Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hollowtech II a deszcz / piach / kurz


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 05 listopad 2012 - 16:04

Cześć

Piszę, ponieważ mam taki problem. W nowym rowerze posiadam korby Ultegra FC-6600 i dedykowany do nich suport SM-FC6600 i ostatnio próbowałem dojechać nim do pracy, po 3km jazdy układ korba/suport zaczęły wydawać dźwięki niczym młynek do pieprzu, dodam że nie padało choć asfalt był delikatnie wilgotny lecz bez kałuż i nieco zapiaszczony/zapylony jak to na naszych polskich drogach czyli na prawdę bez tragedii.

Pewnie to wina pyłu na asfalcie i wilgoci, choć mam nadzieję, że piach dostał się tylko między korbę a suport a nie zdążył wejść w łożyska, choć i tak teraz muszę kupić klucze do ich ściągania i powycierać (kolejny wydatek). Korba zamontowana (na moje oko) poprawnie, nie ma mowy o żadnym luzie, korba kręci się z delikatnym oporem ale płynnie no i w końcu to Ultegra czyli niby dość wysoka półka...

I teraz pytania:

Czy ten HT II jest taki felerny, że gdy nie jest sucho i czysto na drodze to lepiej nie wyjeżdżać aby nie zajechać łożysk? Co ile km'ów rozbieracie mechanizm i czyścicie/smarujecie? Jak wyglądają wasze doświadczenia z tym systemem?

Temat do dyskusji

#2 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 05 listopad 2012 - 16:16

D3biec, systemy korb zintegrowanych mają tę wadę, że wkłady suportu nie są za szczelne, przez co nie są super wytrzymałe. Często nawet przez otwory w ramie piach i woda lubią wlatywać do mufy i narobić tam syfu.

Zdemontuj, wyczyść. Możesz dać trochę smaru na ośce w miejscu, gdzie pracują łożyska.

HTII czyści się, jak się zabrudzi. Możesz zaglądać tam systematycznie, możesz jak zacznie coś trzeszczeć, a koniecznie po długiej jeździe w deszczu.


I ja bym tam wcale nie wolał, żeby syf siedział między korbami i suportem, bo zacznie niszczyć oś ;>

#3 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 05 listopad 2012 - 19:38

I to jest właśnie ten postęp technologiczny. Niech żyje kwadrat!

#4 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 05 listopad 2012 - 21:10

marvelo, coś za coś. Jeździłem na korbach 6600, 7800 i teraz 6700 i sztywność jest bardzo odczuwalna. Nawet na ISISie było dużo sztywniej jak na kwadracie, przy którym co chwilę napęd mi się tłukł o przerzutkę.

Ale nie jest tak znowuż strasznie. Aktualnie mam press-fita i łożyska się ładnie kręcą, a klepnięte już mają ok. 12 tys. Nie były jeszcze demontowane. jedynie szmatką przetarte i smaru dopchnięte.

#5 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 listopad 2012 - 17:09

Ok, to przeczyszczę i dam smaru, zobaczymy jak długo pociągnie. Jeszcze ktoś się wypowie co ile km należy konserwować suport? Jakieś inne doświadczenia użytkowania HT II?

#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 07 listopad 2012 - 19:24

http://faqload.com/f...bearing-service

http://www.mountainb...eplacement.html

Wiele osób poleca dołożenie smaru nawet do nowych łożysk, twierdząc, że producent umieszcza go za mało. W przypadku łożysk z oryginalnych suportów Shimano może to przypominać słynny "spisek żarówkowy" - chodzi o to, żeby się szybciej popsuło i żeby klient przyszedł po nowy suport. W przypadku standardowych łożysk ze sklepu z łożyskami, mała ilość smaru jest uzasadniona typowym, szybkoobrotowym zastosowaniem większości łożysk stosowanych w różnych maszynach i urządzeniach, a także zwykle ich mniejszym narażeniem na wilgoć.
Osobiście obecnie każde nowe łożysko do zastosowań w rowerze (mam "maszynówki" w piastach) będę otwierał i dopychał smaru jeszcze przed montażem i mam gdzieś wszelkie ostrzeżenia producentów.

Jeszcze taki filmik znalazłem:


A co myślicie o takich łożyskach na wymianę (mają większe kulki i lepsze uszczelki, a także wersje hybrydowe):
http://www.endurofor....com/id227.html ?

#7 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 21 listopad 2012 - 21:43

rozebralem dzis suport Deore i Lx ( oba H II ) i o ile w LX smaru troche bylo, to Deore suchutkie... Lx nowy, Deore 3-4 miesieczne.

Takze rada ze smarowaniem sluszna jest ona.

Odnosnie linki : Po co ? Nowy suport kosztuje mniej....

#8 thomas_k7

thomas_k7
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • SkądRybnik

Napisano 21 listopad 2012 - 22:43

Sora/Shimano 105.

W korbie oraz lewym ramieniu korby jest taka uszczelka. Na niej zbiera się najwięcej piasku/kurzu i to ona u mnie powodowała dziwne odgłosy. Jak już rozbierzesz daj znać co i jak.
Obecnie używam Shimano 105, wcześniej Sorę i było dokładnie takie samo zjawisko, które opisujesz. Co jakiś czas odkręcałem i tylko tą uszczelkę przeczyściłem i odgłosów nie było.



Dodaj odpowiedź