Jump to content


Photo

Cervelo made in china


34 replies to this topic

#21 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 13 November 2012 - 20:50

może niekoniecznie 950 , ale da sie zrobić 24/28 w dobrej wadze , kwestia wyboru szprych , i ile waży obręcz.

waga kól to sprawa względna bo .... sumuje sie wagi komponentów a piasty swoje robią , Tune ma niską wage i już tutaj zbijamy nią wage końcową.
Szprychy zamiast mac 424 dalbym np Mac 474 conajmniej lub 494 , analogicznie z Sapima CX sprint lub CX speed jak masz dostępne .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#22 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1,064 posts
  • SkądBrzesko

Posted 13 November 2012 - 20:50

zenek, mam koła prawie 1,1 kg, a ważyłem 82-90 kg, tyrane były w różnych warunkach(asfalty gładkie, dziurawe, sfrezowane drogi, zdarzał się i las, i pole), zaliczyły wypadek i dalej są tak samo proste i sztywne jak na początku. Niekoniecznie te lżejsze koła będą "plastelinowe", choć oczywiście wolałbym wpakować wyższy profil od 25 mm. Powinno to na dodatek dość fajnie wyglądać przy tej ramie Cervelo - jak na obrazku wklejonym przez kobrysa.

#23 Gosc_zenek_*

Gosc_zenek_*
  • Gość

Posted 14 November 2012 - 21:10

PSYCHOL - wybacz ale wygląd ramy czy kół w modelach tz.,, stary klasyk'' czyli
wąskie rury, niskie profile obręczy to dla mnie przeszłość.
Lubię agresywne i nie tuzinkowe szerokości rur czy obręczy to bez wątpienia przy wykorzystaniu karbonu dużo większa sztywność przekładająca się na ,,osiągi,, i współczesny wygląd - nie klasyk.
Wracając do wagi kół - 150g różnicy to dużo materiału który poprawia sztywność zestawu.
Po lekkich kołach poniżej 1kg limit dla mnie kół do normalnej jazdy to 1250 - 1300g.
Można by powiedzieć , że pomijając różne względy takie koła będą do wszystkiego przy standardowej wadze kolarza. ;-)
PS.
Szkoda bo 1415chris nam ucichł. Chyba składa rakietę CERVELO

#24 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 14 November 2012 - 22:13

Tak sklada, i ma zgryza z korba....
Od paru dni studiuje temat bbright i w ogole systemow press fit. Konkluzja: jedynym wytlumaczeniem wprowadzenia tych rozwiazan jest obnizenie kosztow produkcji. Poza tym to mala tragedia dla nas!

zenek, co do kol, to nie mozna rzucac gramami aby stwierdzic co jest dobre, mniej dobre i niedobre. Wszystko zalezy do komponentow, oczekiwan i samego ujezdzajacego.
Dla jednego cos bedzie plastelina dla innego bedzie prezentowalo wystarczajaca sztywnosc.

W tym temacie, jednak wolalbym abysmy poruszali sie w konkretach.

#25 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 14 November 2012 - 22:22

no to co konkretnie zrobiłeś dzisiaj ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#26 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądChrzanów

Posted 14 November 2012 - 22:34

Z tym bbright nie ma wielkiej tragedii, ale jak pisałem wcześniej, niech Ci w serwisie dobrze wkleją miski, tj. z primerem i na loctite. Gość z WW, em3, ma r5 z 2011 roku i dopiero jak dobrze osadzili mu miski od campy, to skończyły się problemy ze skrzypieniem i luzowaniem.

Rama wyszła jakoś ciężkawa trochę jak na 58, ale może będzie mocniejsza :mrgreen: Ergosum ltd to elegancka kierownica, dobrze się na niej jeździ, ale przy sprintach niestety czuć brak sztywności. Jak chcesz lekką sztycę, to mcfk albo ax, bo też wyglądają dobrze. Ja bym na mostku szczególnie nie zrzucał, ale nie jeździłem na extralite i może jest sztywny. Generalnie zestaw arx team z ergosum ltd mistrzem sztywności nie jest, choć zależy jak kto jeździ.

Koła, cóż kwestia gustu. Moim zdaniem czy wsadzisz LW, ambrosio czy enve, to rower i tak będzie dobrze wyglądał. Ja lubię klasyczne boxy, ale ta rama ze stożkiem wygląda elegancko.


Dołączona grafika
Dołączona grafika

#27 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 14 November 2012 - 23:08

Tak, masz racje, nie ma tragedii, jesli jest mowa o korbach przeznaczonych do tego systemu. Chociaz i tutaj nie jest rozowo, chociazby z wyborem. Nota bene najwiecej problemow jest wlasnie z adaptorem campy. Ale mnie to juz nie dotyczy. Korby camp na pewno nie bedzie.
Dzisiaj dobre pol dnia nic nie robilem, tylko czytalem wywody, m.in. ww. goscia.
To moze tlumaczyc wzrost wagi, w porownaniu do wczesniejszych modeli. To rowniez gosc z ww, posiadajacy R5ca i R5vwd:

"...All frames in size 51cm

2010 R3 SL about 850 grams
2011 R5 about 820 grams
Made in 2011 R5 VWD about 725 grams
Made in 2012 R5 VWD about 770 grams
R5ca about 700 grams without bearings..."

Z kiera to raczej pozostawie to co mam. Po szlifowaniu i skroceniu, Token wazy 174g. Tyle co Ergosum (deklarowane). Nizej to juz spore wydatki, a zysk chyba niewspolmierny z kosztami. Najtaniej Schmolke 375euro ok 150g.
Sztyca, mam znowu zmodyfikowanego tokena 117g. Tu, jesli inwestowac to w Schmolke, robia najlzejsze sztyce. Budzetowo, nasz Smudek wychodzi calkiem fajnie. I jak widac na zdjeciach bardzo ladnie (27.2x300 ponizej 100g).
W moim przypadku bedzie sie to sprowadzalo do kwestii tego, czy potrzebuje offset czy tez nie.
Lubie moje Tokeny, sporo sie nad nimi napracowalem (ze szczegolnym uwzglednieniem kiery). Zedrzec ten lakier nie bylo takie hopsiup :->

Ostateczne decyzje zapadna jak postawie rower na kolach i po paru przejazdzkach.

#28 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądChrzanów

Posted 15 November 2012 - 15:51

Jak chodzi o sztyce, to pisałem o mcfk i ax, bo to są chyba najlżejsze opcje z offsetem. Sam myślałem nad jedną z nich, ale dorico nie jest wcale AŻ taka ciężka, a urywać 50g za różnicę w cenie ca.1000zł trochę średnia opcja.

Gość ma nick "sedluk", kojarzę ;] Ładna kolekcja, ale zdecydowanie lepiej te rowery by wyglądały w rozmiarach 54-58, ale to już nie jego wina, że jest niski :]

Jak chodzi o korbę, to uważam, że najlepiej jak wsadzisz tego rotora 3d+. To jest chyba najlepiej pasująca korba i bbright był robiony pod rotora. Nie jest to mistrz lekkości, ale sztywnością nadrabia wszystko. No i cena nie zabija jak w przypadku campy sr, thm czy temu podobnych wynalazków. U sedluka w r5 jest wsadzona właśnie taka korba i rower wyszedł mu 12.75 lbs., czyli jak dobrze liczyłem niecałe 5.8kg. Tak czy siak czekam z niecierpliwością na całość ;]

#29 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 17 November 2012 - 02:18

Zakup poczyniony, zobaczymy co spaniardy potrafia...
5.8 kg... na "codziennych" kolach i z "zimowa" opcja opon, powinien wazyc ponizej 5.8kg. Jak dojda szytkowe kola i pare gadzetow, powinno byc cos ok 5.2kg.

#30 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 posts
  • SkądJawor

Posted 11 December 2012 - 20:25

Jak tam postępy nad projektem :-) ?

#31 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 11 December 2012 - 20:36

Aaa rower smiga/smigal i to zdrowo :)
Duzo sie pozmienialo od pierwotnej koncepcji.
Jeszcze pare drobiazgow i bedzie mozna cos pokazac.
Cervelo tez przy okazji dalo dupy, dropouty w widelcu byly nierowne, widelec poszedl do wymiany.

Zeby bylo calkiem smiesznie 3T produkty to tez made in china ;-)

Jeszcze zmienie szkla w Rudym na skosne i bedzie Git :mrgreen:

Tym bardziej ciesza wyroby nie-made in china, ktorych bedzie pare.

Ale to jak Cervelo raczy przyslac mi widelec.

A wkurzyc sie mozna, rowery/ramy poszly w swiat, u nas sucho, slonce, a nie ma na czym jezdzic :evil:

#32 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądChrzanów

Posted 12 December 2012 - 16:32

Używasz już z tą ramą szytek Arenberg? Jeśli tak, to czy mógłbyś cyknąć fotkę przód/tył jak to wygląda przy hamulcu/widelcu i widełkach z tyłu? Chodzi mi o to, ile zostaje miejsca.

#33 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 12 December 2012 - 17:20

Zostaje i to sporo.
Mam na innych kolach GP4000s 25, realnie 27, i tu jest tak na styk.

Arenberg:
http://www.flickr.co.../in/photostream

#34 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądChrzanów

Posted 12 December 2012 - 17:48

Elegancko, wielkie dzięki. Chris, jeździłeś już może na Roubaix 24mm albo na tych Arenbergach? Gadam z gościem z WW odnośnie Roubaix, bo nie mogę się zdecydować czy 24 czy 25. On jeździ na 24mm, waży 90kg i twierdzi, że w zupełności wystarczą. Ja jeździłem na Criterium 23 i Sprinterach 22 i bez problemu dają radę, ale na zimę/wiosnę/brzydką pogodę chcę 24/25 i największym problemem jest to, że na wiosnę być może uda się wystartować w RvV i P-R challenge, a tam już 27 by się przydało :mrgreen: Największym problemem jest to, że boję się przy 25 nadmiernego zużycia wynikającego z niższego ciśnienia, opona po prostu zrobi się płaska na większej szerokości, ale nie wiem czy moje obawy są uzasadnione. Szytki będę zamawiał na dniach i ciągle mam dylemat. On zmierzył mi 24mm i realnie mają 23.8, a jego Arenbergi wyszły coś 25.2, czyli różnica sporawa.

#35 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 12 December 2012 - 17:56

Nie, jeszcze nie mialem okazji.
23.8 to nie wiele wiecej niz Carbon.
Chcialem miec w miare szerokie opony, zeby pasowaly do kol i byly komfortowe.



Reply to this topic