Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zaplot 2:1 w tylnym kole


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 letki

letki
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 styczeń 2013 - 11:03

Cześć,

Spotkałem sie ostatnio ze stożkami carbonowymi, gdzie tył ma 24 szprychy przy czym 16 jest po stronie napędu a po drugiej tylko 8 radialnie.
Myślicie, że to system warty uwagi? Lepsze to czy nie od "symetrycznego" zaplotu?

pzdr
letki

#2 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 30 styczeń 2013 - 11:13

System z pewnością sprawdzony.
Czy lepszy czy gorszy to pytanie względne, bo dochodzi kwestia wagi użytkownika i jakości (wytrzymałości) obręczy.

#3 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 30 styczeń 2013 - 11:19

Na system 2:1 zdecydowałbym się tylko w przypadku kół robionych fabrycznie typu campa/fulcrum itp.
Na składane ze standardowych piast, jakiś tam obręczy, jakiś tam szprych w systemie 2:1 już bym się nie zdecydował. Do tego systemu muszą być odpowiednie piasty i obręcze.

#4 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 styczeń 2013 - 11:58

System ten wymaga bardzo precyzyjnego naciągu szprych, szprychy po stronie NDS mają wartośc naciagu "prawie " taką samą jak DS , ale jest ich mniej.
Szprychy te powinny być 2 x mocniejsze na NDS jednak, aby prznosić większe obciążenie ( jest ich o połowe mniej ).

Ale praktycznie wygląda to tak ( wiekszość firm tak robi - popatrz kolekcja 2013 Novateca - wszystko w systemie 2/1 ) iż do takiego zaplotu daje sie szprychy w całości o klase mocniejsze niż do zaplotu standardowego np. całość na 2x.

Piasty - piasty muszą być specjalnie drilowane pod system 2/1,

Obręcze - MUSZĄ być specjalnie drilowane pod ten system, w przeciwnym razie dojdzie w trakcie naciągania do uszkodzenia otworów dla nypli , gdzie część szprych idzie w przeciwną strone niż otwory.

Są obrecze wysokostożkowe ponoć drilowane symetrycznie i ponoć robią na nich taki zaplot, ale .... nie sugerowałbym sie opowieściami z netu.

Jak prawidłowo to zrobić?

zamawiamy obręcze pod system 2/1 ( kierunkowe wiercenie ! ) , do tego piasty drilowane 2/1, szprychy standard i robi sie , nie jest to żadna filozofia mając komponnety przystosowane do tego celu.

Można zamówić obręcze karbonowe pod taki zaplot bez problemu.

wszelkie kombinacje ze zwykłymi obęczami a zwłaszcza karbonowymi mogą sie kończyć pękaniem rantu - jak już to miałem przyjemność pokazywać - do klienta nie docierało że tak sie nie robi ! ale jego towar - jego kasa.

Czy ma to sens ??? ma jeśli zrobimy to dobrze , bo jak pisałem już, całe koło mamy mocno naciągnięte z obydwu stron - jest sztywniejesze na boki w obu kierunkach.

Zaplot - od strony DS są 3 x , od NDS słonko

Przykładowe koło ?

obręcze karbony 2/1
piasty 2/1
szprychy Dt aerolite po obu stronach ( mocniejsze i grubsze od Mac 424 )
albo DS- Mac 424, NDS Mac 494

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#5 letki

letki
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 styczeń 2013 - 14:31

YISHUN sprzedaje gotowe zestawy tak plecione - myslę że skoro sami robią obręcze to wiercone są już pod ten system...
Aż takiego bubla chyba by Chinole nie wypuszczali? ;)

#6 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 styczeń 2013 - 17:59

Warto tez rozwazyc potencjalna sytuacje, w ktorej strzela szprycha na NDS.
Przy tym zaplocie, moze sie okazac, ze nawet przy otwartych hamulcach, przepchanie kola bedzie niemozliwe.

#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 styczeń 2013 - 19:46

YISHUN sprzedaje gotowe zestawy tak plecione - myslę że skoro sami robią obręcze to wiercone są już pod ten system...
Aż takiego bubla chyba by Chinole nie wypuszczali? ;)


to sie ich zapytaj bo ja sie pytałem wcześniej , mają piasty 2/1 i obręcze pod ten system wiercone .

Robia koła, nawet filmik jest .

w czym problem - zamawiaj

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 letki

letki
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 styczeń 2013 - 20:33

Spike: dzięki, za wsparcie. Negocjacje trwają :)

#9 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 styczeń 2013 - 20:49

no to działaj, ja swoje sie dowiedziałem od nich, mają dobre ceny, nie wiem jak z jakością obręczy ....... a tym bardziej z gotowym produktem .

Jakbyś zamawiał daj znać ..

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#10 letki

letki
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 styczeń 2013 - 21:10

Zamówię na 99% jeszczevdyskutujemy o piastach i zaplocie właśnie (rozważam też proste szprychy) nominczekam na projekt grafiki bo chciałem mieć własne logo.
Z obręczy na pewno biorę najcięższe, pod szytki z bazaltem.
Napiszę przed finalną decyzją.



Dodaj odpowiedź