Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła alexrims Novatec prośba o ocenę


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 dery

dery
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądck

Napisano 08 luty 2013 - 23:04

Witam!

Co sądzicie o tym zestawie ? Warto kupować w tej cenie ?

http://allegro.pl/ta...2994545276.html

Dodam że waże 63kg i raczej nie bedzie startował w zawodach na tych kołach głównie treningi i dojazdy do pracy

pzdr

#2 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 luty 2013 - 00:01

ciężkie kloce. Nie warto wg mnie.

#3 Gosc_Pająk_*

Gosc_Pająk_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2013 - 00:14

Ja na podobnych piastach przejechałem około 5k km i kręcą się tak samo jak nowe.
Jedyny problem jest z bębenkiem, który mam aluminiowy i się trochę w niego wżyna kaseta stalowa, gdzieś na forum było o tym i da się przerobić bębenek na inny by tego uniknąć. Ważysz niewiele (tyle co ja), więc nie powinno być problemów z wytrzymałością. Ja nigdy nie miałem. Używałem jeszcze kół Shimano model WH-RS80 i tam miałem problem ze szczelnością piast. Nie wiem jak jest w innych modelach. Ogólnie możesz kupić te koła. Jakieś firmowe w tej cenie np. Shimano ciężej będzie dostać.

#4 dery

dery
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądck

Napisano 09 luty 2013 - 00:15

hmm według mnie te 1900g na kołach za 450zł to nie jest zła waga. Do tego maszynowe łożyska i normalnie szprychy i nyple a nie jakieś trudno dostępne wynalazki jak w zestawach choćby Shimano czy Mavica

Pająk też nigdy nie miałem problemu z piastami Novateca.

Są niby WH-R500 i WH-RS10 w podobnych pieniądzach ale jakoś nie mam zaufania do tych gotowych zestawów Shimano poza tym tak jak napisałem w tych zestawach jest problem z niestandardowymi szpychami/nyplami a waga troszkę większa no i piasta na zwykłych kulkach

#5 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2013 - 01:55

Też uważam, że waga za te pieniądze całkiem dobra. Obręcze R450 to wprawdzie klasa podstawowa, ale za te pieniądze ciężko złożyć coś lżejszego, a wytrzymałość powinna być wystarczająca. Piasty Novatec to sprawdzone, lekkie i tanie w obsłudze piasty, a standardowe szprychy również łatwo dokupić.

#6 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 luty 2013 - 09:22

No dobra, świetnie, tylko dopłacając lekko grosza, można mieć koła na obręczach typu mach1 i dalej piasty novateca, tylko że o klasę i wagę lżejsze.

http://allegro.pl/kp...2938743913.html


oczywiście, trzeba zapłacić sumarycznie więcej trochę, nie przeczę, ale no nie będę ukrywać, że już wolałbym dociurlać to 150 zł na fajniejsze kółka. A Shimano kołom też nie ufam :roll:

Ale - jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma. Novateci to fajne piasty, łatwe w serwisowaniu, tylko jak masz bębenek alu to musisz mieć kasetę na pająku.

#7 dery

dery
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądck

Napisano 09 luty 2013 - 09:46

No właśnie o tym nie pomyślałem i chciałem na początku założyć zwykłą kasetę. Najwyżej jak rozwali alu bębenek to wymienię go wtedy na stal

A odnośnie tych kaset to jaka najtańsza szosowa kaseta jest na pająku?

#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 luty 2013 - 09:51

Dery owszem możesz kupić , aczkolwiek jest to gra słów , ceny i opisu.
Są to koła robione na sztuke i cene, bębenek jest alu , więc możesz uzyć tylko kaset droższej z pająkiem alu, co już nie ma większego sensu przy tych komponnetach i wadze .
Aby uzyć zwykłe kasety trzeba zmienicbębebenk a tro koszt ok 100 zł dodatkowy i waga wzrasta .

Więc to nie są koła dla każdego dobre.

Na lepszych piastach powinno sie robić koła troche lepsze , aby całość miała sens , takie jest moje zdanie .
Ja bym tu dał szprychy cieniowane conajmniej i lżejsze obręcze , które będą miały przynajmniej klase piast.

Jak używasz tanich kaset to te koła a także wszystkie które mają bębenki alu nie są odpowiednie .

poza tym nie 450 zł , tylko 479 i wysyłka to daje razem 494 zł .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 luty 2013 - 10:01

Bez sensu, poprostu stracisz bębenek, a to nie jest takie hop siup za 30 zł i masz. Jak założysz do tego zwykłą kasetę, to będziesz sobie potem pluł w brodę. Możesz jednak poszukać poprosru tatkiego zestawu piast, tylko na staloweym bębnie (jeśli Ci te piasty pasują) i poszukać obręczy lepszych, do tego jak Spike pisał, cieniowane szprychy. Koszt Ci wyjdzie podobny, przy takim zestawie, oczywiście za robociznę zapłacisz. Ale będzie takie jak chcesz, niewiele drożej, a lepiej. IMHO koła to podstawa przyjemnej jazdy.

#10 dery

dery
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądck

Napisano 09 luty 2013 - 10:30

No teraz to już całkowicie zgłupiałem.

Piasty na pająku 8 rzędowej raczej nie kupie a nie mam teraz ochoty na upgrade napędu z którego jestem zadowolony.

A sprawdzając komponenty z tych kół żeby kupować udzielnie to wychodzi na allegro 539zł. Tylko tak jak mówicie zupełnie mi ten alu bębenek nie potrzebny

SPIKE a jak te koła i powiedzmy te Shimano WH-R500 mają się do kół które masz w opisie na blogu naprzykłąd do tych BASIC i jak się mają do piast Novateca na maszynach piasty Sory czy Tiagry?

#11 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2013 - 13:25

Przesadzacie trochę z tą ostrożnością wobec aluminiowego bębenka. Ważę tyle co dery, zakładam zwykłe kasety na piastę F172 i bębenek po paru tysiącach kilometrów wciąż ma się dobrze. Niedawno właśnie zdejmowałem kasetę i nic niepokojącego nie zauważyłem (może przy następnej okazji zrobię zdjęcie).

Wracając do obręczy R 450, to ile wynosi ich realna waga? Katalogowo podają 470 g, a to chyba nie jest dużo. Mój Mavic Open Pro waży prawie 450 g, a dużo droższy. Osobiście też bym wolał te koła na szprychach cieniowanych, niewielka dopłata, a sporo lżej. Nie widzę też nic dziwnego w tym, że zestaw szprych będzie droższy niż obręcz. Obręcz się zużywa, a dobre szprychy można użyć ponownie. Koła, które mam aktualnie w szosówce są zrobione na szprychach z odzysku (DT Revo, po przebiegu około 30 000 km), jedynie w tylnym od strony kasety są nowe (Sapim Race) i nowe są nyple alu (Cn). Żadna jeszcze nie pękła.

http://twomark.pl/ob...es-r450,p,11261
http://daveo.pl/inde...chk=1&Itemid=64
http://daveo.pl/inde...emid=64&lang=pl
http://daveo.pl/inde...emid=64&lang=pl
Tak będzie lżej, a cena wciąż dobra.

#12 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 luty 2013 - 13:31

Marvelo, ja miałem bębenek Alu, i u mnie po miesiącu jazdy (3200km) na zwykłej kasecie poszedł do kosza. Cóż, mądry polak po szkodzie, ale tak czy siak od wtedy zacząłem na to patrzeć, bo troch krwi sobie przy tym naplułem, trzeba było brać inny rower... Za dużo
problemów, nie warto, lepiej sobie oszczędzić.

#13 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 luty 2013 - 13:39

Hmmm ciekaw jestem tych piast, ktoś ma jakieś opinie o nich? Cenowo bardzo atrakcyjne, a wytrzymałość/jakość?

#14 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 luty 2013 - 18:56

Marvello - akurat to bardzo zły przykład.
1. piasty Accenta to sa piasty Novateca 291 i 172 , były na wyprzedaży w zeszłym roku i ich nie ma , ogólnie Accent miał cene detaliczną normalnie wyższą niż Novatec, więc tył był dalej na alu bebenku.
2. Dery szuka kół do ...tyrania po prostu, takie koła nie muszą być lekkie , raczej wytrzymałe, więc nie waga tu decyduje tylko użtecznośc i trwałość .
3. Piasty mozna dać shimano Tiagra, Novatec 141-751/192 SB są na łożyskach maszynowych i mają bebenek stalowy.
4. Można zrobić opcje kół na pieście tył pod stalową kasete , ale jak pisałem wymienia sie bębenek na stalowy./

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#15 dery

dery
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Skądck

Napisano 09 luty 2013 - 19:01

SPIKE mógłbyś napisać coś więcej o kołach z Twojej oferty dokłądnie BASIC.

Co to za obręcz bo szprychy chyba też nie są cieniowane tylko zwykłe nierdzewki tak?

A co powiedziecie o tym Shimano WH-R501. Waga znośna 1900g około i stalowy bębenek a na moją wagę też nie muszą być jakieś super pancerne.

Czy nie warto? Przepraszam za takie pytania pewnie głupie ale jestem ciemny w kwestii szosowych kół. Dzięki za zainteresowanie tematem

#16 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2013 - 00:07

SPIKE, wiem że te Accenty to to samo co Novatec, dlatego dziwiła mnie ta niższa cena, a nie spojrzałem na dostępność.
Hrehor napisał, że te koła to ciężkie kloce, więc robiąc je na cieniowanych szprychach Laser zbijamy wagę o jakieś 160 g na dwóch kołach. Wciąż uważam, że cieniowane szprychy w kole do tyrania nie przeszkadzają, a dopłata na komplecie w porównaniu do markowych szprych 2 mm to niecałe 100 zł.

Hrehor, czy ten aluminiowy bębenek, który się rozleciał, to był w piaście Novatec, czy jakiejś innej? Różne stopy aluminium mają różną wytrzymałość.

#17 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 luty 2013 - 09:05

Podstawową szprychą jest 2/1.8 a przy cięższych rowerzystach 2.0 zwłaszcza te drugie w kołach do takiej sobie jazdy.
Na miasto i do tyrania na terningi nie są nam potrzebne koła lajtowane !! osiagamy zawrotne prędkości jak wiadomo, ale na zawody czy przyjemności wycieczkowej koła robimy sobie całkiem inaczej .

Te koła które przedstawił autor posta są dobre pod warunkiem że zmienimy bębenek na stalowy, waga wzrośnie o ok 80 g , za to mamy piaste tył dalej na 4 łożyskach maszynowych .
Bębenek alu można sprzedać za jakas kase i coś sie tam zwróci.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#18 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 luty 2013 - 16:15

To był Novatec piasta f7cośtam (niepamiętam tych cyferek). Piasta toczyła się świetnie, i następne kółko napewno też będzie na novatecu, ale z czystej oszczędności (która się wszak wcale nie opłaciła) założyłem starą kasetę. Po bębenku.

#19 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2013 - 20:53

Jeszcze jedna przednia piasta Accent w dobrej cenie została (Rapid):
http://www.cyklotur....cent,16776.html

#20 meaculpa

meaculpa
  • Użytkownik
  • 158 postów
  • SkądLublin

Napisano 09 marzec 2013 - 13:44

Nie będę zakładał kolejnego tematu, tylko tu się zapytam bo to mnie od jakiegoś czasu zastanawia, jakie będzie realne zwiększenie prędkości na podjeździe w przypadku zmiany kół z 1900g. na zestaw 1400g? W necie można poczytać sobie jakieś teoretyczne wywody, no ale jak to jest w praktyce?



Dodaj odpowiedź