Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zintegrowana kierownica typu Plasma czy tradycja ?


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 rodman

rodman
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • SkądSomewhere In Poland

Napisano 30 styczeń 2013 - 08:15

hej, jeśli ktoś jeździ na zintegrowanej kierownicy niech podzieli się opinią:
- jak ze sztywnością ?
- plusy
- minusy
- czy warto zamienić zestaw 340 g (Bontrager, KCNC) na zintegrowanego chińczyka (Most, Ness itp.) 420 g ?
- czy akurat ta masa (nierotacyjna) nie ma aż takiego znaczenia w górskiej wspinaczce ?

#2 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 styczeń 2013 - 10:32

Trzeba sobie zadac pytanie co taki, chinczyk jest warty tyle, ze ladnie pomalowany na twoim miejscu szukałbym cos orginalnego zalezy, drugi aspekt ile masz na wydanie ? bo wagowo te chinskie integry wypadaja miernie ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#3 rodman

rodman
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • SkądSomewhere In Poland

Napisano 30 styczeń 2013 - 10:58

nie chodzi mi o kolejną dyskusję o chińczykach tylko o opinię UŻYTKOWNIKA
wisi mi to czy cokolwiek ma namalowane na tym karbonie i gdzie było klepane, zależy mi wyłącznie na aspekcie użytkowym - sztywność itp.

#4 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 30 styczeń 2013 - 11:22

Znajomy miał coś takiego i sprzedał...
+ sztywność
+ design
+ prowadzenie linek
- waga
- brak możliwości regulacji ( główny powód sprzedaży, ponieważ kąt główki widelca powodował że cały kokpit był zbyt zadarty... )
- problem z montażem lemondki

#5 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 styczeń 2013 - 12:02

Przy ewentualnym groźnym upadku większe koszty przy zintegrowanej ;) Tak, jak się połamie kierownica to chociaż mostek zostaje.

#6 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 30 styczeń 2013 - 16:18

Zwykły kokpit, przede wszystkim na możliwość dowolnej konfiguracji. Nie pasuje pozycja, zmieniasz długość mostka, zadzierasz kierownicę, pełna dowolność. i mniejszy koszt też. ;)

#7 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 31 styczeń 2013 - 20:42

Używam teraz kiery pro stealth , jest fajna w chwycie , pasuje mi do łapy , wygląda i idzie mniej owijki /ekonomia/.Jeżeli chodzi o sztywność to nie mam zarzutów .wcześniej jeżdziłem na zestawie mostek deda zero kiera newton , więc masa . Masa kiery jest bez znaczenia , rower jest i tak za lekki . Wygodna ma być i tyle . Nawiązując do wyp kolegi o upadku , powiem że prędziej pierdyknie alu jak carbon . Spokojnie mity zostawmy za sobą . Nie ma reguły przy upadku. Montaż lemonda do szosy uważam za delikatnie mówiąc błąd , ta kiera to skutecznie uniemożliwia.Minus jest taki : musisz mieć ustaloną pozycje na rowerku , inaczej to porażka .nie ma regulacji. Plus jest wyczuwalny w chwycie , naprawdę wygodna ergonomiczna kiera , szczególnie poziome "rurki" spłaszczone zaje w górnym chwycie na podjazdach .Nawet bez rękawiczek , do tego lepiej tłumi .A propo ekonomii , ta mi się podoba http://www.wertykal....-RHM-white/1161
:lol: tania

#8 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 31 styczeń 2013 - 21:29

spłaszczaną można kupić też alu (sam taką sprzedaję), lub carbon niezintegrowaną-żaden argument ;)
na dodatek, uważam że nie jest to warte tej kwoty, za 1/4 Twojego kokpitu mogę złożyć firmowy, lżejszy kokpit alu, za trochę więcej mogę kupić kierę karbonową, waga jeszcze niższa a komfort już pewnie zbliżony (nie widzę sensu kupna karbonowego mostka). To tak a propos ekonomii ;)

#9 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 postów
  • SkądPolska

Napisano 01 luty 2013 - 22:36

To jest indywidualne podejście każdego. Przewagą układu niezintegrowanego jest niższa waga (nawet około 100g względem kierownic zintegrowanych) ale te drugie (zintegrowane) biją na głowę te inne wyglądem i wdziękiem. Są po prostu piękne, choćby taka Deda Alanera lub Calfee Manubrio.

O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#10 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1367 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 02 luty 2013 - 10:48

Mam FSA Plasma, już 3 sezony przejeździłem. Wiem, że kolejna też będzie zintegrowana. Bałem się braku możliwości podpięcia lemondki ale skoro na 300 km trasach (i dłuższych) łapy nie bolą to nie ma się czym martwić.

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#11 rodman

rodman
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • SkądSomewhere In Poland

Napisano 04 luty 2013 - 08:59

myślałem konkretnie o takim zestawie:
http://allegro.pl/sz...2983853347.html
lub
http://allegro.pl/zi...2940838139.html
lub
http://allegro.pl/ki...2940833977.html

droższe warianty raczej nie wchodzą w rachubę :-?

#12 Virenque

Virenque
  • Moderator
  • 1536 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 luty 2013 - 09:40

A to nie są chinole ? Jeśli tak, to już lepiej mieć standardowy zestaw ale oryginalny.
W jednej aukcji masz wysyłkę z USA :)
pzdr

#13 rodman

rodman
  • Użytkownik
  • 255 postów
  • SkądSomewhere In Poland

Napisano 04 luty 2013 - 10:26

naprawdę nie mam nic do chinoli, bo 90% komponentów jest tam klepana dla ProTouru,
standardowy zestaw i tak muszę przekombinować, bo aktualna kiera jest jednak za wąska,
chociaż mostek KCNC FlyRide ładnie trzyma i jest bardzo lekki - wolał bym jednak z większym opadem tak koło -10
na przesyłkę trochę się czeka przy opcji nr 1, ale tylko 30 zł więc nie majątek ..

#14 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 04 luty 2013 - 11:01

...
Minus jest taki : musisz mieć ustaloną pozycje na rowerku , inaczej to porażka .nie ma regulacji.
...

rodman, pamietaj o tej zasadzie przy zakupie. Głównie mam na myśli kąt mostka w takiej zintegrowanej kierownicy. Zapytaj się o niego sprzedawcy przed zakupem. (Aż dziwne, że ta wartość nie jest podana a opisie!). Żeby nie było tak, że długością mostek będzie taki jak masz teraz, ale kąt wznosu/opadania kierownicy się zmieni, a co za tym idzie zmieni się Twoja pozycja na rowerze. Pół biedy jak na bardziej komfortową, ale w odwrotnym przypadku będziesz zmuszony ponownie wymienić kierownicę ...

#15 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 04 luty 2013 - 16:58

Głowna zaleta integry to sztywność

#16 mat777

mat777
  • Użytkownik
  • 274 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 04 luty 2013 - 19:15

Jestem takiego zdania, że kierownica i mostek w jednym kawałku są zbędne jeśli nie jesteś dobrym sprinterem (raczej tylko w sprincie sztywność kierownicy zaczyna mieć większe znaczenie). No chyba, że zależy Ci na wyglądzie, bo dużej funkcjonalności takiego rozwiązania to nie widać.



Dodaj odpowiedź