Stwierdziłem w końcu że trzeba rozbudować stajnię o szosę i przyłączyłem się do niniejszego forum! ;-)
Zanim przejdę do rzeczy może kilka faktów tytułem wstępu:
- jestem totalnym amatorem (jak w tytule)
- jeżdżę przede wszystkim MTB XC po polach i lasach (no... jeździłem regularnie, póki zima nie przyszła)
- z szosą mam niewielkie* doświadczenie (zawsze to coś)
- szosówkę chcę jako dodatek do MTB, na dłuższe weekendowe wypady (dłuższe jak na miarę moich możliwości)
- kupić chcę "na już" bo przez następne 3 miesiące to będzie mój jedyny rower (czytaj: jak nie kupię to nie będzie żadnego) i chciałbym już zacząć jeździć, zwłaszcza że nad Pacyfikiem pogoda sprzyja
* w kwestii dotychczasowych doświadczeń szosowych to mam kupioną ładnych kilka lat temu kolarkę Gerber, sądząc po komponentach to koniec lat 70, początek 80. Sporo już przeszła ale jeszcze od czasu do czasu wyprowadzam ją na asfalt. Jest z pewnością za mała (około 51.5cm góra i tyle samo podsiodłowa) ale udaje mi się sporadycznie nią jeździć dystanse w okolicach 100km a i szybka jazda po mieście jest całkiem przyjemna.
Swoje kryteria wyboru zawarłem w tytule ;-) Rower amatorski i używany, tak jak pisałem docelowo będą to raczej okazjonalne wypady w miarę możliwości (max raz w tygodniu). Amerykański bo to głównie jest dostępne na lokalnym rynku używek w USA - spec, trek, caad, felt, scott. Z tych marek celowałbym w coś w miarę młodego i z niższych modeli, aluminium, podstawowy osprzęt, proste koła itd. Cenowo okolice 2000zł choć na pewną elastyczność w tej kwestii mógłbym się pokusić.