Skocz do zawartości


Zdjęcie

Orłowski Amico


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 kondzios230

kondzios230
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 02 luty 2013 - 18:53

Witam,

Po dość długim czytaniu forum, postanowiłem się ujawnić :P

Temat dotyczy mojej szosówki, która jest już na ostatniej prostej do ukończenia. Uprzedzając komentarze - rower z założenia miał być jak najbardziej budżetowy - raz, że szosa to dla mnie przyjemna odskocznia od mtb, a dwa, budżet maturzysty ogromny nie jest :P

Historia samej ramy jest dość długa i sięga pewnie dobrej połowy lat 90, kiedy to mój znajomy się na niej ścigał, osiągając całkiem niezłe wyniki. Później ścigać się przestał, a ramka (a konkretnie hak koła) poległa w pojedynku z wkręconą w szprychy przerzutką.

Tak przeleżała do zeszłego roku, kiedy wszedłem w jej posiadanie. Oprócz niej, w mej "stajni" pojawiła się podróbka jakiegoś Colnago, na której stawiałem pierwsze kroki na szosie. Zajawka się pogłębiła i doszedłem do wniosku, że pospawanie Orłowskiego i przeszczepienie gratów z "Tęczowego" to najlepsze co mogę zrobić.

Jak szaleć, to szaleć, więc rama poleci do lakierni i dostanie personalizowane naklejki, coś w ten deseń:
Dołączona grafika

Rama wygląda tak (jedyne sensowne zdjęcie :/):
Dołączona grafika

A dawca wyglądał tak:
Dołączona grafika

Na koniec jedyna sensowna kwestia, czyli osprzęt.
Rama: Orłowski Amico (~1900g)
Widelec: Orłowski Amico
Mostek: Modolo
Kierownica: Modolo Q-race Anatomic
Sztyca: na razie brak
Siodło: San Marco
Suport: Campagnolo Mirage kwadrat
Korba: Sachs New Success (wiele wspólnego ma z Campą ;) ) 39-53
Pedały: SPD 525
P. przód - Sachs New Success (wiele wspólnego ma z Campą ;) )
P. tył - SH Exage 300
Klamka l. - SH Exage
Klamkomanetka p. - Sachs Ergopower (wiele wspólnego ma z Campą ;) )
Manetka l. - Campagnolo
Hamulce - Campagnolo Xenon

Koło przód:
Obręcz nn (zdarta naklejka, ale resztki przypominają Ambrosio)
szprychy 2.0-1.8-2.0 x 32
SH Dura-Ace (z epoki kaset UG)

Koło tył:
Obręcz nn (zdarta naklejka, ale resztki przypominają Ambrosio)
szprychy 2.0
SH Acera (czy coś równie budżetowego) + 8spd kaseta 32-11 SH
Opony: Vittoria Zaffiro

Jak tylko wykręcę suport z ramy (żaden klucz do końca nie pasuje), to rama ląduje w lakierni, więc myślę że w marcu rower będzie już działał :) Mam nadzieję, że za mix SH/Campa oraz górskie graty nie zostanę zlinczowany ;)

KD

#2 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 06 luty 2013 - 08:36

rower z założenia miał być jak najbardziej budżetowy - raz, że szosa to dla mnie przyjemna odskocznia od mtb, a dwa, budżet maturzysty ogromny nie jest :P

Niech się młodzież uczy - fajnie, że masz na to jakiś pomysł! ;-)
Czekamy na marcowe fotki.

#3 kondzios230

kondzios230
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 06 luty 2013 - 21:24

Dzięki :D

Rama na początku przyszłego tygodnia wyląduje w lakierni, więc może już w lutym będzie maszyna stała na kółkach ;)

Ale pojawia się pytanie - tylna szpilka jest zdecydowanie za krótka (pochodzi z piasty DA o zawrotnej szerokości 125mm), więc trzeba ją, a najlepiej obie na coś wymienić. Jestem już prawie zdecydowany na bolt-ony od dartmoora (http://allegro.pl/ko...3009530499.html tylko w czerwonym kolorze), ale nie jestem w 100% pewien jak będzie dogadywać się taki zacisk z poziomymi, otwartymi do przodu hakami. Doświadczenie z kolorowej szosy mówi, że szybkozamykacz zaciśnięty z odpowiednią siłą bezproblemowo trzyma piastę w ryzach :)

#4 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 07 luty 2013 - 07:41

takie same zamykacze dały radę w szosie kolegi (tez poziome haki) jednqk nie wiem czy to będzie "clasic look"...

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#5 kondzios230

kondzios230
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 07 luty 2013 - 18:55

Myślę, że temat "classic look" zakończyłem przy wrzuceniu górskich pedałów, kasety i tylnej piasty, więc zupełnie mi to nie wadzi :) Grunt, żeby dobrze trzymały koło. Jeśli dawały radę, to nic, tylko kupić.

#6 kondzios230

kondzios230
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 20 luty 2013 - 23:21

Rama wróciła z lakierni, przeszła już przez oklejanie, do złożonej całości brakuje paru drobiazgów, przy dobrze rozplanowanym czasie, do końca tygodnia będzie gotowa :)

Dołączona grafika

#7 kondzios230

kondzios230
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 26 luty 2013 - 15:47

Trzeci post z rzędu, no cóż :)

Rower można uznać za złożony. Do pełni szczęścia brakuje naklejki na główce - przesyłka od J. Orłowskiego dotarła w dniu, kiedy robione były foty, oraz zabezpieczenia w okolicy mniejszej tarczy w korbie, która znajduje się dość blisko ramy - wolę dmuchać na zimne, niż rozorać proszek ;)

1 zdjęcie to 1000 słów? No to parę tysięcy:
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 luty 2013 - 20:52

Wiesz co....
koszyki mi nie pasują bo ich za dużo i srebrne .

Owijka za bardzo oczojebna , czarna dała by tutaj odrobine spokoju a nie krzyczała :mrgreen:

kierownica chyba za bardzo wypłaszczona, można by ją zdeczke pochylić i już nabrałoby to charakteru.

Rama jest klasyczna i te piasty grube też średnio na jeża pasują ...

tak poza tym ....sztyca czarna. mostek srebrny , z tym też coś zrób może ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 26 luty 2013 - 21:00

A mi się podoba. Oczywiście można by poprawić kolorystycznie sztyce i koszyki, ale pięknie wyszło ;-). Zamiast zmieniać owijkę dodaj czerwoną torebkę podsiodłową b'twin z decathlona to będzie miodzio i tanio.

#10 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 26 luty 2013 - 21:16

NAJS !!! Zadnych zmian oprócz owijki .Dałbym czarną skórzano podobną perforowaną , doda klasy . Smigaj i się nie przejmuj , koncepcja słuszna .

#11 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 luty 2013 - 22:12

jasne , czerwoną torebke....... ja rozumiem 2 pedały w rowerze .......ale ....

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#12 kondzios230

kondzios230
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 27 luty 2013 - 07:16

Dzięki za uwagi :) "Krzycząca" owijka to trochę kwestia oświetlenia, na żywca jest lepiej :)

Srebrne koszyki - zdecydowanie celowo, przypasowane do polerki na aluminiowych gratach.

Sztyca to taka wariacja na temat obecnie często występującego motywu pt. sztyca w kolorze ramy ;)

A co do płaskiej kierownicy, obecnie góra jest minimalnie w dół, zdjęcie trochę przekłamuje, po za tym słabo pomyślane wyjście od linki do przerzutki sprawia, że za manetką kierownica wygląda jak głowa kobry ;) Co też może powodować taki efekt :)

Co do piast - rozumiem, że chodzi o tył, przód chyba jak najbardziej z epoki? :D To jest efekt uboczny jednego z założeń przy budowie - ciąć koszty :) A że po znajomości piastę i kasetę dostałem za 20zł, żal było jej tu nie wkładać. Dura Ace było czadowe, ale kaseta UG zdecydowanie nie.

#13 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 27 luty 2013 - 07:26

Faktycznie przy klasyku lepiej wyglądałaby polerowana sztyca... Na klamkomanetkę lewą jak rozumiem polujesz ? ;-)

#14 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 27 luty 2013 - 12:21

Bardzo fajny rowerek, który aż się prosi o klasyczną kierownicę, srebrną sztycę i czerwone siodło. Gratuluję projektu.

#15 kondzios230

kondzios230
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 27 luty 2013 - 15:35

Lewej łapy szukam i szukam, ale albo jest NOS w komplecie za chore pieniądze, albo nie ma ;)

A co do hasła "klasyk". Nie tędy droga Panowie :D Rowerek miał być (i chyba tak wyszedł) mixem tego co stare (i nie do zajechania) i tego co nowe. Dlatego jeśli ktoś patrzy kategorią klasyka, to widać tu pełno niekonsekwencji ;) Kierownica jest jaka jest, bo świetnie się mi na niej jeździ, a sztyca celowo jest czarna, nie polerowana :)

#16 poziom79

poziom79
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • SkądŁódź

Napisano 27 luty 2013 - 15:48

Wszystko jest rzeczą gustu. Ja bardzo lubię połączenia czerń-czerwień i jak dla mnie ten rower jest za...sty!
Gratki!

#17 Gosc_mackie_*

Gosc_mackie_*
  • Gość

Napisano 27 luty 2013 - 20:06

Skąd brałeś naklejki? ;-) Bo wyskalować je do ramy tez nie jest łatwo ;-)

#18 kondzios230

kondzios230
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 27 luty 2013 - 20:57

Naklejki powstawały metodą dość chałupniczą :)

Najpierw pokazany w I poście projekt, później przerysowywanie ich na szary papier z zachowaniem pi razy oko proporcji, żeby wymierzyć ile mają mieć szerokości/wysokości. Później z wiedzą nt. koloru, czcionki i rozmiarów wizyta w ploterze i tadam :D

#19 Gosc_mackie_*

Gosc_mackie_*
  • Gość

Napisano 27 luty 2013 - 21:08

Bardzo ładne i schludnie Ci to wyszło :-D