Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szersze obręcze szosowe ! grubsze opony ?


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 listopad 2012 - 21:56

w sumie nie wiem z kim podyskutować , ale ... jest taka obręcz http://www.bikehubst...egory-s/162.htm zrobiona prze KinLin-a, dedykowana do szosówek .
Szerokosć ma ponoć usztywnić koło i zwiększyć "ładowność" .
Nie mam bezpośrednich widomości od Kinlin na temat tej obręczy jeszcze, ale z opisu z BHS wynika że można do niej zastosować opony bezdętkowe ??? , standard 25 mm i obslugują jeszcze 23 mm.

szerokość wew. C 17 mm to sporo jak na 23 mm oponke .
Ostatnio pare ( na razie znam 2 ) firm zaczyna budować takie obręcze , czy ma to sens ?

Chris , Ty masz tam jakieś nowe z innej firmy , zakupileś, jak to leży ?? bo gadałem z Brandonem z BHS ale sie spieszyl i gadka sie urwała , a teoretycznie-praktycznie moge coś takiego zamówić .
Znów sie przyczepie do Zippa, ich obręcze też zdrowo są szerokie teraz.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 listopad 2012 - 22:12

Nie znam tych konkretnych obręczy, ale w miejskiej kozie (stalowa szosówka z bardzo budżetowym osprzętem) miałem obręcze o szerokości 17 mm.

Jeździłem z oponami o szerokościach od 23 do 37 mm i nie zauważyłem żadnych problemów. W porównaniu do kół szosowych opony mają znacznie większy balon (szczególnie przy rozmiarze 23 mm) i nieco bardziej wypłaszczone czoło, więc przyczepność była odczuwalnie lepsza w stosunku do typowych obręczy szosowych. Problemów z montażem zero, ze spadaniem z obręczy czy układaniem się opony także.

Waga szerszej obręczy zawsze będzie oczywiście wyższa, ale dla cięższego jeźdźca czy osoby ceniącej sobie komfort jest to wg mnie godne uwagi rozwiązanie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 listopad 2012 - 22:23

tak sie zastanwiam czy dla tych co zastosująopony 25 mm oponki , szersza obręcz nie będzie lepsza , ale znowu też opona ukladająca sie bardziej płasko może nie trzymać sie dobrze na boki ! tublesa może zrozumiem , ale normalne ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 listopad 2012 - 22:29

Wprost przeciwnie - jeżeli opona jest oparta na szerszej podstawie, to jest też nieco bardziej stabilna, więc ugina się powierzchnia opony, a nie cały balon ucieka na bok.

Poza tym szersza obręcz daje możliwość jazdy na nieco niższym ciśnieniu (bo realna objętość opony jest nieco większa), a to dodatkowo poprawia plastyczność opony.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 borasad

borasad
  • Użytkownik
  • 202 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 18 listopad 2012 - 22:32

Boyd składa koła na tych obręczach, model Vitesse. Na anglojęzycznych forach jest o nich bardzo wiele pozytywnych opinii, głównie o tym, że szeroka obręcz zapewnia lepszą aerodynamikę, komfort oraz trzymanie opony do asfaltu. Coraz więcej producentów kół stosuje szersze obręcze, przykłady: HED, Zipp, Bontrager, SRAM, ENVE, Corima, Rolf, Reynolds, Mavic Cosmic CXR 80, Shimano Dura Ace. Coś musi w tym być ;-)

#6 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 19 listopad 2012 - 00:31

W sumie koledzy powyzej napisali, to co ja bym napisal.
Przejechalem na nich, H Plus Son Archetype, ok 1tys km. Na pierwsze uderzenie poszly vittorie corsy cx 23, na tych obreczach 25mm.
Spora roznica, w porownaniu do poprzednich obreczy IRD Cadence.
Opona sprawia wrazenie wiekszej stabilnosci, wiekszy komfort (mniejsze cisnienie).
Ostatnio zalozylem conti gp4000s 25, real 27mm.
Sama opona zupelnie inna niz poprzednia. Jeszcze nizsze cisnienie, jazda jest naprawde komfortowa. Nie powiedzialbym, ze to jest zestaw na zawody ale do tluczenia km jak najbardziej. Ale ja sie starzeje wiec, moge tu byc nieobiektywny ;-)
Obrecze sa rowniez pod tubless zestaw. Mialem zamiar sprobowac ale przestraszylem sie komentarzy i wygladu hutchinsonow. Moze jak conti, schwalbe (lepsza jakosc) zaczna takowe produkowac, moznaby sprobowac.

Poza tym jak juz zauwazyliscie, niektore firmy zaczely juz poszerzac swoje obrecze.

#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 listopad 2012 - 08:40

ano własnie , tylko ja nie oczekuje komfortu bo to nie treking

zastanawiam sie nad sprowadzeniem tych KinLinów , ale też nie wiadomo czy to znowu nie jakiś trend aby "zmusić " klientow do kupna opon 25 mm , które w szosie nie są tak popularne jak 23 mm, czy to nie znowu marketingowy chwyt i pomysl na zrobienie kasy ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Dodaj odpowiedź