Radon RCS-składak
#1
Posted 03 December 2012 - 22:24
http://img717.images...1/p1050013x.jpg
Na razie linki zwisają itd. ale dopiero dziś udało się wyregulować stery tak jak należy. Będzie zrobiony porobię więcej foto.
Poniżej napisane co zamontowane, waga i cena ( generalnie większość części jest nowych). Manetki nowej SORY ST-3500 wydają się być ok tylko trochę ciężkie-starsze były jakieś 40g lżejsze. Ładnie przeskakuje ,choć na razie kompletnie bez regulacji.
Rama-Radon RCS Carbon czarno-biała rama-1190g -299 euro=1225pln
Widelec-Kuota Win Carbon Monocoque Gabel-355g-117euro=479pln
Manetki-ST-3500 -506g-489pln
Koła- Wh-RS20-1993g-139 EURO=569 pln
Kaseta-PG-971 –MTB 11-34 -400g-22,95 EURO=94 pln
Łańcuch-PN 951-291g-10,95 EURO=45 pln
(Hamulce BR-5700-346g=287 pln albo inne tańsze) PLAN
Korba –Truvativ Elite C2.2-900g-323 pln
Przerzutka tył- TIAGRA -RD-4601-275g-35 EURO=143 pln
Przerzutka przód- FD-5700-105g-110pln
Siodełko- VELO 1133S Carbon Competition-246g-145 pln
Sztyca-Sztyca Ritchey PRO Carbon 31.6/400 mm-225g-259 pln
Zacisk sztycy- MICHE -28g-60 pln
Mostek-Comp 4-Axis - BB Black-160g (110mm)
Stery-Cane Creek-40 IS41 Short Cover Stery zintegrowane 1 1/8-72g-155 pln
Ekspander-40g-45 pln
Opony – Schwalbe Lugano zwijana -510g-150 pln
Pedała: PDM530-CA-450G-125 pln
Owijka-55 pln
Kierownica-Ritchey Biomax OS (31.6)-245g
Dętki-brak danych
Linki przerzutek-
Linki hamulcowe-
Pancerze na linki-
Suma=4346pln
Waga (BEZ PEDAŁÓW)= ca.7887g + detki+linki i pancerze + owijka
W planach była tylko wymiana napędu ewentualnie kół. Tak też to wyglądało na początku już na ,,nowym -starym'' rowerze zrobiłem jakieś 50 km . Potem jednak zobaczyłem ramę ,która mi się spodobała i kupiłem. Tylko że wyszły nieprzewidziane wydatki Stery,Sztyca,Siodło -stare niebieskie idzie do górskiego. ( Tak w ogóle była jeszcze idea sprzedaży starego roweru i zakupu Radona np. takiego http://www.bike-disc.../a78688/r1.html za około 800 euro ( tak było w zeszłym roku) teraz coś nie chcą tanieć. Wyszło jak wyszło. Ze starego roweru został mostek i hamulce ,linki i pancerze. Stan surowy -pozostało tylko wyregulowanie.
Zastanawiam się jeszcze nad wymianą hamulców na koniecznie ,, czarny '' model np.
http://www.bikestacj...Path=681_26_100
http://allegro.pl/ha...2829869400.html
http://www.formicki-...kat=2&&id_pp=32
Do tego przydało by się wymienić mostek ( na ładniejszy i chyba krótszy teraz 120mm) na ,ale to muszą na tym zrobić parę km żeby nie kupić za krótkiego.
Plus jest taki że jednak dokupujemy stopniowo nie od razu 1000 eurosów.
Do tego nie znajdę kolarzówki z kasetą 11-34 . Tak samo b.mało rowerów w których jest montowana tylna przerzutka GS obsługująca min. 32 zęby a to w moim wypadku -konieczność.
No a minus to wiadomo -kolorystyka, no i pewnie z 100-150 euro taniej by wyszło.
Tutaj chyba jakiś na tej samej ramie kupiony bez przeróbek
http://www.quoka.de/...6-0-carbon.html
#2
Posted 03 December 2012 - 22:37
Co to za owijka ?
#3
Posted 03 December 2012 - 22:45
Wizualnie moze szału nie robi, ale chyba nie o to chodzi, zawsze mozna rozbudowac dodajac lepszej klasy osprzet, potencjal jest ciesze ze udalo zbudowac fajny rower ;-)
#4
Posted 03 December 2012 - 22:49
Owijka to dokładnie takie coś http://www.dobreskle...nice-microfeel/ . Droga trochę ale chciałem mieć jakiś biały napis ,nie tylko całkiem czarną.
Nie moglem sobie dać rady z założeniem, jakiś śmieszny materiał do tego nie ściągałem starej ( po oglądnięciu jak składają rower Contadorowi)
#5
Posted 04 December 2012 - 08:52
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#6
Posted 04 December 2012 - 09:22
Myślałem jeszcze nad taką http://www.ciclib.de...&t=46&c=48&p=48 ale wybór padł na Radona.
Nie wiem jak dokładnie z tą ramą ( stara???) bo była na niej przyklejona taka oto plakietka ( nie wiem może zapomnieli oderwać)
http://img543.images...8/p1060005z.jpg FO117 -może to jakiś symbol chinskiej ramy ?
#7
Posted 04 December 2012 - 11:48
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#8
Posted 04 December 2012 - 13:16
Podregulowałem trochę przerzutki i w sumie można by już jeździć tyle że śnieg leży.
Z rozpędu jeszcze zamówiłem jeszcze te hamulce BR-5700. Stare razem z ramą i kołami pójdą na sprzedaż.
Można było wcześniej zamiast tylnej przerzutki Tiagry , kupić czarną 105 tkę - RD-5701 GS. Ale wtedy nie było planu zakupu ramy.
Teraz mam nadzieję przez kilka lat nic już w napędzie nie ruszać.
edit:
Zapomniałem napisać- Te nowe manetki Sory ST-3500 całkiem niezłe. Brak tego dzyndzla do redukcji biegów, zobaczymy jak będzie w terenie.
#9
Posted 18 December 2012 - 16:45
Jedno ale to owijka. IMO do ponownego nawiniecia.
TU masz fajnie pokazane jak owinac i jak to powinno wygladac po skonczeniu.
A tak poza tym to wypadaloby to przeniesc do nowego tematu.
Przeniosłem z innego tematu.
Znaczy co konkretnie jest nie tak to spróbuje poprawić ?
Do tego ta owijka jakaś śmieszna jest ,materiał dziwny. Dałem pod spód starą (może tak wygodniej jeździć, chciałem mieć grubszą kierownice bo rama grubas) ale może nie najlepiej wygląda i są zgrubienia. Tutaj są wcześniejsze zdjęcia bez ,,podwójnej owijki ''
http://img838.images...3/p1190021q.jpg
http://img28.imagesh...5/p1190025d.jpg
http://img843.images...9/p1190030p.jpg
http://img805.images...91/p1190028.jpg
#10
Posted 18 December 2012 - 17:05
#11
Posted 18 December 2012 - 17:15
Stara pojedyncza
https://plus.google....321491721365713
I ta podwojna z czarna tasmą na końcu
https://plus.google....322166474706193
#12
Posted 18 December 2012 - 17:52
#13
Posted 18 December 2012 - 18:29
http://www.climbbybi...n&MountainID=36
http://www.climbbybi...s&MountainID=33
http://www.climbbybi...o&MountainID=12
http://www.climbbybi...MountainID=1297
http://www.climbbybi...MountainID=3753
a z naszego podwórka choćby
http://www.genetyk.c...zdy/modre1.html
http://www.genetyk.c...arkonoska1.html
Jak jest ponad 20% przez kilkaset metrów to na jakim trybie mam jechać ???
Kiedyś w liceum jak trochę forma była lepsza udało mi się be zatrzymania wyjechać na Przełęcz Karkonoską na przełożeniu 39-25 chyba , szczęście bez pulsometra jechałem
( wtedy chyba nie było jeszcze) serducho z orbity wychodziło jak pamiętam , nawet kierownica poszła do góry przez to ciągnięcie. Teraz jadę na 30-30 też nie jest lekko pod sam koniec ale pełen komfort , kierownica zostaje w miejscu.
Tu taki wykres który pozazuje jak cienki jestem i dlaczego mi potrzeba lekkich trybów. Kadencja wtedy nie działała ale tak około 50-60 cały czas ( na najlżejszym oczywiście)
Podjazd pod Zoncolan z 2011r.
http://img72.imagesh...31/zoncolan.jpg
Jakoś sie specjalnie nie zmęczyłem ale jakby było 30-26 to nie wiem czy dałbym radę bez zatrzymywania.
#14
Posted 18 December 2012 - 21:03
A pomyslales ze Kowalski ≠ Kowalskiemu?Kaseta 11-34 ? Nie przesadzasz troche ? Chyba , że masz 50 lat i nadwage.
Nastepnym razem jak popelnisz taki post to wez pod uwage ze ludzie maja rozne predyspozycje. A napinanie na "akceptowalnej" kasecie moze dla kogos byc po prostu meczace.
Owijka - jest nierowno nawinieta i sa "dziury" pod klamkami.
Poprobuj pare razy, zobaczysz, ze za kazdym razem bedzie to lepiej wygladac.
#15
Posted 18 December 2012 - 22:24
Napisałem tylko na jakich górkach które jechałem kiedyś byłoby lepiej jakbym miał jeszcze lżejsze przełożenie niż 1/1 . Przecież to wcale nie oznacza, ,że taki bieg jest dla każdego najwłaściwszy. Pantani to by tam może bez wysiłku na 42/ 21 wyjechał ale ja niestety nie, dlatego założyłem taką kasetę ale broń Boże nikomu nic nie sugeruje. Mój brat np.jeździ w Poznaniu i mówi, że mała tarcza z przodu tam w ogóle nie jest potrzebna.
Ale uwierz mi, że nie jest przyjemne jak jedziesz główną drogą pod górę o nachyleniu non stop 15-20% prosta nie zakręty- przez około 1 km ( a całość ma ok.10km) i nie możesz ''jechać wężem'' żeby choć przez moment było trochę lżej bo cały czas auta jadą i to dość szybko a serce wali 180 przez cały czas ( przy max gdzieś 185-190)- co mam się zatrzymać i prowadzić z powodu braku przełożenia -sił ? Ja miałem 30/30 brat 34/32 i oboje zdychaliśmy-idzie o Turacher Hohe.
Pewnie można unikać ekstremalnych podjazdów ale przecież to sama przyjemność wygrać z górą.
#16
Posted 18 December 2012 - 22:40
Zacytowalem nie tego autora, sorry za zamieszanie :oops:
To mial byc
Kaseta 11-34 ? Nie przesadzasz troche ? Chyba , że masz 50 lat i nadwage.
#17
Posted 18 December 2012 - 23:00
Nie ma co się spinać - nie każdy ma ambicje sportowe i nie każdy potrzebuje jeździć z tętnem >90% HRmax. Każdemu wg potrzeb.

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#18
Posted 18 December 2012 - 23:09
Swoją droga wiek to nie wiem czy ma aż tak wielkie znaczenie może waga większe, zresztą nie wiadomo.
Ten ,,dziadek'' na zdjęciu http://img844.images...9/img0929xw.jpg na oko gdzieś 65-70 lat ( ja to ten w czerwonym) wraz ze swoim kolegą też +65 który robi te zdjęcie łyknęli mnie gładko pod tę sztajchę ( ok 10 km średnie nachylenie 12% z tym ze pierwsze 2 km płaskie) a mieli dużo cięższe przełożenia ( tył gdzieś 26-28 nie więcej).
#19
Posted 28 December 2012 - 16:14
#20
Posted 02 January 2013 - 18:14
https://plus.google....902636593116113
Ps. czemu czytam na internecie, że regulacja przedniej przerzutki jest bardzo prosta a tylna to już problem.Przecież jest dokładnie odwrotnie . Co instrukcja to inna . Taki jeden z tekstów ,,Ustaw śrubę baryłkową tak i tak'' .Znaczy którą baryłkową bo jakby są dwie "tę przy Manetce czy tę przy ramie .



