Specialized Tarmac 2013. SL3 czy SL4?
Started By
morning bell
, 30 lis 2012 17:10
15 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 30 listopad 2012 - 17:10
Która z ram Speca Tarmaca jest waszym zdaniem lepsza bądź praktyczniejsza - SL 3 cz SL 4?
SL 4 ma wewnętrzne prowadzenie linek, jest nieco lżejsza od SL 3, ma zmienioną główkę ramy, widelec, haki, tylne widełki. Obie ramy wyglądają niesamowicie dobrze.
Mam jednak obawy, czy wewnętrzne prowadzenie linek nie odbija się negatywnie na jakości pracy przerzutek, problemach w regulacji, precyzji?
Czy wewnętrznie poprowadzone linki mają większe opory? Dotyczy to zwłaszcza miejsca, gdzie linka do tylnej przerzutki wychodzi z ramy przy haku.
Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi.
SL 4 ma wewnętrzne prowadzenie linek, jest nieco lżejsza od SL 3, ma zmienioną główkę ramy, widelec, haki, tylne widełki. Obie ramy wyglądają niesamowicie dobrze.
Mam jednak obawy, czy wewnętrzne prowadzenie linek nie odbija się negatywnie na jakości pracy przerzutek, problemach w regulacji, precyzji?
Czy wewnętrznie poprowadzone linki mają większe opory? Dotyczy to zwłaszcza miejsca, gdzie linka do tylnej przerzutki wychodzi z ramy przy haku.
Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi.
#2
Napisano 30 listopad 2012 - 18:03
Ja mam w swoim BMC wszystkie linki poprowadzone wewnątrz i nie zauważyłem żadnego zwiększonego oporu, wszystko śmiga jak na masełku :mrgreen:
Moim zdaniem jest to super rozwiązanie, przede wszystkim estetyka, nic nie plącze się, nie brzęczy na wybojach, nie brudzi się. W topowych modelach powinien to być standard.
Moim zdaniem jest to super rozwiązanie, przede wszystkim estetyka, nic nie plącze się, nie brzęczy na wybojach, nie brudzi się. W topowych modelach powinien to być standard.
#8
Napisano 30 listopad 2012 - 21:08
Co prawda mam innego speca ale górna rura ramy ma podobny kształt i prowadzenie linek na zewnątrz. Na wybojach lubią sobie podzwonić o ramę. Osobiście lubię jak hamulec ma do obręczy jakiś milimetr więc przy napiętej lince jest cicho.
A czy jak masz je wewnątrz to nie sa one przypadkiem w pancerzu?? Jeśli tak to niepowinno nic być słychać przecież.
A czy jak masz je wewnątrz to nie sa one przypadkiem w pancerzu?? Jeśli tak to niepowinno nic być słychać przecież.
#9
Napisano 30 listopad 2012 - 21:20
Mam ramę Speca Roubaix SL3, prowadzenie linek jest wewnątrz ramy co w Tarmacu pojawiło się w SL4.
Muszę przyznać, że zrzucanie łańcucha na najmniejsze zębatki kasety działa jednak z pewnym opóźnieniem, myślę, że powodem jest większe tarcie linki wewnątrz ramy.
Muszę przyznać, że zrzucanie łańcucha na najmniejsze zębatki kasety działa jednak z pewnym opóźnieniem, myślę, że powodem jest większe tarcie linki wewnątrz ramy.
#10
Napisano 30 listopad 2012 - 21:46
Poszukaj i popytaj na zagranicznych forach, weightweenies czy roadbikereview - tam już mnóstwo osób jeździ na sl4 nie mówiąc o sl3 i z pewnością będą w stanie odpowiedzieć na Twoje pytania odnośnie tych konkretnych ram. Kilka fajnych projektów na WW już jest na sl4, wyglądają bardzo konkretnie!
#11
Napisano 08 luty 2013 - 22:05
Wygląda na to, że Spec na 2013 nie przewidział w ofercie roweru na ramie Tarmac SL 3. Do modelu Comp wszystko jest na SL 2. Na SL 4 jest droższy o cenę fajnych kół Mavica Tarmac Expert.
Zdecydowałem się na zakup Tarmac Comp + upgrade kół. Wyszło poniżej 8 kg. Po przesiadce z aluminium będzie i tak kosmos.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
Zdecydowałem się na zakup Tarmac Comp + upgrade kół. Wyszło poniżej 8 kg. Po przesiadce z aluminium będzie i tak kosmos.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
#14
Gosc_martinSEA_*
Napisano 19 luty 2013 - 17:03
Zespol w ktorym jezdze jest sponsorowany przez Specialized i wszyscy ktorzy przeskoczyli z SL3 na SL4 sa bardzo zadowoleni. Ostatnio wszystkie widelki (forks) musialy byc oddane do serwisu jako ze mialy usterke (lub mogly ja miec) - zmiana dodala okolo 30 gramow do widelek. Wiekszosc ekipy jezdzi na S-Works ale czesc jest na Comp i jest rowniez b. zadowolona. Rama twardziel. Zadnych problemow z wewnetrznym okablowaniem (zarowno elektroniczne jak i mechaniczne grupy). Kola Roval sa nie za rewelacyjne wiec ich bym albo nie bral albo je odsprzedal. Jezeli masz konkretne pytania na temat ramy - moge przekazac do wlasciclei (ja nie jezdze na Specu)
Marcin
Marcin
#15
Napisano 04 marzec 2013 - 09:08
martinSEA, dzięki za informację i propozycję pomocy, natomiast już kupiłem Tarmaca Compa (sl2).
Co do wewnętrznego okablowania to długo grzebałem w sieci w temacie i opnie są różne. Jedni chwalą i piszą, że działa bez zarzutu inni, że cierpi na tym praca przerzutek (zwłaszcza tylnej). Generalnie ze Sramem działa to trochę lepiej.
Z tego względu wybrałem tańszą wersję sl2 a różnicę przeznaczyłem na koła. Jak to ładnie opisał kiedyś mój kolega, "sercem roweru jest jego rama, a koła duszą" :mrgreen:
Odnośnie akcji serwisowej (U.S. Consumer Product Safety Commission Recall) Speca to faktycznie czytałem o niej. Link: http://www.specializ...CruxSecteur.pdf
Ciekawe czy w PL Spec podjął jakieś działania w tej kwestii? Czy też ktoś rozwali sobie gębę o asfalt?
Co do wewnętrznego okablowania to długo grzebałem w sieci w temacie i opnie są różne. Jedni chwalą i piszą, że działa bez zarzutu inni, że cierpi na tym praca przerzutek (zwłaszcza tylnej). Generalnie ze Sramem działa to trochę lepiej.
Z tego względu wybrałem tańszą wersję sl2 a różnicę przeznaczyłem na koła. Jak to ładnie opisał kiedyś mój kolega, "sercem roweru jest jego rama, a koła duszą" :mrgreen:
Odnośnie akcji serwisowej (U.S. Consumer Product Safety Commission Recall) Speca to faktycznie czytałem o niej. Link: http://www.specializ...CruxSecteur.pdf
Ciekawe czy w PL Spec podjął jakieś działania w tej kwestii? Czy też ktoś rozwali sobie gębę o asfalt?
#16
Napisano 06 marzec 2013 - 17:44
Niestety miałem problem z przerzutką tylną, który był związany z prowadzeniem linki wewnątrz ramy. Sprawa dotyczyła CUBA SL'a 2013. Zmiana biegów nie działała precyzyjnie w na skrajnych częściach kasety. Wymiana linek i haka przerzutki niestety nie pomogła. Rower z tego powodu wrócił do sprzedawcy, a ja teraz szukam czegoś innego. Wcześniej jeździłem chwilę na CUBE Race 2012 i tam linka hamulca w top tube hałasowała na wybojach przeraźliwie. W modelu na 2013 było znacznie lepiej.
A tak w ogóle to bardzo fajne rowerki i prawdopodobnie miałem pecha ze swoim egzemplarzem z powodu niewłaściwego wykończenia ramy.
Pozdrawiam
Tomek
A tak w ogóle to bardzo fajne rowerki i prawdopodobnie miałem pecha ze swoim egzemplarzem z powodu niewłaściwego wykończenia ramy.
Pozdrawiam
Tomek


