Stukot kulek w piaście
#1
Gosc_eko_*
Napisano 17 październik 2012 - 13:21
#4
Gosc_marvelo_*
Napisano 17 październik 2012 - 19:22
#5
Napisano 17 maj 2014 - 18:05
Eko, mógłbyś powiedzieć jak sprawa "potoczyła" się dalej? Mam podobny problem, piasta wyczyszczona, konusy bieżnie i kulki idealne, na to zielony smar od Shimano i słychać jak kulki latają. Chodzi o przednie koło, piasta shimano. Na starym smarze, którego zresztą nie było zbyt wiele problem nie wystepował, a zaraz po wymianie i niezaleznie od skręcenia jest to wkurzające przeskakiwanie kulek
#6
Napisano 17 maj 2014 - 18:19

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#7
Napisano 17 maj 2014 - 22:37
#8
Napisano 17 maj 2014 - 22:52

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#9
Napisano 17 maj 2014 - 22:57
Problem w tym, jak mówię że słychać przeskakiwanie kulek, a na starym smarze tego nie było. Wiesz coś na temat wpływu smaru na takie odgłosy? Bo na razie tylko z tym to mogę powiązać. Z tego co widzę wiele podobnych tematów było poruszanych w tej kwestii. Niektórzy zalecają po prostu docieranie takiej piasty w czasie jazdy, ale konkretnego rozwiązania problemu nie znalazłem, a nie chcę piasty zajechać.
#12
Napisano 18 maj 2014 - 08:49
W takim razie, tak jak sugeruje Nick, po prostu może warto byłoby wrócić do starego smaru? Choć szczerze mówiąc pierwsze słyszę, żeby smar Dura-Ace (bo o tym rozmawiamy, prawda?) spowodował u kogokolwiek pogorszenie pracy piasty.na starym smarze tego nie było.
To najprostsza odpowiedź i niekoniecznie najlepsza, bo równie dobrze docieranie może nabrać dosłownego znaczenia - kulki się zetrą, więc będą chodzić luźniej.Niektórzy zalecają po prostu docieranie takiej piasty w czasie jazdy
Nie odpowiedziałeś jeszcze na jedno ważne pytanie: czy uwzględniłeś to, że po zaciśnięciu zacisku ustawienie łożyska nieco się zmienia? Bardzo często piasta, która w ręku toczy się lekko, po założeniu w rowerze zaczyna trzeć. Minimalne różnice (np. szerokość rowków gwintu na osi i stożku) zwykle sprawiają, że po zaciśnięciu zmienia się luz na łożysku, przez co koło, które w ręku toczyło się idealnie, w rowerze już trze.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#13
Gosc_marvelo_*
Napisano 18 maj 2014 - 12:52
Jeśli na starym smarze kulki nie stukały, to może oznaczać tylko tyle, że ten stary smar już się zużył (zestarzał, rozwarstwił, zrobiły się twarde grudki), więc lepiej tłumił takie dźwięki. Na nowym smarze jest mniejsze tarcie, a ponieważ między kulkami zawsze jest nieco wolnego miejsca, stukają o siebie.
Nie ma co szukać na siłę problemu. Piasta toczy się gładko, nie czuć drgań na widelcu, więc wszystko ok.
#14
Napisano 18 maj 2014 - 13:13
Nie odpowiedziałeś jeszcze na jedno ważne pytanie: czy uwzględniłeś to, że po zaciśnięciu zacisku ustawienie łożyska nieco się zmienia? Bardzo często piasta, która w ręku toczy się lekko, po założeniu w rowerze zaczyna trzeć. Minimalne różnice (np. szerokość rowków gwintu na osi i stożku) zwykle sprawiają, że po zaciśnięciu zmienia się luz na łożysku, przez co koło, które w ręku toczyło się idealnie, w rowerze już trze.
Sam poruszyłem w innym temacie kwestię kontrowania piast i używania zacisku, więc uwzględniłem i to. Wydaje się że nowy smar=inna gęstość i stąd te objawy. Tak jak pisałem w nowej piaście ultegry jest podobny tylko cichszy dzwięk toczenia się kulek a piasta nie jest za mocno skręcona.


