Jump to content


Photo

Mój Dzisiejszy Trening


15534 replies to this topic

#10921 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 posts

Posted 12 March 2017 - 18:23

Delikatnie po szosie zgodnie z planem
czas 2.44 kal 1387 av hr 125 max 152
Taki był plan i został w 100% zrealizowany
  • impa and Majcher like this

#10922 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 12 March 2017 - 19:58

Wiatr, postoje na przejazdach kolejowych... ogólnie niesprzyjająco. Tak można podsumować weekendzik. 

 

RP5dTD2.png

 

h8WZCvV.png


  • impa, Cyklo Ziutek, phixion and 1 other like this

#10923 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 12 March 2017 - 20:49

Cały tydzień się zbierałem i wybrałem dwa najzimniejsze dni. Sobota i niedziela 5÷6°C.

zcklja.jpg


  • impa, stryjek, phixion and 2 others like this

#10924 impa

impa
  • Użytkownik
  • 1,077 posts
  • SkądŚREM

Posted 13 March 2017 - 00:49

Przed wczoraj: 50 km ze średnią 25,8 km/h
Wczoraj: 68,7 km ze średnią 24,3 km/h ;)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


  • lukasz318, stryjek, Cyklo Ziutek and 2 others like this

#10925 Gosc_oversol_*

Gosc_oversol_*
  • Gość

Posted 13 March 2017 - 11:32

Wiatr, postoje na przejazdach kolejowych... ogólnie niesprzyjająco. Tak można podsumować weekendzik. 

 

RP5dTD2.png

 

h8WZCvV.png

O to właśnie mi chodziło !Chciałem gdzieś zobaczyć wartości mocy ,jakie są potrzebne w takich przedziałach trasy i prędkości .Wiadomo ,że będą one rosły w zależności od wmordęwindu :) i terenu ,ale pewnie 150W może ze 170 powinno wystarczyć przy optymalnych warunkach ,uzyskać przedział średniej prędkości w granicach 30 km/h.Jak będziesz jeździł w innych warunkach i przewyższeniach,prośba ,wrzuć na forum z króciutkim opisem  :) Ciekawi mnie jak będzie rosła prędkość w zależności do dokładanych watów ,np jedziesz mocą 150 W dokładasz 10-20 o ile wzrasta prędkość ? Nie wiem czy czegoś nie pomieszałem  :D 


  • impa likes this

#10926 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 1,429 posts

Posted 13 March 2017 - 12:06

O to właśnie mi chodziło !Chciałem gdzieś zobaczyć wartości mocy ,jakie są potrzebne w takich przedziałach trasy i prędkości .Wiadomo ,że będą one rosły w zależności od wmordęwindu :) i terenu ,ale pewnie 150W może ze 170 powinno wystarczyć przy optymalnych warunkach ,uzyskać przedział średniej prędkości w granicach 30 km/h.Jak będziesz jeździł w innych warunkach i przewyższeniach,prośba ,wrzuć na forum z króciutkim opisem   :) Ciekawi mnie jak będzie rosła prędkość w zależności do dokładanych watów ,np jedziesz mocą 150 W dokładasz 10-20 o ile wzrasta prędkość ? Nie wiem czy czegoś nie pomieszałem   :D

No niestety, ale prawdopodobnie Cię rozczaruję... nie mam miernika mocy. Strava/garmin wyliczają ją chyba na podstawie algorytmu biorąc pod uwagę różne wartości, np. nachylenie, prędkość, może coś jeszcze :) więc wiarygodnych danych nie dostarczę. 



#10927 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 13 March 2017 - 12:36

Strava zawyża te wartości :P U mnie na takich krótkich płaskich ok 50 km, 250 przewyższenia strava pokazuje około :

260W -  przy 38km/h

240W - przy 36 km /h

215W - 34 km/h

200W - 33 km/h

190W -  32 km/h



#10928 Gosc_oversol_*

Gosc_oversol_*
  • Gość

Posted 13 March 2017 - 15:10

Strava zawyża te wartości :P U mnie na takich krótkich płaskich ok 50 km, 250 przewyższenia strava pokazuje około :

260W -  przy 38km/h

240W - przy 36 km /h

215W - 34 km/h

200W - 33 km/h

190W -  32 km/h

ok dzięki ,no i  jakiś pogląd na sytuację teraz mam w jakich przedziałach +-  się poruszamy .Pewnie jest tak,że przy wzroście prędkości ,wzrasta proporcjonalnie opór powierza , i tym samy trzeba wygenerować większą moc (za bardzo jestem dociekliwy  )  :) 

Chyba zamiast wdawać się w teoretyczne niuanse ,lepiej przykładać waty do  kręcenia   :D 



#10929 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 14 March 2017 - 01:00

Pewnie jest tak,że przy wzroście prędkości ,wzrasta proporcjonalnie opór powierza , i tym samy trzeba wygenerować większą moc (za bardzo jestem dociekliwy  )   :)

 

Zakładając, że jedziemy po płaskim i bez wiatru moc potrzebna do jazdy z określoną prędkością zależna jest od sumy oporów jazdy, czyli oporów powietrza, oporów toczenia opon i oporów na wszystkich łożyskach i przekładni łańcuchowej. Przy wyższych prędkościach na gładkiej, asfaltowej nawierzchni najistotniejsze są opory powietrza, a te zależne są od powierzchni czołowej zestawu kolarz-rower i współczynnika doskonałości aerodynamicznej i wzrastają proporcjonalnie do kwadratu prędkości. W uproszczeniu można przyjąć, że większe gabaryty generują większy opór, ale istotny jest też sam kształt, czyli sylwetka danego osobnika (np. szerokość klatki piersiowej i bioder, grubość kończyn) oraz pozycja na rowerze. Dwie osoby o podobnej wadze ciała mogą generować zupełnie różny opór aerodynamiczny na rowerze. Po prostu niektórzy mają bardziej opływowe ciała i już na starcie mają łatwiej. Po płaskim generalnie łatwiej mają też cięższe osoby o większej masie mięśniowej, bo są zwykle zdolne do wygenerowania większej mocy. Mają wprawdzie większe gabaryty, ale jadą na podobnych rowerach (sam wpływ rozmiaru ramy na opory jest nieznaczny), więc w stosunku do generowanej przez nie mocy opory samego roweru stanowią mniejszy procent.

Dlatego jeden kolarz do uzyskania określonej prędkości będzie potrzebował np. 200 W, a inny by jechać z tą samą prędkością będzie potrzebował 230 W.

 

Pod górę sytuacja się diametralnie zmienia i czym większe nachylenie i mniejsza prędkość na podjeździe, tym więcej zależy od masy ciała, a mniej od oporów powietrza. Ale znów, sam rower (jego masa i opory mechaniczne) będzie pochłaniał większy procent mocy lekkiego kolarza niż ciężkiego. 

 

Może trochę uprościłem, ale tak to mniej więcej wygląda.


  • impa, Marcin321 and stryjek like this

#10930 impa

impa
  • Użytkownik
  • 1,077 posts
  • SkądŚREM

Posted 14 March 2017 - 01:02

Wczoraj: 124,9 km ze średnią 25,5 km/h ;)

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


  • lukasz318, Marcin321, stryjek and 3 others like this

#10931 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 posts

Posted 14 March 2017 - 07:42

trening funkcjonalny + brzuch
Raczej ostro 1.5h
  • impa and Majcher like this

#10932 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 14 March 2017 - 15:12

101km,984 w górę, 32.3km/h
strava pokazała 218W czyli gdzieś jak 34-35 km/h na płaskim
https://www.strava.c...ities/899806542
  • impa, lukasz318, Marcin321 and 2 others like this

#10933 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 14 March 2017 - 21:59

Formy nie ma, bo śmigane cały rok - nadarzyło się sprawdzanie w niedziele.

 

"Spacer, spacer, spacer, podjeżdża kolega, będziemy jechać o ile wytrzymam na moim blaszaku, bo na nim to zbytnio szybko nie da się jechać, a las w Szydłowie sprzyja do wyciskania ludzkich możliwości. Jedziemy, kolega na zmianie 35km/h, zaraz będą hopki, wychodzę, poprawiam do 40-ki. Kolega siedzi, zatem tempo OK, no to hopki. Pod sklepem 32 (ujdzie), kolega siedzi, drugi hops jest dobrze, przy stadionie cholera kolega puścił - czekam! Skarbiszowice i znów ponad 40 odskoczyłem na 200m. Zjazd na Tułowice, poczekałem,no opierd..ł mnie że mam jechać, no to 40-ci do krzyżówki. Poczekałem coś tam, cześć, cześć, ja na Grodków, kolega na Białą. Ogólnie fajna jazda!" 

 

:D

 

Spacerek.jpg

 

Poza tym bez zmian, dziennie minimum stówy

 

Rano łącznie z tym co przez miasto: 51km, avg 27

I jeszcze raz( też przez miasto) 55, avg 27,5

 

Edit: Dropbox zlikwidował udostępnianie publiczne ;)


  • impa, Marcin321 and Majcher like this

CykloOpole !!! :)


#10934 Gosc_oversol_*

Gosc_oversol_*
  • Gość

Posted 15 March 2017 - 00:47

Młodzi się chwalą to i ja nie będę gorszy.

Dzisiaj w samotnej jeździe swoje zwyczajowe 8 dyszek (ok.380m przewyższ.) i pierwszy raz od ponad pół roku przekroczyłem średnią 31 km/h ! 

Dużo czasu potrzeba ,aby stare kości się pozlepiały ,a w międzyczasie forma leci na łeb na szyję (albo na żebra! :)

Okres zimowy się kończy ,to i można więcej coś próbować ,znaczy się szybciej i na częstszym wdechu :)

Teraz zobaczymy ,czy to wybryk,czy rysuje się jakiś progres podparty solidną jazdą w styczniu 1300km !(brrry ! :)  )   ,luty mało (730) i marzec dobre 6 stówek ...może się jakoś rozkręcę 

 

 


  • impa, Marcin321, Cyklo Ziutek and 1 other like this

#10935 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 15 March 2017 - 09:07

Trenażer wyciągnięty z szafy, chore dziecko, sporo pracy.

 

Wczoraj i dziś z rana podobne sesje: 60 min tlen/tempo - bez głębszego pomysłu, ale i motywacji do jazdy w pomieszczeniu mało

 

 


  • impa, stryjek and Majcher like this

#10936 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Posted 15 March 2017 - 19:09

93km,1480up, 27.6 km/h, odo 2006km
https://www.strava.c...ities/901292989
  • impa, lukasz318, stryjek and 1 other like this

#10937 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 395 posts
  • SkądReykjavík

Posted 16 March 2017 - 02:24

 

 Nocą rozgrzewka na moście i śmiganko po porcie. 3h.

faja.gif

            Attached File  MOSTKI.jpg   271.01KB   19 downloads

 

                             

         

 

 



#10938 Ulepekin

Ulepekin
  • Użytkownik
  • 289 posts
  • SkądMeseritz

Posted 16 March 2017 - 20:50

Pierwszy raz w tym roku udało się przejechać 200 km.pc1jnh6zzj0q.jpg


  • impa, lukasz318, Marcin321 and 3 others like this

#10939 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 821 posts
  • SkądSobótka

Posted 18 March 2017 - 15:18

Pogoda straszna, wieje okropnie ale jakoś udało się wpasować w okno pogodowe więc pojechałem z synem przetestować jego rower. Udało się bez deszczu przejechać całe 30km.
W kilku miejscach młody testował jak idzie nowa maszyna i chciał mnie urwać z koła:)

I na koniec jego maszyna
Dołączona grafika
  • sts, impa, lukasz318 and 4 others like this

#10940 lukasz318

lukasz318
  • Użytkownik
  • 883 posts

Posted 19 March 2017 - 12:48

tydzień relaksu trochę przymusowy ala to zawsze relaks
środa tylko brzuch ale bez ściemy 30 min
piątek szosa 1.13h 32km super fajnie pierwsza szosa w tym roku
niedziela szosa-Przełajem mega relaks
1.12 cal 543 av hr 117 max 145
  • impa and stryjek like this



Reply to this topic