Cervelo made in china
#21
Posted 13 November 2012 - 20:50
waga kól to sprawa względna bo .... sumuje sie wagi komponentów a piasty swoje robią , Tune ma niską wage i już tutaj zbijamy nią wage końcową.
Szprychy zamiast mac 424 dalbym np Mac 474 conajmniej lub 494 , analogicznie z Sapima CX sprint lub CX speed jak masz dostępne .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#22
Posted 13 November 2012 - 20:50
#23 Gosc_zenek_*
Posted 14 November 2012 - 21:10
wąskie rury, niskie profile obręczy to dla mnie przeszłość.
Lubię agresywne i nie tuzinkowe szerokości rur czy obręczy to bez wątpienia przy wykorzystaniu karbonu dużo większa sztywność przekładająca się na ,,osiągi,, i współczesny wygląd - nie klasyk.
Wracając do wagi kół - 150g różnicy to dużo materiału który poprawia sztywność zestawu.
Po lekkich kołach poniżej 1kg limit dla mnie kół do normalnej jazdy to 1250 - 1300g.
Można by powiedzieć , że pomijając różne względy takie koła będą do wszystkiego przy standardowej wadze kolarza. ;-)
PS.
Szkoda bo 1415chris nam ucichł. Chyba składa rakietę CERVELO
#24
Posted 14 November 2012 - 22:13
Od paru dni studiuje temat bbright i w ogole systemow press fit. Konkluzja: jedynym wytlumaczeniem wprowadzenia tych rozwiazan jest obnizenie kosztow produkcji. Poza tym to mala tragedia dla nas!
zenek, co do kol, to nie mozna rzucac gramami aby stwierdzic co jest dobre, mniej dobre i niedobre. Wszystko zalezy do komponentow, oczekiwan i samego ujezdzajacego.
Dla jednego cos bedzie plastelina dla innego bedzie prezentowalo wystarczajaca sztywnosc.
W tym temacie, jednak wolalbym abysmy poruszali sie w konkretach.
#25
Posted 14 November 2012 - 22:22
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#26
Posted 14 November 2012 - 22:34
Rama wyszła jakoś ciężkawa trochę jak na 58, ale może będzie mocniejsza :mrgreen: Ergosum ltd to elegancka kierownica, dobrze się na niej jeździ, ale przy sprintach niestety czuć brak sztywności. Jak chcesz lekką sztycę, to mcfk albo ax, bo też wyglądają dobrze. Ja bym na mostku szczególnie nie zrzucał, ale nie jeździłem na extralite i może jest sztywny. Generalnie zestaw arx team z ergosum ltd mistrzem sztywności nie jest, choć zależy jak kto jeździ.
Koła, cóż kwestia gustu. Moim zdaniem czy wsadzisz LW, ambrosio czy enve, to rower i tak będzie dobrze wyglądał. Ja lubię klasyczne boxy, ale ta rama ze stożkiem wygląda elegancko.
#27
Posted 14 November 2012 - 23:08
Dzisiaj dobre pol dnia nic nie robilem, tylko czytalem wywody, m.in. ww. goscia.
To moze tlumaczyc wzrost wagi, w porownaniu do wczesniejszych modeli. To rowniez gosc z ww, posiadajacy R5ca i R5vwd:
"...All frames in size 51cm
2010 R3 SL about 850 grams
2011 R5 about 820 grams
Made in 2011 R5 VWD about 725 grams
Made in 2012 R5 VWD about 770 grams
R5ca about 700 grams without bearings..."
Z kiera to raczej pozostawie to co mam. Po szlifowaniu i skroceniu, Token wazy 174g. Tyle co Ergosum (deklarowane). Nizej to juz spore wydatki, a zysk chyba niewspolmierny z kosztami. Najtaniej Schmolke 375euro ok 150g.
Sztyca, mam znowu zmodyfikowanego tokena 117g. Tu, jesli inwestowac to w Schmolke, robia najlzejsze sztyce. Budzetowo, nasz Smudek wychodzi calkiem fajnie. I jak widac na zdjeciach bardzo ladnie (27.2x300 ponizej 100g).
W moim przypadku bedzie sie to sprowadzalo do kwestii tego, czy potrzebuje offset czy tez nie.
Lubie moje Tokeny, sporo sie nad nimi napracowalem (ze szczegolnym uwzglednieniem kiery). Zedrzec ten lakier nie bylo takie hopsiup :->
Ostateczne decyzje zapadna jak postawie rower na kolach i po paru przejazdzkach.
#28
Posted 15 November 2012 - 15:51
Gość ma nick "sedluk", kojarzę ;] Ładna kolekcja, ale zdecydowanie lepiej te rowery by wyglądały w rozmiarach 54-58, ale to już nie jego wina, że jest niski :]
Jak chodzi o korbę, to uważam, że najlepiej jak wsadzisz tego rotora 3d+. To jest chyba najlepiej pasująca korba i bbright był robiony pod rotora. Nie jest to mistrz lekkości, ale sztywnością nadrabia wszystko. No i cena nie zabija jak w przypadku campy sr, thm czy temu podobnych wynalazków. U sedluka w r5 jest wsadzona właśnie taka korba i rower wyszedł mu 12.75 lbs., czyli jak dobrze liczyłem niecałe 5.8kg. Tak czy siak czekam z niecierpliwością na całość ;]
#29
Posted 17 November 2012 - 02:18
5.8 kg... na "codziennych" kolach i z "zimowa" opcja opon, powinien wazyc ponizej 5.8kg. Jak dojda szytkowe kola i pare gadzetow, powinno byc cos ok 5.2kg.
#31
Posted 11 December 2012 - 20:36
Duzo sie pozmienialo od pierwotnej koncepcji.
Jeszcze pare drobiazgow i bedzie mozna cos pokazac.
Cervelo tez przy okazji dalo dupy, dropouty w widelcu byly nierowne, widelec poszedl do wymiany.
Zeby bylo calkiem smiesznie 3T produkty to tez made in china ;-)
Jeszcze zmienie szkla w Rudym na skosne i bedzie Git :mrgreen:
Tym bardziej ciesza wyroby nie-made in china, ktorych bedzie pare.
Ale to jak Cervelo raczy przyslac mi widelec.
A wkurzyc sie mozna, rowery/ramy poszly w swiat, u nas sucho, slonce, a nie ma na czym jezdzic :evil:
#33
Posted 12 December 2012 - 17:20
Mam na innych kolach GP4000s 25, realnie 27, i tu jest tak na styk.
Arenberg:
http://www.flickr.co.../in/photostream
#34
Posted 12 December 2012 - 17:48
#35
Posted 12 December 2012 - 17:56
23.8 to nie wiele wiecej niz Carbon.
Chcialem miec w miare szerokie opony, zeby pasowaly do kol i byly komfortowe.