Skocz do zawartości


Zdjęcie

Super licznik (aplikacja ) -GPS


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 15 październik 2012 - 08:25

Znacie coś takiego czy to nawigacja Gps czy aplikacja na Androida czy inną platformę które miałoby następujące funkcje( obok tych oczywistych jak prędkość akt, śr. max,dystans , czas jazdy) . Oczywiście urządzenie Gps musi posiadać wbudowaną technologię ANT+



Funkcje rowerowe

1.Nachylenie drogi w %
2.Całkowite przewyższenie pokonanej ( pokonywanej ) trasy
3.Kadencja
4.Moc -najlepiej nie przez kosztowne systemy typu SRM ale taka, jak jest pokazywana w liczniku VDO Z3 czy w nowych Sigmach ROX 8.1 I 9.1 ( algorytm bierze pod uwagę min. nachylenie, kadencje, wagę kolarza )
5.Wysokośc z Barometru ( akt, śr, max)
6.Tetno

Funkcje GPS


1.Obsługa map rastrowych ( najlepiej bez żadnych ograniczeń wielkości)
1. Zapisywanie do pliku np gpx. zapisanej trasy ( log)
2.Możliwość wgrania śladu
3. Możliwość jechania po śladzie ( trasie)
4.Profil śladu - nie tylko chodzi o wykres wysokości ale chciałbym znać ile przewyższenia , chcę widzieć gdzie na wykresie aktualnie się znajdujemy.
5. Możliwość tworzenia śladu na bieżąco w terenie ( nie tylko na komp. albo ściągania z sieci) i co za tym idzie otrzymania wykresu tego śladu i co ważniejsze zsumowanej wartości przewyższeń -czyli tego co nas jeszcze czeka
6.Routing - z punktami przelotowymi. W sensie robimy ( oczywiście w terenie) trasę przez kilka punktów , dajemy nawiguj ale teraz najważniejsze -żebyśmy dostali profil wysokości naszej trasy no i wspomniane wcześniej przewyższenia.

Nie chodzi nawet o to żeby GPS prowadził typu skręc w lewo za 500 m, to nie ma znaczenia i tak nikt ,, go '' nie slucha ( przecież widzimy na mapie rastrowej albo wektorowej gdzie jestesmy i mamy znaznaczony ślad lub trasę i tego się trzymamy co on mówi nieistotne) -ważne żeby wykreślił profil wysokości i podał przewyższenia



7.Najlepiej jak na ekranie z mapą będziemy mieli możliwość kontrolowania jak najwięcej danych . Cztery trochę mało ale już 6 bedzie OK( np.prędkość, puls, moc, kadencja, nachylenie,przejechane przewyższenie)-no i zebyśmy sami mogli ustawiać te pola.
8.Dobrze jeszcze jakby na ekranie mapy obok pól z danymi można było podpatrywać wykres wysokości

9.Silna bateria -najlepiej paluszki albo normalna o pojemności ponad 2000 mah.

Inne funkcje typowo treningowe ( strefy tętna, porównania czasów, jakieś ghost-race )jakie mają np.Polary czy Garminy Edge dla mnie mało istotne.

Inne funkcje Gps - np kompass, szukanie POI itd. również nie konieczne.


Co ja znam ( teoretycznie) i dlaczego to NIE to.

1.Two Nav Sportiva plus- nie pokazuje mocy, bateria tylko do 6h przy max podświetlaniu, brak routingu w trybie. Jest Routing w trybie ONROAD za to wtedy nie mamy profilu wysokości.
2.Garmin Edge 800 ( 750)- cienka obsluga funkci GPS - ślady, trasy, profile. W ekranie mapy tylko do 4 pól danych( albo nawet tylko 2 )
3.Garmin Dakota 20 Etrex 30, Oregony,Montana itp wszytkie mają ANT+ wbudowane - brak wskazań mocy + brak wskazań nachylenia drogi.

4.Komorki z Ant + jak choćby Xperie np. Xperia Active - Bateria cienka + nie wiem jak z pokazywaniem mocy. No i jakie aplikacje sę takie mądre. Szukałem ale nic sensownego nie mogę znaleźć np .Endomondo,Strava, Alpine Quest GPS Hiking itd.

5.Aplikacja Run Gps - prawie super. Samodzielna konfiguracja ekranów , mapa+ 8 pol, możliwe wykresy wysokości na mapie. Pokazuje moc w wattach - ale co to za MOC nie wiem czy bierzez pod uwagę kadencję. Do tego mapy jedynie te ogólno dostępne beznadziejnie brzydkie OSM, Google - nie widać możliwości konwersji map turystycznych z innych formatów jak choćby map z Ozi Explorer.

6. Orux Map- z mapami w porządu, puls pokazuje a jak z innymi funkcjami rowerowymi ?

7.Takwak - Nic o ANT nie piszą do tego cena koło 600 euro
8.GP7 VDO, MYNAV- nie wiem jak z mocą (chyba brak ) do tego nie mogę rozgryźć o co chodzi z mapami.
9.Mio Cycle 305 , XPLOVA, - jak powyżej
10.Jakieś nowe wynalazki Garmin Fenix Motorola MotoACTV - badziew już nawet edge 800 lepszy.


Sumujac mozna powiedzieć że niewiele potrzeba.

Wystarczyło by do Dakoty 20 dodać obsluge czyujnika mocy + wskazania nachylenia albo w Egde 800 polepszyć funkcje GPS ( i obniżyć cenę)
Na te zmiany marna szanse. Garmin powiedział sobie że Edge są na rower a Dakota Etrex turystyczne i koniec kropka.

W Sportivii wystarczyłoby wstawić lepszą baterię i dodać odczyt mocy na podst kadencji nie tylko wysokości jak jest obecnie.No i dodać routing jak w GARMINIE. Też jakoś sprawa nie idzie w tym kierunku bo wchodzi jaka Two Nav Ultra ale to jakby prawie to samo , bateria równie cienka.

Może ktoś zna coś lepszego ?

#2 SCRUBBY

SCRUBBY
  • Użytkownik
  • 183 postów
  • SkądKampinoski PN

Napisano 14 grudzień 2012 - 08:26

Do planowanie tras, odczytu przejechanych tracków i do off-line'owego przygotowywania wszystkich elementów przed jazdą używam właśnie wspomnianego przez Ciebie Garmina EDGE 705. Sprawuje mi się od 4 lat doskonale. Poza rowerem (MTB), używam go także w czasie górskich wędrówek i wtedy, gdy potrzebuję coś gdzieś sprawdzić w czasie rowerowanka. Co prawda nie mam do niego pomiaru mocy, jednak w czasie, gdy używasz wyświetlania danych, masz przecież aż do 6 pól. Wyświetlanie mapy i jakiegoś pola nie ma sensu bo ani nie skoncentrujesz sie na mapie ani na danych. Jestem głęboko przekonany, że ów GE705 z pomiarem mocy i pulsu, będzie w stanie całkowicie zaspokoić Twoje potrzeby.

#3 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 14 grudzień 2012 - 23:40

Wyświetlanie mapy i jakiegoś pola nie ma sensu bo ani nie skoncentrujesz sie na mapie ani na danych.


No nie wiem może generalnie mix nie jest konieczny ale jeśli jedę pod 20 km podjazd z srednim nachyleniem 9% to chcę mieć na jedym ekranie jedno i drugie ( mape +dane) chcę np, widzieć kiedy w końcu skończy się ta diabelska 20% prosta i zaczną zakręty- tam będzie w końcu luźniej hcę też widzieć jak wali serducho jakie nachylenie itd.

U siebie mam teraz obok Sigmy 9.1 , Two Nav na Navroad 320 ( linki niżej) ,mapa+5 pól +wykres. Program jest ok ale w porównaniu z Garminem brakuje routingu w trybie OFFLINE. (Za to garminowi brakuje nie ograniczonej obsługi map rastrowych ( te z linków))

Oczywiście nie potrzebuje żeby mówił jak mam jechać np. za 200 m skręć w prawo ( to widzę na mapie) ale żeby był stanie pokazać przewyższenia wykreślonej w TERENIE trasy. Na razie można tak zrobić kreśląc ŚLAD ale jak ma być to dokładny ślad na 100 km to 15 minut zabawy i z 100 punktów.( z trasą wystarczyło by wklepać kilka punktów)

http://img3.imagesha...7/snc00168h.jpg

tu ten sam program na komórce
http://img191.images...66/img1610r.jpg


Jakby w Two Nav zrobili coś z routingiem albo profilami wysokości w trybie ONLINE to wtedy nr 1.zdecydowanie nowy Two Nav Ultra ale to pewnie trochę potrwa.

Możesz SCRUBBY w terenie w EDGE 705 wykreślić ślad ( nie na komputerze w Map Source albo Base Comp) albo trasę i dostać jej profil,sumy przewyższeń???

#4 Gosc_szymas_*

Gosc_szymas_*
  • Gość

Napisano 15 grudzień 2012 - 09:57

A ja zadam koledze jedno pytanie czy posiadasz wiedze o medotyce treningu wytryzmałosciowego by te wszystkie dane przerobić.

Zdecyduj się albo masz zaciecie sportowe skąd potrzeba pomiaru mocy albo zacienie trekingowo turystyczne skąd tony funckji typu gps mapy itd. itd.


Chłopie ty to jak byś chciał kochadz się z dziewicą ale jednoczęsnie chcesz by była dóświadczona

Tompoz

#5 SCRUBBY

SCRUBBY
  • Użytkownik
  • 183 postów
  • SkądKampinoski PN

Napisano 15 grudzień 2012 - 17:20

Czy możesz w terenie w EDGE 705 wykreślić ślad (nie na komputerze w Map Source albo Base Comp) albo trasę i dostać jej profil,sumy przewyższeń???


W terenie jestem po to by trenować lub oddawać się błogiemu pedałowanku, nie wyznaczaniu trasy ;) Jednak jeżeli chodzi Tobie o zrobienie ŚLADU bezpośrednio w polu na GE705, to nie ma takiej opcji. Jeżeli jednak masz mapę rout'owalną, to możesz wyznaczyć ad-hoc traskę i zobaczyć jej profil.

Ogólnie, jak juz pojeździsz z jakimkolwiek pulsometrem w terenie/na szosie, to zrozumiesz, że na szosie w lesie, to się albo uprawia rekraację albo trenuje pod swój puls (w strefach). Do tego co opisałem nie potrzebujesz wypasu, wystarczy cokolwiek na kierownicy, ręku. Jeżeli chcesz dokładnie wiedzieć, jak zmagać sie z mocą, podjazdami, pulsem i jeszcze kadencją, to powinieneś na serio przemyśleć jakiś trenażer z podłączeniem do PC. Ja dziś zmagałem się na treningu właśnie z każdym z tych elementów. Założyłem sobie wysoką kadencję (95+), puls do 85%HRmax. Reszta to był wynik tych założeń. Zobacz sam wykresy z komputera. Specjalnie odniosłem się do dwóch tylko parametrów i załączyłem screen'y z porównaniem speed/cad, watt/hr, speed/watt
http://tiny.pl/hkv9j

#6 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 15 grudzień 2012 - 22:08

Dzięki za wykresy z trenażera jak rozumiem. Masz może jakieś stare archiwalne logi z bardziej konkretnej górki np. 10 km średnie nachylenie ca 7-8 % . Chciałbym zobaczyć jak wygląda moc na tych wykresach i porównać do tego co pokazuje moja sigma np.

Ten trenażer to ten z tych mądrzejszych gdzie możesz sobie ustawiać np. alpejskie etapy?

Jak tak może spróbuj kiedyś (jak będzie czas oczywiście ), może Monte Zoncolan od Ovaro albo Eidelweispitze -akurat z tych mam swoje logi z wszystkimi danymi. Ciekawy jestem o ile zakłamany jest u mnie pomiar mocy ( oparty na algorytmie , kadencji nie SRM) Tutaj taka próbka http://img803.images...4/sigmawaty.jpg

Odnośnie mojej jazdy.
@szymas -Wiedzę to może i mam bo na jakimś kursie instruktora sportu ( nie kolarstwo) byłem ale jej w praktyce nie wykorzystuje. Najważniejsze -nie trenuje tylko jeżdżę a najbardziej lubię konkretne podjazdy . W Karkonoszach trochę tego jest choć tych naprawdę konkretnych niewiele dlatego staramy się raz do roku na kilka dni po Alpejskich górkach pojeździć.
Z pulsometrem jeżdżę jakieś 10 lat- ale nigdy nie trenowałem , po prostu lubię patrzeć jak pracuje serce podczas jazdy.A mocą ( tylko ta na podjazdach mnie interesuje) zaciekawiłem się jak pokazywali licznik w TDF jak pod górę jechał kolarz wskazywało mu koło 300-350 taka ucieczka na początku etapu więc nie pełen gaz chyba.Jazda w kółko ,powtórzenia interwały oczywiście mnie nie interesują. Wskaźniki chcę mieć - taka zwykła ciekawość

U mnie akurat była ewolucja licznikow VDO MC1, HAC4, CM8.3AM, SIGMAR X9.1 na spółkę z Navroadem no i teraz przyszła kolej na ten super gps.

No a z tym wyznaczaniem trasy to moim zdaniem nie do końca masz rację.

Nie raz zdarzyła się nam nast sytuacja. Dla przykładu-Jest pochmurno ale nie pada , jedziemy więc z Podgórzyna na Przełęcz Karkonoską z zamiarem zaraz wrócić do domu.Wjazd na górę zajmuje nam około 1h. Na górze nieoczekiwanie wychodzi słońce , wiadomo, że deszczu nie będzie. Zmiana planów i chcemy wrócić przez Okraj -tutaj pytanie którą trasę wybrać czy przez Vyrovkę ( wjazd na ponad 1300 m) czy lżejszą na około przez Janskie Laznie) i właśnie w takiej sytuacji przydaje się te wyznaczanie trasy i odczytanie czekających nas przewyższeń . A ta cięższa wersja to ponad 2500 pod górę na 100 kilometrach więc w moim przypadku trzeba realnie ocenić swoje siły

#7 SCRUBBY

SCRUBBY
  • Użytkownik
  • 183 postów
  • SkądKampinoski PN

Napisano 16 grudzień 2012 - 09:23

Kilka spraw wypłynęło w czasie rozmowy, ponieważ jestem dość usystematyzoany odpiszę tak:

1) GE705 i wyznaczanie trasy. Można na routowalnych mapach, jednak poniosło mnie i po sprawdzeniu na mojej 705 okazuje się, że nie ma przekroju trasy. Jest tylko przekrój przejechanego odcinka.

2) Jeżeli jesteś na wyprawie rowerowej, to powinieneś mieć trasę podstawową i ze dwa warianty skrócenie jej i ze dwa wydłużenia. Opracowane i zapisane jako tracki np. w GE705.

3) Jeżeli jeździsz bez mapy (taki papier, co to go rozkładasz jak sobie coś sprawdzasz/planujesz), to do Twoich potrzeb już tylko pozostaje zabieranie laptopa na plecy ;)))

4) Jeżeli trenujesz na nowych trasach, to ... nie jest to trening. Wtedy wystarczy Ci tylko pulsometr, byś wiedział.

5) Mój trenażer po podłączeniu do kompa jest sterowany z aplikacji TTS z kompa. Mogę mu załadować dowolne trasy o dowolnym przekroju. Alpejskie także. Niedawno podjeżdżałem na nim pod Mount Ventoux na 50% poziomie mocy. Może to nie alpejczyk, ale solidna góra. Zobacz sobie co i jak a kolejne pytania odpowiem w dedykowanym wątku.

#8 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 16 grudzień 2012 - 20:25

Odpowiadając na pkt. 2,3,4

Jeśli jestem na ''wyprawie ''np. w Alpach to jestem oczywiście przygotowany na różne warianty ( w sensie wiem jaki dystans i ile przewyższenia) ale tak się składa, że mieszkam w Karkonoszach i po czeskiej stronie jest dość dużo możliwości, na pętelki takie 100 km. Nawet jak mam je wcześniej wyklikane na komputerze to czasami zapominam czy na danej trasie było +2500 czy tylko +2000 a to dla takiego cieniasa jak ja jednak różnica.

Mapę papierową przestałem zabierać od kiedy nauczyłem się obsługi map rastrowych ( nie mylić z tymi od garmina wektorowymi) Generalnie takich tylko używam-zdecydowanie łatwiej się zorientować.
Na pewno wiesz o co chodzi ale jak nie - to taki tak jakby skan mapy papierowej. Próbka takiej mapy we wcześniejszym poście
(Z Garmina próbowałem tylko na komórce Mobile xt ale przeglądanie mapy to jakiś koszmar był. Na 705 albo 800 na pewneo jest duzo lepiej pod tym względem.)

No a trening- u mnie tak bym tego nie nazwał , jeżdżę sobie i tyle .Ale jak pisałem wcześniej chcę widzieć na 1 ekranie: nachylenie,puls, prędkość jazdy to obowiązkowo no ale dodatkowe jak moc ( nawet przybliżoną), prędkość wznoszenia ( np 20 m/min tak pokazuje rox 9.1),przewyższenie częściowe, kadencja też by sie przydały. Najlepiej jakby to wszystko na ekranie mapy .


No a co do pkt 1 -szkoda ale może garmin 800 to potrafi, poszukam na garniaku.

tak poza tematem
Mont Ventoux - to monster nie jakaś tam górka ( Zoncolan mimo że stromy ale się chowa). Kiedyś spaliśmy pod nim wracając z Hiszpani ( ja + żona ) autem i niestety z powodu braku czasu wjechaliśmy o 5 rano na górę autem . Musiałem zdecydować czy rowerem Coll de la Bonette +Vars czy Mont Ventoux potem czekało mnie jeszcze 1400 km do polski autem.
Wygrała opcja 1 ale dzień był ,,napięty'' 400 km autem potem Bonette +Vars rowerem no i 1400 do polski ale lubię jeździć więc nie było problemu.

#9 michal2

michal2
  • Użytkownik
  • 140 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 20 grudzień 2012 - 15:16

Odpowiadając na pkt. 2,3,4
(Z Garmina próbowałem tylko na komórce Mobile xt ale przeglądanie mapy to jakiś koszmar był. Na 705 albo 800 na pewneo jest duzo lepiej pod tym względem.)

705 w ogóle nie obsługuje map rastrowych, 800 tak. Nawigację masz jedynie na zasadzie wyznaczasz 1 punkt do którego chcesz jechać i zmieniać możesz tylko sposób nawigacji (rower, samochód itd) - jest to nawigacja kulawa, a w przypadku jeśli chodzi nam o trasę typu pętla - właściwie bezużyteczna. Odbiorniki turystyczne mają możliwość dodania punktów pośrednich do planowanej trasy co drastycznie polepsza jakość zaplanowanej przez odbiornik trasy. Kwestia dodania tych punktów pośrednich - to żadna filozofia, prosta zmiana firmware; podobnie jak dodanie ekraniku z nachyleniem podjazdu do odbiorników turystycznych; ale Garmin tego nie robi (i raczej nie zrobi w przyszłości) - bo celem Garmina nie jest wyprodukowanie uniwersalnego urządzenia tylko jak największa sumaryczna sprzedaż różnych odbiorników. I z powodu braku takiego urządzenia - wiele osób, których kręci takie gadżeciarstwo - posiada dwa GPS rowerowy i turystyczny (jak ja)

No a trening- u mnie tak bym tego nie nazwał , jeżdżę sobie i tyle .Ale jak pisałem wcześniej chcę widzieć na 1 ekranie: nachylenie,puls, prędkość jazdy to obowiązkowo no ale dodatkowe jak moc ( nawet przybliżoną), prędkość wznoszenia ( np 20 m/min tak pokazuje rox 9.1),przewyższenie częściowe, kadencja też by sie przydały. Najlepiej jakby to wszystko na ekranie mapy .

Edge 800 ma zaledwie 2 pola na ekranie mapy. Zresztą chyba za dobrze znasz ten rynek by się łudzić, że jest takie uniwersalne urządzenie. Takiego co było łaczyło wszystkie cechy na których Ci zależy - po prostu nie ma.

tak poza tematem
Mont Ventoux - to monster nie jakaś tam górka ( Zoncolan mimo że stromy ale się chowa)

Nie zapędzaj się. Ventoux to oczywiście podjazd ciężki, ale Zoncolan to góra jeszcze sporo cięższa. Na największej stronie z profilami salite.ch cięższa wersja (od Bedoin) Ventoux ma 1315 punktów, Zoncolan od Ovaro aż 1659. Ventoux to podjazd dłuższy, ale nachylenie nieporównywalne -średnio 7,1%, wobec aż 11,5% na Zoncolanie. Zoncolan na Giro rozwala peleton dużo bardziej niż Ventoux na Tourze.

#10 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 20 grudzień 2012 - 20:13

Nie zapędzaj się. Ventoux to oczywiście podjazd ciężki, ale Zoncolan to góra jeszcze sporo cięższa. Na największej stronie z profilami salite.ch cięższa wersja (od Bedoin) Ventoux ma 1315 punktów, Zoncolan od Ovaro aż 1659. Ventoux to podjazd dłuższy, ale nachylenie nieporównywalne -średnio 7,1%, wobec aż 11,5% na Zoncolanie. Zoncolan na Giro rozwala peleton dużo bardziej niż Ventoux na Tourze.



Liczby liczbami ale nie mówią wszystkiego -np nie uwzględniają zakrętów albo wiatru który na Mont Ventoux strasznie przeszkadza. W tym samym spisie Eidelweisspitze 2575m ( koło Hochtor) ma 1663 pkt. czyli więcej od Zoncolan a to przecież pryszcz nie górka. Może i 10-12% non stop ale super się jedzie . Co prawda zajęło mi to w zesżłym roku ca. 2,5 h ( 27 km) ale wjazd praktycznie bez wysiłku a ja przecież leszczem jestem.

Co innego dla peletonu co innego dla turystów.

Jechałem Zoncolan od Ovaro te Srednio 12% na 10 km i powiem Ci że więcej się zmęczyłem pod naszą Przełęcz Karkonoską , pod Modre Sedlo czy Jelenkę( asfalt od Okraju)

Może większy respekt tam ( we Włoszech) był ale jadę,jadę i czekam kiedy w końcu będzie super stromo i się jakoś nie doczekałem na ten super stromy kawałek jak końcówka Karkonoskiej.

Tam cały czas zakręty więc dużo lżej się jedzie ( w sensie wyjechać bez zatrzymywania).


Co innego jeśli mówimy o zawodowcach i ściganiu wtedy na pewno na Zoncolanie będą większe różnice.


Mam nadzieje, że ktoś się ze mną zgodzi.?!


Odnośnie Gpsa-nowy sprzęt ale wątpie żeby był aż tak uniwersalny Pioneer http://www.nordicsem...al-cyclists-fun albohttp://www.trainingd...lfunkanbindung/

#11 michal2

michal2
  • Użytkownik
  • 140 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 grudzień 2012 - 15:38

Liczby liczbami ale nie mówią wszystkiego -np nie uwzględniają zakrętów albo wiatru który na Mont Ventoux strasznie przeszkadza. W tym samym spisie Eidelweisspitze 2575m ( koło Hochtor) ma 1663 pkt. czyli więcej od Zoncolan a to przecież pryszcz nie górka.

Sorki ale odpływasz...
Co innego czysto subiektywna ocena jaką prezentujesz, co innego próba obiektywnej oceny, jaka jest na tej stronie, gdzie na tę liczbę podsumowującą podjazd składa się bardzo skomplikowany algorytm, uwzględniający m.in. ilość odcinków "wypoczynkowych", ilość bardzo trudnego nachylenia bez przerw itd. Hochtor i Edelweisspitze to jest podjazd bardzo ciężki, dużo cięższy od Ventoux, porównywalny z Zoncolanem,, nie tak ostry, ale za to dużo dłuższy. Ventoux na liście najtrudniejszych podjazdów Europy - to jest bardzo daleko, oczywiście lubi tam wiać, lubi prażyć, ale to drastycznie nie zmienia skali trudności tej góry - bo nachylenie jest zdecydowanie za małe by naprawdę "wyciąć" dużo jeżdżącego po górach rowerzystę.

Jechałem Zoncolan od Ovaro te Srednio 12% na 10 km i powiem Ci że więcej się zmęczyłem pod naszą Przełęcz Karkonoską , pod Modre Sedlo czy Jelenkę( asfalt od Okraju)

No i co ma z tego wynikać? To Twoja kolejna czysto subiektywna ocena. Ja też byłem na Karkonoskiej, Zoncolanie, Modrym, Hochtorze - i Zoncolan i Hochtor uważam za podjazdy dużo cięższe, Karkonoska też jest bardzo trudna, ale o wiele krótsza. Co innego prywatna ocena (zależna od pogody, tego ile mamy w nogach zaczynając podjazd, jaki bagaż na rowerze itd) - a co innego obiektywna ocena względem parametrów podjazdu.

#12 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 21 grudzień 2012 - 16:58

Zgadza się to moja subiektywna ocena ale niekoniecznie błędna, obiektywnie nie jesteś w stanie tego stwierdzić.Nawet ten algorytm tego nie zrobi co najwyżej przybliża, nawet jeśli założymy że pogoda , czy nawet wiatr jest identyczny. Dla każdego zależnie od stopnia wytrenowania, upodobań nawet psychiki inna będzie hierarchia ,,która góra jest cięższa''. To co z tych liczb to co wychodzi niekoniecznie do końca odpowiada prawdzie.

Co do samego algorytmu oceny na salite.ch ( nie mogę znaleźć co on bierze pod uwagę) nie wiem czy ,,odcinki wypoczynkowe'' uwzględniają zakręty -może wypłaszczenia to coś w stylu ( np. na Zoncolanie jest non stop około 14% i jak pojawi się odcinek 9-10 to już wypłaszczenie)

Chyba nie powiesz że wolisz jechać pod górę prosto niż po zakrętach. ?!

No chyba ,że tak czyli jesteś kozak wtedy to może nie ma znaczenia.

kolejny przykład

Pic du Midi ( od Tourmalet w górę na ponad 2600)ma tylko 1581p. a porównując zmęczenie po pokonaniu tej górki ( nawet spacerkiem) a zmęczenie po Zoncolanie -wiadomo że po 1 będziemy bardziej wykończeni ( przyjmując za średniego kolarza np.mnie)

Jeszcze Ventoux ( od Bedoin)- Jak wytniesz lżejsze pierwsze 7 km to już robi się średnio 8% na 15,5 km + ten wiatr który moim zdaniem potrafi jednak się dać we znaki i to nieźle, skoro nawet sam Pantani w 2000r podcza TDF mówił, że strasznie to przeszkadzało. ( Były momenty że zostawał potem doganiał i tak kilka razy ).


Jak jeździsz z sakwami czy rzeczy w aucie? ( u nas ta 2 wersja )

#13 SCRUBBY

SCRUBBY
  • Użytkownik
  • 183 postów
  • SkądKampinoski PN

Napisano 22 grudzień 2012 - 17:36

Wracając do liczników / GPS. Wczoraj sprawdzałem jak można jechać z informacją zawartą na dwóch polach. Otóż można! W końcu jeździ się (zwłaszcza treningi) pod dwie informacje: PULS i KADENCJĘ. Tak też zrobiłem i okazało się, że poprawiłem swoje wyniki podjazdowe o 20%, nie przejmując się watt'ami. Dotychczas widząc 250...280 WATT wiedziałem, że to już koniec wysiłku i za chwilę spuchnę. Wczoraj jednak po sprawdzeniu okazało się, że miałem kilkuminutowe przebiegi po 280 WATT a na podjazdach dokręcałem do 370 Watt.

Dołączona grafika

#14 kuman7

kuman7
  • Użytkownik
  • 221 postów
  • Skądwałcz

Napisano 29 maj 2013 - 22:09

Jest jakis program (tracker) co rejesstruje pozycje co 1 sekundę?

#15 Gosc_RafalPolo_*

Gosc_RafalPolo_*
  • Gość

Napisano 29 maj 2013 - 22:35

Navime ma co 3, nie pamiętam jak reszta

#16 Gosc_Rafalek_*

Gosc_Rafalek_*
  • Gość

Napisano 30 maj 2013 - 09:23

Jest jakis program (tracker) co rejesstruje pozycje co 1 sekundę?


Ipbike

#17 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 30 maj 2013 - 13:32

TrekBuddy

#18 machniol00

machniol00
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądŚwiętochłowice

Napisano 04 sierpień 2013 - 18:04

ja używam tego

https://play.google....dbike.pro&hl=pl

pokazuje średnie i maksymalne nachylenie

i dużo innych rzeczy





Dodaj odpowiedź