Jump to content


Photo

Radon RCS-składak


  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,562 posts
  • Skądpolska

Posted 03 December 2012 - 22:24

Tak to wygląda http://img545.images...5/p1050010m.jpg
http://img717.images...1/p1050013x.jpg
Na razie linki zwisają itd. ale dopiero dziś udało się wyregulować stery tak jak należy. Będzie zrobiony porobię więcej foto.

Poniżej napisane co zamontowane, waga i cena ( generalnie większość części jest nowych). Manetki nowej SORY ST-3500 wydają się być ok tylko trochę ciężkie-starsze były jakieś 40g lżejsze. Ładnie przeskakuje ,choć na razie kompletnie bez regulacji.

Rama-Radon RCS Carbon czarno-biała rama-1190g -299 euro=1225pln
Widelec-Kuota Win Carbon Monocoque Gabel-355g-117euro=479pln
Manetki-ST-3500 -506g-489pln
Koła- Wh-RS20-1993g-139 EURO=569 pln
Kaseta-PG-971 –MTB 11-34 -400g-22,95 EURO=94 pln
Łańcuch-PN 951-291g-10,95 EURO=45 pln
(Hamulce BR-5700-346g=287 pln albo inne tańsze) PLAN
Korba –Truvativ Elite C2.2-900g-323 pln
Przerzutka tył- TIAGRA -RD-4601-275g-35 EURO=143 pln
Przerzutka przód- FD-5700-105g-110pln
Siodełko- VELO 1133S Carbon Competition-246g-145 pln
Sztyca-Sztyca Ritchey PRO Carbon 31.6/400 mm-225g-259 pln
Zacisk sztycy- MICHE -28g-60 pln
Mostek-Comp 4-Axis - BB Black-160g (110mm)
Stery-Cane Creek-40 IS41 Short Cover Stery zintegrowane 1 1/8-72g-155 pln
Ekspander-40g-45 pln
Opony – Schwalbe Lugano zwijana -510g-150 pln
Pedała: PDM530-CA-450G-125 pln
Owijka-55 pln
Kierownica-Ritchey Biomax OS (31.6)-245g
Dętki-brak danych
Linki przerzutek-
Linki hamulcowe-
Pancerze na linki-
Suma=4346pln
Waga (BEZ PEDAŁÓW)= ca.7887g + detki+linki i pancerze + owijka


W planach była tylko wymiana napędu ewentualnie kół. Tak też to wyglądało na początku już na ,,nowym -starym'' rowerze zrobiłem jakieś 50 km . Potem jednak zobaczyłem ramę ,która mi się spodobała i kupiłem. Tylko że wyszły nieprzewidziane wydatki Stery,Sztyca,Siodło -stare niebieskie idzie do górskiego. ( Tak w ogóle była jeszcze idea sprzedaży starego roweru i zakupu Radona np. takiego http://www.bike-disc.../a78688/r1.html za około 800 euro ( tak było w zeszłym roku) teraz coś nie chcą tanieć. Wyszło jak wyszło. Ze starego roweru został mostek i hamulce ,linki i pancerze. Stan surowy -pozostało tylko wyregulowanie.

Zastanawiam się jeszcze nad wymianą hamulców na koniecznie ,, czarny '' model np.
http://www.bikestacj...Path=681_26_100
http://allegro.pl/ha...2829869400.html
http://www.formicki-...kat=2&&id_pp=32


Do tego przydało by się wymienić mostek ( na ładniejszy i chyba krótszy teraz 120mm) na ,ale to muszą na tym zrobić parę km żeby nie kupić za krótkiego.

Plus jest taki że jednak dokupujemy stopniowo nie od razu 1000 eurosów.
Do tego nie znajdę kolarzówki z kasetą 11-34 . Tak samo b.mało rowerów w których jest montowana tylna przerzutka GS obsługująca min. 32 zęby a to w moim wypadku -konieczność.
No a minus to wiadomo -kolorystyka, no i pewnie z 100-150 euro taniej by wyszło.

Tutaj chyba jakiś na tej samej ramie kupiony bez przeróbek
http://www.quoka.de/...6-0-carbon.html

#2 Marcines

Marcines
  • Użytkownik
  • 168 posts
  • SkądPruszków

Posted 03 December 2012 - 22:37

Kolorystyka na minus ? Elegancko wygląda, jak jeszcze dasz czarne hamulce to już w ogóle
Co to za owijka ?

#3 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1,682 posts
  • SkądWLKP

Posted 03 December 2012 - 22:45

big75, widze wkoncu twoj projekt ujrzal swiatlo dzienne, ostatnio czytalem troche o marce Radon niezla , maja nawet oferte ramek mtb i szoska w przystepnych cenach..

Wizualnie moze szału nie robi, ale chyba nie o to chodzi, zawsze mozna rozbudowac dodajac lepszej klasy osprzet, potencjal jest ciesze ze udalo zbudowac fajny rower ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#4 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,562 posts
  • Skądpolska

Posted 03 December 2012 - 22:49

Nie wiem czy kolorystyka na minus ale np. widelec Radonowski może byłby ładnieszy. ( 140 euro było mi szkoda). Tak prawdę mówiąc z wyglądu jestem zadowolony.

Owijka to dokładnie takie coś http://www.dobreskle...nice-microfeel/ . Droga trochę ale chciałem mieć jakiś biały napis ,nie tylko całkiem czarną.


Nie moglem sobie dać rady z założeniem, jakiś śmieszny materiał do tego nie ściągałem starej ( po oglądnięciu jak składają rower Contadorowi)

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 04 December 2012 - 08:52

rama carbon Radona za 300 euro ?? fiu fiu taniutko...

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,562 posts
  • Skądpolska

Posted 04 December 2012 - 09:22

U nas taka sama jest 500 zł. droższa http://bikecenter.pl...arno-biala-rama dlatego kupowałem w bikediscount. Może nie jest jakaś specjalnie lekka (1160g przy rozmiarze 56) ale z Chin matowe mi się nie podobają. Potem dodatkowo byłyby koszty na malowanie.
Myślałem jeszcze nad taką http://www.ciclib.de...&t=46&c=48&p=48 ale wybór padł na Radona.

Nie wiem jak dokładnie z tą ramą ( stara???) bo była na niej przyklejona taka oto plakietka ( nie wiem może zapomnieli oderwać)
http://img543.images...8/p1060005z.jpg FO117 -może to jakiś symbol chinskiej ramy ?

#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 04 December 2012 - 11:48

ie przejmujesz.... za takie pieniądze , gwarancja jest , Radeon na polskim rynku śmiga już zdrowo ładnych pare lat i złego nie można powiedzieć, miał zawsze dobry stosunek ceny do jakości wykonania i komponentów.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,562 posts
  • Skądpolska

Posted 04 December 2012 - 13:16

No mam taką nadzieję, że firma porządna. Mieliśmy Cube Attempt przez kilka lat (dopóki nie ukradli) było ok, brat ma Rose PRO SL 2200 i też jest nieźle.

Podregulowałem trochę przerzutki i w sumie można by już jeździć tyle że śnieg leży.
Z rozpędu jeszcze zamówiłem jeszcze te hamulce BR-5700. Stare razem z ramą i kołami pójdą na sprzedaż.

Można było wcześniej zamiast tylnej przerzutki Tiagry , kupić czarną 105 tkę - RD-5701 GS. Ale wtedy nie było planu zakupu ramy.
Teraz mam nadzieję przez kilka lat nic już w napędzie nie ruszać.

edit:
Zapomniałem napisać- Te nowe manetki Sory ST-3500 całkiem niezłe. Brak tego dzyndzla do redukcji biegów, zobaczymy jak będzie w terenie.

#9 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,562 posts
  • Skądpolska

Posted 18 December 2012 - 16:45

Jedno ale to owijka. IMO do ponownego nawiniecia.

TU masz fajnie pokazane jak owinac i jak to powinno wygladac po skonczeniu.

A tak poza tym to wypadaloby to przeniesc do nowego tematu.



Przeniosłem z innego tematu.

Znaczy co konkretnie jest nie tak to spróbuje poprawić ?

Do tego ta owijka jakaś śmieszna jest ,materiał dziwny. Dałem pod spód starą (może tak wygodniej jeździć, chciałem mieć grubszą kierownice bo rama grubas) ale może nie najlepiej wygląda i są zgrubienia. Tutaj są wcześniejsze zdjęcia bez ,,podwójnej owijki ''

http://img838.images...3/p1190021q.jpg
http://img28.imagesh...5/p1190025d.jpg
http://img843.images...9/p1190030p.jpg
http://img805.images...91/p1190028.jpg

#10 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 458 posts
  • SkądMirków/Wroclaw

Posted 18 December 2012 - 17:05

linki nie chca cos wejsc

#11 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,562 posts
  • Skądpolska

Posted 18 December 2012 - 17:15

Jeszcze raz linki

Stara pojedyncza

https://plus.google....321491721365713

I ta podwojna z czarna tasmą na końcu
https://plus.google....322166474706193

#12 KubaG

KubaG
  • Użytkownik
  • 278 posts
  • SkądKrk

Posted 18 December 2012 - 17:52

Kaseta 11-34 ? Nie przesadzasz troche ? Chyba , że masz 50 lat i nadwage.

#13 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,562 posts
  • Skądpolska

Posted 18 December 2012 - 18:29

Myślę, że nie przesadzam jak na moje siły jest w sam raz. Powtórzę się ale na co po niektórych górkach z własnego dośw. przydałby się nawet lżejszy bieg.( a jechałem to wszystko na 30-30 czyli to samo co teraz 34-34) .

http://www.climbbybi...n&MountainID=36
http://www.climbbybi...s&MountainID=33
http://www.climbbybi...o&MountainID=12
http://www.climbbybi...MountainID=1297
http://www.climbbybi...MountainID=3753

a z naszego podwórka choćby
http://www.genetyk.c...zdy/modre1.html
http://www.genetyk.c...arkonoska1.html

Jak jest ponad 20% przez kilkaset metrów to na jakim trybie mam jechać ???

Kiedyś w liceum jak trochę forma była lepsza udało mi się be zatrzymania wyjechać na Przełęcz Karkonoską na przełożeniu 39-25 chyba , szczęście bez pulsometra jechałem
( wtedy chyba nie było jeszcze) serducho z orbity wychodziło jak pamiętam , nawet kierownica poszła do góry przez to ciągnięcie. Teraz jadę na 30-30 też nie jest lekko pod sam koniec ale pełen komfort , kierownica zostaje w miejscu.


Tu taki wykres który pozazuje jak cienki jestem i dlaczego mi potrzeba lekkich trybów. Kadencja wtedy nie działała ale tak około 50-60 cały czas ( na najlżejszym oczywiście)

Podjazd pod Zoncolan z 2011r.
http://img72.imagesh...31/zoncolan.jpg
Jakoś sie specjalnie nie zmęczyłem ale jakby było 30-26 to nie wiem czy dałbym radę bez zatrzymywania.

#14 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 18 December 2012 - 21:03

Kaseta 11-34 ? Nie przesadzasz troche ? Chyba , że masz 50 lat i nadwage.

A pomyslales ze Kowalski ≠ Kowalskiemu?
Nastepnym razem jak popelnisz taki post to wez pod uwage ze ludzie maja rozne predyspozycje. A napinanie na "akceptowalnej" kasecie moze dla kogos byc po prostu meczace.

Owijka - jest nierowno nawinieta i sa "dziury" pod klamkami.
Poprobuj pare razy, zobaczysz, ze za kazdym razem bedzie to lepiej wygladac.

#15 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,562 posts
  • Skądpolska

Posted 18 December 2012 - 22:24

@1415CHRIS -Mógłbyś jaśniej .

Napisałem tylko na jakich górkach które jechałem kiedyś byłoby lepiej jakbym miał jeszcze lżejsze przełożenie niż 1/1 . Przecież to wcale nie oznacza, ,że taki bieg jest dla każdego najwłaściwszy. Pantani to by tam może bez wysiłku na 42/ 21 wyjechał ale ja niestety nie, dlatego założyłem taką kasetę ale broń Boże nikomu nic nie sugeruje. Mój brat np.jeździ w Poznaniu i mówi, że mała tarcza z przodu tam w ogóle nie jest potrzebna.

Ale uwierz mi, że nie jest przyjemne jak jedziesz główną drogą pod górę o nachyleniu non stop 15-20% prosta nie zakręty- przez około 1 km ( a całość ma ok.10km) i nie możesz ''jechać wężem'' żeby choć przez moment było trochę lżej bo cały czas auta jadą i to dość szybko a serce wali 180 przez cały czas ( przy max gdzieś 185-190)- co mam się zatrzymać i prowadzić z powodu braku przełożenia -sił ? Ja miałem 30/30 brat 34/32 i oboje zdychaliśmy-idzie o Turacher Hohe.

Pewnie można unikać ekstremalnych podjazdów ale przecież to sama przyjemność wygrać z górą.

#16 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 18 December 2012 - 22:40

Hehe
Zacytowalem nie tego autora, sorry za zamieszanie :oops:

To mial byc

Kaseta 11-34 ? Nie przesadzasz troche ? Chyba , że masz 50 lat i nadwage.



#17 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,664 posts
  • SkądSzczecin

Posted 18 December 2012 - 23:00

Popieram w pełni chrisa.

Nie ma co się spinać - nie każdy ma ambicje sportowe i nie każdy potrzebuje jeździć z tętnem >90% HRmax. Każdemu wg potrzeb.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#18 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,562 posts
  • Skądpolska

Posted 18 December 2012 - 23:09

Żadne zamieszanie.

Swoją droga wiek to nie wiem czy ma aż tak wielkie znaczenie może waga większe, zresztą nie wiadomo.

Ten ,,dziadek'' na zdjęciu http://img844.images...9/img0929xw.jpg na oko gdzieś 65-70 lat ( ja to ten w czerwonym) wraz ze swoim kolegą też +65 który robi te zdjęcie łyknęli mnie gładko pod tę sztajchę ( ok 10 km średnie nachylenie 12% z tym ze pierwsze 2 km płaskie) a mieli dużo cięższe przełożenia ( tył gdzieś 26-28 nie więcej).

#19 Suhar

Suhar
  • Użytkownik
  • 51 posts
  • SkądGdynia

Posted 28 December 2012 - 16:14

Po mojemu, to on jest bardzo ładny, taki stonowany i elegancki. A sama rama w sklepie wyglądała tak nieciekawie...

#20 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1,562 posts
  • Skądpolska

Posted 02 January 2013 - 18:14

Może mi ktoś z '' ostrym okiem'' (bo jakość zdjęć taka sobie ) powiedzieć czy przednia przerzutka jest prawidłowo zamontowana . W serwisie rowerowym tak ją założyli pytanie -czy nie za nisko w tym wypadku. Tutaj trochę zdjęć

https://plus.google....902636593116113


Ps. czemu czytam na internecie, że regulacja przedniej przerzutki jest bardzo prosta a tylna to już problem.Przecież jest dokładnie odwrotnie . Co instrukcja to inna . Taki jeden z tekstów ,,Ustaw śrubę baryłkową tak i tak'' .Znaczy którą baryłkową bo jakby są dwie "tę przy Manetce czy tę przy ramie .