Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony w teren do przełaja/crossa


20 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Która opona (2 użytkowników oddało głos)

Która opona

  1. Kenda Kross Cyclo (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

  2. Accent Discovery (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

  3. Kenda Khan (0 głosów [0.00%])

    Procent z głosów: 0.00%

  4. Inna je¶li tak to jaka. (2 głosów [100.00%])

    Procent z głosów: 100.00%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#1 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 27 grudzień 2012 - 15:36

Planuje kupić oponki przełajowe do crossa. Rama nie ma limitu na szerokość opon (wcześniej miałem opony o szerokości 38C) ja szukam do szerokości 35C. Na opony chciałbym przeznaczyć do 30zł za sztukę. Czyli zostają same drutowe oponki. :) Chciałbym spróbować tego sportu dlatego taki mały budżet jak mi się spodoba to pewnie następny zakup będzie z większym budżetem. W oko wpadły mi następujące opony:

Accent Discovery 35C 614g
Kenda Kross Cyclo 35C 568g
Kenda Khan 35C 650g

Osobiście moim faworytem jest Kenda Kross Cyclo tylko nie wiem czy nie ma za mocnego bieżnika... Prosiłbym o poradę którą z tych a może inna oponę wybrać.

Pozdrawiam.

#2 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 postów
  • SkądW-wa

Napisano 27 grudzień 2012 - 15:55

Proponuję środkowy model...

Dwie pozostałe opony to raczej stateczna jazda trekingowa.

Pytanie o oponę jest jednak nieodpowiedzialne :) gdyż w przełaju w zasadzie należy dobrać oponę do warunków i potrzeb przełajowca...

Sam mogę powiedzieć o oponie Gronostaj - podobnej do wskazanego faworyta. Idzie i w błocie i na asfalcie i w piachu, umiarkowanie się zużywa. Jednak jest ciut cieńsza...

Jazda pokracznym rowerem trekingowym trochę różni się od zwartej przełajówki... Wąski balon opon i wyprostowana, ufixowana pozycja mogą zniechęcać... Na rowerze przełajowym trzeba sporo balansować przód tył, wali w łapy, równowaga to podstawa, byle korzeń i jak młotem albo koło odjeżdża na boki...

Nie wiemy nic gdzie chcesz jeździć i jak, i ile siły masz w zanadrzu... Trudno coś doradzić, ale klocki wskazanej opony przynajmniej mają szansę w cokolwiek się zazębić. Pierwsza i trzecia to sliki bardziej spacerowe, które mogą nie sprawdzić się poza bitymi ścieżkami.

#3 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 27 grudzień 2012 - 16:17

Jak pisałem dopiero będę zaczynał zabawę w przełaju i sam nawet nie wiem w jakim terenie bym chciał jeździć i jak... Roweru nie mam trekingowego, bardziej crossowy/hybrydowy(?) bez amortyzacji, gięta kierownica i dosyć wysoki mostek (już szukam jakiegoś bardziej prostego i trochę dłuższego, za mało sportowa pozycja jest obecnie). Chciałbym pościgać się trochę tym rowerem, jednak wyścigi szosowe i maratony MTB odpadły więc został przełaj gdzie bez większych przeróbek jakoś mogę wystartować. :)

Pozdrawiam.

#4 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 27 grudzień 2012 - 19:53

Ta kenda ze srodka ma jakies 33mm, w rzeczywistosci odrazu widac ze to nie moze byc pelne 35 ;-) ale opona calkiem fajna, w terenie (sniegu) radzi sobie calkiem calkiem, nie mialem jakis niekontrolowanych uslizgow. W suchym terenie nie sprawdzalem...

#5 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 27 grudzień 2012 - 20:38

Czyli na początku powinna dać radę. :)

Dzięki za pomoc.

#6 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 27 grudzień 2012 - 23:18

W tym budżecie jeszcze taka Kenda, o nieco bardziej agresywnych klockach bocznych:
http://e-bmx.pl/opis...30tpi-zima.html
Miałem ją z przodu (i właśnie na przód ją polecam) i oceniam pozytywnie. Również dosyć trwała.
Kross Cyclo też masz w tym sklepie.

#7 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 28 grudzień 2012 - 00:44

Czyli na tyl kenda kross cyclo a na przod kenda kross supreme?

pozdrawiam

#8 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 10 styczeń 2013 - 14:17

Zakupiłem obie opony, dzisiaj do mnie doszły.

Kenda Kross Supreme:
- Waga ok. 565g
- Bieżnik ok. 5mm wysokości
- Miękka guma
- Szerokość balona 33.5mm
Ogólnie bardzo dobre wrażenie.

Kenda Kross Cyclo:
- Waga ok. 550g
- Bieżnik ok. 2-3mm wysokości
- Dosyć miękka guma
- Szerokość balona 32mm
Wrażenie dobre, ale trochę gorsze niż Kross Supreme. Jednak mam nadzieję, że przyczepność tylnej opony będzie bardzo dobra. ;)

W jeździe jeszcze nie miałem okazji zrobić testu...

#9 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 styczeń 2013 - 16:43

Polecam Schwalbe CX Pro. Znakomita trakcja w piachu, błocie czy śniegu. Na asfalcie też jakiegoś mega hałasu nie robi, zwłaszcza że można nabić do 6,5 bar.
Są to opony kierunkowe. Ich szerokość to niby zaledwie 30mm, ale za to waga 400g. Klocki wysokie, szeroko rozstawione, nie zapychają się błotem. Klocki obejmują boki opony, co jest bardzo przydatne w zakrętach.
W warunkach esktremalnych (ujeżdżony śnieg) zmniejszyłem ciśnienie do ok. 2 bar i też się dało jechać ;-)

Cena detaliczna to ok. 60 zł/szt.
Mam porównanie do Schwalbe Smart Sam (trakcja OK, ale za to strasznie niski przebieg, dosłownie znikają w oczach) oraz Continental Twister Pro (więcej kolcków, ale mniejsze, bardziej na suche szutry/piasek, w zamian małe opory na asfalcie), tudzież Schwalbe Marathon Cross (ale to już prawie semi-slick).

boincowiec, ta Kenda Kross Supreme wydaje się mieć bardzo gęsto ułożone klocki. Napisz, czy nie zapycha się błotem?

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#10 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 09 luty 2013 - 16:28

Ostatnio trochę pojeździłem po lekkim błocie, i już mogę się wypowiedzieć co i jak. Kenda Kross Supreme czasem nałapie błota w bieżnik, jednak dosyć szybko oczyszcza się, po powrocie do domu, więcej piasku/błota znalazłem na Kross Cyclo niż na Kross Supreme.

Radello Poleciłbyś jakieś trasy w Poznaniu na przełaj?

#11 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 luty 2013 - 22:00

Idealne są rejony Moraska :) Można nieźle poszaleć.

#12 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 luty 2013 - 22:58

Radello ja mam takie w przełaju i muszę powiedzieć że nie do końca jestem z nich zadowolony. sprawdzają sie super na twardym szutrze i asfalcie ale w błocie to masakra.... ciągle mi tyłek tańczy no i pod ostrą górkę też niezbyt dobrze się wgryzają. szybko sie zapychały. ( moje niezadowolenie może wynikać z braku porównania ale spodziewałem sie po prostu więcej )

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#13 boincowiec

boincowiec
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądhome

Napisano 09 luty 2013 - 23:24

Aż tak bardzo tak bardzo daleko do Moraska nie mam, więc w jakiś dzień wolniejszy podjadę i poszaleję. :)

#14 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 luty 2013 - 16:04

piotrfala, może za mało ważysz? ;-)

W błocie chyba trudno o porządną trakcję na jakichkolwiek oponach. A zwłaszcza przy takiej szerokości, to nie "górskie" 2.1 czy 2.3 cala...

Mi tam na błocie (umiarkowanym, nie mówimy o koleinach głębokości 10 cm wypełnionych szlamem), czy na jesiennych liściach, ew. na nierozjeżdżonym śniegu, a także na kopnym wręcz piasku się śmiga całkiem dobrze. W kiepskich warunkach sporo pomogło znaczne obniżenie ciśnienia. Ostatnio jeździłem na ok. 2 barach, mimo zalecanych min. 4 bar i było OK.

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#15 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 23 wrzesień 2013 - 20:55

Stosowałem ostatnio zamiennie w crossie dwa komplety opon - Schwalbe Fast Fred Light (z paskiem reflex) i IRC V-claw.

Wprawdzie nie są już produkowane, ale można je jeszcze tanio kupić, a przy tym są dość lekkie.

http://allegro.pl/op...3571334678.html

http://allegro.pl/op...3559483137.html

 

Fast Fredy to praktycznie semi-slicki, na asfalcie są naprawdę szybkie, ale mają dosyć spore (choć trochę za miękkie) klocki po bokach i w terenie po obniżeniu ciśnienia (ostatnio jeździłem na 3 atm,) radzą sobie przyzwoicie. Niestety bieżnik na środku szybko znika. W tylnej po kilkuset kilometrach już go prawie nie ma. Pasek odblaskowy to świetna sprawa, zwłaszcza na okres jesienno-zimowy, gdy często jeździmy po zmroku. Powiem szczerze, że na tych oponach lubię ostatnio wyskoczyć na 30-40 km asfaltową trasę zamiast na szosówce. A jaki komfort! Nie ma to jak stalowa rama i gruby balon na kole. A prosta kierownica pozwala podziwiać widoki, a nie tylko przednie koło.

 

IRC V-claw to już opony z konkretnym terenowym klockiem (jak wskazuje nazwa, mają ten "pazur") i naprawdę grube (z klockami 41 mm, sam balon jakieś 38 mm).Ale w terenie aby były komfortowe wymagają bardzo niskiego ciśnienia, nawet poniżej 3 atm. Wtedy na szosie już je trochę czuć, zwłaszcza tylna na podjazdach charakterystycznie warczy (słychać, jak klocki się deformują). Jednak przy nieco wyższym ciśnieniu toczą się już całkiem cicho, choć nie tak lekko, jak Schwalbe. Dużo czasu upłynie, zanim te klocki się zetrą.

Wytrzymują nawet szybką jazdę po sporych kamieniach - sprawdziłem na szutrówkach w Bieszczadach.

 

        



#16 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 18 październik 2013 - 17:56

Zakupiłem obie opony, dzisiaj do mnie doszły.

Kenda Kross Supreme:
- Waga ok. 565g

Kenda Kross Cyclo:
- Waga ok. 550g
 

 

Maniakiem lekkosci nie jestem, ale to sa wagi 29row 2,2cala !

 

Michelin Jet 622x30( realne 33 ) - 325 i 330g - opona GENIALNA na suche i twarde. Bezglosna i szybka na asfalcie. Srednia polka cenowa.

 

Conti Cyclocross Race 622x35 ( i ma 35 )  to 340g i  335g .

 

Bardzo przyzwoita opona, nie lubi wysokich cisnien ( traci trakcje na sypkim suchym, ale za to na mokrym i trawie super. to samo kopny piach ). Glosna na asfalcie.   TANIOCHA. Kupilem "przy okazji" innych zakupow chyba po 12€ za szt. w germanskim sklepie.  Jak na razie 1 "snake" - ale moja wina- przywalilem w taki korzen, ze cud ze kolo cale :) a i detka byla do 28mm....  :roll:

 

Obie zwijane. 

 

Ale 550g opona ???  Toz to waga razem z detka jest/ powinna byc o ok 100g mniejsza.... 

 

--------------------------------------

 

 

Druga bajka : jezdzil ktos na "GommItalia" ?  podobno cala produkcja szytek dla GI to Veloflex ... 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#17 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 18 październik 2013 - 19:23

Petri, nie zapominaj, że my tu żyjemy w Polsce, gdzie nie każdego stać na kupno opony rowerowej za 100 - 150 zł (bo tyle trzeba zapłacić za lekką zwijaną oponę przełajową lub 29er).
Widywałem wprawdzie Kendy SBE 700x32 za 70 zł (waga trochę ponad 300 g) ale są to bardzo wąskie opony, raczej nie osiągają tych 32 mm szerokości, a ich bieżnik też jest drobniutki.

Te Kendy Kross Supreme czy Cyclo, czy też wspomniane przeze mnie Fast Fredy i IRC są do kupienia za 25-35 zł za sztukę i w tym kontekście ich waga w granicach 500-550 g nie jest zła. Wiele rowerów crossowych ma założone fabrycznie znacznie cięższe kloce (nawet 700-800 g).

#18 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 19 październik 2013 - 05:58

wspomniane Conti sa po 42-66 PLN ... i wez pod uwage, ze ja zyje " za 7 gorami, za 7 rzekami, za 7 lasami " , gdzie wszystko zamawiasz z netu i placisz kosmos za dostawe, na ktora czekasz min 10 dni...  a w Polsce ceny na wszystko sa zdecydowanie nizsze niz to co ja place....

 

ja to widze inaczej : waga w kontekscie ceny nie jest zla... jesli za kryterium przyjmujesz cene to tanie bedzie ciezsze niz drozsze. 

 

 

Faktycznie nie czytalem uwaznie 1ego postu i minalem "budzet na opony".  

 

 

 

I masz racje : w budzecie akurat na detki ciezko znalezc przyzwoite opony. Jakiekolwiek opony....


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#19 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 19 październik 2013 - 18:25

wspomniane Conti sa po 42-66 PLN ... i wez pod uwage, ze ja zyje " za 7 gorami, za 7 rzekami, za 7 lasami " , gdzie wszystko zamawiasz z netu i placisz kosmos za dostawe, na ktora czekasz min 10 dni...  a w Polsce ceny na wszystko sa zdecydowanie nizsze niz to co ja place....


Może za słabo szukam, ale w Polsce za tyle kupisz co najwyżej wersję z drutem przełajowego Continentala czy Maxxisa:

http://allegro.pl/op...3611343212.html
http://allegro.pl/op...3597895159.html

Zwijane znacznie drożej:
http://allegro.pl/op...3625406149.html
http://allegro.pl/ma...3639505235.html
http://allegro.pl/op...3638977411.html
http://allegro.pl/op...3628147053.html

To ta najtańsza zwijana od Kendy:
http://allegro.pl/op...3624753947.html
Kiedyś nawet planowałem ich zakup, ale słyszałem, że jest chudsza niż wskazuje nominalny rozmiar, a obecnie jakoś ciągnie mnie do grubszych opon.
A czy ktoś wie jaką realną szerokość ma ta Conti X-King 700x42?

#20 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8664 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 19 październik 2013 - 18:41

Conti zwykle wypadają nieznacznie węższe niż sugeruje nominalny rozmiar. Ale też sporo zależy od obręczy, więc nikt Tobie nie poda dokładnego rozmiaru.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź