Szersze obręcze szosowe ! grubsze opony ?
#1
Napisano 18 listopad 2012 - 21:56
Szerokosć ma ponoć usztywnić koło i zwiększyć "ładowność" .
Nie mam bezpośrednich widomości od Kinlin na temat tej obręczy jeszcze, ale z opisu z BHS wynika że można do niej zastosować opony bezdętkowe ??? , standard 25 mm i obslugują jeszcze 23 mm.
szerokość wew. C 17 mm to sporo jak na 23 mm oponke .
Ostatnio pare ( na razie znam 2 ) firm zaczyna budować takie obręcze , czy ma to sens ?
Chris , Ty masz tam jakieś nowe z innej firmy , zakupileś, jak to leży ?? bo gadałem z Brandonem z BHS ale sie spieszyl i gadka sie urwała , a teoretycznie-praktycznie moge coś takiego zamówić .
Znów sie przyczepie do Zippa, ich obręcze też zdrowo są szerokie teraz.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#2
Napisano 18 listopad 2012 - 22:12
Jeździłem z oponami o szerokościach od 23 do 37 mm i nie zauważyłem żadnych problemów. W porównaniu do kół szosowych opony mają znacznie większy balon (szczególnie przy rozmiarze 23 mm) i nieco bardziej wypłaszczone czoło, więc przyczepność była odczuwalnie lepsza w stosunku do typowych obręczy szosowych. Problemów z montażem zero, ze spadaniem z obręczy czy układaniem się opony także.
Waga szerszej obręczy zawsze będzie oczywiście wyższa, ale dla cięższego jeźdźca czy osoby ceniącej sobie komfort jest to wg mnie godne uwagi rozwiązanie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#3
Napisano 18 listopad 2012 - 22:23
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#4
Napisano 18 listopad 2012 - 22:29
Poza tym szersza obręcz daje możliwość jazdy na nieco niższym ciśnieniu (bo realna objętość opony jest nieco większa), a to dodatkowo poprawia plastyczność opony.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#5
Napisano 18 listopad 2012 - 22:32
#6
Napisano 19 listopad 2012 - 00:31
Przejechalem na nich, H Plus Son Archetype, ok 1tys km. Na pierwsze uderzenie poszly vittorie corsy cx 23, na tych obreczach 25mm.
Spora roznica, w porownaniu do poprzednich obreczy IRD Cadence.
Opona sprawia wrazenie wiekszej stabilnosci, wiekszy komfort (mniejsze cisnienie).
Ostatnio zalozylem conti gp4000s 25, real 27mm.
Sama opona zupelnie inna niz poprzednia. Jeszcze nizsze cisnienie, jazda jest naprawde komfortowa. Nie powiedzialbym, ze to jest zestaw na zawody ale do tluczenia km jak najbardziej. Ale ja sie starzeje wiec, moge tu byc nieobiektywny ;-)
Obrecze sa rowniez pod tubless zestaw. Mialem zamiar sprobowac ale przestraszylem sie komentarzy i wygladu hutchinsonow. Moze jak conti, schwalbe (lepsza jakosc) zaczna takowe produkowac, moznaby sprobowac.
Poza tym jak juz zauwazyliscie, niektore firmy zaczely juz poszerzac swoje obrecze.
#7
Napisano 19 listopad 2012 - 08:40
zastanawiam sie nad sprowadzeniem tych KinLinów , ale też nie wiadomo czy to znowu nie jakiś trend aby "zmusić " klientow do kupna opon 25 mm , które w szosie nie są tak popularne jak 23 mm, czy to nie znowu marketingowy chwyt i pomysl na zrobienie kasy ??
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo