Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pytanie na temat Diamant'a


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 MlodyBarney

MlodyBarney
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • SkądChorzów

Napisano 13 grudzień 2012 - 20:33

Witam serdecznie wszystkich!:)
Otóż dzisiaj dostałem od rodziców mojej dziewczyny piękną starą szosę na której widać już ząb czasu... Ogólnie na razie wygląda fatalnie ale do lata chciałbym ją doprowadzić do stanu w którym będę mógł na niej bezpiecznie jeździć w dalekie trasy i otóż to...

To jest moja pierwsza szosa i chciałbym dowiedzieć się kilku rzeczy na temat komponentów, wymiarów itp itd

Więc zaczynam
1. Z tyłu jest wolnobieg i jakaś stara przerzutka raczej do wywalenia jaka jest tam szerokość piasty jest możliwość zamontowania przykładowo przerzutki Shimano Sory z jakimś kołem i kasetą przykładowo 8 lub 9?
2. Z przodu jest 2 tarczowa korba która nie mam pojęcia jak jest zamontowana... Czy jest możliwość zamontowania przykładowo też sory lub jeżeli nie czy przerzutka sory przypasuje do 2 tarcz w tej starej korbie?
3. manetki są zamontowanie na ramie... Waszym zdaniem lepszym (mniej zawodnym pomysłem) jest montowanie jakiś starszego typu manetek w miejsce orginalnych czy przy kierownicy klamkomanetki sory?
4. zauważyłem gdzieś na forum osobę która miała ramę diamant'a z widelcem chyba shimano ORC czy jakoś tak ładnie to wygląda. Czy to by było lepsze rozwiązanie niż orginalny widelec wygięty przy kole w przód?
5. Są zamontowane stare hamulce i chciałbym zamontować coś nowszego dla bezpieczeństwa czy jest jakiś problem z montażem apropo standardów czy coś takiego??

Przepraszam za te pytania ale chciałbym wiedzieć na czym stoję. Ogólnie zamysł mój to zbudowanie roweru szosowego na którym będę mógł spokojnie na raz przejechać 200-300km bez martwienia się o sprzęt...
Myślę ogólnie o 2 rozwiązaniach
1. montaż kompletnej grupy Shimano Sory
2. szukanie na allegro okazji pokroju shimano 600 itp i poskładanie wszystkiego w całość

Pozdrawiam,
Mlodybarney!:)

#2 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 grudzień 2012 - 20:54

Młody...a gdzie fotki wszystkiego, piękne i ładne ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3 MlodyBarney

MlodyBarney
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • SkądChorzów

Napisano 13 grudzień 2012 - 21:35

Niestety nie jest najpiękniejsze zdjęcie jeżeli ono nie pomoże to jutro postaram się dać w lepszej jakości...



Ma napis na ramie Diamant podobno ta kolarzówa w swoich latach startowała nawet w wyścigach...:P

http://www15.speedys...13122012030.jpg

#4 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 13 grudzień 2012 - 22:38

Coś mi się zdaje że ta szosa to taka współczesna forma czarnej polewki. :mrgreen:
Ale może to tylko takie zdjęcie..

#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 grudzień 2012 - 23:21

weź fotki zrób na polu dobrej jakości a nie śmietnik ..

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 nortsam

nortsam
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądŁódź

Napisano 14 grudzień 2012 - 07:31

Jeżeli jest to kompletny Diamant to ja bym go nie unowocześniał. Starałbym się zachować jak najwięcej oryginalnych komponentów. To, że stare to wcale nie znaczy, że nie możesz bezproblemowo przejechać 100 km lub więcej. Trochę wysiłku i naprawdę możesz wzbudzać zachwyt na drodze.

#7 MlodyBarney

MlodyBarney
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • SkądChorzów

Napisano 14 grudzień 2012 - 22:15

Witam ponownie przepraszam, że tak późno ale całe popołudnie spędziłem na rozbieraniu Diamanta

Ogólnie zo zdążyłem zrobić do tej pory to rozebranie roweru do części pierwszych oprócz prawej miski supportu, który jest padnięty ma luzu z 3-4mm.

Staram się zedrzeć warstwę rdzy i lakieru by przygotować ją do malowania.

przesyłam więcej zdjęć do wglądu:)

http://speedy.sh/fxZ...owy-folder-3.7z

ps. Zastanawiam się nad grupą Shimano RX podpasuje mi...? da się zamontować taką przerzutkę?
http://allegro.pl/pr...2867000572.html


Nie używaj opcji Code do podawania linków

#8 MlodyBarney

MlodyBarney
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • SkądChorzów

Napisano 15 grudzień 2012 - 16:33

Jestem po 2 dniu walki ze rdzą i starą farbą z ramy i jeszcze minimum drugie tyle...:)
Pytanie mam jaką szerokość powinny mieć widełki ramy by podeszło normalne szosowe koło? mam jak dobrze patrzę 12cm to chyba nie jest normalny wymiar prawda...?

Drugie pytanie:
pomierzyłem support i ma ok 124cm szerokości a w środku gwint ma jakieś 33/34mm czy to jest normalny wymiar i podejdzie mi przykładowo ht2? Jak już pisałem chciałbym złożyć rowerek w całość albo na RX albo na GOLD Arrow albo na nowszej Sorze

#9 LuiOP

LuiOP
  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Skądopole

Napisano 15 grudzień 2012 - 23:24

Normalnie piasta ma 130mm szerokości, starsze i torowe mają inną szerokość

ale wejdzie ci normalna piasta


Przednią przerzutką się nie przejmuj, mało się z tego korzysta a i przy dwóch blatach nie ma problemu z regulacją.

Suport masz standardowy gwint bsa, prawa miska w prawą stronę się odkręca.

Zdjęcia okrutnie wolno się ściągają i bez zdjęć więcej nie powiem.

#10 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 16 grudzień 2012 - 00:34

Coś mi się zdaje że ta szosa to taka współczesna forma czarnej polewki. :mrgreen:


No ten tekst mnie dosłownie rozłożył na łopatki. :-D
Fakt faktem rower nie jest w ładnym stanie... Ale do zrobienia, to nie rury Reynolds 753 czy 531 Competition - bo te po czyszczeniu z takiej korozji pewnie na wylot byłyby dziurawe. Mój złoty Jaguar kiedyś bardzo podobnie wyglądał, kupa rdzy...

Do rzeczy. Rower jest oczywiście do zrobienia. Ramę oddać do wypiaskowania i po sprawie. Lakier bym dał jak w oryginale, ewentualnie inny kolor z palety Diamanta z tamtych lat. Napis proponuję także zostawić typu "kaligrafia", emblemat zdjąć przed piaskowaniem, ładnie odnowić i z powrotem czy na nity czy dobrze skleić.

No i dalej... Ja bym wolał taki rower jak ktoś wspomniał zostawić w oryginale, jedynie zardzewiałe części chromowane także wypiaskować i pochromować na nowo. Druga opcja bardziej na użytek codzienny czy wygodę to skompletowanie grupy np. Shimano 600 EX (korby, przerzutki, manetki, hamulce) albo 600 AX Aero, przeniesienie manetek na końce kierownicy, kupno klamek typu Aero by nie zaplątać się w linkach i powinno być dobrze. ;-) Na tył kaseta 7 biegowa, może manetki 6stki załapią wszystkie zębatki - jak nie, to zamiast jednej koronki dać podkładkę.

W obu przypadkach koła koniecznie zmienić, choć zależy od piast - jak są dobrej jakości i stanie to w pierwszym wypadku (na oryginał) tylko zmienić szprychy na nierdzewki i obręcze na szosowe aluminiowe pod oponki, jakieś retro polerowane... Stalowych, szczególnie po bokach gładkich albo lekko punktowanych nie używać, bo to śmieć i złom - niewiele wilgoci i można się dosłownie zabić - wiem z autopsji.

No a drugi przypadek z nowszą grupą to chociaż tylna piasta oczywiście pod kasetę - wolnobieg też nie jest zły, ale ośki się czasem krzywią i nie każdy to lubi... Chociaż i kasetowe tak czasem wykrzywiają.

Piasta tylna to raczej książkowe 119 mm. Tylko pod wolnobiegi 4 i 5-biegowe, trzeba ramę rozginać pod 6 i więcej biegów. Raczej nie warto rozginać do 130 mm, to już pewne ryzyko.

#11 MlodyBarney

MlodyBarney
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • SkądChorzów

Napisano 16 grudzień 2012 - 11:14

https://plus.google....292453216097697

tutaj fotki na google...:)

Podoba mi się to co mówicie... Ogólnie chciałbym by ten rowerek był niezawodny dlatego mówię o zmianie przykładowo właśnie na Shimano 600... lecz wtedy musiałbym rozszerzać te widełki z 119 na 130 czy to jest do zrobienia bez ingerowania w zgrzewy czy spawy ramy?

moglibyście mi podać jakiś przykład piast i obręczy do 7rz kasety by komponował się z moim rowerem...? przyznam się szczerze, że na kołach się niestety nie znam:/

Już mam koncepcję ogólnie zaczynam poszukiwać komponentów z grupy 600 i najchętniej by przerzutki były na ramie :)

ps. Nie rozumie żartu o współczesnej polewce...:/

#12 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 16 grudzień 2012 - 12:48

Co do "czarnej polewki":
http://pt.ostatnidzw...pl/a-181-2.html
Ale ciekaw jestem, co powiedzą rodzice Twojej dziewczyny, gdy w lecie zajedziesz pod Ich dom tym Diamantem błyszczącym nowym lakierem, chromem i z przykręconymi rarytasami osprzętu w stylu Shimano 600?
Dopiero im oko zbieleje :-) .

#13 MlodyBarney

MlodyBarney
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • SkądChorzów

Napisano 16 grudzień 2012 - 13:23

Ogólnie nigdy nie miałem roweru szosowego, dlatego chciałbym by ten był czymś co jeździ, a nie lansuje się na bulwarach... To by był mój drugi rower do tej pory jeżdżę na Giancie XTC ale chciałbym spróbować jazdy szosowej...:)

Jestem bardzo ciekawy osprzętem z tego roweru czy pasowałoby do mojego wszystko z niego?
http://tablica.pl/of...034ae6a8d;r:;s:

#14 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 16 grudzień 2012 - 15:34

Jestem bardzo ciekawy osprzętem z tego roweru czy pasowałoby do mojego wszystko z niego?
http://tablica.pl/of...034ae6a8d;r:;s:

Może to dziwnie zabrzmi, ale osobiście szkoda mi by było tak ładnej szosóweczki jeszcze zapewne na rurach Columbus jako dawcę. Rama chromowana bez niemal krzty rdzy, jedynie z tego co przynajmniej na fotkach widać przy sztycy pod śrubą odpadł kawałek chromu... Tylko kierownicę zmienić i rower ładny jak ta lala. Za 350 zł to bardzo tanio.
Ale na tył ja bym dał indeksowaną przerzutkę i manetkę. Bo cierne to fajne retro, ale do czasu, potrafi czasem zdenerwować...

#15 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 grudzień 2012 - 16:54

minewra cała jest praktycznie gotowa..

a co w niej za obręcze siedzą ?? takie z rowkiem ? gdzieś to widzialem już ...

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#16 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 16 grudzień 2012 - 19:22

Ten Diamant jest cały zgnity, lata stania w wilgotnym pomieszczeniu. Samo przygotowanie do obróbki galwanicznej wszystkich tych śrubek i stalowych detali to niezła zabawa, czy ten rower jest tego wart? Cinelli Laser to to nie jest ;). Można ewentualnie zastanowić sie nad ramą, ale lakierowanie plus skompletowanie części wyniesie Cię dwa razy tyle co kupienie roweru 'do jazdy'.
Wywal to i wmów 'teściom' że nowo kupiona szoska to ten stary po remoncie. :-P

#17 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 16 grudzień 2012 - 19:29

No to już wiem jakiego odcieniu błekitu szukac do swojego diamanta.:-) Rower wygląda na 100% oryginał tylko mam wrażenie, że ostatnie 40 lat przelżał na dnie jeziora.

#18 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 16 grudzień 2012 - 19:54

Może warto zacząć w przypadku tego Diamanta od sprawdzenia, czy da się wykręcić suport, wyjąć sztycę i wspornik kierownicy. Bo korozja mogła je faktycznie scementować na amen.

#19 MlodyBarney

MlodyBarney
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • SkądChorzów

Napisano 16 grudzień 2012 - 20:20

rower jest rozebrany w 100% wszystko odkręciło się ja tą ramę już szlifuję i przygotowuje do reanimacji... Kurde, jeżeli ta szosa którą pokazałem jest warta ceny to jeżeli jeszcze będzie dostępna po świętach to na 100% ja biorę i tamtą zrobię do jeżdżenia a z tą się zobaczy jak to wyjdzie...

#20 MlodyBarney

MlodyBarney
  • Użytkownik
  • 25 postów
  • SkądChorzów

Napisano 24 grudzień 2012 - 15:35

Witam Ponownie!:)
Niestety rower który chciałem kupić jest już nie dostępny ale chce skompletować coś fajnego i taniego:)

Czy te manetki będą współgrały z przerzutką i jeśli tak to ilu rzędową kasetę potrzebuje?>

manetki:
http://allegro.pl/ma...2877086844.html

przerzutka:
http://allegro.pl/sh...2885353821.html



Dodaj odpowiedź