Mój Dzisiejszy Trening
#10922
Napisano 12 marzec 2017 - 19:58
Wiatr, postoje na przejazdach kolejowych... ogólnie niesprzyjająco. Tak można podsumować weekendzik.
- impa, Cyklo Ziutek, phixion i 1 inna osoba lubią to
#10923
Napisano 12 marzec 2017 - 20:49
Cały tydzień się zbierałem i wybrałem dwa najzimniejsze dni. Sobota i niedziela 5÷6°C.
- impa, stryjek, phixion i 2 innych osób lubią to
#10924
Napisano 13 marzec 2017 - 00:49
Wczoraj: 68,7 km ze średnią 24,3 km/h
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- lukasz318, stryjek, Cyklo Ziutek i 2 innych osób lubią to
#10925 Gosc_oversol_*
Napisano 13 marzec 2017 - 11:32
Wiatr, postoje na przejazdach kolejowych... ogólnie niesprzyjająco. Tak można podsumować weekendzik.
O to właśnie mi chodziło !Chciałem gdzieś zobaczyć wartości mocy ,jakie są potrzebne w takich przedziałach trasy i prędkości .Wiadomo ,że będą one rosły w zależności od wmordęwindu i terenu ,ale pewnie 150W może ze 170 powinno wystarczyć przy optymalnych warunkach ,uzyskać przedział średniej prędkości w granicach 30 km/h.Jak będziesz jeździł w innych warunkach i przewyższeniach,prośba ,wrzuć na forum z króciutkim opisem Ciekawi mnie jak będzie rosła prędkość w zależności do dokładanych watów ,np jedziesz mocą 150 W dokładasz 10-20 o ile wzrasta prędkość ? Nie wiem czy czegoś nie pomieszałem
- impa lubi to
#10926
Napisano 13 marzec 2017 - 12:06
O to właśnie mi chodziło !Chciałem gdzieś zobaczyć wartości mocy ,jakie są potrzebne w takich przedziałach trasy i prędkości .Wiadomo ,że będą one rosły w zależności od wmordęwindu i terenu ,ale pewnie 150W może ze 170 powinno wystarczyć przy optymalnych warunkach ,uzyskać przedział średniej prędkości w granicach 30 km/h.Jak będziesz jeździł w innych warunkach i przewyższeniach,prośba ,wrzuć na forum z króciutkim opisem Ciekawi mnie jak będzie rosła prędkość w zależności do dokładanych watów ,np jedziesz mocą 150 W dokładasz 10-20 o ile wzrasta prędkość ? Nie wiem czy czegoś nie pomieszałem
No niestety, ale prawdopodobnie Cię rozczaruję... nie mam miernika mocy. Strava/garmin wyliczają ją chyba na podstawie algorytmu biorąc pod uwagę różne wartości, np. nachylenie, prędkość, może coś jeszcze więc wiarygodnych danych nie dostarczę.
#10928 Gosc_oversol_*
Napisano 13 marzec 2017 - 15:10
Strava zawyża te wartości U mnie na takich krótkich płaskich ok 50 km, 250 przewyższenia strava pokazuje około :
260W - przy 38km/h
240W - przy 36 km /h
215W - 34 km/h
200W - 33 km/h
190W - 32 km/h
ok dzięki ,no i jakiś pogląd na sytuację teraz mam w jakich przedziałach +- się poruszamy .Pewnie jest tak,że przy wzroście prędkości ,wzrasta proporcjonalnie opór powierza , i tym samy trzeba wygenerować większą moc (za bardzo jestem dociekliwy )
Chyba zamiast wdawać się w teoretyczne niuanse ,lepiej przykładać waty do kręcenia
#10929 Gosc_marvelo_*
Napisano 14 marzec 2017 - 01:00
Pewnie jest tak,że przy wzroście prędkości ,wzrasta proporcjonalnie opór powierza , i tym samy trzeba wygenerować większą moc (za bardzo jestem dociekliwy )
Zakładając, że jedziemy po płaskim i bez wiatru moc potrzebna do jazdy z określoną prędkością zależna jest od sumy oporów jazdy, czyli oporów powietrza, oporów toczenia opon i oporów na wszystkich łożyskach i przekładni łańcuchowej. Przy wyższych prędkościach na gładkiej, asfaltowej nawierzchni najistotniejsze są opory powietrza, a te zależne są od powierzchni czołowej zestawu kolarz-rower i współczynnika doskonałości aerodynamicznej i wzrastają proporcjonalnie do kwadratu prędkości. W uproszczeniu można przyjąć, że większe gabaryty generują większy opór, ale istotny jest też sam kształt, czyli sylwetka danego osobnika (np. szerokość klatki piersiowej i bioder, grubość kończyn) oraz pozycja na rowerze. Dwie osoby o podobnej wadze ciała mogą generować zupełnie różny opór aerodynamiczny na rowerze. Po prostu niektórzy mają bardziej opływowe ciała i już na starcie mają łatwiej. Po płaskim generalnie łatwiej mają też cięższe osoby o większej masie mięśniowej, bo są zwykle zdolne do wygenerowania większej mocy. Mają wprawdzie większe gabaryty, ale jadą na podobnych rowerach (sam wpływ rozmiaru ramy na opory jest nieznaczny), więc w stosunku do generowanej przez nie mocy opory samego roweru stanowią mniejszy procent.
Dlatego jeden kolarz do uzyskania określonej prędkości będzie potrzebował np. 200 W, a inny by jechać z tą samą prędkością będzie potrzebował 230 W.
Pod górę sytuacja się diametralnie zmienia i czym większe nachylenie i mniejsza prędkość na podjeździe, tym więcej zależy od masy ciała, a mniej od oporów powietrza. Ale znów, sam rower (jego masa i opory mechaniczne) będzie pochłaniał większy procent mocy lekkiego kolarza niż ciężkiego.
Może trochę uprościłem, ale tak to mniej więcej wygląda.
- impa, Marcin321 i stryjek lubią to
#10930
Napisano 14 marzec 2017 - 01:02
Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka
- lukasz318, Marcin321, stryjek i 3 innych osób lubią to
#10932 Gosc_grzesiek32_*
Napisano 14 marzec 2017 - 15:12
strava pokazała 218W czyli gdzieś jak 34-35 km/h na płaskim
https://www.strava.c...ities/899806542
- impa, lukasz318, Marcin321 i 2 innych osób lubią to
#10933
Napisano 14 marzec 2017 - 21:59
Formy nie ma, bo śmigane cały rok - nadarzyło się sprawdzanie w niedziele.
"Spacer, spacer, spacer, podjeżdża kolega, będziemy jechać o ile wytrzymam na moim blaszaku, bo na nim to zbytnio szybko nie da się jechać, a las w Szydłowie sprzyja do wyciskania ludzkich możliwości. Jedziemy, kolega na zmianie 35km/h, zaraz będą hopki, wychodzę, poprawiam do 40-ki. Kolega siedzi, zatem tempo OK, no to hopki. Pod sklepem 32 (ujdzie), kolega siedzi, drugi hops jest dobrze, przy stadionie cholera kolega puścił - czekam! Skarbiszowice i znów ponad 40 odskoczyłem na 200m. Zjazd na Tułowice, poczekałem,no opierd..ł mnie że mam jechać, no to 40-ci do krzyżówki. Poczekałem coś tam, cześć, cześć, ja na Grodków, kolega na Białą. Ogólnie fajna jazda!"
Poza tym bez zmian, dziennie minimum stówy
Rano łącznie z tym co przez miasto: 51km, avg 27
I jeszcze raz( też przez miasto) 55, avg 27,5
Edit: Dropbox zlikwidował udostępnianie publiczne
- impa, Marcin321 i Majcher lubią to
CykloOpole !!!
#10934 Gosc_oversol_*
Napisano 15 marzec 2017 - 00:47
Młodzi się chwalą to i ja nie będę gorszy.
Dzisiaj w samotnej jeździe swoje zwyczajowe 8 dyszek (ok.380m przewyższ.) i pierwszy raz od ponad pół roku przekroczyłem średnią 31 km/h !
Dużo czasu potrzeba ,aby stare kości się pozlepiały ,a w międzyczasie forma leci na łeb na szyję (albo na żebra! )
Okres zimowy się kończy ,to i można więcej coś próbować ,znaczy się szybciej i na częstszym wdechu
Teraz zobaczymy ,czy to wybryk,czy rysuje się jakiś progres podparty solidną jazdą w styczniu 1300km !(brrry ! ) ,luty mało (730) i marzec dobre 6 stówek ...może się jakoś rozkręcę
- impa, Marcin321, Cyklo Ziutek i 1 inna osoba lubią to
#10936 Gosc_grzesiek32_*
Napisano 15 marzec 2017 - 19:09
- impa, lukasz318, stryjek i 1 inna osoba lubią to
#10937
Napisano 16 marzec 2017 - 02:24
#10938
Napisano 16 marzec 2017 - 20:50
Pierwszy raz w tym roku udało się przejechać 200 km.
- impa, lukasz318, Marcin321 i 3 innych osób lubią to
#10939
Napisano 18 marzec 2017 - 15:18
W kilku miejscach młody testował jak idzie nowa maszyna i chciał mnie urwać z koła:)
I na koniec jego maszyna
- sts, impa, lukasz318 i 4 innych osób lubią to
#10940
Napisano 19 marzec 2017 - 12:48
środa tylko brzuch ale bez ściemy 30 min
piątek szosa 1.13h 32km super fajnie pierwsza szosa w tym roku
niedziela szosa-Przełajem mega relaks
1.12 cal 543 av hr 117 max 145
- impa i stryjek lubią to