Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakość Shimano korba FC-R700 - bubel


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Pixon

Pixon
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 styczeń 2013 - 10:26

Z racji, ze to mój pierwszy post, witam Was wszystkich serdecznie.

Zastanawiałem się gdzie dać ten temat, ponieważ pasuje on do kilku miejsc


Napęd - bo dotyczy korby i jego złego spasowania

Konserwacja - w sumie też by się nadał.

Legenda:
prawe ramię = od strony napędu
lewe ramię = z przeciwległej strony :)

Przechodząc do meritum. Chciałem wymienić suport w rowerze, więc przystąpiłem do demontażu korby. Po kolei operacji nie trzeba wymieniać :). Podczas zdejmowania wydawało mi się, że lewe ramię coś ciężko schodzi. Udało się!

...15 minut później po wymianie suportu

Pora wszystko zmontować, jeszcze trochę smaru na oś i pora założyć lewe ramię. Ono nasuwa się na ok. 8,2 mm, a później ani drgnie. Pomyślałem, może za mało śruby odkręciłem. Wykręciłem je całkowicie, zdjąłem ten element blokujący i próbuję ją wcisnąć. NIC! Obejrzałem DOKŁADNIE gniazdo osi, czy nie ma wżerów itp. itd. obejrzałem ramie. Wszystko ok, żadnych niepokojących oznak zużycia, zadrapania. Po 1,5h mocowania się z tym poddałem się.

...24h później

Poszedłem po swoją korbę XT FC-M770 żeby po kolei wykluczyć co jest popsute. Przymiarka lewego ramienia XT do FR-R700, to samo-nie chce wejść. Przymierzyłem jeszcze lewe ramię FC-R700 do mojej korby XT, weszła idealnie, bez zająknięcia. Pomyślałem sobie, spróbuję ją nabić. Położyłem rower na boku i zacząłem młotkiem gumowym pukać w ramie korby. Nie ma mowy, nie weszło. Oceniłem jeszcze raz stan, czy nie zrobiłem więcej szkód niż pożytku - bez zmian.
Zrezygnowany poszedłem po suwmiarkę, pomierzyłem obydwie korby, a właściwie ośki i wyszły mi następujące pomiary:
XT:
śr. zewnętrzna = 23,6 mm

FC-R700
śr. zewnętrzna = 23,8 mm

0,2 mm!! różnicy między jedną osią a drugą!

Nie wiem jak można wypuścić taki bubel na rynek, tym bardziej zastanawiam się jak to fabryka składała i udało jej się wcisnąć Nie wiem czy metodą na wcisk, czy rozgrzali ramie i wtedy nałożyli. Dla mnie jest to wielka zagadka.


Kontaktuję się jutro z shimano polska zobaczyć jak oni podejdą do tematu, obawiam się, że będę musiał gdzieś wyżej jeszcze napisać. Bo mam wrażenie, że tutaj mnie oleją. Założyłem ten temat, w celu uświadomienia, może i też rozgłosu żeby Shimano wiedziało, że nie jest anonimowe, a także po to by zdawać relację na bieżącą z toku sprawy.



Daje zdjęcia

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us
Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us
Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us
Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

#2 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 24 styczeń 2013 - 12:00

Skoro ramię zeszło, to i wejść powinno.
Nie musiałeś od razu nabijać go młotkiem - wystarczyło wsadzić porządny śrubokręt w szparę (między śrubami zaciskajacymi) i nakładając ramię na oś, nieco 'powiększyć' jego średnicę ;-)

#3 Pixon

Pixon
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 styczeń 2013 - 12:42

Również miałem taką opinię z uwagi na to, że w mojej korbie XT FC-M770 wchodzi bez problemu.
Zapomniałem skopiować swój post z innego forum (dyskusja toczy się na dwóch forach jednocześnie) mówiący o tym, że tak również próbowałem. Z pomocą dwóch osób wsadziliśmy płaski śrubokręt w otwór, uprzednio wykręcając śruby i wyjmując ten element blokujący. Rozszerzając i jednocześnie uderzając od góry gumowym młotkiem nic nie dało.

Został mi podsunięty pomysł z przecinakiem żeby wbić go w tą szczeliną i wtedy próbować nałożyć.
Kolejny mój pomysł to kupienie śruby o średnicy takiej jak plastikowa nakrętka kontrująca i poprzez wkręcanie jej spróbować osadzić lewe ramie na osi.

#4 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 styczeń 2013 - 13:04

A tak z ciekawości, czy próbowałeś założyć korbe odwrotnie? tzn. ramiona w tym samym kierunku .

www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#5 Amon

Amon
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądŚwieradów-Zdrój

Napisano 24 styczeń 2013 - 13:04

A jesteś absolutnie pewnien ze prawidłowo próbujesz ją założyć? tzn nie "tyłem do przodu"? 0,2 mm to żadna różnica powinna korba wejść skoro była założona.
pozdr

#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 styczeń 2013 - 13:21

Twoja opinie będzie nie miarodajna, musisz dać to do serwisu ,który dokładnie to oglądnie i wystawi opinie dopiero.
To samo poradzą Ci w Shimano .

na zdjęciu na ladze widać że moletka jest poniszczona , poza tym nie widać wejścia w korbie czy też nie zostało uszkodzone no poprzez niedkoręcenie dobrze korb i cały system montażu - te podłużne wpusty nie zosatły pogięte, straciły liniowość itd.
Trzeba to dokładnie oglądnąć w korbie i ladze , a opinie wystawi serwis.

P.S.

Widze teraz ze wpusty są uszkodzone przy montażu.

a propo średnic itd.
Od jakiegoś czasu shimano robi coraz bardziej pasowne osie i miski - te plastykowe wkładki, coraz ciężej jest ten system zamontować, należy to robić delikatnie niestety aby nie uszkodzić systemu, a głównie plastykowych wkładek czy wpustów.

Robiąc "serwis " we własnym zakresie bierzesz odpowiedzialność za montaż , a pisząc bubel , można pisać o przedmiotach np. niepełnowartościowych, czy mających wady , a tutaj na razie nic nie stwierdzono autorytatywnie . Oczywiscie że jest szansa na to, iż materiał na lagi czy oś są jakości "gorszej" ale opinie takż moze wystawić osoba biegła w tych sprawach, jak masz gwarancje to wysłać do Shimano .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 Pixon

Pixon
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 styczeń 2013 - 14:14

Tak próbowałem zakładać, żeby obie korby były w tej samej linii pedałów.

tzn nie "tyłem do przodu"? 0,2 mm to żadna różnica powinna korba wejść skoro była założona.


To, że się zarejestrowałem dzisiaj i mam 3 posty to nie znaczy, że jestem debilem, ani nic z tych rzeczy... :-P Bzdury piszesz 0,2mm różnicy na takich elementach gdzie dochodzi do pasowania to już nie jest rzecz pomijalna.


Robiąc "serwis " we własnym zakresie bierzesz odpowiedzialność za montaż , a pisząc bubel , można pisać o przedmiotach np. niepełnowartościowych, czy mających wady , a tutaj na razie nic nie stwierdzono autorytatywnie . Oczywiscie że jest szansa na to, iż materiał na lagi czy oś są jakości "gorszej" ale opinie takż moze wystawić osoba biegła w tych sprawach, jak masz gwarancje to wysłać do Shimano .


Serwisowałem rowery jako serwisant rowerowy przez pewien okres i wiem jak się posługiwać z częściami. Nic mi to nie da jak pójdę do serwisu, chyba tylko dla papierka że gniazdo jak i ramie wygląda ok, coś jest nie tak" To jest jedna z prostszych rzeczy montaż/demontaż korby w celu wymiany suportu. A wy tutaj piszecie jakby to co najmniej było prze serwisowanie piasty alfine lub nexus... :)
W przypadku mojej korby XT lewe ramię wchodzi bez problemu, bez żadnego oporu. Co ja będę więcej pisać nigdy nie spotkałem się z takim problemem, ani nie słyszałem żeby ktoś się spotkał. To samo powiedzieli mi w shimano.



Wykonałem telefon kontrolny do Shimano, Pan podał mi adres @ do reklamacji. W poniedziałek wraca osoba z urlopu i zajmie się tą sprawą.

#8 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Napisano 24 styczeń 2013 - 14:48

Piszesz, że serwisowałeś rowery, więc aż głupio mi sugerować jedną rzecz. Ale wiem, że to częsty błąd. Chodzi o plastikową wkładkę w szczelinie lewej korby. Ona ma być przy nakładaniu koby na oś odchylona, a kiedy korba wejdzie głęboko jak należy i wepchniesz ten plastik w szczelinę, to musi się on oprzeć na śrubie, co oznacza, że jest ok. Znajdziesz to ulotce korb. Chcesz coś dokładniej - proszę na priv.

#9 Pixon

Pixon
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 styczeń 2013 - 08:58

ehhh :-/

Dla swojej pewności wykręciłem całkowicie śruby z korby oraz wyjąłem tą plastikową blokadę zabezpieczającą przed zsunięciem się korby w trakcie pierwszego dnia montażu. :-)
Rozchylałem również śrubokrętem po wyjęciu śrub. Zaproponowano mi pomysł, żeby w szczelinę włożyć coś cienkiego, a śruby wkręcić od drugiej strony doprowadzając do rozszerzenia się otworu i wtedy dopiero wsunąć korbę. Sprawdzę to po powrocie do domu.

#10 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 styczeń 2013 - 09:43

tu widać uszkodzenia
Dołączona grafika

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#11 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • SkądMyszków

Napisano 25 styczeń 2013 - 10:03

Nie chcę być złym prorokiem ale jeśli część nosi ślady uszkodzenia mechanicznego bądź nieprawidłowego montażu, tak jak zaznaczył SPIKE, o pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji można zapomnieć.

#12 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 25 styczeń 2013 - 10:16

Weź sobie kolego te rowki, które pokazał SPIKE przerysuj nożem żeby się trochę naprostowały i tyle. Nie ma zmiłuj musi pasować skoro była założona wcześniej :-P

#13 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 25 styczeń 2013 - 13:32

Słuszna uwaga. I posmaruj smarem, żeby łatwiej weszło. Minimalne uszkodzenie dwóch ząbków wpustu nie powinno wpłynąć jeszcze na osłabienie mocowania.

#14 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 30 styczeń 2013 - 14:52

Nie bawić się w żadne serwisy i reklamacje bo IMO nikt tego na gwarancji nie weźmie. Wykręcić śruby, ten plastik siedzący w lewym ramieniu między śrubami do kosza, rozszerzyć śrubokrętem ramie jeśli trzeba, wielowypust maznąć trochę smarem, nasadzić ramie, skręcić dokładnie obie śruby i jazda. Problemów być nie powinno.

A te nierówności na wielowypuście i na szczycie osi można podrównać pilnikiem odpowiedniej wielkości.

#15 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 12 luty 2013 - 10:56

Z ciekawości sam sprawdziłem wymiary osiek przy korbach.
XT - 23,6mm
Ultegra - 23,8mm.
Co potwierdza również i Twoje obliczenia.
Jak widać nie jest to przypadek tylko tak po prostu są one produkowane.
Pewnie zrobili to w celu zbijania większej mamony. Różnice między miskami są tylko w głębokości korpusu, w który wchodzi łożysko, wew średnica w którą wchodzi korba jest identyczna.

Pilniczek, nożyk itp i jedziesz ;-)



Dodaj odpowiedź