umysł, jest Twoim najgorszym wrogiem. Przemyśl wszystko, zanim zaczniesz jeździć. Jak tylko pedały zaczną się kręcić, otul się wrażeniami z jazdy - zapach powietrza, dźwięk opon, wrażenie latania, gdy rower toczy się po jezdni.
Zasada #7: Powinieneś dbać o opaleniznę, tak by była ostra jak żyletka
Pod żadnym pozorem nie należy zwijać rękawków, ani nogawek, usiłując wyrównać linię opalenizny(???). Zabronione jest również noszenie koszulek bez rękawków.
Zasada #8: Siodła. kierownice i opony powinny być dobrze do siebie dopasowane
Prawidłowe opcje:
Dobierz kolor siodła zgodny z kolorem kierownicy, a opony wrzuć czarne,
Dobierz kolor kierownicy zgodny z malowaniem górnej rury, kolor siodła dobierz odpowiednio do koloru rury podsiodłowej, a kolor opon dobierz do koloru miejsca ramy najbliższego oponom.
Dobierz kolor siodła i kierownicy zgodny z kalkomanią ramy
Niech wszystko będzie czarne
Zasada #9 Jeśli jeździsz w złych warunkach atmosferycznych, to znaczy, że jesteś dobry skurwiel. Kropka.
Jazda w ładnej pogodzie jest luksusem zarezerwowanym na niedzielne popołudnia i szerokie bulwary. Ci, którzy jeżdżą w okropnej pogodzie, czy to zimnie, deszczu lub skwarze, są członkami specjalnego klubu kolarzy, którzy w poranek wielkiej przejażdżki/ważnego wyścigu, podnoszą zasłony, by sprawdzić pogodę i, widząc padający z nieba deszcz, pozwalają kąśliwemu uśmiechowi rozciągnąć się na ich twarzy. To jest kolarz, który kocha tę robotę.
Zasada #10: Nigdy nie jest łatwiej, po prostu jedziesz szybciej
Słynny cytat z Grega Lemana mówi, że trenowanie, wspinanie się i ściganie jest trudne. I trudne pozostaje. Z drugiej strony, cytując Grega Hendersona, „Trening jest jak walka z gorylem. Nie przestajesz kiedy jesteś zmęczony, przestajesz dopiero wtedy kiedy goryl jest zmęczony.” Wrzuć łańcuch na blat, ułomie .
Zasada #11: Pierwsze miejsce zarezerwowane jest dla roweru, nie rodziny
Sean Kelly udzielając wywiadu po wyścigu Amstel Gold 84, zauważył swoją żonę, opierającą się o Citroena AX. Przerwał wywiad i zwrócił uwagę by nie opierała się o karoserię. Żona odpowiedziała, w Twoim życiu na pierwszym miejscu stoi samochód, na drugim rower, a na końcu ja. Na co Sean odpowiedział, że pomyliła kolejność i pierwsze miejsce zajmuje rower.
Zasada #12: prawidłowa liczba posiadanych rowerów wynosi n+1
Podczas gdy minimalna liczba rowerów jakie powinieneś posiadać wynosi 3, prawidłowa liczba to n+1, gdzie n to liczba posiadanych obecnie rowerów. Równanie można także zapisać s-1 gdzie s to liczba rowerów jakie powodują rozpad Twojego obecnego związku .
Zasada #13: Jeśli wylosujesz numer 13, odwróć go do góry nogami
Paradoksalnie, ten sam umysł, który kontroluje całe ciało, jest przygnębiająco kruchy i podatny na przesądy. Łatwo wypełnia się wątpliwościami, i rozprasza się niepotrzebnymi szczegółami. Dlatego owijka musi być doskonała, maszyna cicha, strój kolarski nieskazitelnie czysty. Zatem jeśli wylosujesz nieszczęśliwy numer 13 odwróć go do góry nogami, aby odwrócić jego negatywną energię.
Zasada #14 Spodenki powinny być czarne
Drużynowe spodenki powinny być czarne, z wyjątkiem boku nogawek, które mogą być w barwach reszty stroju.
Zasada #15 Jeśli nosisz koszulkę lidera (etapu bądź wyścigu), zakładaj do niej czarne spodenki
Czarne spodenki, a przynajmniej spodenki drużynowe, muszą być noszone z koszulką lidera (etapu?? bądź wyścigu). Nie mieszaj strojów, bo będziesz wyglądał jak idiota.
Zasada #16 Szanuj koszulkę
Koszulkę lidera (etapu bądź wyścigu), powinieneś nosić wtedy, kiedy wygrałeś etap bądź wyścig.
Zasada #17 Zestawy drużynowe są dla członków drużyn
Noszenie profesjonalnych zestawów kolarskich, jest także wątpliwe, jeśli nie dostajesz za to pieniędzy (??). Jeśli musisz nosić (??) koszulki profesjonalnych drużyn, całe ubranie powinno być do siebie dopasowane. Np.: Nie noś koszulki Mapei ze spodenkami Kelmet i skarpetek Telekom.
#17 Gosc_marvelo_*
Posted 11 October 2012 - 17:08
Dlatego wydawało mi się, że "strój" będzie brzmieć bardziej jednoznacznie.
W ogóle to nie taka prosta sprawa z tym przekładem. Zawsze coś się traci. Kiedyś pewien znany pisarz porównał kobiety do przekładu:
"Kobiety są jak przekład: piękne nie są wierne, wierne nie są piękne." George Bernard Shaw
Na każdym przekładzie jego autor odciśnie swoje piętno, nada mu świadomie jakiś charakter, bo każdy przekład to także praca twórcza. Dwa przekłady od dwóch różnych dobrych tłumaczy mogą się znacznie różnić, i każdy będzie dobry.
Dlatego zawsze będą jakieś punkty sporne.
Może i Spike ma rację pytając, czy warto to tłumaczyć, ale traktując to jako ćwiczenie językowe można się z tym pobawić.
Ci, którzy znają angielski (niekoniecznie biegle) i tak pewnie będą woleli poczytać w oryginale.
#18
Posted 16 October 2012 - 08:31
Zasada #18 Nie zakładaj szosowych koszulek, ani koszulek z numerem startowym jeśli jeździsz w terenie.
Przełaj jest płaszczyzną porozumienia (przyp. red. między góralem a szosą). Najlepiej nosić specjalny zestaw: skin suit (kostium, strój idealnie dopasowany do skóry, ciała??). Żadnych wyjątków.
Zasada #19 Nie zakładaj koszulek ani spodni przeznaczonych do jazdy na rowerze górskim, jeśli jeździsz na szosie.
Przełaj jest płaszczyzną porozumienia (przyp. red. między góralem a szosą). Najlepiej nosić specjalny zestaw: skin suit (kostium, strój idealnie dopasowany do skóry, ciała??). Żadnych wyjątków.
Zasada #20 Są tylko 3 sposoby na pokonanie bólu
- Jeśli Twój mięsień czworogłowy zaczyna Cię palić, przerzuć bieg na wyższy, aby wykorzystać ścięgna podkolanowe (??) (mięsień z tyłu uda - nie wiem jak się nazywa, może ktoś jest bardziej oblatany jeśli idzie o anatomię) i łydki
- Jeśli ścięgna podkolanowe i łydki zaczną Cię palić, przerzuć z powrotem na niższy bieg, aby wykorzystać mięsień czworogłowy
-Jeśli jesteś sierotą i czujesz się słabo, popracuj nad zasadą numer #5 i trenuj więcej!
Zasada #21 Zestaw ubrań na zimną pogodę, jest zestawem, który powinno wykorzystywać się gdy jest zimno.
nakolanniki, kamizelki (podkoszulki), ocieplacze na ramiona, pokrowce na buty, czapka pod kask (??), mogą sprawić, że będziesz wyglądał jak twardziel, jeśli pogoda rzeczywiście będzie zmuszała do ich użycia.
Zasada #22 Czapki kolarskie, powinny być noszone tylko podczas jazdy na rowerze
Czapki kolarskie mogą być noszone pod kaskiem, ale nigdy wtedy kiedy nie jeździsz, nie ważne jak fajnie myślisz, że w niej wyglądasz. To sprawi, że będziesz wyglądał jak idiota i powinieneś zostać publicznie zgromiony albo pobity. Jedyny czas, w którym możesz nosić czapkę kolarską, to wtedy kiedy jesteś bezpośrednio zaangażowany w czynności kolarskie i kiedy masz na sobie strój kolarski. Do tych czynności należą, działania przed i zaraz po jeździe, takie jak: tunning maszyny i pompowanie opon. Można do nich także zaliczyć, obecność w kawiarni, na kawkę przed jazdą (oczywiście espresso), a także w pubie po jeździe dla uzupełnienia paliwa złocistym napojem (pod warunkiem, że pub ma, zewnętrzne, słoneczne patio – nie wchodź do środka pubu ubrany w strój kolarski, chyba że chcesz zostać ceremonialnie pobity przez kolesi z gangu motorowego, ubranych w skóry. Pod tymi warunkami, mając having your cap skull-side tipped jauntily at a rakish angle is, one might say, de rigueur (proszę o pomoc).
#19
Posted 16 October 2012 - 09:46
Czapki kolarskie mogą być noszone pod kaskiem, ale nigdy wtedy kiedy nie jeździsz, nie ważne jak fajnie myślisz, że w niej wyglądasz. To sprawi, że będziesz wyglądał jak idiota i powinieneś zostać publicznie zgromiony albo pobity. Jedyny moment, w którym możesz nosić czapkę kolarską, to wtedy kiedy jesteś bezpośrednio zaangażowany w czynności kolarskie i kiedy masz na sobie strój kolarski. Do tych czynności należą: działania przed i zaraz po jeździe, takie jak: tunning maszyny i pompowanie opon. Można do nich także zaliczyć, obecność w kawiarni, na kawkę przed jazdą (oczywiście espresso), a także w pubie po jeździe dla uzupełnienia paliwa złocistym napojem (pod warunkiem, że pub ma, zewnętrzne, słoneczne patio – nie wchodź do środka pubu ubrany w strój kolarski, chyba że chcesz zostać ceremonialnie pobity przez kolesi z gangu motorowego, ubranych w skóry). Pod tymi warunkami można nosić czapkę, mając ją odwróconą beztrosko, pod hulaszczym kontem, można powiedzieć, że tego wymaga moda i etyka. having your cap skull-side tipped jauntily at a rakish angle is, one might say, de rigueur (proszę o pomoc). Wszystkie dobre rzeczy powinny być robione z umiarem, jednak jest to przełomowe, że pozwalamy zdrowemu rozsądkowi i smakowi panować: dopóki nie weźmiemy łyka kawy bądź napoju wyskokowego, podczas gdy kropelki potu, śniegu bądź deszczu widoczne są na brwi, możemy nosić czapkę. Jakkolwiek w momencie gdy to co zostaje na bruździe czaszkowej (cranial furrow) (??) to tylko sól, pora wziąć prysznic, założyć na siebie odpowiedni strój po-treningowy (przychodzi mi na myśl wełniany Molteni Arcore z okolic 73 roku) i wróć do baru, ze zwiniętym kolorowym dziennikiem w ręce, gotowy do formalnego uzupełnienia płynów. Pomocne jest także jeśli jesteś gigantem szosy (jak zaprezentowano na obrazku), a nie gigantycznym idiotą (??).
Zasada #23 pokrowców na buty używamy gdy jest zimno lub mokro
Jeśli nie jest zimno i mokro, a Ty nosisz ochraniacze na buty, to znaczy, że jesteś cipą.